LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hond wordt niet goed behandeld

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door TonGr »

Er zijn diverse soorten politiehonden zoals drugshonden.
Zouden er ook Duiner-honden bestaan of opgeleid kunnen worden? :mrgreen:

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Quark »

dag voor de kerst kwamen mijn vrouw en ik bij Intratuin 2 zeer zware gevallen van honden mishandeling tegen.
Toen we de zaak betraden, zagen we een jack Russel in een kerstman pakje en in de winkel liep een echtpaar met een (ik denk Pincer ) in een jurkje.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Quark schreef:dag voor de kerst kwamen mijn vrouw en ik bij Intratuin 2 zeer zware gevallen van honden mishandeling tegen.
Toen we de zaak betraden, zagen we een jack Russel in een kerstman pakje en in de winkel liep een echtpaar met een (ik denk Pincer ) in een jurkje.

dat noem ik geen mishandeling , eerder gekte van mensen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Quark schreef:dag voor de kerst kwamen mijn vrouw en ik bij Intratuin 2 zeer zware gevallen van honden mishandeling tegen.
Toen we de zaak betraden, zagen we een jack Russel in een kerstman pakje en in de winkel liep een echtpaar met een (ik denk Pincer ) in een jurkje.
Ook ik noem dat geen mishandeling.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door nevermind »

Chocomelk schreef:
Quark schreef:dag voor de kerst kwamen mijn vrouw en ik bij Intratuin 2 zeer zware gevallen van honden mishandeling tegen.
Toen we de zaak betraden, zagen we een jack Russel in een kerstman pakje en in de winkel liep een echtpaar met een (ik denk Pincer ) in een jurkje.
Ook ik noem dat geen mishandeling.

Dan kijk eens over het grote water naar de VS.

Daar lopen de hondjes met een mantelpakje van 5000 dollar en een diamanten halsband.
Het zijn gekken, zoals al opgemerkt is, maar heeft niets met mishandeling te doen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Quark »

Was ook een beetje sarcastisch bedoeld.
Ik ben een echte honden liefhebber en ben goed voor iedere hond die ik heb gehad en heb.
Maar een hond blijft wel hond, het is en blijft een roedel dier en in de roedel wordt af en toe goed terecht gewezen en dat moeten wij als Alpha af en toe ook (vooral als ze jong zijn)
Wij hebben nu een Jack Russel van 7 en af en toe moet hij even weer weten wie de baas is.
Pak je hem dan even bij zijn oor (niet hard) dan gilt hij alsof hij zwaar wordt mishandeld en dat levert dan af en toe boze mensen in het park op.
Veel mensen (persoonlijke mening) zijn de hond als vervangend mens c.q. kind gaan zien.
Ik zie ook veel mensen met honden waar ze totaal geen baas meer over zijn.
Laatst nog een jonge dame met een Mastiff, hangend aan de riem en naar iedere andere honden eigenaar roepen dat ze niet dichtbij moesten komen.
Ja en daar verdienen Cesars en Martins weer wat mee.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

Quark schreef:Was ook een beetje sarcastisch bedoeld.
Ik ben een echte honden liefhebber en ben goed voor iedere hond die ik heb gehad en heb.
Maar een hond blijft wel hond, het is en blijft een roedel dier en in de roedel wordt af en toe goed terecht gewezen en dat moeten wij als Alpha af en toe ook (vooral als ze jong zijn)
Wij hebben nu een Jack Russel van 7 en af en toe moet hij even weer weten wie de baas is.
Pak je hem dan even bij zijn oor (niet hard) dan gilt hij alsof hij zwaar wordt mishandeld en dat levert dan af en toe boze mensen in het park op.
Veel mensen (persoonlijke mening) zijn de hond als vervangend mens c.q. kind gaan zien.
Ik zie ook veel mensen met honden waar ze totaal geen baas meer over zijn.
Laatst nog een jonge dame met een Mastiff, hangend aan de riem en naar iedere andere honden eigenaar roepen dat ze niet dichtbij moesten komen.
Ja en daar verdienen Cesars en Martins weer wat mee.
Aan zijn oor trekken ????... :shock:

u had hier 7 jaar geleden al mee moeten beginnen , dan wist hij allang wie de baas zou zijn geweest !
En is dit echt niet meer nodig !..
Nu werkt het zelfs averechts bij een terrier !!

of heeft u deze hond uit het asiel ?

