LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aswolk

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jrikkert

Aswolk

Ongelezen bericht door jrikkert »

Zondag 18 april zouden wij naar Miami vertrekken voor een cruise geboekt bij Cruise travel. Deze kon dus niet doorgaan en wij kunnen op zijn vroegst 8 dagen later op de boot komen, missen dus 8 dagen.
Van cruise travel krijgen wij niets vergoed..... :( :?

crazyme

Re: Aswolk

Ongelezen bericht door crazyme »

en de reisverzekering ?

jrikkert

Ongelezen bericht door jrikkert »

De reisverzekering vergoed niets, maar de annuleringsverzekering zegt dat zij max. 3 dagen willen vergoeden door vertraging.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 91&t=81326 worden een aantal vragen beantwoord over wat er al dan niet vergoed wordt.

HONESTO

Ongelezen bericht door HONESTO »

Kijk op Consuwijzer.nl . Zo simpel kunnen zij zich er niet vanaf maken.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Zal wel iets te maken hebben met pakketreis of niet.

Het is zelfs mogelijk dat alleen de cruise geboekt is bij het cruisebedrijf.
Hoe de klant ervoor zorgt om dan op het juiste moment in de juiste vertrekhaven te zijn, is dan een verantwoordelijkheid van de klant. Dat daarbij vervolgens iets niet loopt zoals zou moeten (aswolk) kan dan natuurlijk niet worden afgewenteld op een cruisebedrijf

HONESTO

Meldt het aan als onderwerp bij Tros Radar er zijn ongetwijfeld veel meer gedupeerden die via Cruise Travel hebben geboekt.
En/of geef het telefonischtijdens de uitzending van Tros Radar door.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit enkel een probleem zal zijn bij CT. Er zullen vast en zeker wel meerdere aswolk-gedupeerden zijn die met dergelijke problemen te maken krijgen. Het is wel ter verwachten dat verzekeringsmaatschappijen en reisbureaus kostte wat het kost proberen zich achter allerlei regels en voorwaarden te verstoppen om maar niet te hoeven betalen, want dit kost natuurlijk klauwen met geld.

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

JtC schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit enkel een probleem zal zijn bij CT. Er zullen vast en zeker wel meerdere aswolk-gedupeerden zijn die met dergelijke problemen te maken krijgen. Het is wel ter verwachten dat verzekeringsmaatschappijen en reisbureaus kostte wat het kost proberen zich achter allerlei regels en voorwaarden te verstoppen om maar niet te hoeven betalen, want dit kost natuurlijk klauwen met geld.
Ik neem aan dat je reisorganisaties bedoelt?

JtC

Maakt het in weze wat uit in dit verhaal? Ik mag aannemen dat beiden financiele belangen hebben bij de afwikkeling van claims m.b.t. de aswolk, ook al hebben beiden andere activiteiten..

Roosje1957

En of het iets uitmaakt.
Het reisbureau zal zijn klant helpen bij het regelen van de vergoeding voor zover mogelijk en kan zich nergens achter verschuilen.
Een reisorganisatie daarentegen wel.

JtC

Ok, weer wat geleerd.
Hoe kan dat dan eigenlijk?

Roosje1957

Het reisbureau is de winkel waar je de reizen kunt boeken van de reisorganisaties.
Oftewel: de reisorganisaties organiseren de reizen; de reisbureau's verkopen het.

Veel mensen halen die twee door elkaar, hoor!

JtC

Ja, ik dus ook :wink: Moest ook even het verschil tussen de 2 opzoeken.

HONESTO

Voor je rechten ( bijvoorbeeld naar Cruise Travel toe) Zie www.consumentenbond.nl. Bij vliegen en vulkaanas. Bekijk de veelgestelde vragen. Staan, volgens mij, veel duidelijke antwoorden.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hoi

nee ik hoorde ook dat je max 3 dagen vergoed krijgt! lees even de anvr na..misschien staat er daar wat in?
het is overmacht zeggen ze.
ik heb gelukkig een omboekverzekering mag ik tot zoveel uur van te voren ,als er iets verand omboeken of later gaan....nou dan ga ik wel ergens anders heen...

ik vind het heeeeeeeeeeel erg voor u,zoveel geld want goedkoop is het niet!
maar ik denk persoonlijk dat dit nog wel een staartje gaat krijgen mensen pikken dit niet! dus zal er iets zijn wat voor iedereen in de bres springt,bel de anvr is
of de sgr...en ga naar het reisburo enz..er moet iemand voor u opkomen...
5 dg is nogal wat..
nou valt het nog mee dat u niet een nw vlucht hoefde te betalen.. :evil: dat zie je ook nog wel gebeuren
heel veel succes en vind het echt sneu!

gerland

Het hebben van tegenslag of het leiden van schade is vervelend, maar op zich natuurlijk niet voldoende om de rekening bij een ander neer te leggen.
Daar is meer voor nodig.

Er is ook nog zoiets als "pech gehad".

Dat mensen het "niet pikken" zal best, maar die aswolk is toch niet veroorzaakt door een reisorganisatie of door een verzekeringsmaatschappij?

HONESTO

Natuurlijk Gerland niemand heeft dit gewild. Maar juist voor die calamiteiten neem je een verzekering of wil je gebruik maken van je consumenten bescherming. Als een reisorganisatie niets terug zou moeten betalen zouden zij zelfs de marge die zij op de reis hebben gemaakt houden. Dus dan zelfs gewoon aan je verdienen.
De drie dagen die door Rozemarijntje worden genoemd is de maximale vergoeding die bij de meeste annuleringsverzekeringen van toepassing is.
Ook noemt Rozemarijntje geen extra kosten voor de vlucht.
Het is mij wel bekend dat bij Cruise Travel extra kosten moesten wordn betaald om toch de reis met minder dagen te kunnen maken. Kan gewoon niet!

gerland

Maar juist voor die calamiteiten neem je een verzekering
De dekking van een verzekering is niet afhankelijk van de motieven van de klant om 'm te nemen. De dekking van de verzekering blijkt uit de voorwaarden.

"een verzekering" is niet voldoende. Het gaat om welke verzekering precies, en wat zijn de voorwaarden.

Is het niet gedekt? Jammer dan. Schrale troost: voor iets wat niet gedekt is, hebt u ook geen premie betaald.
Het is mij wel bekend dat bij Cruise Travel extra kosten moesten wordn betaald om toch de reis met minder dagen te kunnen maken. Kan gewoon niet!
Waarom kan dat niet?
Afhankelijk van wat je zelf regelt of wat je door een reisorganisatie laat verzorgen, is het heel goed mogelijk dat mensen die een cruise boeken zelf verantwoordelijk zijn om op tijd bij het vertrek te zijn. Als dat niet lukt door overmacht, wat dan. Moet dan de rekening ergens anders worden neergelegd? Kan een ander daar dan wel iets aan doen?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@jrikkert

KIJK NAAR DE HOOFDPAGINGA STAAT EEN HEEL ONDERWERP!!!

verder vind ik het eerlijk makkelijk gezegd ja het is pech hebben er zijn mensen die sparen misschien wel jaren! voor zoiets!denk eens na dat u jaren spaart en u dit gebeurd,ben u dan vrolijk?nou ik niet

Gesloten