Re: niet accepteren van retour kapotte blouse
Geplaatst: 10 feb 2012 19:15
Staat toch duidelijk dat snekpe het over kleding heeftIk heb het over kleding,daar gaat dit topic toch over .Een blouse
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Staat toch duidelijk dat snekpe het over kleding heeftIk heb het over kleding,daar gaat dit topic toch over .Een blouse
Die retour mag als er iets aan mankeert.ciske schreef:Staat toch duidelijk dat snekpe het over kleding heeftIk heb het over kleding,daar gaat dit topic toch over .Een blouse
zeker weten van niet , was in de uitverkoopDie retour mag als er iets aan mankeert.
Dat doet er niet toe, die uitverkoop, dat maakt niet uit, niet voor het retour brengen als het artikel niet blijkt te deugen.ciske schreef:zeker weten van niet , was in de uitverkoopDie retour mag als er iets aan mankeert.
snepke schreef:Divino Vesti schreef:
Wij hanteren een regel en dat staat ook netjes op de bon vermeld dat wij afgeprijsde artikelen niet in retour nemen,
Dat is bijna bij iedere winkel zo,afgeprijsde artikelen kan je niet ruilen of terug brengen.
joju schreef:snepke schreef:Divino Vesti schreef:
Wij hanteren een regel en dat staat ook netjes op de bon vermeld dat wij afgeprijsde artikelen niet in retour nemen,
Dat is bijna bij iedere winkel zo,afgeprijsde artikelen kan je niet ruilen of terug brengen.
och hier is ze ook al
Wel als een product ondeugdelijk is. In dat geval kun je reparatie, vervanging of geld terug eisen.tufima schreef:Beetje gewaagd om juist in zijn algemeenheid te stellen dat een klant het recht heeft om iets terug te brengen.
Nee, in dit geval moet de winkelier bewijzen dat het defect is toe te rekenen aan de koper.Kern is hier dat het gaat om de omstandigheden van het geval.
TS zegt met de handgewassen te hebben, maar moet wel bewijzen dat ze dit heeft gedaan. Misschien is ze niet zo handig met wassen en heeft ze te hardhandig gewassen (ik zeg niet dat het zo is, maar noem maar even wat).
Misschien is ze wel ergens aan blijven hangen.
Precies en die ligt bij de verkoper. Bovendien als de wasmaschine kapot is zouden meer kleren er slecht uitkomen. Of heeft die wasmaschine soms de voorkeur voor specifiek die ene blouseAls ik een blouse koop en ik was hem volgens de wasvoorschriften in de wasmachine, maar hij komt er kapot uit dan hoeft dat niet per se aan de kwaliteit van de blouse te liggen. De wasmachine kan ook kapot zijn.
Het gaat hier om de bewijslast...
Wat je hier zegt is al eerder gezegd en ook al op gereageerd, dus dat doe ik niet nogmaals. Lees maar terug!olaf79 schreef:Wel als een product ondeugdelijk is. In dat geval kun je reparatie, vervanging of geld terug eisen.tufima schreef:Beetje gewaagd om juist in zijn algemeenheid te stellen dat een klant het recht heeft om iets terug te brengen.
Nee, in dit geval moet de winkelier bewijzen dat het defect is toe te rekenen aan de koper.Kern is hier dat het gaat om de omstandigheden van het geval.
TS zegt met de handgewassen te hebben, maar moet wel bewijzen dat ze dit heeft gedaan. Misschien is ze niet zo handig met wassen en heeft ze te hardhandig gewassen (ik zeg niet dat het zo is, maar noem maar even wat).
Misschien is ze wel ergens aan blijven hangen.Precies en die ligt bij de verkoper. Bovendien als de wasmaschine kapot is zouden meer kleren er slecht uitkomen. Of heeft die wasmaschine soms de voorkeur voor specifiek die ene blouseAls ik een blouse koop en ik was hem volgens de wasvoorschriften in de wasmachine, maar hij komt er kapot uit dan hoeft dat niet per se aan de kwaliteit van de blouse te liggen. De wasmachine kan ook kapot zijn.
