LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijn pc valt soms in eenkeer uit

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
howik

mijn pc valt soms in eenkeer uit

Ongelezen bericht door howik »

hallo , sinds kort valt mijn pc uit als ik een game speel , bevoorbeeld flyforfun.
dit was een paar weken terug niet zo.

ook is het zo dat wanneer ik een andere spel : counter strike speel , datie dan niet uitvalt.

hij start niet opnieuw op ofzo , wat je wel vaker hoort.
kan iemand me a.u.b helpen? , bedankt

witte angora

Re: mijn pc valt soms in eenkeer uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe oud is het ding?

rszrama

Ongelezen bericht door rszrama »

Waarschijnlijk wordt je PC te warm. Controleer alle fans eens. Bij een te hoge temperatuur schakelt de PC zich automatisch uit.

howik

mn pc is nog geen eens een jaar , het is een windows vista

hoe kan ik mn fans controleren ? hoe zien die eruit en wat moet ik ermee doen.

bedankt :)

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

hoe kan ik mn fans controleren ? hoe zien die eruit en wat moet ik ermee doen.
Dat doe je met fanmail.. :mrgreen:

jor

Ongelezen bericht door jor »

howik schreef: hoe kan ik mn fans controleren ? hoe zien die eruit en wat moet ik ermee doen.
Als je dat al niet weet is het beter om het te laten doen.Door onkunde kan je grotere schade krijgen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

jor schreef:
howik schreef: hoe kan ik mn fans controleren ? hoe zien die eruit en wat moet ik ermee doen.
Als je dat al niet weet is het beter om het te laten doen.Door onkunde kan je grotere schade krijgen.
Ik zou het iig niet door de 'deskundige' seagoing racer2 laten nakijken. :lol: :lol:

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

howik schreef:hallo , sinds kort valt mijn pc uit als ik een game speel , bevoorbeeld flyforfun.

ook is het zo dat wanneer ik een andere spel : counter strike speel , datie dan niet uitvalt.

Is het alleen met dit spel, of valt hij ook met andere spellen uit?
Heb je nog wat gegevens van jou pc !

howik

tennis schreef:
howik schreef:hallo , sinds kort valt mijn pc uit als ik een game speel , bevoorbeeld flyforfun.

het is alleen met flyforfun , maar hiervoor deed hij het wel gewoon op deze computer , wat voor gegevens wil je hebben?

tennis

howik schreef:
tennis schreef:

het is alleen met flyforfun , maar hiervoor deed hij het wel gewoon op deze computer , wat voor gegevens wil je hebben?
Kan je dit spel niet op een andere PC eens testen, of dit niet een foutje is.

howik

dat lijkt me sterk , het is een online spel en ik speel het met een paar vrienden , en die kunnen wel gewoon normaal spelen.

tennis

howik schreef:
dat lijkt me sterk , het is een online spel en ik speel het met een paar vrienden , en die kunnen wel gewoon normaal spelen.
Even een beetje gegoogeld, want ik ken dit spel niet.
Probeer eens de Flash Player opnieuw te installeren!

howik

oke , ga het proberen bedankt:)

howik

kan inderdaad hieraan liggen , had mn pc namelijk opnieuw geinstalleerd dus die had ik nog niet , ik zal het nog laten weten!

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er een verband is tussen Flash Player en het opeens uitgaan van de PC.

Meest voor de hand liggende oorzaak in dit soort gevallen zou zijn warmteontwikkeling. Je krijgt geen melding, thermische beveiliging sluit het zaakje gewoon af. Als de processor overhit raakt, zou dat kunnen komen door dat spel (wat ik trouwens ook niet ken) dat veel van je PC vraagt en mogelijk dat de koelfans niet hun werk kunnen doen door een defect of overmatig stof of iets in die geest. De systeemvereisten voor Counterstrike (ik neem aan niet Source) vraagt ook (zeker naar huidige maatstaven) erg weinig van een PC dus dan kan het wel heel goed dat het met CS niet gebeurt.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor een PC je hebt.

tennis

JtC schreef:Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er een verband is tussen Flash Player en het opeens uitgaan van de PC.

Meest voor de hand liggende oorzaak in dit soort gevallen zou zijn warmteontwikkeling. Je krijgt geen melding, thermische beveiliging sluit het zaakje gewoon af. Als de processor overhit raakt, zou dat kunnen komen door dat spel (wat ik trouwens ook niet ken) dat veel van je PC vraagt en mogelijk dat de koelfans niet hun werk kunnen doen door een defect of overmatig stof of iets in die geest. De systeemvereisten voor Counterstrike (ik neem aan niet Source) vraagt ook (zeker naar huidige maatstaven) erg weinig van een PC dus dan kan het wel heel goed dat het met CS niet gebeurt.

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor een PC je hebt.

Alleen bij dit spel warmteontwikkeling, en bij de anderen niet ?
Dat lijkt mij sterk.

howik

hij maakt de laatste tijd ook veel lawaai

ik zat de denken om 1 kap van de pc weg te halen en om wat stof weg te halen , maar gaat mn garantie dan niet weg?

is het verstandig om contact op te nemen met Medion ?

heb namelijk nog 2 jaar garantie.

jor

howik schreef:hij maakt de laatste tijd ook veel lawaai
ik zat de denken om 1 kap van de pc weg te halen en om wat stof weg te halen , maar gaat mn garantie dan niet weg?
is het verstandig om contact op te nemen met Medion ?
heb namelijk nog 2 jaar garantie.

Het is inderdaad verstandig om contact op te nemen met Medion en niet zelf te gaan rommelen, vooral omdat duidelijk is ( in je eigen woorden) dat je er totaal geen verstand van hebt ( dat geeft helemaal niets ).Je verspeelt namelijk de garantie want Medion kan zien dat de pc open is geweest en geeft dan geen garantie meer.
Sommige spellen vergen meer van de processor waardoor de pc bij het ene spel meer warmte ontwikkelt dan bij het andere.
Juist het lawaai wijst naar de fannetjes die vervuild kunnen zijn maar ook gewoon stuk ( het vaak plastic lagertje kapot ).

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Stof is aan de ene kant verantwoordelijk voor te hoge temperaturen.

Maar ook falende warmte geleidende pasta die tussen de processor en het koelblok zit en tussen de grafische processor en het koelblok zit.
De warmte geleidende pasta zorgt voor een optimale warmteoverdracht tussen de electronica en het koelblok.

Als warmtegeleidende pasta te warm wordt zal de werking daarvan afnemen en steeds slechter de warmte geleiden.
In dergeljike gevallen dient na het schoonmaken van de computer en koelblokken ook de warmtegeleidende pasta vervangen te worden.

Dit soort klusjes dient door een vakman of door een zeer ervaren persoon uitgevoerd te worden.

Ga aub nooit zelf aan de gang als je niet weet wat je doet.
Door statische electriciteit kan de electronica opgeblazen worden.
en als je niet de juiste maatregelen treft is het vaak gewoon einde computer.

jor

BBCS schreef: Dit soort klusjes dient door een vakman of door een zeer ervaren persoon uitgevoerd te worden.
Ga aub nooit zelf aan de gang als je niet weet wat je doet.
.
Helemaal eens en gezien de woorden van howik in een eerdere reactie moet howik dit overlaten aan Medion. Ook al omdat er nog garantie op de pc zit en deze gevaar loopt als je zelf gaat rommelen.
howik schreef...hoe kan ik mijn fans controleren ? hoe zien die eruit en wat moet ik ermee doen.

Gesloten