LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RDW / CJIB

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jolijn

Re: RDW / CJIB

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:Okee jolijn ik lees het en schaam me diep :oops: :oops: :oops:
Ach :) kan gebeuren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Bouwijngebruiker schreef:
sjohie schreef:
Bouwijngebruiker schreef:Wat is het verband tussen de "ellende" waarin hij zich bevindt en de daaraan door jou verbonden conclusie dat hij wel eens vaker wat zou vergeten. Wat bedoel je met "denk aan het controleren van zijn eigen boekhouder" Welke boekhouder? Wat bedoel je met "elke keer". Wat is dan niet zijn verantwoordelijkheid?
Bouwijngebruiker

Sjohie show me, sjohie show me
Uit je eigen post "Er was ook een raadselachtige belastingschuld van 8600 euro opgedoken en dat zou me nog twee jaar kosten om dat af te betalen." :?:

Je hebt een bewindvoerder, wat toch een soort brevet van onvermogen is over je eigen administratieve en financiële capaciteiten in mijn ogen, maar je gaat buiten hem om naar eigen goeddunken naar de belastingsdienst, beschuldigd hem van van alles, net als het RDW die gewoon hun werk doen , maar eigen verantwoordelijkheid hó maar.

Als jij het werkelijk waar allemaal zo goed weet en kan, waarom woon je dan in een camper bij een kennis op een bedrijven terrein, en heb je een bewindvoerder?

Dat is zo ongeveer 1 stap boven een kartonnen doos onder een brug en kerstfeest bij het Leger des Heils, en dan ga jij betweterig alles en iedereen die je probeert te helpen maar lekker tegen de haren in strijken?

Wálgelijk, werkelijk waar.
Fijn dat je reageert! Nu kan ik tenminste jouw verhaal, veronderstelling, gebaseerd op jouw subjectieve maatstaven, even van tafel vegen. Niet dat ik verwacht dat jij daardoor van houding zult veranderen maar wel voor iedereen zichtbaar wordt wat voor persoon jij bent. We gaan even rustig kijken wat hier walgelijk is.

De belastingschuld was een opeenstapeling van aanslagen,en in de loop van 2012 zijn er diverse aanmaningen gedaan door de belastingdienst aan de bewindvoerder om aangifte IB 2010 en 2011 te doen. De bewindvoerder heeft daar nooit op gereageerd waardoor de bedragen alsmaar groter werden met verzuimboetes en fictief hoog inkomen waardoor toeslagen moesten worden terugbetaald. Al met al dus een bedrag van 8600 euro totaal. Begin 2013 belde iemand namens mij naar de bewindvoerder om te vertellen dat ik graag antwoord wil als ik een vraag stel per mail. Deze persoon heeft toen te horen gekregen dat er een belastingschuld was van 8600 euro. Dat is mij nooit verteld, sterker nog, ik ben in de waan gelaten dat er allang aangifte was gedaan en een van mijn vragen per mail was al lange tijd hoe de aangiften waren uitgepakt. Zoals gezegd werd er net gedaan alsof ik niet bestond, geen enkele reactie. Uiteindelijk zat ik dus op 21 maart bij bewindvoerder met de bedoeling het te hebben over beeindiging van het bewind, afijn dat wist je natuurlijk al, en werd mij verteld dat de belastingschuld was veroorzaakt door mijn "geklooi met de omzetbelasting". VoIgens bewindvoerder zou het nog twee jaar duren om dat af te betalen. 2010 heb ik mijn onderneming laten uitschrijven, nadat ik het voorbeeld van mijn PC was gevolgd die vlak daarvoor gecrasht was. Mijn toenmalige boekhouder adviseerde mij vlak daarvoor om met het bedrijf te stoppen. Ik zat in die periode ook in een scheidingsprocedure waar ik veel last van had. Omdat ik wist dat mijn voormalige boekhouder niet "klooit met de omzetbelasing" heb ik hem gevraagd wat hij vond van die RAADSELACHTIGE BELASTINGSCHULD. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met de belastingdienst om uitleg te vragen want hij vond het erg vreemd hoe ik zo'n schuld kon hebben, net als ik. Bij de belastingdienst kreeg ik te horen dat er geen aangiftes waren gedaan en dat een bedrag van 7000 euro zou zijn ontstaan door eerder genoemde ambtshalve aanslagen met verzuimboetes enz. Ik heb daar alle brieven opgevraagd die naar bewindvoerder waren gestuurd als bewijsstukken in de procedure tegen bewindvoerder (om van hem af te komen).

