LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta Lloyd en neurofeedback-training

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Dorothea1968

Delta Lloyd en neurofeedback-training

Ongelezen bericht door Dorothea1968 »

net de grootste nonsens van de eeuw meegemaakt bij DeltaLloyd.
Wij zijn in december naar hen overgestapt onder meer vanwege de hoge kosten aan neurofeedback voor onze oudste.
Het werd bij Menzis maar tot 80% vergoed met max van 500€ p/j, nu (bij DeltaLloyd) tot max 1500€ met max van 50€ per dag. Voorwaarde; de behandelaar is bij bepaalde beroepsgroep aangesloten.
Overgestapt en januari en februari werden gewoon vergoed. Nu worden de facturen van maart niet vergoed! Bellen en toen werd er gezegd, neurofeedback is niet klinisch bewezen, dus wordt het niet vergoed. Ik zei, het valt toch onder de alternatieve geneeswijzen; ja de behandelaar wel.
Nu komt het: de behandelaar had neergezet: "neurofeedbackbehandeling". Dus wordt het niet vergoed. Als ik nieuwe rekeningen opstuur met de omschrijving: "consult" dan wordt het WEL vergoed.

Wie wordt er hier nu in de maling genomen???
Wie heeft hier nog meer mee te maken?

memyselveandy

Re: Delta Lloyd en neurofeedback-training

Ongelezen bericht door memyselveandy »

Ik ben van 2004 tot en met klant geweest bij Delta Lloyd, en 1 kind heeft 12 neurofeedbacktrainingen eind 2007 gehad en 12 begin 2008.
Bij ons viel dat gewoon onder psychologische zorg (BIG of NIP geregistreerd)
8 per jaar vanuit de basisverzekering en 4 zonder maximaal bedrag per dag vanuit de TOP-verzekering. Alle 24 maal 80 euro zijn dus betaald door DL.
Dus tip; zoek een neurofeedbackbehandelaar die psycholoog is met aantekening neurofeedback. google eens op neurofeedback Arnhem.
Hele goede ervaringen! Veel succes.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Over de grootste nonsens van de eeuw gesproken :shock:

http://www.skepsis.nl/neurofeedback.html
http://www.kwakzalverij.nl/1067/Encyclo ... iofeedback

Te gek voor woorden dat zorgverzekeraars deze flessentrekkerij überhaupt onder voorwaarden vergoeden. Dat mensen zich aanvullend verzekeren voor deze zwarte magie moeten ze wat mij betreft zelf weten. Dat dit uit de basisverzekering zou worden vergoed waar we met zijn allen aan meebetalen zou ik zeer schandalig vinden.

bobje107

Ongelezen bericht door bobje107 »

Dag Bob,
misschien moet je eerst eens opzoeken wat NF is, en wat het daadwerkelijk voor iemand kan betekenen.

Gesloten