LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leaseplanbank ervaringen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
tennis

Re: Leaseplanbank ervaringen?

Ongelezen bericht door tennis »

tom5 schreef:Heb slechte ervaring opgedaan bij LeaseBankPlan.
3 weken geleden een rekening geopend en na 1 week al weer opgezegd.
Als je daarna een vraag hebt kun je de helpdesk bellen.
Een aardige juffrouw vermeld dan dat je goed de voorwaarden moet lezen,
Op een e mail heb ik na 14 dagen nog steeds geen antwoord ontvangen.
Terwijl er wel een bevestiging kwam dat de mail was aangekomen.
Ook in het de nieuwe Consumentenbond gids wordt gewaarschuwd voor een addertje onder het gras met de rente
Tom
Wat staat er dan in de alg. voorwaarden?

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

@witte angora
Ja, ik zie het nu.

Tom maakt echter nergens melding van de wetenschap dat banken "het al niet vertrouwen". Dat zijn slechts uw woorden, uw aanname dus (want de onderbouwing ontbreekt).
Of komt u daar nu op terug?
Weet u overigens zeker dat u niet zit te stangen? :lol:

Ook ten aanzien van de IJslandse bank zit u ernaast: deze viel (als buitenlandse bank opererend vanuit een Nederlands bijkantoor, zonder gevestigd te zijn in Nederland) niet zonder meer onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. In eerste instantie zou een beroep gedaan moeten worden op het IJslandse depositogarantiestelsel.

Zoals gezegd voor mij geen reden om er vertrouwen in te hebben ("in mijn eigen argumenten").

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

gerland schreef:"En dat was een bewuste om je te stangen, en je trapt er nog in ook. :lol:"

Wat een niveau!

Onsportief ook: zet er dan een toepasselijke smiley achter. Dan heb ik tenminste een kans om te doorgronden wat u echt bedoelt.

De uitdrukking "erin trappen" zoals u die gebruikt, is alleen van betekenis als u de lezer de kans heeft uw "truc" te doorzien. Die kans biedt u niet.

En daarmee vraagt u er om om nooit meer serieus genomen te worden (want voor hetzelfde geld is uw volgende bijdrage, in welk topic dan ook alleen maar "om te stangen")

@gerland

voor hetzelfde geld is uw volgende bijdrage, in welk topic dan ook alleen maar "om te stangen")

Precies, dit is ook bij mij zo.
Lees maar op mijn postings, hoe het groepje zich gedraagt!
Helaas werk ik niet met smilies, dat laat ik aan mijn kleinkinderen over !

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Heel simpel.
De basis aktivteit is geld goedkoop ophalen voor auto lease
De gerenomeerde banken zijn niet zo scheuts meer *vandaar*
tom
Dat banken niet zo 'scheuts' zijn is logisch. Maar als Pon geen geld meer kan lenen om auto's te financieren, dan lijkt het mij logisch dat de banken het niet vertrouwen Pon geld te lenen om auto's te kunnen financieren, die zij vervolgens leasen.

Het is een aanname, gebaseerd op dit bericht en logica.

Dat van die IJslandse deposito zou je best gelijk in kunnen hebben. Soms gebeurt er zoveel dat ik de tel een beetje kwijtraak, temeer omdat het een tijdje niet echt mijn belangstelling meer had. Vanwege al dat gegoochel, waarmee mensen hoopten een paar centen meer te kunnen krijgen, terwijl ze een kat in de zak kochten. Iets wat keer op keer weer terugkomt, steeds weer ontstaat er een hype, mensen trappen er in, en als de luchtballon knapt, hebben velen een probleem.

Dus dan snap je nu misschien ook mijn reactie op een autoimporteur die een bank begint om auto's te kunnen financieren die vervolgens het leasetraject ingaan.