Na bedrijfsbeeindiging had ik geen inkomen maar wel een financiele achterstand dus dat bracht mij bij schuldhulpverlening van de gemeente sept 2010. Ik zou een tijd op de wachtlijst moeten, maar ondertussen werd mij alvast geadviseerd een nieuwe rekening te openen zodat machtigingen zouden vervallen. Enkele maanden later stond ik ineens rood op die rekening terwijl dat naar mijn idee helemaal niet kon. Dat werd bij de bank ook opgemerkt en ik kreeg het aanbod/advies om een roodstandlimiet te nemen want dat zou goedkoper zijn. Zo gezegd zo gedaan en ik had weer iets langer te eten want mijn vaste lasten waren inmiddels even hoog als mijn inkomen. Toen iemand van maatschappelijk werk ergens aug 2011 belde naar schuldhulpverlening of ik nou eindelijk eens aan de beurt was, werd hem verteld dat ze me net wilde bellen om dat te zeggen... Ik met al m'n spullen erheen. Ze vroeg of ik BRK geregistreerd was waarop ik zei dat niet te verwachten want toen ik de roodstand aanvroeg ben ik nog gecheckt en alles was goed. Roodstand? sinds wanneer? AHA dat dateert van na uw inschrijving op de wachtijst dus bent u afgewezen voor schuldhulpverlening ivm een nieuwe schuld en mag u zich twee jaar lang niet opnieuw aanmelden. Deze mevrouw adviseerde mij een bewindvoerder te nemen waarvan ik dacht dat deze bij machte zou zijn om mijn leefgeld te garanderen want ik kon op het randje rondkomen als ik mijn "leefgeld" opmaakte aan vaste lasten. Er kwam een bewindvoerder en toen zijn pas de echte schulden ontstaan. Hij ging voor zichzelf afschrijven terwijl ik wist dat dat helemaal niet kon zonder schuld op te bouwen enz enz.

NEED I SAY MORE???
Eerder "less". :wink: Kan je dat ook samenvatten tot de relevante dingen? Ik bedoel, wat heeft leefgeld of een bedrijfsbeëindiging te maken met het te laat schorsen van je camper? Dat zal het RDW aan hun collectieve ..... jeuken.

Jolijn

sjohie schreef: Eerder "less". :wink: Kan je dat ook samenvatten tot de relevante dingen? Ik bedoel, wat heeft leefgeld of een bedrijfsbeëindiging te maken met het te laat schorsen van je camper? Dat zal het RDW aan hun collectieve ..... jeuken.
Het gaat over mensen die proberen in leven te blijven

ik heb bij de belastingdienst een hele menselijke behandeling ervaren

Je vraagt min of meer zelf om een bepaalde uitleg door je manier van reageren en als die komt is het weer niet goed?
Ik snap jouw manier van reageren niet (meer); het lijkt wel of je niet leest, uit een post 1 ding eruit pikt en daar je aannames op loslaat en aan vast blijft houden..... no matter what.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Jolijn schreef: Het gaat over mensen die proberen in leven te blijven

Dat blijf je maar herhalen. "Proberen in leven te blijven" is geen vrijbrief om maar allerlei overtredingen te mogen begaan en er dan mee weg te komen. Het CJIB oordeelt puur op feiten en niet op "zielig".

