Jaaap Aaap schreef:Je moest wel heh?
Ik ondervind u als vermakelijk, en was benieuwd met wat voor verdere hilariteiten u op de proppen zou komen.
Jaaap Aaap schreef:De premisse heb je zelf geponeerd. Ik heb de juistheid daarvan nooit bevestigd. En de premissise doet een algemene uitspraak, omdat die 'iemand' iedereen kan zijn.
U bent kennelijk niet bekend met syllogismen. U trekt de conclusie gebaseerd op premissen, u bepaalt daarbij de premissen, niet ik, ik poneer enkel een mening. Uw premisse bestaat uit de vaststelling dat ik een algemeenheid stel, terwijl ik het had over
mijn bijdragen aan de sociale zekerheid, en mensen die bij machte zijn te werken doch dit niet doen. Tenzij mijn bijdragen de enige bijdragen zijn, en iedereen die bij machte is te werken dit niet doet, kan dit geen algemeenheid betreffen. Uw syllogie vervalt tot sofisme, een denkfout. Maar droomt u gerust nog even verder.
Jaaap Aaap schreef:Zoals al eerder is aangehaald. Keuze is er altijd. De galeislaaf in de oudheid of de Afrikaan op de katoenplantage kon ook kiezen voor de zweep boven werk. Voor de WWB-er leidt de keuze van weigering tot de gesel der dakloosheid. En loon ontbreekt wel degelijk. Een WWB-uitkering is geen normaal loon.
U heeft er kennelijk iets op tegen dat iemand iets terug doet voor het geld wat deze van de samenleving krijgt. Dit verhullen met wollige bewoordingen als 'gesel der dakloosheid' doet daar niets aan af.
Iemand kan er voor kiezen niet iets terug te doen, dat dit dan gevolgen heeft lijkt me niet meer dan normaal. Overigens zal de gemeente niet erg doordrukken bij iemand die vrijwilligerswerk doet, maar ja, dat is natuurlijk een keuze waarbij iemands wil komt kijken, de wil iets terug te doen voor de samenleving welke in het levensonderhoud van die persoon voorziet, omdat het
even tegenzit.
Jaaap Aaap schreef:Ook eerder heb ik al aangegeven dat ernstigere vormen van slavernij, minder ernstige vormen van slavernij niet rechtvaardigen. Volgens het citaat en zijn context is 'slavernij' van toepassing in beide situaties. Een verkeersongeluk met blikschade is evengoed een verkeersongeluk als eentje met gewonden, en we doen de slachtoffers van verkeersongelukken met gewonden niet tekort door een aanrijding met blikschade 'verkeersongeluk' te noemen. Wie dat niet begrijpt kan inderdaad beter gaan knikkeren. Met glazen knikkers of met de knikkers die zich in en aan zijn lijf bevinden.
Uw vergelijking loopt mank. Noemt u een botsinkje met lichte blikschade maar eens verongelukken in het bijzijn van iemand welke op die wijze een dierbare is verloren, en aanschouw wat u dan aanricht.
Uit het citaat, of enig andere door u tot nog toe gepresenteerde definitie, blijkt geenszins dat uw gebruik van het woord slavernij correct is, integendeel.
Jaaap Aaap schreef:Dat je die validiteit is ontgaan is wel duidelijk.
Kennelijk begrijpt u niet dat sofismen per definitie elke validiteit ontberen.
Jaaap Aaap schreef:Precies zoals je al was dus.
Weer zo'n geweldige aanname, weer gebaseerd op niets.
Jaaap Aaap schreef:Daar heb ik geen aanvang mee gemaakt.
Jammer genoeg kunnen de meeste mensen op dit forum toch wel lezen.
Ik geef u
Jaaap Aaap schreef:En de motivaties waarover jij het hebt betreffen natuurlijk winstbejag waar het de betrokken werkgevers betreft, en sadisme en het koelen van woede waar het de werkenden betreft die het draagvlak voor deze moderne slavernij creeren.
als antwoord op
adSolvendum schreef:Waarbij een dergelijke bestempeling ook nog voorbij gaat aan de motivatie(s), bijvoorbeeld die vanuit een sociaal-maatschappelijk oogpunt, een dergelijke constructie na te streven.