Het gaat hier om de bewijslast...
TS stelt dat.... maar meerderen hebben het al aangegeven, andere uitspraken in de OP kloppen simpelweg niet, dus hééft TS wel op de hand gewassen, of is ook dat verhaal niet waar?TS stelt met de hand te hebben gewassen. Dus geen machine, dus je opmerking over voorkeur gaat niet op.
Waarschijnlijk heeft TS de "handwas-stand" van de wasmachine gebruikt, en dat had ze niet moeten doen. Maar TS reageert niet meer, dus dat weten we niet.
Dat vind ik anders reuze mee vallen. De verklaring van TS dat ze "109 euro voor een blouse te duur" wordt hier uitgelegd als dat ze 109 euro voor de bloes zou hebben betaald maar kan met een beetje goede wil ook gelezen worden als dat de bloes een waarde van 109 euro vertegenwoordigde.witte angora schreef:TS stelt dat.... maar meerderen hebben het al aangegeven, andere uitspraken in de OP kloppen simpelweg niet, dus hééft TS wel op de hand gewassen, of is ook dat verhaal niet waar?
Ik zie daar geen probleem in.aerox schreef:Het probleem is dat de wet geen onderscheid maakt tussen artikelen zoals een blouse en een tv.
Bij laptops zien we veel dat bedrijven klachten afwijzen wanneer het LCD scherm gescheurd is terwijl helemaal niet duidelijk kan worden aangegeven dat de consument hier verantwoordelijk voor is.aerox schreef:Het is voor een consument veel moeilijker om een tv te slopen en dan te zeggen bewijs maar eens dat ik het zelf niet gedaan heb. Aan een tv zie je simpel wat er aan de hand is.
Waarom zou je dat doen?aerox schreef:Op dit moment is het nu zo geregeld in de wet dat ik morgen een jas kan kopen, 3 maanden draag, met een tang me rits sloop en dan kan ik me geld terug vragen, gesteund door veel users op dit forum omdat nooit helemaal te bewijzen is hoe het defect gekomen is.
Heb je daar ook bewijs van?aerox schreef:Helaas zijn er veel consumenten die dit doen.
In feite "rammelt" er niet zo gek veel aan het verhaal van TS. Ze heeft het alleen kort samengevat. Een veel uitgebreidere versie had niet veel toegevoegd aan de feiten van het verhaal.tufima schreef:Er rammelt van alles aan het verhaal...
Ik ben wel geen jurist, maar ook ik schat in dat de TS haar zaak zou winnen.Voor mij is de vraag hoe het een en ander zou uitpakken als hier een jurist op zou worden gezet. Ik denk TS dan zou winnen.
Dat doet de wet wel, want er staat in de wet mede gelet op de aard van het product.aerox schreef:Het probleem is dat de wet geen onderscheid maakt tussen artikelen zoals een blouse en een tv.
Bij een kapotte rits is het bedrag te klein om vervaning of geld terug te eisen. Wel kun je dan reparatie eisen. Gezien de geringe prijs van een rits, is dat allemaal nog wel te overzien.Het is voor een consument veel moeilijker om een tv te slopen en dan te zeggen bewijs maar eens dat ik het zelf niet gedaan heb. Aan een tv zie je simpel wat er aan de hand is. Op dit moment is het nu zo geregeld in de wet dat ik morgen een jas kan kopen, 3 maanden draag, met een tang me rits sloop en dan kan ik me geld terug vragen, gesteund door veel users op dit forum omdat nooit helemaal te bewijzen is hoe het defect gekomen is.
Tsja en als we kijken wat winkeliers allemaal flikken, dan zit het wel redelijk in balans lijkt me zo.Helaas zijn er veel consumenten die dit doen. Grote concerns laten het toe omdat ze toch waanzinnig grote marges hebben maar de kleine winkeliers stribbelen tegen zoals je ziet in dit topic.