BBCS schreef:
Doe even normaal zeg!
Als jij met de auto over een spijker rijdt, kun je ook niet zeggen dat die band niet in orde was en dat het rubber wel van slechte kwaliteit had kunnen zijn.
? Hele goeie vergelijking (als je geestelijk in de war bent).
BBCS schreef:Terugkomend op de CPU. Intel had in het verleden de processor voorzien van een thermische beveiliging, AMD niet. Bij hapering van de koeling werd die AMD zo heet, dat de processor letterlijk verbrandde. Dat was dus in de tijd van de Pentium.
En dat is nu van toepassing omdat.......?
BBCS schreef:Bij mijn weten zijn alleen de CPU's voorzien van een thermische beveiliging, de GPU's niet.
nieuwe gpu's behoren zichzelf automatisch te underclocken bij bepaalde grenzen zodat oververhitting geen probleem zou moeten zijn. Tevens zijn er wel degelijk echte thermal protections aanwezig op gpu's (lees: uitschakelen van de gpu mocht deze te warm worden). Of dat bij deze kaart ook het geval is durf ik niet te zeggen aangezien niemand weet om welk product het gaat.
BBCS schreef:Aangezien de notebook toch vrij nieuw is, is een driverprobleem en die beruchte GPU defecten uitgesloten, omdat die defecte serie GPU's niet meer gemonteerd worden (en al lang niet meer leverbaar zijn) en de driver problemen is ook uit te sluiten, omdat het over drivers ging van Windows Vista, terwijl op die notebook Windows 7 staat.
Kortom, alle nieuwe gpu's werken 100% en er zal nooit een defecte gpu worden uitgeleverd? Moet ik je vertellen dat dit onzin is of zie je het nu zelf ook?
BBCS schreef:Komt ook nog bij dat in de handleiding van de HP HP Pavilion entertainmentnotebook (als voorbeeld de dv7-6101sd) staat:
WAARSCHUWING! U kunt het risico van letsel door verbranding of van oververhitting van de computer beperken door de computer niet op schoot te nemen en de ventilatieopeningen van de computer niet te blokkeren. Gebruik de computer alleen op een stevige, vlakke ondergrond. Zorg dat de luchtcirculatie niet wordt geblokkeerd door een voorwerp van hard materiaal (zoals een optionele printer naast de computer) of een voorwerp van zacht materiaal (zoals een kussen, een kleed of kleding). Zorg er ook voor dat de netvoedingsadapter tijdens het gebruik niet in contact kan komen met de huid of een voorwerp van zacht materiaal. De computer en de netvoedingsadapter voldoen aan de temperatuurlimieten voor oppervlakken die voor de gebruiker toegankelijk zijn, zoals gedefinieerd door de International Standard for Safety of Information Technology Equipment (IEC 60950)
[url]bron:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02834178.pdf[/url]
Dat geldt voor alle notebooks waarbij de koelroosters aan de onderkant zitten.
Als je toch zo gek bent op de termen notebook en laptop wil ik je er nog even op attent maken dat de TS het constant heeft over een laptop. Lijkt me dit verhaal dus n.v.t.
Zal even wat stukjes voor je highlighten uit de OP die je zeer waarschijnlijk over het hoofd hebt gezien omdat deze feiten je verhaal ondermijnen:
Kishkumen schreef: Beste mensen,
Ik heb grote problemen met mijn HP Macbook Pro. Ik heb deze 3 maanden geleden op 11-09-11 gekocht bij de Power PC Plus (PPP). Het begon als volgt:
Nadat ik de
laptop ben gaan gebruiken heb ik via SpotNet een film gedownload waar per ongeluk een virus in zat. Ik kreeg het virus met Super Anti Spyware er niet uit en bracht het apparaat terug naar de PPP om te laten repareren. Ze vertelden mij dat dit niet binnen de garantie van het apparaat viel. Ze hebben me uitgelegd dat deze Virusscanner niet voldoende bescherming bood en adviseerden mij om een ander pakket te gebruiken. Uiteindelijk hebben ze voor € 13,37 een enkele licentie verkocht van AVG, deze heb ik na het opnieuw installeren van mijn
laptop geactiveerd en werkt goed, echter is het wel vreemd dat er staat: "AVG Free"....
Gelukkig was dit probleem nu opgelost en dacht ik weer aan het werk te kunnen met mijn
laptop. Echter liep ik vervolgens tegen het tweede (veel grotere) probleem aan namelijk: Ik gebruik mijn
laptop op mijn slaapkamer, nu lag ik lekker in mijn bed film te kijken met de
laptop op schoot toen de
laptop steeds meer lawaai begon te maken en werd best heel warm. Ik ging er van uit dat dit normaal zou zijn, echter begon opeens het beeld vreemde blokjes te krijgen en op een gegeven moment viel deze uit!
Gelukkig is mijn buurman handig met dit soort dingen dus die heb ik er eerst na laten kijken, maar nadat hij de
laptop uit elkaar had gehaald kon hij niks vinden wat er mis mee was en zei dat ik maar terug moest gaan naar de winkel...
Ik weer terug naar de PPP met mijn probleem, maar nadat ik mijn verhaal had gedaan zeiden ze dat ik geen garantie had!. Ze zeggen daar dat ik geen garantie meer heb omdat ik de
laptop verkeerd heb gebruikt en omdat mijn buurman er even naar had gekeken
, maar ik had hem
alleen op schoot gehad en hij heeft er echt verstand van! Daarnaast heb ik de
laptop net 3 maanden geleden gekocht, hij doet het niet meer maar toch heb ik geen garantie.
Ik ben eigenlijk jullie advies nodig wat ik hiermee moet doen. Moet ik aanspraak maken op mijn rechten als consument dat deze
laptop een verwachte levensduur heeft van 10 jaar naar mijn idee? Of moet ik een aangetekende brief sturen naar de PPP waar ik eis dat mijn
laptop kosteloos gerepareerd wordt?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groeten
Hopen dat je nu eens je doppen los doet. Tel eens hoevaak het woord notebook genoemd word? Juuuiiiiiiist......
BBCS schreef:
Natuurlijk niet.
Als je een laptop op bed zet, gaat de ventilator niet steeds harder draaien en wordt de laptop niet steeds warmer.
Zoals je nu dus duidelijk hebt moeten lezen (t staat dikgedrukt, speciaal voor
[persoonsnaam verwijderd door de Moderator]) zat hij in bed met de laptop op schoot. Later word dit nogmaals aangegeven.
Kishkumen schreef:alleen op schoot gehad
Hopen dat je niet zo stug bent tegenover je targetklanten...