Jaaap Aaap schreef:Jouw beweringen naar mij toe waren ook belastend zonder onderbouwing. Ik beschouw niet iedere werkgever als slavendrijver. Wel degenen die voor een prikkie van de gemeente arbeidskrachten inhuren die vervolgens verplicht tewerk gesteld worden zonder loon te ontvangen.
Omdat je zulks een gedetailleerde (en overigens nogal beledigende) beschijving van het gedrag van WWB-ers om je heen gaf heb ik aangenomen dat deze zich op je werkplaats zouden bevinden. Inderdaad, wanneer jij als werkgever geen gebruik maakt van de slavenmarkt bij de desbetreffende gemeente dan past de term 'slavendrijver' niet. Tenminste niet om die reden.
Noem mij eens een bewering richting u zonder onderbouwing welke u als belastend ervaart?
Hoe kan wat ik zie en constateer bij en hoor van mensen in mijn omgeving beledigend zijn? Geeft u de belediging eens aan:
adSolvendum schreef:Ik zie mensen om mij heen in de bijstand die al ziektes en dwars zittende scheten fingerend maandelijks meer geld vrij tot hun beschikking hebben, zeker met hun nevenactiviteiten, dan mensen om mij heen die per week een uurtje of 50, 60 per week met hun werk bezig zijn, en geen tijd of energie hebben voor nevenactiviteiten welke geld opbrengen.
In plaats van mij te betichten van slavernij, mij slavendrijver te noemen, zonder enig nuance, had u simpelweg eventjes kunnen vragen, of de reden van noemen. Daar achteraf mee komen, als soort van herstelactie, waarbij toch nog wat geprutteld moet worden ('nogal beledigend', 'tenminste niet om die reden'), is op zijn minst slapjes te noemen.
Stelt u zich het volgende voor:
Ik breng mijn kind naar school, naast mij komt een vrouw van halverwege de dertig op haar pantoffels in de ochtendjas met een koffiemok in haar hand aanschuifelen, om haar kinderen naar school te brengen. Ze zegt, wanneer de kinderen eenmaal binnen zijn, "Zo, nu eerst weer even liggen, ff bijkomen". Bij andere gelegenheid heeft zij gezegd "Ik zal me daar gaan werken, dan heb ik geen tijd meer om geld te verdienen". Bij weer een andere gelegenheid heeft ze gezegd "Ik vertel bij de soos dat ik pleinvrees heb, dat helpt, en ze kunnen het toch niet controleren". Deze vrouw is beroeps-bijstandsklant, krijgt huursubsidie, betaald geen schoolgeld, weet als geen ander de weg kwijtschelding van verschillende belastingen te verkrijgen, en beschikt met haar neven-inkomsten over een zeer riant beschikbaar inkomen, wat zich uit in vakanties en veel dure spulletjes. En zo heb ik meerdere voorbeelden, de school staat in een sociaal wat minder sterk deel van de wijk, hoe beledigend u dat wellicht ook vindt. Mensen die maar niet meer gaan werken omdat hun 'relatie' op de klippen is gelopen, terwijl ze makkelijker van partner wisselen dan van een paar sokken, maar ja, het doet het goed bij de soos, 'ik trok het echt niet meer, ik zit in zo'n enorme dip'. Dit is wat mensen zelf vertellen, onderwijl blijk gevend van trots hoe ze de boel toch zo goed kunnen belazeren. Legt u mij eens uit hoe dit als beledigend ervaren kan worden, en door wie.
Evengoed weet ik nog onderscheid te maken tussen mensen die doelbewust de boel flessen, en mensen die werkelijk in een penibele situatie zitten, ook mensen uit mijn omgeving, mensen die inmiddels weten waarvoor zij op mij een beroep kunnen doen.