Dat gebrek aan vertrouwen wat je had in het IJslandse depositogarantiestelsel bleek wel terecht te zijn, Nederland en Groot-Brittanië mochten het allemaal mooi voorschieten, maar wanneer, en of we het terugkrijgen moeten we nog maar afwachten.

gerland

@tennis
Precies, dit is ook bij mij zo.
Lees maar op mijn postings, hoe het groepje zich gedraagt!
Helaas werk ik niet met smilies, dat laat ik aan mijn kleinkinderen ov
Ik begrijp niet helemaal wat u wilt zeggen. Neemt u mij iets kwalijk?

CB

Ongelezen bericht door CB »

witte angora

Dat banken niet zo 'scheuts' zijn is logisch. Maar als Pon geen geld meer kan lenen om auto's te financieren, dan lijkt het mij logisch dat de banken het niet vertrouwen Pon geld te lenen om auto's te kunnen financieren, die zij vervolgens leasen.

Het is een aanname, gebaseerd op dit bericht en logica
Ik zou maar niet zo klakkeloos aannemen wat hier geschreven wordt. Dat LeasePlan Bank gerelateerd zou zijn aan Pon heb ik nog niet kunnen ontdekken. Zie onderstaand citaat van de site van LeasePlan Bank.
LeasePlan Bank
LeasePlan Bank is een 100% Nederlandse internetspaarbank en onderdeel van het wereldwijd opererende LeasePlan Corporation N.V. LeasePlan Bank staat voor een eerlijke, transparante en klantvriendelijke aanpak. Daarom bieden wij overzichtelijke producten met duidelijke voorwaarden. We streven er naar u altijd een aantrekkelijke en transparante rente te bieden. We hebben onze rente namelijk gekoppeld aan 1-maands Euribor® (de rente waartegen de Europese banken elkaar geld lenen). Op die manier komt u nooit voor verrassingen te staan.
Wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). De NVB is de belangenbehartiger van de Nederlandse banken en zet zich in om de branche meer open en transparant te maken
http://www.leaseplanbank.nl/nl/over-ons ... +Bank.html

Het lijkt erop dat leaseplanbank een onderdeel is van LeasePlan Corporation N.V. Zie onderstaande informatie over LeasePlan Corporation N.V.

http://www.leaseplanbank.nl/nl/over-ons ... on+NV.html

Ook hier niets te bespeuren over een relatie met Pon, net zoals op de site van LeasePlan Corporation N.V.

http://www.leaseplan.com/internet/lpcom ... kvn58?open

Lijken mij toch wel ondernemingen met potentie, of heb ik misschien wat over het hoofd gezien?

Bovenstaande informatie verzameld via Google in 10 minuten. Dus witte angora het is misschien wel handig om eerst te onderzoeken alvorens op basis van een bericht te oordelen. :wink:

witte angora

Dus witte angora het is misschien wel handig om eerst te onderzoeken alvorens op basis van een bericht te oordelen. :wink:
Aan één kant wel, en als je mijn historie weet, dan weet je ook wel dat ik vaak dingen onderzoek.

Aan de andere kant: Tom leek een ervaringsdeskundige te zijn, en ik mag dan toch aannemen dat hij weet waar hij over praat. Had ik dat bericht moeten onderzoeken, of had Tom dat moeten doen vóórdat hij postte? Je zult de verantwoordelijkheid dáár moeten leggen waar het hoort.

Toevallig had ik het gisteren met één van de vaste posters over het forum, het lijkt wel of het forum steeds meer achteruit gaat, steeds meer vaste posters blijven ook weg. En dat is niet voor niets.

EdoK

Ongelezen bericht door EdoK »

Leaseplan Bank is onderdeel van Leaseplan dat in 2004 door ABN AMRO is verkocht aan Volkswagen Bank.

De Leaseplan Bank zal inderdaad gestart zijn om geld uit de markt te trekken om het (vooral VAG) wagenpark te financiëren. Leaseplan en nog vele andere kleinere leasebedrijven die gerelateerd zijn van VAG berekenen een hogere rente door in de leaseprijs. Overigens doet ING met ING Carlease natuurlijk exact hetzelfde.

witte angora

Nou weet ik het ook niet meer. De één weet aan te tonen dat Leaseplan géén relatie heeft met Pon, en twee andere posters weten allebei een ander verhaal te vertellen.

