LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lucy2011

Een verstandig advies!

Met collegiale groet, Maxiem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

Mea Culpa :wink:

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Een nieuwe waarschuwing:

Er is weer een nieuwe naam opgestaan onder deze verkooplui met dezelfde mooie praatjes dat je een schitterend kado krijgt. Ze houden nu verkoopdemonstraties in het Noorden van het land met de bedoeling om reizen te verkopen!!!

Artland Reizen,
Postbus 223
7500 AE Enschede

Uiteraard werken ze vanuit Duitsland.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

en ik heb er een gehad zonder naam
alleen travel service
postbus 215
7801ca emmen

cadeaus vleesplank,gekookte ham,schinken spek,fles rode wijn
1x rauwe ham en ga zo maar door

er staat
nu is de vreugde groot
u ontvangt een premei voor paren
tegoedbon voor 50 liter benzine

ziten 4 toegangskaarten bij voor een verkoop in een grand cafe
tel er bij of je even wilt bellen met hoeveel personen je komt
1.30 per gesprek

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Een tip:

U kunt zelf contact opnemen met de KvK of mailen onder service@nl, dan de bedrijven opgeven waar u de uitnodigingen van krijgt.
Zij kijken dit dan na of zij ingeschreven gaan en kunnen dit ook doorgeven aan de belasting. Deze soort bedrijfjes staan allen uiteraard nergens ingeschreven en deze verkooplui zijn allen afkomstig uit Duitsland.
Ook zijn ze niet geregistreerd bij de ANVR of SGR.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Mochten mensen de uitzending van de MAW-shop met hun misleidende verkooptactiek over matrassen gemist hebben, afgelopen zaterdag 17 maart 2012 was er een uitzending van KASSA over deze shop.
Zij zijn dus nog steeds door het hele land bezig. Dagelijks vallen er nog tientallen slachtoffers die financieel bedrogen zijn.
De matrassen bevatten immers geen TEMPUR zoals zij beweren.

http://kassa.vara.nl/tv/uitzending-gemist/

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Consumenten kunnen over een (misleidende?) verkoopdemonstratie ook een klacht indienen bij:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... onstraties

Maxiem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

Lucy2011 schreef:Mochten mensen de uitzending van de MAW-shop met hun misleidende verkooptactiek over matrassen gemist hebben, afgelopen zaterdag 17 maart 2012 was er een uitzending van KASSA over deze shop.
Zij zijn dus nog steeds door het hele land bezig. Dagelijks vallen er nog tientallen slachtoffers die financieel bedrogen zijn.
De matrassen bevatten immers geen TEMPUR zoals zij beweren.
http://kassa.vara.nl/tv/uitzending-gemist/
Is Lucy2011 bij de demonstraties aanwezig geweest ?
Haar statement over slachtoffers is wel erg breed uitgesponnen, bij slachtoffers denk ikzelf aan ongelukken cs, de eventuele aankopen en betalingen gebeuren uit vrije wil,het BWB is van kracht ( 7 dagen regeling) :?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:
Lucy2011 schreef:Mochten mensen de uitzending van de MAW-shop met hun misleidende verkooptactiek over matrassen gemist hebben, afgelopen zaterdag 17 maart 2012 was er een uitzending van KASSA over deze shop.
Zij zijn dus nog steeds door het hele land bezig. Dagelijks vallen er nog tientallen slachtoffers die financieel bedrogen zijn.
De matrassen bevatten immers geen TEMPUR zoals zij beweren.
http://kassa.vara.nl/tv/uitzending-gemist/
Is Lucy2011 bij de demonstraties aanwezig geweest ?
Haar statement over slachtoffers is wel erg breed uitgesponnen, bij slachtoffers denk ikzelf aan ongelukken cs, de eventuele aankopen en betalingen gebeuren uit vrije wil,het BWB is van kracht ( 7 dagen regeling) :?
Er waren juist problemen met die 7 dagen. ;-)
En natuurlijk was meneer Tempur niet zo blij met de uitlatingen van de verkoper.
Nee Har, ook ik was niet bij de demonstraties, Kassa wel, met camera en geluidsapperatuur, zoals je kunt lezen.

