Sinds wanneer zitten in de poliklinieken ernstig immuumgecompromitteerde patiënten?Chocomelk schreef:Ohjee en al die bezoekers die dagelijks in het ziekenhuis komen.Perdita schreef: Ik vind ook dat het verplicht zou moeten zijn voor verplegend personeel. En erstig immuungecompromiteerde patienten komen niet in de algemene ruimtes.
Alleen al in de poliklinieken, bezoekers voor patienten, die kunnen ook van alles meebrengen oa griep (waar het hier over gaat).
Iedereen die geen griepvaccin heeft gehad verboden toegang ?
Iemand met ook maar een greintje fatsoen in zijn lijf gaat niet op bezoek bij een kankerpatiënt die een chemokuur ondergaat als hij vermoedt dat hij ook maar iets onder de leden kan hebben. En ja, natuurlijk neem je dan ook zo vroeg mogelijk het griepvaccin. Behalve mensen als jij blijkbaar, want het enige wat die doen is zoeken naar slappe smoezen om maar geen prik te hoeven halen. Prima, moet je helemaal zelf weten, maar toen ik behandeld werd voor kanker kwamen mensen als jij er bij mij gewoon niet in. En bij mij pasgeboren kind zou ik je ook niet toelaten. De eerste baby's zijn namelijk alweer gestorven aan kinkhoest omdat de volwassenen het niet de moeite vonden om een herhaalvaccin te nemen. En griep is voor pasgeborenen ook niet echt goed. Mij lijkt dat je iedere kans om het risico daarop te verkleinen, aangrijpt.
Dat je niet alles kunt uitsluiten weet ik ook wel, dus je hoeft niet allerlei situaties te verzinnen waarin iemand toch iets zou kunnen oplopen van een toevallige voorbijganger. Waar het om gaat is dat je met vaccineren het RISICO aanzienlijk kunt VERKLEINEN dat mensen in je omgeving met een zwak immuunsysteem, die dus niet gevaccineerd mogen worden of bij wie het vaccin minder goed werkt, geïnfecteerd raken met griep. Voor die mensen kan een dergelijke infectie namelijk dodelijk zijn. Als je dat niet de moeite waard vindt voor die mensen, nogmaals, moet je helemaal zelf weten. Maar verwacht niet dat ik dat toejuich, want ik vind het dom, kortzichtig en asociaal.