Jolijn

Hij zou ook zorgen voor een camperverzekering dus alle papieren opgestuurd naar bewindvoerder

Een tijdje later kreeg ik bericht dat ik wa verzekerd was voor 300 euro per jaar
Ik had toen nauwelijks communicatiemogelijkheden dus dat heb ik gewoon maar zo gelaten.
Wat had je er evt. aan willen doen? Vond je het te duur? Of dacht of wist je dat dit alleen een WA verzekering voor jezelf was en niet voor de camper? Voor wie of wat is die WA verzekering?

heb ik gemaild aan mijn bewindvoerder dat de camper volledig was verwoest. Ik heb daarop nooit een reactie ontvangen

eind november heb ik eens gemaild of de verzekering was beeindigd.

de vraag of de verzekering was beeindigd is nooit door de bewindvoerder beantwoord

boete van 397 euro voor een onverzekerde camper.

Ik heb deze boete opgestuurd naar de bewindvoerder met het verzoek om bezwaar te maken tegen de boete en zsm de camper uit het register te krijgen bij de RDW.

3 dagen voor het vervallen van de beroepstermijn (6 weken)

bleek er tot dat moment niets te zijn gedaan behalve het inplannen van de boete!

ik heb bij de belastingdienst een hele menselijke behandeling ervaren. Ik heb daar een overzicht gekregen van alle aanslagen en heb een vriend gevraagd me te helpen met het alsnog doen van aangifte.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden/bevoegdheden en welke moet je aan de bewindvoerder overlaten?

Bouwijngebruiker

Ongelezen bericht door Bouwijngebruiker »

Jolijn schreef:@bouwijngebruiker, als ik jou was, zou ik mijn tijd en energie besteden aan de dingen te doen die noodzakelijk zijn.
Keer op keer hier hetzelfde verhaal opschrijven, heeft mijns inziens niet zoveel zin.
Je OP (= openingspost) is (redelijk) duidelijk.
Je hebt van @Leo tips gekregen, van mij medeleven en een link.
Wat betreft het 'ontslag' van de bewindvoerder: geen idee wat je daar verder aan kunt doen.
Je advocaat zou daarop toch een helder antwoord moeten kunnen geven.
Je zult in elk geval t.o.v. de rechter naast aantonen dat je het zelf weer zou kunnen, met bewijzen komen dat de bewindvoerder steken heeft laten vallen.
Ook als de rechter zou vinden dat je begeleiding nodig hebt, niet van deze bv.
Misschien zijn er andere fora waarop je met vraag over bewindvoering terecht kunt?
Schuldenforum, rechtenforum.

T.z.t. zou ik graag willen lezen hoe 1 en ander gegaan is.

't Is toch niet deze bewindvoerder hè? :wink:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2178 ... der__.html
Haha grappig dat lijkt wel sterk op wat ik in een eerder stadium tegen jou zei. Nou is mijn antwoord ook enigzins gelijkend. Toen de grondboren net begonnen waren iriteerde ik me zodanig, dat ik o.a.een vergelijking maakte met mensen die een einde aan hun leven maken als het een beetje moeilijk wordt. Toen ik daarover waarschuwingen ontving voor belediging en ik zo de reacties las besloot ik via discussie bloot te leggen wat er zich afspeelde Dat is denk ik aardig gelukt. Ik ben benieuwd wat Sjohie nu weer verzint wat walgelijk oid is. Daarna is het ook klaar al zal ik nog wel eens kijken of er een reactie is bijgekomen. Als ik dan zou lezen dat er weer op aannames wordt gereageerd wordt het lastig.... Laat ik het daar of ga ik er op in....? Bedankt voor je inleving. Ik laat natuurlijk graag horen hoe het over een tijdje ervoor staat.
Inmiddels heeft mijn aankondiging om zelf de kantorechter een brief te sturen geleid tot navraag door mijn advocaat en blijkt er uitstel te zijn verleend tot 15 aug. Vandaag ook gebeld met de belastingdienst en bewindvoerder heeft inmiddels een rekeningnummer doorgegeven waarop de 2170 euro eerdaags wordt gestort. Dankzij zijn uitstel is hij nog net in de gelegenheid om het geld wat door mijn verantwoordelijke (sjohie lees je dat?) acties is gered, alsnog uit te geven voordat hij het bewind terug moet geven. Duizenden euro's heeft die bewindvoerder me gekost. Dit nog afgezien van alle frustratie, ergernis, tijd en stress.

