Maart 2009. Ik stap over van Nuon naar Oxxio (gas en electra). Boete's (ivm 3-jarig contract) worden betaalt door Oxxio. Supergoede service Oxxio, alles snel en vlekkeloos geregeld , nieuwe slimmemeter (electra) en zelfs een nieuwe gasmeter (??) geen idee waarom maar hij kleurt wel mooi bij die nieuwe (lichtgrijze) slimmemeter. Bovendien wordt nu het verbruik van beiden goed (via internet) inzichtelijk... leuk.. niks mis mee. (let goed op het wordt nog beter!). Vervolgens wordt het eind december en word ik door Essent (mijn oude leverancier voordat ik naar Nuon was overgestapt) benaderd om het 'Sven-pakket' te accepteren. Omdat ik dan volgens Essent niet alleen 20% goedkoper uit zou zijn als Oxxio (??voor mij oncontroleerbaar), de oversluitboetes door Essent zouden worden betaald en ik bovendien nog 100 euro zou krijgen (50 euro Svenkorting en 50 euro ivm pakketje groene energie??) zou ik wel gek zijn om hier niet op in te gaan. DOEN dus!. Ook nu weer redelijk snel en goed verlopen (even twijfel over de gedane beloftes maar uiteindelijk keurig geregeld) en ben ik sinds maart 2010 Essentklant voor de periode van 3 jaar. Nog steeds niets aan de hand en wederom een tevreden energieklant.
Maar nu komt het: de afrekening van Oxxio valt binnen: ruim 900 euro terug !!?? Na de afrekening te hebben uitgeplozen; mijn eigen meterstandenregistratie ernaast te hebben gelegd zie ik een veel te lage verbruiksregistratie van mijn gas; na gebeld te hebben met Oxxio, met Essent en met Enexis (netwerk) kom ik tot de conclusie dat mijn oude gasmeter niet bij Enexis werd afgemeld (en dan lijkt (1)00981 weer erg dicht bij 00000 en heeft niemand argwaan (scheelt mij wel 981 m3 gas die ik vanaf 0 tot 981 kan gebruiken voordat de teller verder oploopt!)). Hoe nu verder? Enexis vertelt mij dat Oxxio alsnog de oude meter bij hen moet afmelden; dan zullen zij e.e.a. doorgeven aan Essent en deze begeleiden e.e.a. zodat ik een nieuwe correcte afrekening krijg. Wat nu te doen? Neem ik geen contact op met Oxxio dan kraait er waarschijnlijk geen haan naar... interesseert Enexis en Essent overigens ook niet... lekker zo'n meevaller?? maar niet eerlijk dus toch maar Oxxio gebeld: "heey jongens jullie doen jezelf tekort" ... reactie Oxxio: nee hoor, Enexis geeft de standen door; wij hebben de oude meter wel afgemeld (??) kortom zoek het zelf maar uit.. interesseert ons geen bal... sterker nog.... "de teruggave is onderweg, parkeer het maar op een spaarrekening en als je na een jaartje niks meer hebt gehoord, zou ik er een feestje van bouwen als ik u was..." was hun reactie.... Tja, dan ben je eens eerlijk (en bel je je in de rondte) en dan wil niemand zijn geld hebben...
kortom als het zo telkens gaat kun je beter jaarlijks overstappen (en een nieuwe meter vragen)
hoezo klagen over hoge energieprijzen... of zouden ze in de gaten hebben dat ik sinds kort werkeloos ben geworden en is het een verkapte vorm van financiële steun? Ik hoop het maar
Groeten
RH