EdoK

witte angora schreef:Nou weet ik het ook niet meer. De één weet aan te tonen dat Leaseplan géén relatie heeft met Pon, en twee andere posters weten allebei een ander verhaal te vertellen.
Valt wel mee hoor. PON is zelfstandig importeur van onder andere VAG in Nederland. PON is ook importeur van Continental bijvoorbeeld (kijk naar met welk merk banden je nieuw VAG product wordt afgeleverd).

Misschien dat VAG een belang heeft in PON maar de relatie tussen PON en Leaseplan Bank is niet direct.

tom5

Ongelezen bericht door tom5 »

@CB
Citaat:
LeasePlan Bank
LeasePlan Bank is een 100% Nederlandse internetspaarbank en onderdeel van het wereldwijd opererende LeasePlan Corporation N.V. LeasePlan Bank staat voor een eerlijke, transparante en klantvriendelijke aanpak. Daarom bieden wij overzichtelijke producten met duidelijke voorwaarden

Het zal wel een Nederlandse internetspaarbank zijn maar met apparte voorwaarden.
Je kunt alleen geld overmaken naar de internetrekening vanaf een vooraf afgesproken tegenrekening.
Ik heb een internetrekening bij de Rabo, SNS, Ing en Fortis en kan daar van elke rekening geld laten overmaken ( alleen als het terug gestort moet worden dan soms naar een tegenrekening )
Over klantvriendelijk gesproken als je na 15 dagen nog geen antwoord ontvangt op een email.

Daarom bieden wij overzichtelijke producten met duidelijke voorwaarden.

Tom

witte angora

Leaseplan Bank is onderdeel van Leaseplan dat in 2004 door ABN AMRO is verkocht aan Volkswagen Bank.
Misschien dat VAG een belang heeft in PON maar de relatie tussen PON en Leaseplan Bank is niet direct.
Al die vage constructies... Leaseplan is eigendom van Volkswagen Bank, PON is onderdeel van de VAG of andersom, maar een en ander heeft weer direct niet iets met elkaar te maken. De bank is opgezet om geld uit de markt te halen om lease-auto's te kunnen financieren, maar Pon heeft er niks mee te maken...

Wat een onzinnige nonsens allemaal om tig bedrijven op te zetten om... ja waarvoor eigenlijk?

Ik ga maar eens verder met mijn tuin aanleggen. Lijkt me veel zinvoller dan me het hoofd breken over constructies waarvan het doel mij volstrekt onduidelijk is.

witte angora

Overigens: de kern is nog steeds dat de bank opgezet is om leaseauto's te financieren, die conclusie lijkt juist te zijn. En dáár heb ik simpelweg weinig vertrouwen in. Hoe dat ook allemaal met bv's, nv's en weet ik wat allemaal georganiseerd is.

gerland

Toevallig had ik het gisteren met één van de vaste posters over het forum, het lijkt wel of het forum steeds meer achteruit gaat, steeds meer vaste posters blijven ook weg. En dat is niet voor niets.
En dat uit de mond (lees: pen) van iemand die naar eigen zeggen onzin post om anderen "te stangen" en die de verantwoordelijkheid voor zijn bijdragen afwijst als deze onjuistheden bevatten die hij klakkeloos van anderen heeft overgenomen, wat toch zijn eigen keuze (=verantwoordelijkheid) is.

EdoK

witte angora schreef:Overigens: de kern is nog steeds dat de bank opgezet is om leaseauto's te financieren, die conclusie lijkt juist te zijn. En dáár heb ik simpelweg weinig vertrouwen in. Hoe dat ook allemaal met bv's, nv's en weet ik wat allemaal georganiseerd is.
Iedere bank haalt geld uit de markt om via andere investeringen met een hoger rendement dan de gegegeven rente op (spaar-) geld winst te maken. Het financieren van leaseauto waardoor je een hoger rentetarief kan doorberekenen is niet risicovoller dan andere investeringen denk ik.