Bouwijngebruiker

Harrie Kierie schreef:

Dat blijf je maar herhalen. "Proberen in leven te blijven" is geen vrijbrief om maar allerlei overtredingen te mogen begaan en er dan mee weg te komen. Het CJIB oordeelt puur op feiten en niet op "zielig".
De plaat blijft hangen...

Harrie Kierie

Harrie Kierie schreef:

De plaat blijft hangen...
Ja. Jolijn schijnt het gewoon niet te willen snappen.

Bouwijngebruiker

Dat blijf je maar herhalen. "Proberen in leven te blijven" is geen vrijbrief om maar allerlei overtredingen te mogen begaan en er dan mee weg te komen. Het CJIB oordeelt puur op feiten en niet op "zielig".[/quote]

De plaat blijft hangen...[/quote]

Ja. Jolijn schijnt het gewoon niet te willen snappen.[/quote]

Leo The Emperor schreef:
Het is m.i. apert onredelijk om boetes te eisen vanwege ontbreken van de wettelijke verzekering als onweerlegbaar vaststaat dat het voertuig al veel eerder is afgebrand en vernietigd.

Het mag dan zo zijn dat TS een aantal administratieve handelingen is vergeten, dit betekent nog niet dat TS kansloos is bij een rechtszaak.

Hetgeen dus tot de conclusie leidt dat het niet onweerlegbaar vast stond. Dat hij bij de rechtszaak wel met afdoenbaar bewijs kan komen is geen reden om de boete op dat moment al in te trekken.

Ik doelde op jouw stelling die je zelf onderuit haalt zoals je hierboven kunt zien.
De boete is geeist dus is er geen bewijs van een afgebrande camper anders hadden ze dat immers nooit gedaan

Bouwijngebruiker

Jolijn quote van Bouwijn:Een tijdje later kreeg ik bericht dat ik wa verzekerd was voor 300 euro per jaar
Ik had toen nauwelijks communicatiemogelijkheden dus dat heb ik gewoon maar zo gelaten.

Jolijn vraagt aan Bouwijn: Wat had je er evt. aan willen doen? Vond je het te duur? Of dacht of wist je dat dit alleen een WA verzekering voor jezelf was en niet voor de camper? Voor wie of wat is die WA verzekering?

Bouwijn antwoordt: Dat ging over de camperverzekering die twee keer zo duur was bijna als die ik gevonden had. Te duur dus. Bleek een vriendje van bewindvoerder te zijn.

Jolijn vraagt aan Bouwijn: Wat zijn jouw verantwoordelijkheden/bevoegdheden en welke moet je aan de bewindvoerder overlaten?

Bouwijn antwoordt: In principe zijn de bevoegdheden overgedragen. In feite mag ik niks doen, behalve de verantwoordelijkheid dragen voor de misdragingen van de bewindvoerder.

Bouwijngebruiker

Harrie Kierie schreef:

Ik denk dat zielig zo langzamerhand ergens anders op begint te slaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

witte angora schreef:
NEED I SAY MORE???
Yep. Wat probeer je eigenlijk op/via dit forum te bereiken? Veel deskundigen zitten hier niet.
Ben je dan begonnen met lezen bij het woord "NEED" (I SAY MORE?) Volgens mij begin ik met mijn beweegreden. Als iemand nog net niet moet overgeven o.a. door veronderstellingen over mij heb ik wel de behoefte om daarop te reageren. Zoals Jolijn al opmerkte: Als je dakloos bent moet je net doen alsof je dom bent anders is het "walgelijk".
Bijna wel. De eerste twee zinnen, en daarna de laatste, de rest van die lap tekst is me te veel en te lang. Ik wil met alle plezier een beetje de weg wijzen, als ik tenminste iets heb waar je wat mee kunt, maar hier heb ik weinig zin in.

