LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t-mobile mobiel internet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

t-mobile mobiel internet

Ongelezen bericht door danny1977 »

Ik heb sinds april 2008 mobiel internet van T-Mobile, altijd zonder problemen en als er iets was werd je altijd meteen door de helpdesk vriendelijk geholpen.

Nu heb ik sinds zaterdag 13 februari problemen met het internet van t-mobile, vaak heel erg langzaam (0.01kbps) vaak internet wegvallen (soms 40x in een uur). Soms is het gprs netwerk sneller dan het umts netwerk! Ik ben niet de enigste met dit probleem in de omgeving, zeker 15 mensen hebben exact dezelfde problemen dus het licht niet aan mijn pc. Ik ben kermisexploitant en mij is ook al opgevallen dat de snelheid op meerdere plaatsen enorm verschillen. Ik woon in Bergen Op Zoom, daar was de snelheid matig, soms 5 minuten wachten op een pagina. In Willemstad (waar ik andere jaren een super verbinding had) had ik wel de umts strepen maar zodra ik verbinding maakte vielen die weg. Daar was alleen met gprs op het internet te komen. 1 dag heb ik wel een paar uur van umts gebruik kunnen maken maar de snelheid schommelde enorm van 0.29mbs naar 0.01mbs in een paar minuten. Ook 1 dag helemaal geen internet verbinding gehad, toen ik de helpdesk belde werd er gevraagd of ik een speedtest wou doen anders konden ze me niet helpen. Meneer wist me niet uit te leggen hoe ik dat kon doen zonder internet. Na lang aandringen van mijn kant is er iemand langs gekomen om de snelheid te meten in Bergen Op Zoom (me huisadres) Eerst was de snelheid ok, maar toen zakte die weg tot erg lage snelheden. Hij zou het doorgeven aan het hoofdkantoor maar tot op heden nog niets gehoord van T-Mobile. Nu sta ik in Landsmeer (Tegen Amsterdam aan) en ik val ongeveer 1x in de 10 minuten een paar seconde weg (is irritant als je een serieus gesprek heb op msn) dus ik bel T-Mobile krijg ik te horen "Ja meneer, daar kan ik u niet mee helpen." Daar zakt echt me broek van af. Bijna 70 dagen alleen maar problemen en T-Mobile doet alsof er niets aan de hand is.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: t-mobile mobiel internet

Ongelezen bericht door oppie11 »

Laat ze een vervangde kaart / stick opsturen en test het op een andere laptop lijken me de twee beste stappen.

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: t-mobile mobiel internet

Ongelezen bericht door danny1977 »

vandaag naar een t-mobile shop gegaan heel het verhaal uitgelegd, en daar een andere stick geprobeerd op een kale laptop (met alleen windows erop) nogsteeds exact dezelfde problemen. dus probleem ligt niet bij mij en niet aan de stick. de t-mobile shop kon me niet verder helpen en wenste me succes. omdat het op meerdere plaatsen is dat de snelheid slecht is (verschillend per plaats, ook het uitvallen verschilt per plaats), krijg ik sterk de indruk dat het netwerk van t-mobile overbelast is.

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: t-mobile mobiel internet

Ongelezen bericht door danny1977 »

door een kameraad werd ik getipt op dit artikel http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/12049

vooral hetvolgende eruit viel me op: Volgens T-Mobile is haar (3G) netwerk kwalitatief zeker niet minder dan die van de twee grootste concurrenten maar feit is wel dat de dekking van T-Mobile in gebouwen (woningen/kantoren) niet overal even optimaal is.

Daarnaast laat ook de performance van het 3G netwerk nogal eens te wensen over. Dat komt, volgens T-Mobile, vooral door de explosieve groei van het mobiele dataverkeer.


geeft t-mobile hier in iets andere woorden toe dat er overbelasting van het netwerk is?

eveline010
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2010 15:41

Re: t-mobile mobiel internet

Ongelezen bericht door eveline010 »

Hoi,
Ik heb hezelfde probleem hoor en ik woon in Hendrik Ido Ambacht,
Heb een kaart in me minilaptop en de ene keer is de verbinding goed en de andere keer duurt het bijna gewoon een half uur tot een uur voordat me startpagina geopend is. Ik wil het opzeggen maar ze zeggen dat ik gewoon tot einde me contract moet betalen. Dus ik vind het gewoon oplichters. Zo ken ik ook geld verdienen.

Vriendelijke groet Eveline

danny1977
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:45

Re: t-mobile mobiel internet

Ongelezen bericht door danny1977 »

Ik ben vandaag naar de T-Mobile shop geweest en daar werd meteen het probleem toegegeven. De dame liet een lijst zien van over de 200 telefoonnummers die hetzelfde probleem hebben. Ze zei ook ik heb zelf ook een T-Mobile stick en mij helpen ze ook niet. Ik heb meteen ook de helpdesk weer opgebeld en daar werd eerst ontkent dat er netwerk problemen waren, maar na gevloek van mijn kant werd er toch toegegeven dat er een landelijk netwerk probleem is. Mij is ook met terugwerkende kracht 50% korting op me abonnementsgeld beloofd. Er gaat zowiezo nog wel ff een klachtenbrief uit naar het hoofdkantoor, want sinds dag 1 wisten ze al dat het aan het netwerk lag en er werd continu gezegd dat het aan mijn aparatuur lag.

Gesloten