LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag inboedel

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
adSolvendum

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@sacredfour
In dat geval, wanneer uw familielid de auto bij een derde en niet bij u heeft aangeschaft, heeft u niets te vrezen van de actio pauliana, of een mogelijk (succesvol) beslag op de auto, en pleegt u geen verzekeringsfraude, en betreft de besparing uw weldoende familielid.
En bent u gezegend met een fijne familie.

En zijn wij een pagina verder.

Overigens zou ik een andere constructie kiezen, namelijk het eigendom, en de tenaamstelling bij uw familielid, verzekering bij u, en de kosten van de wegenbelasting vergoeden aan uw familielid. Dit voorkomt misverstanden bij beslaglegging (deurwaarder kijkt naar houderschap, legt beslag, uw familielid moet dit dan weer recht gaan trekken, met alle mogelijke tussentijdse ellende van dien), en verzekert het familielid ervan niet aan uw gratie wat betreft de papieren overgeleverd te zijn mocht zich iets in de mate van weldoenendheid wijzigen, wat toch wel eens voor komt binnen families.
Bovendien struint ook het UWV naar verluidt bij het RDW rond om te zien of er wellicht autobezit bestaat, en om hoevel waarde dit 'bezit' dan vermoedelijk gaat. Ook dit kan weer voor vervelende neveneffecten zorgen, welke dan eerst maar weer eens rechtgetrokken moeten worden.
Maar dit is uw keus.
In mijn optiek is voorkomen beter dan genezen.
Wanneer men een zebrapad oversteekt kijkt men immers ook nog even, ook al moet iedereen stoppen.

sacredfour

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door sacredfour »

Overigens zou ik een andere constructie kiezen, namelijk het eigendom, en de tenaamstelling bij uw familielid, verzekering bij u, en de kosten van de wegenbelasting vergoeden aan uw familielid
IK zal kijken of dit mogelijk is. bedankt!

Gesloten