LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
John6100

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door John6100 »

Mijn machine kocht ik in april 1993 met drie jaar aanvullende garantie en thuiszorg. Na drie maanden liep de zaal compleet vast. Ik belde PB: komen deden ze al helemaal niet want de reparatie aan huis betrof geen software. Wel kon ik 4 herstel-cd's kopen. Deze CD's brengen de machine terug in de staat waarin je hem koopt. Heb je de harde schijf gepartitioneerd en je data op de E-schijf opgeslagen? Jammer, Je bent gewoon alles kwijt. Ik koop de volgende weer een machine waarop ik zelf standaard Windows installeer; dan mis ik de genoemde problemen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

van oorsprong kwamen deze computers uit de usa.
als ik me goed herinner is packard bell daar failliet gegaan?
in nederland is deze wel actief.

packard bell heeft altijd veel on-board hardware! dat hoeft niet slecht te zijn maar wel lastig als dat gedeelte defect raakt! (video/modem etc)
dan kun je meestal het mobo weggooien.

ik heb vroeger een computer bedrijf geleidt ,en wij zouden een pc -prive
project doen voor een grote multi-national(1500 pc's) na lang soebatten en vergaderen van de cor van dat bedrijf, werd het ,ja wel packard en bell!

om een zeer lang verhaal kort te maken,nu zijn deze werknemers denk ik nog razend! het bleek toch dat er met de aankoop iets geregeld was!
als u snapt wat ik bedoel.
wij hadden compaq geadviseerd,maar ja ... men dacht beter te weten
(een paar kantoor juppen! ) de gebakken peren waren voor jan met de korte achternaam! het project is totaal afgegaan als een gieter!

wimjean

Ongelezen bericht door wimjean »

In 1998 heb ik een Packard Bell computer gekocht en nooit geen problemen gehad. Dus in 2002 weer een Packard Bell gekocht en tot op heden geen enkel probleem. De computer uit 1998 is aan een kennisje verkocht die tot nu toe ook probleemloos mee werkt.
Heb ik nu alleen maar twee keer geluk gehad of is het gewoon een goed merk? Ik weet het niet, maar ben wel een zeer tevreden Packard Bell gebruiker. Oook mijn volgende computer zal wel weer een PB worden.

:)

lecram

Ongelezen bericht door lecram »

:cry: Zelf via pc-prive project aan een "Packard Hell" (ixtreme) gekomen. Voor mij nooit meer zo'n machine. Binnen 3 jaar harde schijf naar de knoppen. Op het moment dat ik dit meldde richting Packard Bell kon men mijn garantiebewijs niet terugvinden. Ik had het natuurlijk niet opgestuurd. Zelf voor €50 een 60gb schijf gekocht en zonder problemen kunnen installeren. MS office niet goed de gang te krijgen evenals Windows XP. Diverse keren gehele schijf opnieuw moeten formatteren want machine reageerde nergens meer op. Nu gelukkig in het bezit van een redelijk onbekende fujitsu siemens machine met uiteraard veel meer mogelijkheden. Ixtreme doet nu dienst als speelcomputer voor de kinderen. Zolang je er geen andere soft-/hardware op installeert lijkt hij het goed te blijven doen. Toch wel duur speelgoed van toentertijd bijna €1900

berend

Ongelezen bericht door berend »

Wat kan het toch raar lopen. Ik ben nu al aan mijn derde computer van PB toe. Even afkloppen maar tot nu toe nooit maar dan ook nooit heb ik enige problemen gehad met mijn computer. Ik ben geen techneut op computergebied, dus ik zal heus wel eens een foutje gemaakt hebben, maar de computer van PB heeft me dit allemaal vergeven. De volgende keer koop ik weer een PB. Zeker weten. :D

Gast

zie mijn eerdere topics over pak en bel!

ik heb zelf pc's verkocht in mijn eigen bedrijfje .

heb dus ook packard en bell als inruilers gehad,alles is on-board
op mini atx boardjes met slechte voedingen,iedere freak weet waar ik over praat! het is rommel.

ik praat niet over 1 packard en bell maar in de jaren 1999/2000 was het een ramp een pc prive project met packard en bell (1500 pc's) liep helemaal uit de hand,kan helaas de naam niet noemen ,maar iedereen
koopt in een week wel een product van dit bedrijf.

koopt u aub elke computer ook bij de aldi dan maar,maar geen pak en bel (begrijpt u de zinsnede)

JeroenV

Ongelezen bericht door JeroenV »

Klagen is hip tegenwoordig. Maar misschien moet je eens kijken of het in de normale gang van zaken licht.

