| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aandelen onder protest overnemen?????
aandelen onder protest overnemen?????
Kan je ook je aandelen overnemen, onder protest met behoud op alle rechten??????? Of verspeel je dan je rechten, want ik kan ze wel overnemen en wachten op betere tijden, maar ik wil niet mijn kansen verspelen mocht er in de toekomst zaken worden gewonnen.
Re: aandelen onder protest overnemen?????
Geplaatst op 24 Nov 2003 12:25 door Dubio
--------------------------------------------------------------------------------
Er is 1 reden waarom het misschien slimmer is de aandelen over te nemen. Het geld van de restschuld ben je toch kwijt, verdampt op de beurs. Maar de aandelen zijn nog wel in depot bij Dexia. Als je ze vraagt ze over te schrijven op een beleggingsrekening kost dat minder dan dat je ze op dit moment zelf aan wil laten kopen op de beurs. Ze zijn namelijk al gekocht. Aandelen kopen brengt over het algemeen nogal wat kosten met zich mee. Op deze manier omzeil je die. Dus kun je je het veroorloven dan zou ik overnemen.
Geplaatst op 28 Nov 2003 19:51 door Westlander
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Henk , ik kan mij precies inleven hoe jij je voel en met welke gedachte je rondloop.
Ik moet 5 dec. a.s. een restschuld van 27000,- Euro ophoesten.
Ook ik kan geen lening afsluiten daar in de B.K.R. zo'n bedrag staat dat de banken wel uitkijken om aan mij een lening te verstrekken.
Heb een huurhuisje en moet keihard werken voor mijn geld.
Vandaag Dexia gebeld om te vragen of ze eventueel wat voor me kunnen regelen.
Ook had ik gevraagd of zij mij niet gewoon een persoonlijke rekening konden verstrekken daar het toch een bank is.
Dit konden zij niet doen daar ze volledig bezig zijn met het afhandelen van al de aflopende leasecontracten.
Op de eerste vraag (of er speciale betalingsregelingen waren) werd geantwoord om gewoon de brief van Dexia (welke na aflopen van contract wordt verstuurd) af te wachten. Want daarin word precies vermeldt welke regelingen eventueel getroffen kunnen worden.
Daarna werd ik doorverbonden aan een hele gladde jongen van de hardheidsclausule afdeling, die begon gelijk van dat het mijn eigen schuld was en dat ik een renteloze aflossing had kunnen hebben als ik op hun eerder voorstellen had ingegaan.
Maarja hij heeft mij wel geadvisserd om op www.dexiabank.nl in mapje : actueel te bekijken of daar een regeling stond waar ik vrede mee zou hebben.
Hierin staat inderdaad dat je je restschuld kan aflossen (LET WEL: MET VOORBEHOUD VAN RECHTEN) middels maandelijkse aflossingen, over een periode van maximaal 60 maanden.
Indien je afziet van al je rechten kan je ook maandelijks aflossen echter dan is de rente ongeveer 2% minder.
Henk, volgens mij is dit voor mij de enigste mogelijkheid om met behoud van alle rechten de restschuld maandelijks af te lossen.
Ik zal echter wel op een achterlijk hoog maandbedrag uitkomen maar dat moet ik maar voor lief nemen.
Want ook ik heb geen zijn om voor de rechtbank te verschijnen en volgens mij adviseert Stichting Leaseverlies nog steeds om onder protest en voorbehoud van allle rechten je restschuld te betalen