LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?
Re: Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?
Laat svp niet aan u voorbij gaan dat er meer philips tv`s [beeldbuizen in andere merken] over de toonbank gaan dan welk ander merk ook. Dus er zal ook meer uitval zijn . Mijns inziens hadden/hebben de verkopers niet voldoende knowhow in huis om u voor te lichten hoe de tv ingesteld hoort te staan qua contrast bv ,ook is dit niet goed vermeld in de gebruikers handleiding,
Ik reageer op diegene waarvan ook de philips tv na 5 jaar kapot is
Een maaand na de garantie beeldbuis kapot. Dealer megapool is inmiddels failliet. De reparateur zei iets over coulance, kortom, belachelijk dat z on dure tv na 5 jaar kapot gaat!!!wie heeft tips voor mij nu.
Ik heb de tv net afbetaald notabene, nu moet ik misschien honderden euros betalen voor reparatie.
Wie heeft tips vor mij a.ub ???
Een maaand na de garantie beeldbuis kapot. Dealer megapool is inmiddels failliet. De reparateur zei iets over coulance, kortom, belachelijk dat z on dure tv na 5 jaar kapot gaat!!!wie heeft tips voor mij nu.
Ik heb de tv net afbetaald notabene, nu moet ik misschien honderden euros betalen voor reparatie.
Wie heeft tips vor mij a.ub ???
Geachte lezer
De levensduur van bb tv`s was 5 jaar geleden nog niet bekend, vandaar dat er nu zoveel ophef over is .
Zelf denk ik dat de levensduur van een bb tv max 6 jaar is op dit moment., en dat heeft veel met de instellingen van de tv te maken als de tv op de fabrieks instelling staat dan haalt u de 6 jaar heeft u bv de contrast hoger gezet dan verkort dat de levensduur aanzienlijk
De levensduur van bb tv`s was 5 jaar geleden nog niet bekend, vandaar dat er nu zoveel ophef over is .
Zelf denk ik dat de levensduur van een bb tv max 6 jaar is op dit moment., en dat heeft veel met de instellingen van de tv te maken als de tv op de fabrieks instelling staat dan haalt u de 6 jaar heeft u bv de contrast hoger gezet dan verkort dat de levensduur aanzienlijk
Ben het niet met de vorige schrijver eens. M.i. worden de fabrieksinstellingen juist extra hooggezet om zo doende de TVs zo snel mogelijk kapot te laten gaan. De Philips BB TV die ik recent kocht had een standaard contrast instelling van 95%.
Groet,
SWE
Groet,
SWE
M'n breedbeeld tv had 12 maanden na het verstrijken van de 2 jaar garantie een defecte beeldbuis. (Gloeidraad blauwe kanon defect.) Na twee maanden wachten werd door Philips een coulance regeling afgegeven. Reparatie 347 euro. E.e.a. afgewogen en voor de reparatie gegaan.
Begin 2004 jaar begon RADAR actie te ondernemen. En inderdaad Flip begon te buigen en stelde dat men voor tegemoetkoming van de kosten een aanvraag kon indienen. Eind mei/04 kreeg ik bericht dat het bedrag van de reparatie zal worden vergoed. Aardig, maar toch had Philips adequater kunnen reageren door zelf het initatief te nemen en niet te wachten tot RADAR aan de slag ging. Immers op de garantieafdeling moet dat toch duidelijk te zien zijn deze toename van deze (Made in France) defecte buizen?
(Zie de vele defecte beeldbuizen gemeld op Usenet
http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr ... tnG=Zoeken)
Vaak is het ook zo, dat een goede garantieafhandeling de klant vertrouwen geeft om een volgende keer weer dat merk te nemen.
(zie voorbeelden van jullie warme douche)
In iedergeval RADAR bedankt voor jullie actie!
Begin 2004 jaar begon RADAR actie te ondernemen. En inderdaad Flip begon te buigen en stelde dat men voor tegemoetkoming van de kosten een aanvraag kon indienen. Eind mei/04 kreeg ik bericht dat het bedrag van de reparatie zal worden vergoed. Aardig, maar toch had Philips adequater kunnen reageren door zelf het initatief te nemen en niet te wachten tot RADAR aan de slag ging. Immers op de garantieafdeling moet dat toch duidelijk te zien zijn deze toename van deze (Made in France) defecte buizen?