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Har06

Het algemene en objectieve beeld van Radar en Kassa is, dat de deelnemers die demonstratiedag fors gehersenspoeld worden en dús is er van een vrije wil helemaal geen sprake. Dat jij tegen beter weten in, als een struisvogel je kop in het zand steekt, respecteer ik, maar dat laat onverlet, dat kwetsbare consumenten in bescherming moeten worden genomen door de consumentenorganisaties en andere mondige consumenten (zoals Lucy2011 e.a.).

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 18 mar 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Reageren op de opmerkingen van Har en Ageeth 12 is zonde van je tijd: volg alle forumsites over deze onderwerpen om dit zelf te constateren.

Ja, ik ben inderdaad naar verschillende verkoopdemonstraties geweest, tevens met een journalist, alleen om te checken hoe ze te werk gaan zodat ik er ook over mee kan praten en heb ook genoeg contact met de gedupeerde mensen die enorme spijt van hun aankoop hebben en hierdoor in financiele problemen zijn gekomen. Ook weigeren ze de spullen terug te nemen, hetzelfde bij Mercator mits er een tv uitzending over hen wordt gemaakt krijgen de gedupeerden spontaan hun geld terug.

De MAW-shop neemt je spullen niet retour binnen acht dagen al is het ongeopend, dus nooit gebruikt.
Ook Mercator lokt vol bedrog de oudere mensen waarna ze hersenspoelend te werk gaan om zoveel mogelijk hun spullen te verkopen, hetgeen nauwelijks iets waard is. Genoeg van deze spullen zijn inmiddels onderzocht

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

Lucy2011 schreef:Reageren op de opmerkingen van Har en Ageeth 12 is zonde van je tijd: volg alle forumsites over deze onderwerpen om dit zelf te constateren.

Ja, ik ben inderdaad naar verschillende verkoopdemonstraties geweest, tevens met een journalist, alleen om te checken hoe ze te werk gaan zodat ik er ook over mee kan praten en heb ook genoeg contact met de gedupeerde mensen die enorme spijt van hun aankoop hebben en hierdoor in financiele problemen zijn gekomen. Ook weigeren ze de spullen terug te nemen, hetzelfde bij Mercator mits er een tv uitzending over hen wordt gemaakt krijgen de gedupeerden spontaan hun geld terug.

De MAW-shop neemt je spullen niet retour binnen acht dagen al is het ongeopend, dus nooit gebruikt.
Ook Mercator lokt vol bedrog de oudere mensen waarna ze hersenspoelend te werk gaan om zoveel mogelijk hun spullen te verkopen, hetgeen nauwelijks iets waard is. Genoeg van deze spullen zijn inmiddels onderzocht
Zo Mevr Lucy heeft met eigen ogen de hersenspoelingen waargenomen?? en heeft daarbij niet ingegegrepen ???

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Lucy2011

Je schrijft:
Reageren op de opmerkingen van Har en Ageeth 12 is zonde van je tijd: volg alle forumsites over deze onderwerpen om dit zelf te constateren.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het blijft een goede zaak dat er binnen de draadjes een zeker tegenwicht geboden wordt. Al is het alleen maar om de oudere consument waar mogelijk in bescherming te nemen tegen de ******** praktijken die er tijdens de busreisdemonstraties worden toegepast.

Maxiem.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

MAXIEM schreef:Lucy2011

Je schrijft:
Reageren op de opmerkingen van Har en Ageeth 12 is zonde van je tijd: volg alle forumsites over deze onderwerpen om dit zelf te constateren.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het blijft een goede zaak dat er binnen de draadjes een zeker tegenwicht geboden wordt. Al is het alleen maar om de oudere consument waar mogelijk in bescherming te nemen tegen de ******** praktijken die er tijdens de busreisdemonstraties worden toegepast.

