LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11123
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

VioletPrue schreef:
angel1978 schreef:
En toch grappig dat er gelijk gesteld wordt dat het vooral de minderbedeelden zijn die frauderen.
Ik wacht gespannen af op materiaal wat die bewering staaft.
De wat rijker bedeelden hebben geen aanleiding om kleine bedragen te 'frauderen'.. Dat bost toch niet bij.. Als je het dan toch doet, beter een groter bedrag doen.. Dat voel je tenminste in je portemonnee.
Tuurlijk, rijke mensen die frauderen is niet logisch?
Nog steeds geen onderbouwing dus, maar een aanname.
Waar haal je dat nu weer vandaan ?
Lees je wat je wil lezen of wat er staat ?

Ik zeg niet dat rijke mensen niet frauderen.. Ik zeg dat ze dat meestal met iets grotere bedragen doen omdat je daar nu eenmaal iets meer van merkt bij een grotere portemonnee.

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door alfatrion »

vogels schreef:
Het verzamelinkomen is het inkomen dat u in 2008 heeft verdient minus de aftrekbare kosten, zoals hypotheekrente. Heeft u een inkomen van € 41.000,- maar een aftrek van € 10.000,- hypotheekrente, dan is uw verzamelinkomen € 31.000,- en gaat bovenstaand voorbeeld nog steeds op.
Je vertelt mij niks nieuws, zo werkt(e) het belastingstelsel nu eenmaal. Jaloers???
Je wilde dat de toeslagen werden meegerekend in de berekening tussen rijk en arm. Maar waarom heb je nooit de hypotheekrenteaftrek meegenomen, dat is toch ook een soort toeslag?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

angel1978 schreef:Waar haal je dat nu weer vandaan ?
Lees je wat je wil lezen of wat er staat ?

Ik zeg niet dat rijke mensen niet frauderen.. Ik zeg dat ze dat meestal met iets grotere bedragen doen omdat je daar nu eenmaal iets meer van merkt bij een grotere portemonnee.
Sorry, je zegt inderdaad dat áls rijke mensen fauderen, ze dan vaker grote bedragen frauderen.
Da's inderdaad wat anders, maar of dat nou geruststellender is?
Maar nog steeds is dus je aanname dat vooral mensen met een laag inkomen frauderen niet onderbouwt, het blijft je mening en dus geen feit?

witte angora
Berichten: 31171
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door witte angora »

En als die rijke mensen met grote bedragen frauderen, waarom dan niet met een paar kleintjes? Een paar kleintjes bij elkaar maakt ook een grote, en kleintjes vallen minder op, weet je.

angel1978
Berichten: 11123
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:En als die rijke mensen met grote bedragen frauderen, waarom dan niet met een paar kleintjes? Een paar kleintjes bij elkaar maakt ook een grote, en kleintjes vallen minder op, weet je.
Een paar kleintjes maakt nog steeds geen echt grote.
Een heleboel kleintjes valt minder op ? Als het gemiddelde declaratie-aantal op 5 zit en iemand zit ineens op 25 dan valt dat best op ;)
Maar nog steeds is dus je aanname dat vooral mensen met een laag inkomen frauderen niet onderbouwt, het blijft je mening en dus geen feit?
Ja, net als die van jou.. Dit is nog steeds een forum...
Maar zal als ik tijd over heb eens kijken of ik 't ook kan staven aan een onderzoek.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

we wijken nu eigenlijk een beetje van het topic af vind ik..
het gaat erom wat de mensen er van vinden dat er gesneden wordt in de tegemoetkoming,welke dat ook mag zijn! 1 of 2....
mensen worden weer geraakt....
wannere komt hier een eind aan?mis ik iets?ik dnek het wel,

je ergert je kapot over het geld waar ze mee smijten,ons belastinggeld...
ze hadden zo gezegd,we gaan de chronisch zieken zoveel mogelijk ontzien...nou we zien het....

maar blijkbaar....snappen sommige de ernst van de zaak niet,de minima...geen modaal maar 1100 euro met 2 kids of misschien iets meer weet ik niet precies...
zorgtoeslag gaat naar beneden ,huurtoeslag...je zal die toeslag echt hard nodig hebben...fout...weg straks...