Een PC die in de brand vliegt dat is een slechte zaak en als je daar op een normale manier over praat met winkelier en fabrikant is er vast wel tot een mooie oplossing te komen. En ja het gebeurt wel eens, maar ja dat kan je accepteren of gewoon je typmachine terug pakken.

En als je met 1500 pc wat problemen krijgt dan is dat ook zo vreemd niet. Je moet elk ander bedrijf eens 1500 pc's laten maken kijken of ze dan allemaal heel blijven. Op zich wel vreemd dat alle computerbedrijven een helpdesk hebben en een reparatiedienst. Of is dat misschien logisch omdat je weet dat zulk soort dingen service zijn.

En voor de meneer die het heeft over het feit dat ie zijn garantiebewijs waarschijnlijk is vergeten in te sturen. Ja daar kunnen ze wel eens gelijk in hebben. Want elke klant die hem ingestuurd heeft krijgt netjes een polis thuis van Packard Bell. Dus als zij hem kwijt zijn heeft u hem altijd nog om te overleggen. En heeft u dat niet dan zal u toch wel de andere helft hebben van het formulier dat u moest invullen, waarop staat kopie voor klant.

En ja ik heb al eens een klacht gehad met mijn Packard Bell. Ik kon zo alles opnieuw installeren. En heb toen gekozen om alleen windows terug te zetten omdat ik zag dat het een mogelijkheid was. En floeps geen extra software meer.

Dan voor de mensen die de drivers niet kunnen vinden is er ook nog hoop misschien moet je gewoon eens kijken op de site van Packard Bell. Eigenlijk vrij logisch, maar ja je kan niet alles weten van computers. (oh en dan nog een tip meestal kan je van computer onderdelen het nummer invoeren in een zoek programma en dan krijg je vanzelf de fabrikant te zien)

Veel plezier met elk merk computer!

sonjaatje

Ongelezen bericht door sonjaatje »

ik heb ook een packard hell computer gekocht in 1999 veel problemen meegehad toen dacht ik maar een andere computer kopen geen packard hell en heb ik deze aan me zoontje van 5jaar gegeven zodat hij spelletjes kan doen ik had windows xp er op gezet en wou nu terug naar windows 98 want daar doen de meeste spelletjes op lukt voor geen meter hij kan niks herkennen geen geluidskaart enz om gek van te worden toen maar weer windows xp de op terug gezet echt een vervelende computer! :twisted:

Ron Yts

Ongelezen bericht door Ron Yts »

Ook helaas via een pc prive project een Packard Bell gekregen via de winkelketen van Vobis.Al na twee dagen liep het apparaat vast. Moet je met een recover cd weer herstellen.Telefonisch niet of nauwelijks te bereiken tegen een hoge telefoonrekening, 0900, enz enz. De oplossing is een nieuwe harde schijf en mammaplankje instaleren ben je van alle problemen verlost en gelijk ge upgrade.

Kevin van Wijk

Ongelezen bericht door Kevin van Wijk »

Ik heb vorige week een Packard Bell laptop gekocht. Ik kwam er tot grote schrik achter dat niet alle aanslagen op beeld verschenen. Dus ik ben op advies van de winkel de helpdesk van PB gaan bellen. Werd er ineens verteld dat dit probleem niet te verhelpen is en dat het min of meer gewoon mijn eigen probleem is !!! Dat ik te snel typte enzovoorts.

Ik wilde nog niet eens aankaarten om een secretaresse achter mijn laptop te zetten en eens uit te proberen hoe snel zij geirriteerd zou raken.

De helpdesk van PB mag echt wel een keer een training: Hoe ga ik met mensen om ? volgen, want dit is werkelijk absurd !

Gast

Geplaatst op 13 Mar 2004 13:34 door Zimbla

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Geplaatst op 11 Mar 2004 15:30 door Gast

Je begint op 01 maart 2004 te schrijven dat je met het grootste gemak nog geheugenuitbreiding kan kopen.

Onzin want
"Ik heb ook geen enkel probleem gehad om extra geheugen en randapparatuur te plaatsen"
is iets volkomen anders dan
"Ik kan met het grootste gemak nog geheugenuitbreiding kopen".