Maxiem.

De oudere consument moet beschermd worden ? ik denk niet wij bevoogding nodig hebben :oops:

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Har06

In principe moeten alle consumenten uit alle leeftijdsgroepen in bescherming worden genomen. Daarvoor is er het consumentenrecht, de consumentenfora, de consumenteninstanties, de algemene voorwaarden, de NmA, enz. enz. Dan zijn er ook consumenten die een bijzondere bescherming behoeven, dat zijn bijvoorbeeld de jongeren en de ouderen. Dat heeft helemaal niets met bevoogding te maken. Dat heeft vooral te maken met het jezelf opleggen van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid. Kennelijk is dat bij jou teveel gevraagd.

Maxiem.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Maxiem, ik sta helemaal achter je woorden naar Har toe.

Het klopt inderdaad, de mensen moeten in bescherming worden genomen voor al te sluwe verkooplui die de boel beliegen en bedriegen.
Het maakt niet uit of je jong of oud bent. Maar in dit geval wordt door deze sluwe verkopers juist de oude(re) mensen uitgenodigd.

Ik zal weer even een triest verhaal laten lezen van de site van biojournaal genept, dit gaat hier over een oude mevrouw weet ik uit eigen contact, die ook in de praatjes van de MAW-shop getrapt is en zich geen raad meer weet, dus Har alweer één van de duizenden gedupeerden per jaar die helaas net niet slim genoeg zijn voor deze geraffineerde verkooptechniek. Als jij je aangesproken voelt moet je niet voor een ander praten alsjeblieft.

op 29 02 2012
ben ik ook op zo verkoop geweest
in de wildhoeve
ging ook verschut door de mooi praatjes matras plus stoel kussen
reis turkeye moezel reisje was gratis eten 99 euro 50 euro aanbetaald en dat voor 4 personen
moest ook nog 2 flesen kopen om de magneten om de 2 maanden inte spuiten moest ook gelijk betalen resvering 80 euro bed 799euro kussen 40euro flessen 80 euro vande week is afgescheven 200 euro voor de gratis rijs
hou me hard vast voor de betaling van turkeyen ik ben helemaal los weet niet wat ik moet doen

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Har06 »

MAXIEM schreef:Har06

In principe moeten alle consumenten uit alle leeftijdsgroepen in bescherming worden genomen. Daarvoor is er het consumentenrecht, de consumentenfora, de consumenteninstanties, de algemene voorwaarden, de NmA, enz. enz. Dan zijn er ook consumenten die een bijzondere bescherming behoeven, dat zijn bijvoorbeeld de jongeren en de ouderen. Dat heeft helemaal niets met bevoogding te maken. Dat heeft vooral te maken met het jezelf opleggen van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid. Kennelijk is dat bij jou teveel gevraagd.
Maxiem.
Zo dat kan erook nog wel bij, jullie zetten de ouderen weg als domme lui die overal intuinen, shame shame

Die Lucy zit over elk bericht te brabbelen, ondanks dat zij wel naar verkoopmiddagen gaat zonder actief op te treden, daar kun je belerend optreden, nu is het slap gedoe :oops:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:
MAXIEM schreef:Har06

In principe moeten alle consumenten uit alle leeftijdsgroepen in bescherming worden genomen. Daarvoor is er het consumentenrecht, de consumentenfora, de consumenteninstanties, de algemene voorwaarden, de NmA, enz. enz. Dan zijn er ook consumenten die een bijzondere bescherming behoeven, dat zijn bijvoorbeeld de jongeren en de ouderen. Dat heeft helemaal niets met bevoogding te maken. Dat heeft vooral te maken met het jezelf opleggen van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid. Kennelijk is dat bij jou teveel gevraagd.
Maxiem.
Zo dat kan erook nog wel bij, jullie zetten de ouderen weg als domme lui die overal intuinen, shame shame
Nee dat doe jij juist. En we weten nu wel dat jij er niet ingetuind bent, dat jij er nooit in zul tuinen.

