LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RWE eist 100 euro switschgeld!!
RWE eist 100 euro switschgeld!!
Wie heeft ervaring met de zg SWITSCHKOSTEN? En wat kunnen we daar tegen doen? Van de zomer ben ik geswitcht van energieleverancier. Geen van beide heeft het over kosten gehad! Zelf toen ik RWE heb gebeld oevr hoe het in zijn werk gaat heb ik niets vernoemen over 100 euro kosten, of enige kosten. Het is oplichting van de bovenste plank. zij zeggen dat ze geld mislopen omdat ik van leverancier veranderd ben. Dat is naar mijn idee TEGEN de denkwijze van vrijehandel en concurrentie geding. Nog suggesties? Want nu sturen ze een incasso van 188,38 euro (na 6 maanden).
OOk zo'n negatief principe in Nederland; iedereen kan elkaar een incasso sturen!
OOk zo'n negatief principe in Nederland; iedereen kan elkaar een incasso sturen!
Re: RWE eist 100 euro switschgeld!!
uit de algemene leveringsvoorwaarden van rwe:
Als ik de tabel van de opzegvergoedingen bekijk zou dat betekenen dat de TS een resterende looptijd zou moeten hebben van tussen 2 en 2,5 jaar. Bij een andere looptijd geld een andere opzegvergoeding.
Dat de TS nu meteen weer de beschuldigingen van oplichter er uit moet gooien snap ik niet echt. RWE voert hun algemene voorwaarden uit, stuurt een incasso voor de gelden die hen verschuldigt zijn door iemand die contractbreuk pleegt.
In dat artikel staat een tabel met de maximale opzegvergoeding. TS heeft het niet over contracten en contractbreuken. RWE werkt met contracten, welke na de looptijd weer automatisch verleng worden met 1 jaar.3. Indien RWE en de Contractant een Leveringsovereenkomst voor bepaalde tijd zijn overeengekomen
en de Contractant de Leveringsovereenkomst voor het verstrijken van de overeengekomen tijd
beëindigt of doet beëindigen, is de Contractant aan RWE per product een schadevergoeding
verschuldigd gelijk aan het maximum opgenomen in artikel 4 lid 1 van de Beleidsregel Redelijke
Opzegvergoedingen Vergunninghouders.
Als ik de tabel van de opzegvergoedingen bekijk zou dat betekenen dat de TS een resterende looptijd zou moeten hebben van tussen 2 en 2,5 jaar. Bij een andere looptijd geld een andere opzegvergoeding.
Dat de TS nu meteen weer de beschuldigingen van oplichter er uit moet gooien snap ik niet echt. RWE voert hun algemene voorwaarden uit, stuurt een incasso voor de gelden die hen verschuldigt zijn door iemand die contractbreuk pleegt.
Helaas is jou denkwijze niet de wet.Dat is naar mijn idee TEGEN de denkwijze van vrijehandel en concurrentie geding
Waarschijnlijk is er contract breuk gepleegd en is die 100 euro terecht...
als je ergens een contract afsluit en je zegt dat vroegtijdig op kost dat altijd geld.. dat is niet alleen in de energie wereld zo
-
Dit soort dingen kan eigenlijk heel simpel voorkomen worden - door zelf na te vragen tot wanneer het contract loopt. En dan per die datum over te stappen.
Voor mij hadden het allemaal staatsbedrijven mogen blijven, kan mij het schelen aan wie ik mijn gas en licht moet betalen, maar wij schijnen het met zijn allen fijn te vinden wat meer verantwoordelijkheid te hebben, dus dan moeten we die verantwoordelijkheid ook nemen door zelf wat meer actie te ondernemen en zelf een beetje alert te zijn. Dat is het hele eieren-eten.
Snap je?
Voor mij hadden het allemaal staatsbedrijven mogen blijven, kan mij het schelen aan wie ik mijn gas en licht moet betalen, maar wij schijnen het met zijn allen fijn te vinden wat meer verantwoordelijkheid te hebben, dus dan moeten we die verantwoordelijkheid ook nemen door zelf wat meer actie te ondernemen en zelf een beetje alert te zijn. Dat is het hele eieren-eten.
Snap je?
-
Beste Angora,
Ik heb één probleem met je volgende stelling:
"En dan per die datum over te stappen"
-----> Bij de NEM kon ik nergens een datum aangeven. De oude leverancier heeft hier geen zeggenschap over, dus ik was afhankelijk van de keuze van de NEM. Zij hebben een net iets te vroege datum gekozen, waardoor ik nu de opzegvergoeding moet betalen.
Reactie van de NEM? "Wij hebben van tevoren geen afspraken met u gemaakt over het vergoeden van de opzegvergoeding, dus kunnen we het niet alsnog doen". Ja, alsof ik wist dat ze een administratieve misser zouden maken!!!!
Ik heb één probleem met je volgende stelling:
"En dan per die datum over te stappen"
-----> Bij de NEM kon ik nergens een datum aangeven. De oude leverancier heeft hier geen zeggenschap over, dus ik was afhankelijk van de keuze van de NEM. Zij hebben een net iets te vroege datum gekozen, waardoor ik nu de opzegvergoeding moet betalen.
Reactie van de NEM? "Wij hebben van tevoren geen afspraken met u gemaakt over het vergoeden van de opzegvergoeding, dus kunnen we het niet alsnog doen". Ja, alsof ik wist dat ze een administratieve misser zouden maken!!!!
-
Bij Nuon en Dong kan dat wel. Sterker nog, toen ik van de Nuon naar Dong overstapte, bleek ik nét iets te laat met opzeggen, zodat de overstap ruim 11 maanden opgeschoven moest worden. Heb dat telefonisch met Dong geregeld, was geen enkel probleem.Bij de NEM kon ik nergens een datum aangeven
Uw nieuwe energieleverancier kan ook de boete vergoeden. U kunt contact met ze opnemen.
Je zou kunnen aangeven dat je de switchkosten niet betaald omdat jij niet overtuigd ben dat dit een redelijke vergoeding voor door RWE geleden vermogensverlies (het mislopen van de winst plus gemaakte kosten).
Incassokosten a 88,38 voor een hoofdsom van 100 euro, is sowieso te veel want dat mag max 37 euro zijn en dan moet men ook nog aan kunnen tonen meer gedaan te hebben dan een paar brief brieven versturen.
Incassokosten a 88,38 voor een hoofdsom van 100 euro, is sowieso te veel want dat mag max 37 euro zijn en dan moet men ook nog aan kunnen tonen meer gedaan te hebben dan een paar brief brieven versturen.