Touw schreef:Maar ten tweede als ik naar de feiten kijk is het ook heel krom.
- ....
- Als de overheid niet had besloten het bromfiets certificaat tot rijbewijs om te toveren had ik geen LEMA hoeven doen.
- Als ik de eerste maanden dat het brommer rijbewijs ingevoerd werd direct mijn certificaat omgeruild had voor een rijbewijs had ik geen LEMA hoeven doen.
- Als iemand in precies dezelfde situatie als mij (zelfde leeftijd, enzv) maar met de regels van nu over 2 jaar of later aangehouden zou worden hoeft hij/zij geen LEMA te doen.
Aanvullend.
Ze denken vermoedelijk dat ik elk moment van de dag met te veel alcohol achter een willekeurig motorvoertuig zal kruipen omdat ik de gevaren van alcohol niet ken.
Een aantal van deze als feiten gepresenteerde punten vind ik persoonlijk ook een beetje vreemd.
- Tja men kan natuurlijk weinig doen aan overheidsbesluiten. Het is nu eenmaal zo en men heeft zich ernaar te schikken. Dat het zeker niet altijd even leuk of soms zelfs redelijk is, kan ik begrijpen. Ik kan het argument ook wel begrijpen dat u ervaren snorscooter bestuurder bent en beginnend autobestuurder. Beetje raar vergelijk maar als de overheid ooit niet had besloten dat ik 52% belasting moet betalen, kon ik ook meer geld overhouden.
- Dat vraag ik me even af, aan gezien u dan nog steeds beginnend autobestuurder bent en deze zaken op 1 rijbewijs staan.
- Tja leeftijd is in dit soort zaken niet relevant. Iemand die op zijn 45ste (bijvoorbeeld) voor het eerst een autorijbewijs haalt, is net zo beginnend bestuurder als een 18-jarige. Daar een onderscheid in maken zou juist leeftijdsdiscriminatie zijn.
Aanvullend.
Het lastige van zoiets is natuurlijk dat het altijd een momentopname is. Iemand kan zich bijvoorbeeld nog zo keurig aan de verkeersregels houden en nooit een bekeuring krijgen. Als deze 1x met meer dan 50 te hard rijdt, wordt net zo goed het rijbewijs ingevorderd. Of kan bij een artikel 5 aan de broek krijgen bij 1 rit die niet door de beugel kan en daardoor aangemeld voor zelfs een EMA of EMG.
Het staat u natuurlijk vrij om bezwaar te maken hiertegen, eventueel kunt u informatie inwinnen bij een juridisch loket of iets dergelijks. Een eerste advies bij juridisch loket is doorgaans gratis.