Maar over die dame met een " te sterke hond voor haar" , ben ik wel met u eens .
Ik heb ook menige vrouwen zien vallen.. omdat hun hond hun hadden om getrokken . :roll:
Dan zijn die gewoon een maatje te groot voor ze

Maar dat is het probleem tegenwoordig , ze willen allemaal een "stoere " hond .. :roll:
.
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Quark schreef:Was ook een beetje sarcastisch bedoeld.
Ik ben een echte honden liefhebber en ben goed voor iedere hond die ik heb gehad en heb.
Maar een hond blijft wel hond, het is en blijft een roedel dier en in de roedel wordt af en toe goed terecht gewezen en dat moeten wij als Alpha af en toe ook (vooral als ze jong zijn)
Wij hebben nu een Jack Russel van 7 en af en toe moet hij even weer weten wie de baas is.
Pak je hem dan even bij zijn oor (niet hard) dan gilt hij alsof hij zwaar wordt mishandeld en dat levert dan af en toe boze mensen in het park op.
Veel mensen (persoonlijke mening) zijn de hond als vervangend mens c.q. kind gaan zien.
Ik zie ook veel mensen met honden waar ze totaal geen baas meer over zijn.
Laatst nog een jonge dame met een Mastiff, hangend aan de riem en naar iedere andere honden eigenaar roepen dat ze niet dichtbij moesten komen.
Ja en daar verdienen Cesars en Martins weer wat mee.
oortrekken vind ik niet echt prettig, maar lees eruit dat het niet hard gebeurd, trek je niks van duiner aan, die denkt dat die alles weet.

je moet een hond gewoon vanaf het begin laten weten dat jij de baas bent en niet de hond, dan ken je met plezier lopen en genieten van de hond.

misschien volgende keer in het nekvelletje pakken :wink: oortjes zijn gevoelig.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

witte angora schreef:@ Duiner, het is de moderator die zowel berichten van jou als van Ciske heeft verwijderd. Posters hier kunnen dat niet doen.
natuurlijk weet ik dat, maar ik vond het meer " op de hand van Ciske" , die selectieve verwijderingen !

ik zie niet wat van haar is verwijderd , maar ik weet mijn plaats , zal niet meer streng zijn
.
.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef: natuurlijk weet ik dat, maar ik vond het meer " op de hand van Ciske" , die selectieve verwijderingen !

ik zie niet wat van haar is verwijderd , maar ik weet mijn plaats , zal niet meer streng zijn
.
.
Als je het niet eens bent met verwijderingen van berichten moet je bij de moderatie zijn en niet hier.
En jij zal niet meer zo streng zijn......uhm leg eens uit. :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:.
Wat moet je doen, als je een mooie zwart/wit langharige grote soort berghond, ziet " mishandeld worden " ?

Een jonge vrouw ( kort-lontje -type) was die hond aan het trekken en sjorren aan de riem , niet normaal meer !!.. :shock:
Eng om te zien ...

Die hond deed " iets " fout , maar wat ?.. wat was niet zeker , en al helemaal niet meer voor die hond
die dat " foute" allang weer vergeten moest zijn..

Zo ga je niet met honden om, maar we durfden niets te doen ..

Moet je nu wel of niet 114 bellen, dat nieuwe nummer ?
.
On topic !

Trekken of sjorren aan een riem hoeft geen mishandeling zijn.
Ik geef zo vaak een ruk aan de riem als hij niet mee wil lopen.

Maar als ik zie dat een hond mishandeld word dan grijp ik zeer zeker in, en
nee ik ga niet aan de kant voor iemand met een kort lontje, dat hoor je ook
te doen als dierenliefhebber.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

seconds-out schreef:

Vaak is niet goed. Het zou eigenlijk niet moeten om je hond vaak te corrigeren, helpt ook niet, mat name als de hond de "correctie" ziet aankomen.
Daar heeft hij dan GEEN respect meer voor.

Als een hond constant aan de lijn trekt, moet je eigenlijk helemaal opnieuw beginnen>> Hoe?
Dat is een heel verhaal, teveel voor dit forum.

Zal je nog 1 tip geven, elke correctie is pas goed als de hond het NIET ziet aankomen. ( zonder het dier ook pijn te doen of anderzins te mishandelen)
Elke correctie moet ook gepast zijn aan de "overtreding" die is begaan.
Ja ja, hier zit ook een hele behandelingsmethode aan vast, ook teveel om allemaal uit te leggen.

