LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
boomerangreturn
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2012 10:09

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door boomerangreturn »

olaf79 schreef:
Vinny27 schreef:Het mooiste is nog dat we nu inmiddels al een hele tijd verder zijn, Olaf79 en rikbrouwer blijven volhouden dat het niet moet kunnen dat het HTC toestel buiten garantie valt en toch nog altijd stug (vooral Olaf) blijven volhouden dat het garantie MOET zijn terwijl het toestel dus nog steeds niet binnen garantie gemaakt is :)
Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende zaken. HTC kan zoveel bepalen in zijn voorwaarden. De NL wet staat boven die voorwaarden en is heel duidelijk: in handelsgaranties mag niks worden bepaalt dat ten nadele van de consument afwijkt van de wettelijke garanties.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar er bestaat maar één soort garantie: die door de winkelier verstrekt wordt. Wettelijke garantie bestaat niet. Dus praat aub geen onzin.

De garantiebepalingen in de wetboek zijn terug te vinden in artikel 7:6a BW.

PS: als je conformiteit bedoelt, zeg dan ook gewoon conformiteit in plaats van wettelijke garantie.
olaf79 schreef:De NL wet staat boven die voorwaarden en is heel duidelijk: in handelsgaranties mag niks worden bepaalt dat ten nadele van de consument afwijkt van de wettelijke garanties.
Hier moet ik je corrigeren.
De algemene voorwaarden mogen niet in strijd zijn met de artikelen in de wetboek. Dat is iets anders dan in strijd zijn van de conformiteitsbeginsel.
Daarnaast bepaald volgens de wetgeving de fabrikant en winkelier zelf welke voorwaarden zij aan de garantie hanteren. Alleen dienen die voorwaarden voor de koop aan de koper kenbaar gemaakt te worden.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je bent vast, ikbenik, BBCS, I'll be back, I'll be back 2, ect.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door olaf79 »

het praat in ieder geval dezelfde prietpraat.

detender2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2013 16:40

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door detender2000 »

Hallo,

Ik heb ook het probleem dat de garantie vervallen is bij htc omdat er een root is uitgevoerd op mijn toestel. Ik verwijt mezelf achteraf dat ik dus niet alle documentatie heb doorgelezen waarin ik had kunnnen lezen dat rooten een gevolg heeft op garantie op de hardware. Ik was gelukkig met mijn htc. Sterker nog, ik heb de htc evo 3d als los toestel gekocht en deze laten verdrinken in het water. (Eigen schuld.) en heb daarna het zelfde toestel weer gekocht. Nu kreeg ik met het tweede toestel problemen met het touch screen en heb deze onder garantie terug gestuurd. Ik heb de fout gemaakt door het toestel mee te geven aan een collega die er een leuke rom op heeft laten zetten zonder dat ik er bij stil heb gestaan dat dit gevolgen had op de garantie. Het is inderdaad mijn eigen schuld (blijkt achteraf) dat ik geen garantie meer kan krijgen op een toestel van 5 maanden oud. Ik ben er alleen niet gelukkig mee dat software regels bepalen dat ik geen garantie meer krijg op de hardware. Volgens HTC is het probleem stof in het lcd scherm. Dit staat volgens mij ook los van de software. Maar goed, de regels gaan verder dan ik als leek wist. Krijg je ook geen garantie meer op je auto als je harder dan de toegestande snelheid rijdt? Ik heb nu gelezen dat dit niet alleen voor HTC geldt maar ook voor andere merken. Noem het triest maar ik vind mezelf toch wel door HTC benadeeld. Of het nou gerechtigd is of niet (hardware fouten te wijten aan software of software aanpassingen te gebruiken om onder hardware fouten uit te komen) ik doe nu mijn best om mensen geen HTC meer te laten kopen. Het is me al in 2 gevallen gelukt. Niet dat HTC daar van wakker ligt, het is meer een genoeg doening voor mezelf. Ik snap dat ik nu aangevallen ga worden op het feit dat regels gewoon regels zijn en dat iedereen zich daar aan moet houden. Toch blijf ik van mening dat er een hoop regels worden opgesteld die niet altijd even gebruikers vriendelijk zijn en ook niet altijd even duidelijk gecommuniceerd worden. De 1 legt zich bij deze regels neer, de ander wist van deze regels af, en nog een ander voelt zich (terrecht of onterrecht) benadeeld. Ik schaar me bij de laatste groep en kan me voorstellen dat ik daarbij voorstanders en tegenstanders op mijn hals haal.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door grun »

Je kunt rooten en custom roms ook weer verwijderen, het is een omkeerbaar proces. Dus je vergrendelt hem weer en zet er een originele rom op voordat je hem voor garantie instuurt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door nevermind »

grun schreef:Je kunt rooten en custom roms ook weer verwijderen, het is een omkeerbaar proces. Dus je vergrendelt hem weer en zet er een originele rom op voordat je hem voor garantie instuurt.

Zeker weten?

Waarom wachten mensen dan om te rooten, tot de garantie is afgelopen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door grun »

nevermind schreef:Zeker weten? Waarom wachten mensen dan om te rooten, tot de garantie is afgelopen?
Ja, heel zeker, namelijk eigen ervaring. Op tweakers.net staan trouwens massa's verhalen van mensen die hun android phone rooten binnen de garantie, ik was heus de enige niet.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door nevermind »

grun schreef:
nevermind schreef:Zeker weten? Waarom wachten mensen dan om te rooten, tot de garantie is afgelopen?
Ja, heel zeker, namelijk eigen ervaring. Op tweakers.net staan trouwens massa's verhalen van mensen die hun android phone rooten binnen de garantie, ik was heus de enige niet.
Dan is er werk aan de winkel, bedankt!

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
grun schreef:Je kunt rooten en custom roms ook weer verwijderen, het is een omkeerbaar proces. Dus je vergrendelt hem weer en zet er een originele rom op voordat je hem voor garantie instuurt.

Zeker weten?

Waarom wachten mensen dan om te rooten, tot de garantie is afgelopen?

Vele durven niet het risico te lopen om met een brick achter te blijven.
Eerst backup maken en als er garantie zaken zijn, gewoon de backup weer terug zetten.

Alhoewel gewoon ook weer iets te makkelijk is, ben wel ff bezig geweest om een xperia terug origineel te zetten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mobiel van HTC, garantie vervallen wegens geopend en geroot

Ongelezen bericht door grun »

Teunbosseman schreef:Vele durven niet het risico te lopen om met een brick achter te blijven. Eerst backup maken en als er garantie zaken zijn, gewoon de backup weer terug zetten. Alhoewel gewoon ook weer iets te makkelijk is, ben wel ff bezig geweest om een xperia terug origineel te zetten.
Dat klopt idd, het is niet iets wat je even in een paar minuutjes doet. Maar door je eerst veel in te lezen op fora als tweakers.net, xda-developers en dergelijke moet het uiteindelijk toch wel lukken.

Dat wil zeggen, als je phone niet fysiek stuk is. Je wilt hem immers voor garantie opsturen, dat impliceert een of ander defect. In dit geval ging het om stof onder het scherm, dat is geen probleem. Wel een probleem zou het zijn als de knoppen het niet meer doen bijvoorbeeld (als die er tenminste op zitten).

In mijn geval was de htc Desire niet defect maar ik wilde hem weer terugbrengen in originele staat om hem te kunnen verkopen.

Gesloten