en dan ook nog op tv heel pontificaal vertellen er zijn veel meer wanbetalers in de zorg...straks na 6 mnd worden er beslag gelegd op loon,uitkering..
hebben die graaiers dan niet door dat mensen het NIET kunnen betalen...
net als meerdere rekeningen...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee die gaat niet weg maar wordt minder....sorry had ik dat geschreven?sorry
ze gaan de huur en zorgtoeslag minderen
nee afschaffen ....nog...niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

maar blijkbaar....snappen sommige de ernst van de zaak niet,de minima...geen modaal maar 1100 euro met 2 kids of misschien iets meer weet ik niet precies...
denk dat ieder mens dit wel begrijpt, maar wat wou je er aan doen dan?
je kan het hier neerzetten (terecht) maar alsnog trekt de overheid zich geen donder van de mensen aan hoor.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:
maar blijkbaar....snappen sommige de ernst van de zaak niet,de minima...geen modaal maar 1100 euro met 2 kids of misschien iets meer weet ik niet precies...
denk dat ieder mens dit wel begrijpt, maar wat wou je er aan doen dan?
je kan het hier neerzetten (terecht) maar alsnog trekt de overheid zich geen donder van de mensen aan hoor.
Klopt!
Misschien moeten mensen eens dingen gaan onthouden, een mentaal huishoudboekje bij houden over wat de politieke partijen roepen en vooral DOEN.
En dan als het weer tijd is om te stemmen, de partijen eens af te rekenen op hun gedrag.
Maar nee, als het weer stemtijd is, komen de oude argumenten weer naar boven drijven, en worden de daden van (vooral de regerings) partijen vergeten.
Da's altijd ZO jammer!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

En dan als het weer tijd is om te stemmen, de partijen eens af te rekenen op hun gedrag.

ik persoonlijk vind de politiek die er is ook naadje hoor , maar geloof jij echt dat wie er ook komt dat die het anders zou gaan doen?

Ik niet het is al jaren zo , het zal nooit anders worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:

Klopt!
Misschien moeten mensen eens dingen gaan onthouden, een mentaal huishoudboekje bij houden over wat de politieke partijen roepen en vooral DOEN.
En dan als het weer tijd is om te stemmen, de partijen eens af te rekenen op hun gedrag.
Maar nee, als het weer stemtijd is, komen de oude argumenten weer naar boven drijven, en worden de daden van (vooral de regerings) partijen vergeten.
Da's altijd ZO jammer!
Ook dat stemmen helpt uiteindelijk niet, ze beloven je allen goud en krijgt er schroot voor terug.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:

je ergert je kapot over het geld waar ze mee smijten,ons belastinggeld...
ze hadden zo gezegd,we gaan de chronisch zieken zoveel mogelijk ontzien...nou we zien het....
Geld naar het buitenland overmaken is toch vele malen belangrijker
dan het niet korten op chronisch zieken. :shock:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ ciske

nou je wilt hier je ongenoegen hier neerzetten en kijken wie er nog meer zo over denkt?
net als dat jij graag wilt sorry dat was jij toch :oops: stoppen met roken?
daar wil je ook graag je verhaal over kwijt..snap je?en kijken wat mensen er van vinden
willen de chronische ook dat ze begrepen worden...waarom?
waarom worden die het hartste gepakt.....idd geld naar griekenland..bodemloze put...wordt al gezegd of de grieken te vertrouwen zijn...NEE dat kan ik je nu al zeggen...
maar nee dat is een speciaal potje...net als voor afrika enz....allemaal aparte potjes..maar dat zijn wel de potjes waar wij voor krom liggen....maar dat snappen die hooggeleerde heren in den haag niet.....

snap je ciske?
je moet de brief maar eens lezen van de chronische gehandicapten raad,die liegt er niet om,die maakt zich ook zorgen....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:@ ciske

nou je wilt hier je ongenoegen hier neerzetten en kijken wie er nog meer zo over denkt?
net als dat jij graag wilt sorry dat was jij toch :oops: stoppen met roken?
daar wil je ook graag je verhaal over kwijt..snap je?en kijken wat mensen er van vinden
willen de chronische ook dat ze begrepen worden...waarom?
waarom worden die het hartste gepakt.....idd geld naar griekenland..bodemloze put...wordt al gezegd of de grieken te vertrouwen zijn...NEE dat kan ik je nu al zeggen...
maar nee dat is een speciaal potje...net als voor afrika enz....allemaal aparte potjes..maar dat zijn wel de potjes waar wij voor krom liggen....maar dat snappen die hooggeleerde heren in den haag niet.....

snap je ciske?
je moet de brief maar eens lezen van de chronische gehandicapten raad,die liegt er niet om,die maakt zich ook zorgen....