Constant hard aan de riem trekken om je hond in het gareel te krijgen, kan dus wel een vorm van dierenmishandeling zijn.
Ben het met je eens, een ruk aan de riem geven of constant hard trekken aan de riem is een heel verschil.
Ik geef een ruk aan de riem als hij bijvoorbeeld niet wil mee lopen omdat het regent...jaja dan gaat hij toch mee of hij wil of niet.
En dat is maar 1 kort rukje zodat hij weet....ach het moet toch en dan loopt hij ook vrolijk mee en hoef ik niet te trekken aan de riem.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef:Een hond word niet goed behandeld dus wat doe je eraan ?
De mensen aanspreken hierover en desnoods maatregelen nemen dat doet
een dierenliefhebber als hij/zij ziet dat er een dier mishandeld word.
Dat hoort iedereen in mijn ogen te doen net zoals je getuige bent van
zinloos geweld dan moet je ook ingrijpen en niet weg lopen.

maar volgens jou was dit geen mishandeling, maar je wees op een slechte opvoeding
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

duiner schreef:
Chocomelk schreef:Een hond word niet goed behandeld dus wat doe je eraan ?
De mensen aanspreken hierover en desnoods maatregelen nemen dat doet
een dierenliefhebber als hij/zij ziet dat er een dier mishandeld word.
Dat hoort iedereen in mijn ogen te doen net zoals je getuige bent van
zinloos geweld dan moet je ook ingrijpen en niet weg lopen.

maar volgens jou was dit geen mishandeling, maar je wees op een slechte opvoeding
.

duiner de vraag was....wat doe je er aan?? als je ziet dat het mishandeling is dan moet je actie ondernemen, jij ziet het wij niet!!

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

seconds-out schreef:
Chocomelk schreef:
Trekken of sjorren aan een riem hoeft geen mishandeling zijn.
Ik geef zo vaak een ruk aan de riem als hij niet mee wil lopen.
Vaak is niet goed. Het zou eigenlijk niet moeten om je hond vaak te corrigeren, helpt ook niet, met name als de hond de "correctie" ziet aankomen.
Daar heeft hij dan GEEN respect meer voor.

Als een hond constant aan de lijn trekt, moet je eigenlijk helemaal opnieuw beginnen>> Hoe?
Dat is een heel verhaal, teveel voor dit forum.

Zal je nog 1 tip geven, elke correctie is pas goed als de hond het NIET ziet aankomen. ( zonder het dier ook pijn te doen of anderzins te mishandelen)
Elke correctie moet ook gepast zijn aan de "overtreding" die is begaan.
Ja ja, hier zit ook een hele behandelingsmethode aan vast, ook teveel om allemaal uit te leggen.

Constant hard aan de riem trekken om je hond in het gareel te krijgen, kan dus wel een vorm van dierenmishandeling zijn.
ben het met je eens, ik had het niet eens nodig , dat trekken , hij ging altijd mee !.
omdat het met mij altijd leuk was ...

als je veel moet trekken en sjorren aan een hond , is dat een vorm van onmacht
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

als je veel moet trekken en sjorren aan een hond , is dat een vorm van onmacht
.
dus je zag onmacht , durfde niet in te grijpen en dat geef je de naam mishandelen, want je hebt nog steeds niet de vraag beantwoord.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:
Chocomelk schreef:Een hond word niet goed behandeld dus wat doe je eraan ?
De mensen aanspreken hierover en desnoods maatregelen nemen dat doet
een dierenliefhebber als hij/zij ziet dat er een dier mishandeld word.
Dat hoort iedereen in mijn ogen te doen net zoals je getuige bent van
zinloos geweld dan moet je ook ingrijpen en niet weg lopen.

maar volgens jou was dit geen mishandeling, maar je wees op een slechte opvoeding
.
Choco gaf aan dat er ook een situaties zijn waarin trekken aan een riem geen mishandeling is. Niet elke vorm van trekken is mishandeling, het is gewoon per geval verschillend, dat wil choco aangeven denk ik. U heeft gezien wat er gebeurd is en wij niet. Dus wij kunnen niet over die situatie oordelen of het wel of niet mishandeling was.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

Emmy75 schreef:
duiner schreef:
Chocomelk schreef:Een hond word niet goed behandeld dus wat doe je eraan ?
De mensen aanspreken hierover en desnoods maatregelen nemen dat doet
een dierenliefhebber als hij/zij ziet dat er een dier mishandeld word.
Dat hoort iedereen in mijn ogen te doen net zoals je getuige bent van
zinloos geweld dan moet je ook ingrijpen en niet weg lopen.

maar volgens jou was dit geen mishandeling, maar je wees op een slechte opvoeding
.
Choco gaf aan dat er ook een situaties zijn waarin trekken aan een riem geen mishandeling is. Niet elke vorm van trekken is mishandeling, het is gewoon per geval verschillend, dat wil choco aangeven denk ik. U heeft gezien wat er gebeurd is en wij niet. Dus wij kunnen niet over die situatie oordelen of het wel of niet mishandeling was.
Choco had het over zijn eigen hond, en daar reageerde ik op , dat ik nooit hoefde te trekken aan die riem ,
hij wel
( nu heb ik het over mijn hond )

Gesloten