Pagina 6 van 6

Re: Wat zou u doen???

Geplaatst: 24 okt 2011 18:18
door k@@tje®42
Weer een up date Deze brief word door mijn rechtbijstands verzekering gestuurd naar de Bovag.Volgens mijn rechtsbijstands verzekering is dat verplicht omdat ... Bovag lid is en zij het verder moeten afhandelen.De bovag zal iemand sturen die onpartijdig is en gaan kijken naar het aerowpakket.Komen we er dan nog niet uit en wil ... niets doen dan moeten wij naar de geschillencommissie van de bovag

De brief

Tot mij wendde zich de ............en mevrouw .........., wonende te ..... aan de ............

Cliënten hebben op medio 2011 een overeenkomst gesloten met autobedrijf .... ....., gevestigd aan de Van .... van .....te (....) ....., inhoudende de aankoop van een Suzuki Swift met kenteken 05-RKX-5 met extra’s tegen een factuurwaarde van € 18.478.-. Een van de aangeschafte extra’s betreft een Aerowpakket ter waarde van € 1.759,-. Op 2 juli 2011 is de auto aan cliënten geleverd.

Na levering hebben cliënten diverse gebreken geconstateerd. Zo lieten de stootlijsten los en is er een krasje ontstaan na het uitvoeren van herstelwerkzaamheden. Inmiddels zijn deze problemen min of meer verholpen, echter blijft het geleverde Aerowpakket een punt van discussie. Het aangeschafte pakket is een pakket dat speciaal gemaakt is voor dit merk en type auto. Helaas bleek de pasvorm niet sluitend te zijn en bovendien was er sprake van een kleurverschil. De klacht met betrekking tot het kleurverschil is verholpen middels het overspuiten van het pakket, waardoor het kleurverschil inmiddels acceptabel is. Uiteraard is het wel jammer dat een pakket wat speciaal gemaakt is voor dit merk en type auto niet direct goed van kleur is (en nu nog niet helemaal exact dezelfde kleur heeft).

Helaas zijn de klachten met betrekking tot de pasvorm nog niet verholpen. Nadat eerder is toegezegd dat hier naar gekeken zou worden, bleek bij het afhalen van de auto dat er niks aan de pasvorm is gedaan. Dit omdat de pasvorm volgens de dealer en de leverancier ‘binnen de norm’ valt. Niet duidelijk is op welke norm gedoeld wordt en bovendien achten cliënten deze aangehaalde ‘norm’ alles behalve acceptabel. Im-mers had cliënten, als zij genoegen hadden willen nemen met een niet passend Aerowpakket, dan ook kunnen kiezen voor een universeel pakket waarbij de kosten een stuk lager hadden gelegen. Partijen kun-nen het onderling niet eens worden of het pakket al dan niet onder de norm valt van hetgeen wat accepta-bel is.

Gelet op het voorgaande verzoek ik u vriendelijk tussen partijen te bemiddelen zodat hopelijk een minnelijke oplossing kan worden bereikt. Voor nadere informatie kunt u het beste restreeks contact met cliënten opnemen via telefoonnummer ............ Alle relevante stukken voeg ik bij.

Onder dankzegging van uw medewerking,

Met vriendelijke groet,
...... Rechtsbijstand



Mw. mr. ... .......
Medewerker Rechtshulp

Re: Wat zou u doen???

Geplaatst: 27 okt 2011 14:22
door rozemarijntje
@kaatje

nou afwachten maar,ben benieuwd!
hoop voor je dat er schot in komt.
succes
gr