LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke Maatschappij?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Keukendeur

Welke Maatschappij?

Ongelezen bericht door Keukendeur »

Goedemiddag :)

Komende Woensdag krijgen ik en mijn vriendin de sleutel voor ons eerste koophuisje samen. We wonen nu lekker bij mijn ouders en kunnen dus met een gerust hartje gaan klussen aan ons droomhuisje. Nu is het natuurlijk zo dat er verschillende dingen nodig zijn in onze woning.

Zo ook energie, ik lees verschillende reacties van mensen over de meest uiteenlopende maatschappijen. Het enige wat me opvalt is WAAR zijn de positieve reacties?!? Ik hoor alleen maar horror verhalen. Kan iemand mij misschien vertellen van welke maatschappij ze nou goede weten?

Alvast bedankt

Maurice en Carolien

Bob Schurkjens

Re: Welke Maatschappij?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kijk eens op www.energieleveranciers.nl naar de gebruikersbeoordelingen

En vervolgens op bovenstaande site en www.gaslicht.com naar de prijzen op basis van je verbruik.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Staar je niet te blindt op de beoordelingen op dergelijke sites. Beoordelingen met alleen nullen of 10-en kunnen logischerwijs niet.
Verder zijn aanbiedingen op gaslicht.com e.d. alléén als u al aangesloten bent bij een leverancier en wilt gaan switchen. Helaas staat dit tot op de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk aangegeven op dergelijke sites. (ook zoiets wat wel eens aangepakt mag worden)
Verder moet u er rekening mee houden dat nederlanders een volkje is wat vooral haar negatieve geluiden laat horen en maar zelden de positieve geluiden.
M.a.w u leest voornamelijk de ontevredenheden en niet de tevredenheden. Dat geldt niet alleen inzake energie maar voor veel zaken. Kijk maar eens op de andere forum onderwerpen.
Helaas moet wel gezegd worden dat binnen de energieleveranciers er 1 is die al jarenlang op positie 1 staat mbt problemen. NLenergie. (in de volksmond hoewel fout ook wel NEM genaamd).
Ik denk dat vooral de oude vroeger aan de netbeheerder verbonden leveranciers verhoudingsgewijs de minste klachten hebben.

Als u zich orienteert let dan vooral óók op de vastrecht leveringskosten van de producten per maand. Sommige leveranciers noemen dit administratiekosten.
Dit zijn maandelijkse kosten die u sowieso kwijt bent zonder dat u ook maar 1 KwH of M3 hebt verbruikt.
Ter indicatie: NLenergie 7,- per product, Essent: 2,08 per product. Nuon E: 1,99 en G: 2,49. Energie Direct zit ook zo rond de 5-6,- per product.
Sommige leveranciers geven korting op deze vastrecht leveringskosten indien u beide producten bij hun afneemt.
Staar u dus in iedergeval niet alleen blind op de energieprijs. Vermeende leuke lage aanbiedingen worden door dergelijke kosten dan ineens volledig teniet gedaan en bent u aan het einde van de rit uiteindelijk toch duurder uit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben nog steeds positief over Dong, de overstap vanaf de Nuon is heel goed gegaan, en ook tot nu toe heb ik geen klachten. De telefonische bereikbaarheid was, op één keer na, gewoon goed. Die ene keer moest ik wat langer wachten dan ik gewend was, maar zo extreem lang als bij Nuon of RWE was het nou ook weer niet.

Ze zijn niet de allergoedkoopste, maken geen reclame. De allereerste jaarafrekening moet ik nog krijgen, daar kan ik dus nog niks over zeggen.

Over Dong lees je eigenlijk nooit iets negatiefs, en dat in Nederland... Dan moet je wel écht goed zijn. :lol:

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik denk dat vooral de oude vroeger aan de netbeheerder verbonden leveranciers verhoudingsgewijs de minste klachten hebben.
Hier kan ik me helemaal in vinden. Zo heb ik al al vanaf dat ik gehuwd ben dezelfde maatschappij, thans Essent (leverancier) en Enexis (netwerkbedrijf) genaamd :D .

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Witte Angora,

ik ben overgestapt naar Dong en ze geven hele hoge verbruiken door aan mijn oude leverancier en er gaat van alles fout!
Zo wouden ze mijn rekeningen omlaag gooien omdat ik een minimaal gebruik heb, maar wel een hoog gebruik doorgeven en daar door, zit ik weer in gevecht, helaas!
Leuk is anders en makkelijk is het zeker niet!

Het is gokken momenteel, ik was tevreden over de NEM!

WK2010

Ongelezen bericht door WK2010 »

Meterstanden laten corrigeren want wat je niet gebruikt, hoef je niet te betalen.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik heb nu eenpaar jaar greenchoice, ik ben er erg tevreden over. Maar sommige hier weer niet.
voordeel, je mail, vrij snel antwoord, je bent, direct iemand aan de telefoon die je helpt.
goede prijzen, vooral groen.

persoonlijk zou ik nooit voor nuon kiezen, de topman verdiend al zeer goed en krijg nog tonnen aan bonussen, tja dat is toch wat je moet betalen als consument. Ik heb geen behoefte om mee te betalen aan topsalaris en bonus van bijna miljoen.

gr brenda

Keukendeur

Ongelezen bericht door Keukendeur »

Hartstikke bedankt voor de reacties :)

Waarschijnlijk kiezen wij voor de gevestigde orde, daar heb ik toch meer een goed gevoel bij. Nogmaals bedankt allemaal!!

Mvg,

Maurice en Carolien

(PS wat zijn wij nederlanders eigenlijk een stel azijnpissers :wink: :lol: )

Gesloten