LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort schrijft onterecht €2365,62 af, doet niks met klacht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ThomasU

Telfort schrijft onterecht €2365,62 af, doet niks met klacht

Ongelezen bericht door ThomasU »

Verhaal in het kort:
Telfort schrijft onterecht €2365,62 af. Gestorneerd. Maar factuur blijft staan als 'onbetaald'

Verhaal in het lang:
Vorige maand (24 maart) was ik op studiereis in Marokko alwaar ik mijn maandelijkse smsje van Telfort kreeg met mijn nieuwe factuurbedrag.
"Beste klant, uw laatste rekening met een bedrag van E2365,62 is beschikbaar op Telfort.nl. Dit bedrag zal rond 29-03-2010 van uw rekening afgeschreven worden".

Mijn normale abonnementskosten zijn 30 euro, maar door wat 'foutjes' met 3G gebruik in het buitenland waren mijn rekeningen in jan. en feb. maarliefst boven de 100 euro (5,95 per mb!). Nu is dit natuurlijk een belachelijk bedrag voor het kijken van 3 filmpjes op Youtube, maar ok, ik had dit kunnen weten en voorkomen.

Maar na het ontvangen en betalen van deze facturen van meer dan 100 euro ben ik goed gaan letten op mijn data gebruik in het buitenland en was deze nieuwe factuur van meer dan 2000 euro een echte verassing.

Even kijken op 'Mijn Telfort' leerde mij dat er een fout gemaakt was door Telfort. Mijn gebruikerskosten (kosten buiten de bundel) bleken €1,- te zijn. Maar mijn abonnementskosten waren €2364,62! Ze hadden al mijn kosten vanaf 11-09-2006 nogmaals in rekening gebracht!

Ik heb vanuit Marokko de klantenservice gebeld (€0,30 per minuut + kosten bellen in het buitenland a €0,50 per minuut?).. Voordat ik iemand aan de lijn had was ik al zeker 10 minuten verder.. Ze erkenden de fout en deze zou hersteld worden.

Bij terugkomst (26 maart) zag ik dat de factuur nog steeds op Mijn Telfort stond, dus ik belde er weer achteraan. Na weer een behoorlijk lange tijd aan de telefoon gezeten te hebben om alles uit te leggen stelde de medewerker me gerust "we trekken de automatische incasso in en de factuur wordt aangepast".

Een dag later stond ik in de AH mijn boodschappen te pinnen en ja hoor "Geen Saldo".

€2364,62 afgeschreven! Direct met de Rabobank gebeld (wederom kosten gemaakt) en het geld gestorneerd.

Ik heb wederom gebeld met Telfort. Weeer het hele verhaal voorgelegd, weeer gelijk gekregen. 1000 maal excuses etc.. De beste vrouw zei uit het niets 'we maken u €1900,-' over..
Met verbazing zei ik haar het volgende:
Ik: "Ik heb u net uitgelegd dat ik het geld gestorneerd heb. Dit betekent terugvorderen. Dus ik heb het al terug!"
Telfort: "Wat is het probleem dan?"
Ik: "Dat de factuur nog steeds als 'niet betaald' staat.
Telfort: "Ok, dat zal ik regelen"
Ik: "Ok, fijn. U zei trouwens €1900,-. Dat is nog €400,- te weinig.
Telfort: "Nee meneer, dat is het bedrag dat u moet betalen"
Ik: "Ik ben €1,08 over mijn bundel gegaan! Dat maakt samen een kleine 30 euro! Heeft u de BTW wel meegerekend?"
Telfort: "Ah nee, sorry! Excuses!"

Sinds dit telefoontje niks meer gehoord van Telfort.

Ik heb deze maand ook nog eens 2 keer een mailtje gestuurd via het contactformulier, hier heb ik geen antwoord op gekregen, terwijl op de site 'reactie binnen 2 werkdagen' staat.