Harrie Kierie

Bouwijngebruiker schreef: Ik denk dat zielig zo langzamerhand ergens anders op begint te slaan.
Als ik kijk naar de teksten die je plaatst, waar steeds minder van te begrijpen valt, zou je wel eens een punt kunnen hebben.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Bouwijngebruiker schreef:Jolijn quote van Bouwijn:Een tijdje later kreeg ik bericht dat ik wa verzekerd was voor 300 euro per jaar

Jolijn vraagt aan Bouwijn: Wat had je er evt. aan willen doen? Vond je het te duur? Of dacht of wist je dat dit alleen een WA verzekering voor jezelf was en niet voor de camper? Voor wie of wat is die WA verzekering?

Bouwijn antwoordt: Dat ging over de camperverzekering die twee keer zo duur was bijna als die ik gevonden had. Te duur dus. Bleek een vriendje van bewindvoerder te zijn.

Jolijn vraagt aan Bouwijn: Wat zijn jouw verantwoordelijkheden/bevoegdheden en welke moet je aan de bewindvoerder overlaten?

Bouwijn antwoordt: In principe zijn de bevoegdheden overgedragen. In feite mag ik niks doen, behalve de verantwoordelijkheid dragen voor de misdragingen van de bewindvoerder.
Je stapt naar mijn mening toch wel heel makkelijk over de reden van het überhaupt aanwezig zijn van een bewindvoerder in dit hele verhaal heen, nog afgezien van het feit dat je naar eigen willekeurig goeddunken om die bewindvoerder heen gaat ook. Gezien je perikelen met de niet geschorste camper, zou je bewindvoerder evenzogoed dit soort verhalen over jou hier neer zetten. Je wilt de splinter in een anders oog wel zien maar niet de balk in je eigen, is het spreekwoord wat mij zo te binnen schiet.

Jolijn

@Bouwijngebruiker.
Uit je verhaal blijkt dat de bewindvoerder jouw camper heeft verzekerd.
Toch heb je boetes gekregen voor een onverzekerde camper.
Dan lijkt het alsof je:
- toch niet verzekerd was
- wel verzekerd tm de brand en de bw heeft toen netjes de verzekering beëindigd, maar niet geschorst.

Iedereen maakt fouten, zo ook de bewindvoerder, en dat moet kunnen. Op je werk moet je 's een fout kunnen maken zonder daar direct zelf voor financieel voor op te draaien.

Maar waarom is die fout door hem niet rechtgezet? Toen jij de (eerste) boete opstuurde, was het hem toch duidelijk dat er niet geschorst was?

Krijg je een duidelijke inzage in je bij- en afschrijvingen? Kun je zien tot wanneer er verzekering is betaald?
Heb je kopieën van aangaan en opzegging verzekering?
En hoe gaat het met de (tussentijdse) verantwoording die de bewindvoerder aan de kantonrechter moet afleggen? Krijg je daar inzage in? Mag je jouw bevindingen meedelen?

Bouwijngebruiker

Jolijn schreef:@Bouwijngebruiker.
Uit je verhaal blijkt dat de bewindvoerder jouw camper heeft verzekerd.
Toch heb je boetes gekregen voor een onverzekerde camper.
Dan lijkt het alsof je:
- toch niet verzekerd was
- wel verzekerd tm de brand en de bw heeft toen netjes de verzekering beëindigd, maar niet geschorst.