Quote:

Vroeger, in de vorige eeuw, was alles veel beter......

Neem jij eens lessen in Nederlandse grammatica want vorige eeuw bakte jij er blijkbaar niks van.
O ja, waar staan dan fouten? En, geheugenuitbreiding vier jaar terug met het grootste gemak plaatsen wil dus zeggen dat je met je vingers geknipt hebt en...hup daar heb je een geheugenuitbreiding tevoorschijn getoverd. Hans Kazannetje.....

Gast

en de prijzen van een pb.....errug hoog voor een paar b componenten,en is het ook niet zo zolang je niets toevoegd of veranderd aan je software dat dan pas de problemen beginnen??

bertholt

Ongelezen bericht door bertholt »

:twisted: Ik heb ook een pb gehad jaren terug het zijn inderdaad niet zulke beste pc's ze werken alleen als je er ook helemaal niets aan doet geen nieuwe hardware toevoegen geen nieuwe hardeschijven of videokaart. Als men dat doen gaat het echt mis error op error vastlopers etc. Ik zal nooit meer een packet bell kopen.
Troep is het!

Gast

Als je nieuwe hardware toevoegd of een andere videokaart en diez meer, je pc. werkt dan niet meer, dat heeft niks met Packard Bell temaken maar met de instellingen.
Ik heb gisteren mijn pc. open gehad, nou ondanks een te kleine moederboordkaart ziet het er allemaal keurig netjes uit.
Kijk je kan best een nieuwe hd. plaatsen maar dan moet het wel overeenkomen met jouw systeem.
Ook al zou je honderdmaal een andere pc. hebben dan stuit je op dezelfde problemen.
Voor de juiste installatie verwijs ik jou naar de gebruiksaanwijzing.
Een opmerking totslot: Bij een nieuwe hardeschijf moet deze wel voorbereid geworden zijn door een systeempartitie en je moet chipsets schakelaars overzetten.

Thijs

Ongelezen bericht door Thijs »

Ik heb een Packerd Bell iComplete en is ONGELOFELIJK SLOOM!
Hij is anderhalf jaar oud en is sloom al STRONT

Gast

Hoezo sloom?
Heb je weleens gehoord van opschonen en defragmenteren?
Ik begin nou toch wel in te zien, dat de meeste mensen op dit forum geen balle verstand hebben van computers.
Je doet er verstandig aan om een computercursus te gaan volgen of kijk op een of andere computerforum, daar steek je ook nog wat van op.

bartosy

Ongelezen bericht door bartosy »

Ik heb zelf 3 jaar geleden een jaartje bij pb gewerkt.. (was nog voor de 0900 tijd)

En wat ik hier lees klopt wel n beetje de meesta onderdelen zijn niet van pb zelf klopt

msi moederborden klopt ook (persoonlijk vind ik msi niet slecht)
maar ze kleden meestal het hele moederbord wel uit..(minder pci sloten minder opties etc etc bios flash kan soms wel oplossingen brengen bij onstabiliteit)

En idd NEC is de moedermaatschapij en ze doen er wel ns nec dingen in zoals dvd cdrw en waarschijnlijk nu ook dvd rw van nec <= goedkoop he eige merk

PCU kan je zowiezo niet over zeuren das overal hetzelfde.. maakt niet uit of je van lokale computerboer koopt of pb

Mensen vragen zich vooral af waarom ze zo lang moeten bellen, tja.. als er iets kapot is moet de tech 100% zeker weten wat er kapot is.. de meeste klanten die ik aan de lijn kreeg bij PB (sorry dat ik het moet zeggen) waren mensen die niks of vrijwel niks van computers af wisten.... Tja en stel je voor dat de klant zegt mn moederbord is kapot.. dan moet je dat dan maar geloven tech naar toe sturen en de klant 2 dagen later terugbellen dat de computer nog steeds niet functioneert dan sta je wel met n bek vol tanden voor de klant en voor je seniors.. meestal moet er confirmatie bij de ouderen gehaald worden voordat je iets mag opsturen / iemand langs mag sturen <== heb je in ieder geval wat achtergrondinformatie hoe het werkt bij pb

Per dag kreeg ik ongeveer 25/40 mensen aan de lijn en ik moet zeggen dat het niet makkelijk is om 20+ zeikerds en 10 soms nog minder... (kon t soms wel op 1 hand tellen) weldenkende en begripvolle mensen aan de lijn te krijgen.