U daarentegen maakt geen enkel onderscheid, althans geeft dit hier niet bepaald weer. U geeft enkel weer dat u uit principiele overwegingen een woord moet kunnen gebruiken omdat anderen woorden gebruiken die u niet aanstaan, waarbij dit woordgebruik van die anderen over het algemeen toch wel niet door principes ingegeven zal zijn naar ik vermoed, maar eerder door observatie.
De toevoeging 'Tenminste niet om die reden', och, bespottelijk.
Jaaap Aaap schreef:Je verwoorde gedachtenspinsels in deze topic begrijp ik anders uitstekend. En die zijn bepaald niet verheven. Hoogdravend wel.
U geeft er niet bepaald blijk van e.e.a. te begrijpen. Wat de bestempeling als niet verheven en hoogdravend betreft, och, die pot weer.
Jaaap Aaap schreef:Jouw opmerkingen zijn niet minder op de persoon gespeeld dan de mijne. Enkel de vorm waarop verschilt.
Juist ja, het is dus anders maar toch hetzelfde. U meent mij te moeten betichten van slavernij omdat ik u uitleg geef dat ik geen loon ontvang doch verstrek. Dit is voor u voldoende reden, tezamen met het simpele feit dat ik mensen in mijn omgeving zie welke de boel belazeren, aan te nemen dat ik een werkplaats drijf met daarin mensen te werk gesteld door de overheid, en zodoende voor een dubbeltje op de eerste rang zit, als slavendrijver. Hilarisch.
U verwart het betwisten van uw stellingen met spelen op de persoon. Tevens verwart u het aanspreken van uw wijze van beargumenteren met spelen op de persoon. Dat u uiteindelijk wat meningen omtrent uw persoon worden gegeven mag toch niet als verassing komen, na het uiten van de beschuldigingen als eerder omschreven.
Jaaap Aaap schreef:Ik zie dat je mijmert over de tijden dat slavernij tenminste nog openlijk gepraktiseerd mocht worden.
Och, wederom zo'n gevolgtrekking welke in onjuistheid enkel wordt overschaduwd door misplaatstheid.
Jaaap Aaap schreef:Het schetst ook een prima kader waarbinnen jouw posts gelezen kunnen worden.
Erg creatief.
Wat het eigenlijke topic betreft, u kunt nu almaar uw standpunten blijven herhalen, in een poging uw standpunten een hoger waarheidsgehalte te verschaffen (sofisme, ad nauseam) denk ik maar, uw probleem was toch dat uw opmerkingen bij ED.nl werden geweigerd?
Ik denk dat u nu wel voldoende heeft gedemonstreerd waarom ED.nl dit heeft gedaan.
U beticht mensen en de overheid van een nogal zwaar strafbaar feit, ex. 273f Sr, strafbaar met ten hoogste 6 jaren gevangenisstraf, in vereniging 8, in gevallen 10, tot zelfs 15 jaar. U put de rechtvaarding hiervoor uit het betichten door repondenten op ED.nl van werkelozen van moreel verwerpelijke feiten, althans het bestempelen als moreel verwerpelijke lieden. Deze rechtvaardiging snijdt geen hout, tenzij het lui zijn of het trekken van een uitkering of weet ik veel aan wat voor uitspraken u nu eigenlijk aanstoot neemt tegenwoordig nogal zware strafbare feiten daarstellen.
Dient u eens een bijdrage bij ED.nl in waarin u het te werk stellen, hetgene wat u slavernij noemt, als moreel verwerpelijk bestempeld, zonder te vervallen tot terminologie als slavernij. Mocht uw bijdrage dan niet geplaatst worden, heeft u recht van spreken wat de topictitel aangaat.
Nu vergelijkt u appels met peren, en noemt dat discriminatie.
Zij mogen 'nietsnut' zeggen, dus dan wil ik 'slavernij' mogen zeggen.
Ziedaar zomaar nog een onderbouwing voor de opmerking dat u discussieert als een kleuter, zonder dat deze al te ingewikkeld is.