LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rolluiken verschillende merken

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jerkarra

rolluiken verschillende merken

Ongelezen bericht door jerkarra »

Hallo,

Waar moet ik opletten bij de aanschaf van rolluiken?
Zit er veel verschil tussen heroal, verano en roma rolluiken?

Is er een verschil tussen motoren van Somfy en Nice?

Alvast bedankt
Karin

roer

Re: rolluiken verschillende merken

Ongelezen bericht door roer »

Met Somfy heb ik een hele goede ervaring! De firma Zon-ex uit Enschede vertelde mij dat er 5 jaar garantie op de motor zat. Na 2 jaar bleek de motor defect te zijn en Zon-ex gaf toen aan, dat er maar 2 jaar garantie opzat, dus net buiten de garantie viel. Ik heb toen onder protest een motor aangeschaft, maar de oude bewaard. De firma Zon-ex gaf aan, dat er kwik in zat en dat ik heb niet open moest maken, want dat was levensgevaarlijk! Zij wilden de motor meenemen, maar dit stond ik niet toe. Ik heb vervolgens rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant Somfy. Ik mocht de motor opsturen voor reparatie, want zij gaven wel degelijk 5 jaar garantie aan Zon-ex! De motor was doorgebrand en de fabrikant heeft mij een nieuwe motor toegestuurd. Later heb ik boven een rolluik aangeschaft en deze motor daarin laten plaatsen.Uiteraard heb ik dit niet door de firma Zon-ex laten doen! Er zijn nu ook rolluiken verkrijgbaar met een ronde kap of nog mooier ingebouwd. Ook zijn er rolluiken verkrijgbaar met lamellen. Het is aan u wat u wilt.

De Hertog van Helje

Ongelezen bericht door De Hertog van Helje »

Hallo,

Let er goed op dat je alles op papier hebt voor je je rolluiken laat plaatsen. Wij hadden een mondelinge overeenkomst met Jos Knapen zonwering uit Helden voor Heroal rolluiken. Een topmerk, maar na plaatsing bleek datgeen wat hij geplaatst had niet was wat we waren overeengekomen. Na de rechtsbijstand te hebben ingeschakeld bleef hij met diverse leugens beweren dat wat we besteld hadden, we ook gekregen hebben. Waarom zou ik direct reclameren als er geplaatst wordt wat ik besteld heb? Omdat er niets op papier staat staan we dus machteloos. Bedenk je dus goed voor je met deze rolluikenboer in zee gaat. Ik hoop dat we in ieder geval wel Heroal hebben gekregen. Dan hoeven we hem niet lastig te vallen als er problemen zijn in de toekomst. Gelukkig zijn er wel andere betrouwbare installateurs op de markt.
Veel succes met je keuze

leondewinter

Ongelezen bericht door leondewinter »

Hallo,

Het model kap is al jaren het zelfde, mits u een rond kap model bedoelt.
Standaard kleuren zijn vaak Ral 9001 (crème/wit) of 9010 (wit), een andere kleur is meestal op meerprijs.
5 jaar garantie is standaard bij Somfy, wij geven dit op al onze rolluiken en motoren. (Somfy,Nice,Verano)
Rolluik prijzen gaan gepaard met de dikte van de lamel 8.5mm is gebruikelijk en geeft een goede isolatie, tevens is de prijs goed.
De merken Heroal, Verano, Roma, maken goede rolluiken, en doen niet echt onder voor elkaar.
Belangrijk is dat de montage door de installateur naar behoren word uitgevoerd, en uiteraard de service word gegeven zoals beloofd, laat dit altijd op papier vast leggen.

Succes met het uitzoeken van uw rolluik.

Rick Wedema

Ongelezen bericht door Rick Wedema »

Wij hebben gekeken bij Markant zonwering in 's-Hertogenbosch op de webshop en daar staan eigenlijk alle verschillende merken met prijzen. www.markantzonwering.nl
Daarna naar de showroom geweest en daar zag je wel goed de verschillen in de rolluiken, maar ook kwa prijs.
Let op want goedkoop zijn vaak dunne lamellen staan volgens mij ook foto's op de site van Markant zonwering.
Wij hebben nu heraol rolluiken en 7 jaar garantie!

Dus zeer tevreden wel duurder als de goedkopere rolluiken op de website

dikkie99

Ongelezen bericht door dikkie99 »

De verschillen van merken maakt tegenwoordig niet meer zo veel verschil. Zolang je maar oplet dat je geen PVC lamellen aankoopt deze worden bros naar een aantal jaren.

De verschillen die in rolluiken zitten is vaak de dikte van de lamel, let wel op de meeste aanbiedingen van goedkope rolluiken zijn vaak de dunste.
De kappen en geleiders etc zit geen verschil in.

De bekenste kwaliteitsrolluiken zijn van de merken Heroal en Verano.
Een bedrijf die beide merken hanteerd is rolluiken-discount.nl die alle bekende merken met verschillende type voor een zeer scherpe prijs aanbied.

Verano rolluiken zijn ook zeer scherp geprijst op rolluiken-goedkoop.nl.

De service en gebruiksvriendelijkheid van beide site is zeer goed.

Gesloten