Ik weet ook wel zeker dat hier een waarheid inzit PB worden veel verkocht als er veel van verkocht worden onstaan er veel klachten... tja helemaal 100% waarheid

PB komt met veel rotzooi geinstaleerd 100% waar... persoonlijk zal ik gewoon alles erafgooien en alleen instaleren wat je nodig hebt...

Pb is gewoon n merk de componenten zijn meestal a merken dat kunt u van mij aan nemen msi = amerk (wat andere ook mogen denken) verderrest zit er veel ibm meestal in de systemen of seagate (persoonlijk vind ik seagate hdd een van de beste die er bestaan)Philips cdrw vooral en leadtek grafische kaarten <== allemaal a merken verder zit er ook veel kingston en ander a merk geheugen in, dat het niet allemaal state of the art is vooral het moederbord.. tja dat is de winst die zulke bedrijven maken je moet toch ergens van leven toch ?

De service toen ik er werkte was redelijk maar geloof best dat t allemaal wat minder is op dit moment.. Mensen die veel weten of er al een tijdje werken worden bevorderd tot senior tech an handelen normaal gesproken geen gesprekken meer af...

Nu de groote vraag is PB slecht

Tja mensen kijken meestal naar design en op dat punt scoort pb wel goed geloof ik maar PB is niet slechter als al die andere grote merken Compaq Dell HP PB allemaal grote multinationals die winst willen maken..

Als je wilt weten wat in een systeem zit..

Bouw hem dan AUB zelf , ga op internet kijken of lees een boek hoe een computer in elkaar zit want geloof me het stelt niks voor paar kabels moederbord in de systeemkast schroeven en cpu erop prikken...
iedereen kan het.. op deze manier kan het ook alleen met de garantie zal het niet makkelijker worden want , tja u raad t al grote merken ^^

Ps : werk nu niet meer bij PB t was leuk maar te veel zeikerds aan mn kop... heb zo ook mn grenzen :lol:

Gast

hee ex medewerker van PB is het niet verstandiger dat mensen eerst eens een boek gaan lezen over hoe ze om moeten gaan met een compu voor ze er een gaan bouwen???? anders staat daar over een poosje weer een forum over op Radar :lol:

heb nu zelf een PB en die draait nu meer dan een jaar probleemloos..

ook wel grappig om te lezen is dat PB de schuld krijgt van XP, dacht dat dat van Microsoft was :lol:

Gast

P.B. heeft ook niks te maken met xp, wel de ondeugdelijke software van hen.
Dan die ondeskundige helpdesk van P.B., het zijn mooie computers wat ze leveren maar de rest is rotzooi.
Jij zegt dat je, je computer van Packard bell nu een jaar hebt en geen problemen, dan heb je gewoonweg geluk gehad.
Moet je maar eens opletten als het noodlot toeslaat en je moet de boel herstellen met die rotzooi van P.B., dan kun je lachen, ik ben benieuwd of je dan nog zo positief reageert over P.B.
Totheden heb ik Packard bell steeds verdedigt, ik werd ontzettend kwaad als mensen P.B. afkraakten, maar helaas zie ik nu in dat al die negatieve dingen over Packard Bell gruwe werkelijkheden zijn.
Uit eerlijkheidsoverwegingen moet ik zeggen dat ik niet weet hoe het met andere merken zit, maar zover ik P.B. kan beoordelen, is het een regelrechte ramp.
Totslot wil ik nogeven terugkomend op de eerste alinea: P.B. heeft dus niks temaken met xp, maar wel met die rotzooi wat zij leveren in de vorm van de hersteldiskette die je moet gebruiken met de mastercd.'s.
Ik ga er ook niet verder meer op in, wil alleen zeggen tegen degene die een P.B.machine hebben en geen problemen ondervonden hebben, heel veel succes ermee, ik koop geen P.B. machine meer, inderdaad ik bouw er zelf wel een, dan krijg ik tenminste iets goeds.

Gast

Dat klopt idd, die herstelcd's zijn erg moeilijk in gebruik. Cd erin en opnieuw opstarten.............. Ff helpdesk bellen hoe dat moet!!!!

Gesloten