Iedereen maakt fouten, zo ook de bewindvoerder, en dat moet kunnen. Op je werk moet je 's een fout kunnen maken zonder daar direct zelf voor financieel voor op te draaien.

Maar waarom is die fout door hem niet rechtgezet? Toen jij de (eerste) boete opstuurde, was het hem toch duidelijk dat er niet geschorst was?

Krijg je een duidelijke inzage in je bij- en afschrijvingen? Kun je zien tot wanneer er verzekering is betaald?
Heb je kopieën van aangaan en opzegging verzekering?
En hoe gaat het met de (tussentijdse) verantwoording die de bewindvoerder aan de kantonrechter moet afleggen? Krijg je daar inzage in? Mag je jouw bevindingen meedelen?
Wel verzekerd t/m de brand en de bewindvoerder heeft toen netjes de verzekering beeindigd maar niets gedaan in de richting van de RDW (schorsen is alleen van toepassing als er nog een camper is)

Jolijn: Maar waarom is die fout door hem niet rechtgezet? Toen jij de (eerste) boete opstuurde, was het hem toch duidelijk dat er niet geschorst was?

Bouwijn: Zoals ik al eerder zei is het in zijn belang om schulden te maken ("belastingschuld" zou twee jaar klandizie opleveren)

Ik ontvang 1 keer per maand een overzicht wat er met het geld is gedaan. Deze heb ik vanaf na de brand. Contact met verzekeringsmaatschappij heeft opgeleverd dat de verzekering per 27 oktober is beeindigd met als reden: verkoop
Daarop ben ik gaan doorvragen en bleek er geen keuzemogelijkheid voor brand te zijn dus is er door tussenpersoon (vriendje van bw) gekozen voor verkoop maar is er in een toelichting wel gesproken over brand. In het gesprek op 21 maart heeft bw wel rapportage genoemd maar de inhoud niet bekend gemaakt. Wel zei hij dat de rechter heel tevreden zal zijn. Er is mij niet om commentaar gevraagd

Jolijn

Als de rechter, waarbij je op 16 juni om ontslag van de bv hebt gevraagd, over zoveel mogelijk informatie beschikt, zal hij daarop de juiste beslissing nemen.

Bouwijngebruiker

sjohie schreef:
Bouwijngebruiker schreef:Jolijn quote van Bouwijn:Een tijdje later kreeg ik bericht dat ik wa verzekerd was voor 300 euro per jaar

Je stapt naar mijn mening toch wel heel makkelijk over de reden van het überhaupt aanwezig zijn van een bewindvoerder in dit hele verhaal heen, nog afgezien van het feit dat je naar eigen willekeurig goeddunken om die bewindvoerder heen gaat ook. Gezien je perikelen met de niet geschorste camper, zou je bewindvoerder evenzogoed dit soort verhalen over jou hier neer zetten. Je wilt de splinter in een anders oog wel zien maar niet de balk in je eigen, is het spreekwoord wat mij zo te binnen schiet.
In plaats van een belastingschuld van 8600 euro heb ik een teruggave bewerkstelligd die (na aftrek van door bw veroorzaakte kosten) nog 2170 euro groot was. Dat is afgezien van de boetes zo'n 11.000 euro verschil. Dat noem jij "eigen willekeurig goeddunken"?

Bouwijngebruiker

Jolijn schreef:Als de rechter, waarbij je op 16 juni om ontslag van de bv hebt gevraagd, over zoveel mogelijk informatie beschikt, zal hij daarop de juiste beslissing nemen.
Het wachten is nog op zijn verweer (waar hij twee maanden voor nodig had) en ik ben zeer benieuwd waar hij mee gaat komen. Waarschijnlijk volgt er daarna een comparitie van partijen waarbij we beide in de rechtszaal ons zegje mogen doen. Naar verwachting zal de rechter daarna vonnis wijzen

Bouwijngebruiker

sjohie schreef:

Advocaat van de duivel is wat mij te binnen schiet

Gesloten