Nu, een maand later, staat de factuur er nog steeds. Maar het bedrag is veranderd naar €127,05, waarom weet ik niet:
20-03-2010 factuurnummer 100366400 30-03-2010 open €2365.62 openstaand €127.05

Voor maart moet ik volgens mijn eigen administratie nog €28,49 aan abonnementskosten betalen en €1,08 aan gebruikerskosten.
Daarnaast kan ik maximaal €10,- teruggestort krijgen voor mijn belkosten. Dit is me nu 4x beloofd per telefoon, maar nooit gekregen. Uiteraard is deze 10 euro maar een fractie van de kosten die ik heb gemaakt.

Kan ik een schadeclaim o.i.d. indienen? Moet ik via de rechter Telfort dwingen te luisteren en te handelen?
Ik kan HE-LE-MAAL niks doen aan deze situatie.

Ik ben al 4 jaar klant bij Telfort en heb altijd met rekeningen meteen betaald.

Ik word er echt moedeloos van. En het bezorgt me veel stress.
De slecht bereikbare klantenservice zegt telkens 'spijt' te hebben, maar er veranderd niks!

ThomasU

Re: Telfort schrijft onterecht €2365,62 af, doet niks met klacht

via het Telfortforum inmiddels het bericht gehad dat ik zal worden gebeld.

ThomasU

Net telefoon gehad van Telfort.
Ze betalen me €40,- terug aan belkosten.
Dit zijn kosten die is heb gemaakt om te bellen naar de klantenservice, ook die vanuit Marokko.
Welke kosten hier niet zijn bij inbegrepen zijn de kosten die ik heb gemaakt om te bellen naar m'n ouders vanuit Marokko. Omdat ik namelijk lang in de wacht stond bij de Klatenservice, heb ik opgehangen en heb ik mijn ouders gevraagd om met Telfort te bellen. Ik kan niet bewijzen dat dit gesprek niet over de facuur van Telfort ging.
De hoge factuur van €2365,62 is gecrediteerd.

Wat heeft dit geintje me uiteindelijk gekost:
€127,- (abonnementskosten + gebruikskosten voor maart & april)
Normale rekening is 30 euro per maand = €60 euro
€40,- wordt teruggestort.

M.a.w. €27,- moet ik uit eigen zak betalen (dit zullen de kosten zijn geweest voor het bellen naar m'n ouders vanuit Marokko). Ik ben hier niet heel blij mee, maargoed. €27,- is nog te overzien..

Fiko1

Ongelezen bericht door Fiko1 »

Sterkte man. Je hebt helemaal gelijk het zijn gewoon oplichters die Telfort. Misschien is het handig dat de OPTA zelf machines beschikbaar stelt aan TelecomProviders die belminuten en dataverkeer registreren om te voorkomen dat Telecom bedrijven klanten hiermee gaat oplichten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je van Telfort een ontvangstbevestiging ontvangen op de e-mails die jij aan de klantenservice van Telfort hebt gezonden? En is dat minimaal 14 dagen geleden?

In dat geval kun je direct een geschil aanspannen tegen Telfort bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, www.sgc.nl

Zo hoef je niet naar de kantonrechter. De geschillenprocedure is gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Krijg je ongelijk, dan ben je 25 euro kwijt. Je kan ook een schadevergoeding van Telfort eisen bovenop je geschil. Daarin kun je eisen: een vergoeding voor de tijd en moeite die je in de kwestie hebt moeten steken (bijvoorbeeld 100 euro) en belkosten.

ThomasU

Afbeelding

Beetje als mosterd na de maaltijd, toch attent..
Vandaag binnen gekregen van Telfort.

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Toch leuk inderdaad.
Ook leuk om het nog even te melden !

sandra56

Ongelezen bericht door sandra56 »

[quote="Fiko1"]Sterkte man. Je hebt helemaal gelijk het zijn gewoon oplichters die Telfort. Misschien is het handig dat de OPTA zelf machines beschikbaar stelt aan TelecomProviders die belminuten en dataverkeer registreren om te voorkomen dat Telecom bedrijven klanten hiermee gaat oplichten.[/quo

Telfort is de grootste oplichter en nog doen ze als alsof er niets aan de hand is!
Iedere maand is het raak met mijn belminuten die door Telfort wordt gejat en nu incasseren ze wanneer het ze maar uitkomt!
Gelukkig ben ik over 10 maanden van dit oplchtersbedrijf af en dan wil ik nieteens die naam never nooitmeer horen ook!

Gesloten