@rozemarijntje ik zeg toch dat ik het snap? alleen trekt de politiek zich geen barst aan van de mensen , ik ben de politiek niet. :wink:

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door mzuri »

vogels schreef:
VioletPrue schreef: Misschien moeten mensen eens dingen gaan onthouden, een mentaal huishoudboekje bij houden over wat de politieke partijen roepen en vooral DOEN.
En dan als het weer tijd is om te stemmen, de partijen eens af te rekenen op hun gedrag.
Maar nee, als het weer stemtijd is, komen de oude argumenten weer naar boven drijven, en worden de daden van (vooral de regerings) partijen vergeten.
Da's altijd ZO jammer!
Ik herinner jullie even aan het vorige PvdA/CDA/CU kabinet. Die heeft n.l. fors gesneden in de aftrek ziektekosten/chronisch zieken. Bovendien regeert een partij niet alleen, dus zullen er altijd compromissen/consessies moeten worden gedaan. Geen enkele partij kan volledig zijn eigen programma volgen, zo werkt dat nu eenmaal in een democratie.

Persoonlijk ben ik wel tevreden met het huidige (minderheids)kabinet.
Als een partij teveel concessies zal moeten doen, kan ik me voorstellen dat een partij liever niet mee wil regeren (ondanks veel stemmen).

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik herinner jullie even aan het vorige PvdA/CDA/CU kabinet. Die heeft n.l. fors gesneden in de aftrek ziektekosten/chronisch zieken. Bovendien regeert een partij niet alleen, dus zullen er altijd compromissen/consessies moeten worden gedaan. Geen enkele partij kan volledig zijn eigen programma volgen, zo werkt dat nu eenmaal in een democratie.

Persoonlijk ben ik wel tevreden met het huidige (minderheids)kabinet.
nou vogels, ik absoluut niet, dit kabinet bezuinigt oneveredig veel over de ruggen van de zwakkeren in de samenleving. met name de chronisch zieken en gehandicapten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:
nou vogels, ik absoluut niet, dit kabinet bezuinigt oneveredig veel over de ruggen van de zwakkeren in de samenleving. met name de chronisch zieken en gehandicapten.
Absoluut, maar zouden andere partijen het niet doen !?
Het is uiteindelijk toch 1 pot nat daar in Den Haag.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
nou vogels, ik absoluut niet, dit kabinet bezuinigt oneveredig veel over de ruggen van de zwakkeren in de samenleving. met name de chronisch zieken en gehandicapten.
Voor de grootste bezuinigingen moet je toch echt bij de vorige kabinetten zijn, je weet wel die z.g. partijen voor de arbeiders en voor de sociaal zwakkeren.
ben ik niet met je eens hoor , het is dieptriest dat ze de zwakkere pakken en niet de mensen met de breedste schouders.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door bprosman »

het is dieptriest dat ze de zwakkere pakken en niet de mensen met de breedste schouders.
Dat doen ze ook wel, dat heet belastingschalen en tegemoetkomingen. Met 2 keer modaal of meer kom je voor bijna geen een tegemoetkoming meer in aanmerking en betaal je qua belasting en premie's de hoofdprijs.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: snijden in wet tegemoetkoming chronisch zieken

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef: Dat doen ze ook wel, dat heet belastingschalen en tegemoetkomingen. Met 2 keer modaal of meer kom je voor bijna geen een tegemoetkoming meer in aanmerking en betaal je qua belasting en premie's de hoofdprijs.

dat kan dan wel zijn maar ik kan dat niet echt erg vinden, sorry hoor dat is toch de groep die sterker staat.

Gesloten