Wat voor oplossing heb jij in gedachten of misschien al uitgevoerd voor het probleem dat in dit topic aangekaart wordt?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door G7 »

Har06 schreef:
MAXIEM schreef:Har06

In principe moeten alle consumenten uit alle leeftijdsgroepen in bescherming worden genomen. Daarvoor is er het consumentenrecht, de consumentenfora, de consumenteninstanties, de algemene voorwaarden, de NmA, enz. enz. Dan zijn er ook consumenten die een bijzondere bescherming behoeven, dat zijn bijvoorbeeld de jongeren en de ouderen. Dat heeft helemaal niets met bevoogding te maken. Dat heeft vooral te maken met het jezelf opleggen van enige maatschappelijke verantwoordelijkheid. Kennelijk is dat bij jou teveel gevraagd.
Maxiem.
Zo dat kan erook nog wel bij, jullie zetten de ouderen weg als domme lui die overal intuinen, shame shame

Die Lucy zit over elk bericht te brabbelen, ondanks dat zij wel naar verkoopmiddagen gaat zonder actief op te treden, daar kun je belerend optreden, nu is het slap gedoe :oops:
Volgens mij Har06, heb jij moeite met ouder worden. Ik ben ook best al wel op leeftijd, nog niet echt heel erg oud, maar ik zou hier niet intrappen. En laten we eerlijk wezen Har06, een beetje opgeleid en welgesteld mens, die komt niet eens bij zulke reisjes. Oud of jong. Daar zijn die reisjes ook nog niet voor.
:!:
Ik ben het helemaal met bovenstaande sprekers eens. Die "oudjes" moet je steeds waarschuwen, want ze trappen er steeds weer in. Dat is gewoon een feit en maak het zelf in mijn eigen familie mee. Wonen in Twente waar regematig zulke bijeenkomsten zijn met gratis dit en gratis dat en komt ze weer thuis met een een kussen van ik weet veel, hoe duur en ja..... hou je vast... ze heeft ook nog 4 dagen Praag gewonnen. Nou, eerst eerst zien, dan geloven. Maargoed, zij is gewoon heel naief en we kunnen praten wat we willen.... ze is net als jou.

En dan maar klagen dat ze zo weinig overhoud van haar AOW. Tja..... diepe zucht. :shock: Die moeten het dan zelf maar weten, maar dat het een grote *** is, staat vast!
Laatst gewijzigd door G7 op 20 mar 2012 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Har: Allereerst probeer de reactie van Maxiem eens goed te lezen en door te laten dringen.
Zo werkt het nu eenmaal in de maatschappij maar jij wilt het niet begrijpen geloof ik, dus vandaar dat ik al vaker heb geadviseerd niet reageren op dit soort opmerkingen en alleen meldingen maken die van nut kunnen zijn.

Ten tweede:
Jij bent degene die mensen zit te veroordelen zonder ook maar iets van de achtergrond af te weten, zoals je naar mij doet
Ik zet me al ruim een jaar in met meerdere mensen uit het land en wij hebben al veel bereikt, zoals naar de Consumentenautoriteit stappen, met journmalist een dag op pad, alle mensen proberen te bereiken die hierdoor in de problemen zijn gekomen, advies proberen te geven aan hen, contact met KASSA. De Tweede Kamer aangeschreven, contacten met de KvK en zo kan ik/wij nog wel een tijdje doorgaan.
Maar we moeten heel voorzichtig zijn op alle sites omdat alles in de gaten wordt gehouden op 1 misstap. Zo is 1 van de mensen die hieraan werken aangeklaagd omdat het woord oplichting gebruikt werd.
Dus Har ik/wij weten heel erg goed waar we het over hebben en zijn beslist niet voor onze lol met deze verkoopreisjes meegegaan maar om te weten waar het om gaat. De CA is er ook zeer druk mee bezig kan ik je garanderen.

Gesloten