witte angora

EdoK schreef:
witte angora schreef:Overigens: de kern is nog steeds dat de bank opgezet is om leaseauto's te financieren, die conclusie lijkt juist te zijn. En dáár heb ik simpelweg weinig vertrouwen in. Hoe dat ook allemaal met bv's, nv's en weet ik wat allemaal georganiseerd is.
Iedere bank haalt geld uit de markt om via andere investeringen met een hoger rendement dan de gegegeven rente op (spaar-) geld winst te maken. Het financieren van leaseauto waardoor je een hoger rentetarief kan doorberekenen is niet risicovoller dan andere investeringen denk ik.
Misschien is het gewoon een gevoel dat ik heb, maar als de waarde van die leaseauto's ineens hard zakt, ben je als bank ook een deel van je investering kwijt. Of als verschillende bedrijven die auto's leasen ineens failliet gaat, dan sta je ook met een tekort op je balans. Lijkt me.

De auto's zullen wel niet het onderpand vormen, maar ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.

Erkend Adviseur

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Alle andere banken beleggen ook met uw spaargeld, in bv. hypotheken of kredieten voor bedrijven. Hier hebben de meeste mensen echter geen angstig gevoel bij.

Nu haalt een leasemaatschappij middels een bankvergunning van DNB geld op om leaseauto's te financieren en nu is het opeens mis. Zoals Gerland al aangeeft is het risico tot € 100.000,- (tijdelijke maatregel overigens) gelijk aan andere banken.

Overigens hebben veel banken ook een leasemaatschappij waar uw spaargeld ook in kan worden gebruikt, Rabobank met Lage Landen oa.

De rentetarieven van Leaseplanbank zijn gebaseerd op de Euribor tarieven, dit maakt de tarieven transparant, dit in tegenstelling tot de rentetarieven bij andere banken. Soms ontvang je maar 1,5% rente.

Dat je bij Leaseplanbank alleen maar naar 1 tegenrekening kunt overmaken of vanaf storten is een kostenkwestie. Het scheelt enorm veel administratie en een zware beveiliging op internetbankieren. Zelfs als uw buurman uw rekeningnummer weet en zou kunnen inloggen, dan kan het geld alleen maar naar uw rekening worden overgemaakt.

tom5

Ongelezen bericht door tom5 »

Citaat
Dat je bij Leaseplanbank alleen maar naar 1 tegenrekening kunt overmaken of vanaf storten is een kostenkwestie. Het scheelt enorm veel administratie en een zware beveiliging op internetbankieren. Zelfs als uw buurman uw rekeningnummer weet en zou kunnen inloggen, dan kan het geld alleen maar naar uw rekening worden overgemaakt.

Het gaat voornamelijk dat je niet vanaf een normale bankrekening naar je eigen rekening bij Leaseplanbank geld kunt overmaken.
Dit zal dan voor deze bank wel kostenbesparend zijn maar voor mij als klant kost het extra weggegooide rente dagen.
Normaal ga je van uit dat je via internet bankieren snel kunt overmaken met zo weing mogelijk rente verlies.
Ook kun je bij deze bank alleen via enternet en moet je een mobile telefoon hebben om geld terug te storten.
Jammer maar het zij zo.
Daarom heb ik de rekening weer opgezegd.
Tom

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

dasaliz schreef:Heeft iemand ervaring met deze bank, positief of negatief?
Hier zijn een heel aantal ervaringen te vinden met Leaseplanbank: http://forum.spaarinformatie.nl/viewfor ... 4536fc2373

breurtje

Ongelezen bericht door breurtje »

Bij Binckbank werkt het ook zo dat je alleen naar een vooraf opgegeven rekening kunt terugboeken. Tis even wennen en rekening houden met overboeken.
Leaseplanbank is een nederlandse bank die inderdaad geld ophaald tegen op dit moment aantrekkelijkste rente. Wat maakt het uit of ze daar leascontracten mee financieren, je weet in ieder geval dat ze er geen wapenfabrieken of waardeloze griekse staatspapieren financieren.

Gesloten