(Zie de vele defecte beeldbuizen gemeld op Usenet
http://groups.google.nl/groups?hl=nl&lr ... tnG=Zoeken)
Vaak is het ook zo, dat een goede garantieafhandeling de klant vertrouwen geeft om een volgende keer weer dat merk te nemen.
(zie voorbeelden van jullie warme douche)
In iedergeval RADAR bedankt voor jullie actie!
Even mijn laatste bericht voor wat betreft mijn ervaring met Philips.
Om ff te recapituleren, zie mijn voorgaande berichtjes, maar als volgt, op deze site stond een voorbeeldbrief welke naar Philips gestuurd kon worden om ter beoordeling de schade te laten taxeren.
Aldus gedaan, kreeg hiervan een bevestiging, en afgelopen week een brief van Philips met, en ik citeer:
Geachte heer/mevr,
Zoals wij eerder hebben toegezegd, hebben wij uw verzoek beoordeeld om in aanmerking te komen voor een bijdrage in de reparatiekosten van uw Philips televisie.
Alles afwegende zijn wij tot de conclusie gekomen dat u gezien de leeftijd van uw televisie en de kosten die u heeft moeten maken, in aanmerking komt voor een bijdrage in de kosten.
Rond 1 juli a.s. ontvangt u een bedrag van €158,51 op uw giro-of bankrekening.
Tevens ontvangt u hierbij uw originele aankoop- en reparatie bewijzen retour indien u deze ingestuurd heeft.
Wij hopen dat u op deze manier enigzins tegemoet zijn gekomen.
Met vriendelijke groet Philips Nederland B.V
Jos van Haaren
Manager Service,Sales&Support Office.
Nou mijnheer van Haaren Hulde dit is wat men noemt nog eens met klanten omgaan, het kost wat tijd en wat moeite maar het is dan ook dubbel en dwars waard.
En eh mijn volgende TV wordt weer een Philips, over een jaar of 5 dan hé.
[/b][/quote]
Om ff te recapituleren, zie mijn voorgaande berichtjes, maar als volgt, op deze site stond een voorbeeldbrief welke naar Philips gestuurd kon worden om ter beoordeling de schade te laten taxeren.
Aldus gedaan, kreeg hiervan een bevestiging, en afgelopen week een brief van Philips met, en ik citeer:
Geachte heer/mevr,
Zoals wij eerder hebben toegezegd, hebben wij uw verzoek beoordeeld om in aanmerking te komen voor een bijdrage in de reparatiekosten van uw Philips televisie.
Alles afwegende zijn wij tot de conclusie gekomen dat u gezien de leeftijd van uw televisie en de kosten die u heeft moeten maken, in aanmerking komt voor een bijdrage in de kosten.
Rond 1 juli a.s. ontvangt u een bedrag van €158,51 op uw giro-of bankrekening.
Tevens ontvangt u hierbij uw originele aankoop- en reparatie bewijzen retour indien u deze ingestuurd heeft.
Wij hopen dat u op deze manier enigzins tegemoet zijn gekomen.
Met vriendelijke groet Philips Nederland B.V
Jos van Haaren
Manager Service,Sales&Support Office.
Nou mijnheer van Haaren Hulde dit is wat men noemt nog eens met klanten omgaan, het kost wat tijd en wat moeite maar het is dan ook dubbel en dwars waard.
En eh mijn volgende TV wordt weer een Philips, over een jaar of 5 dan hé.
[/b][/quote]
Beste Radar,
Ten eerste zijn wij erg blij dat er programma's zijn zoals dat van jullie.
Wij hebben op 20-03-2004 een philips ktv typenummer 32pw9527/12 serienummer QG010240027020 gekocht bij de it's. Na ongeveer twee maanden sloeg de t.v. vanzelf uit en na twee seconden weer aan.
Toen de monteur kwam, iemand van de Esk uit Krimpen a/d Ijssel, wist hij gelijk dat het hier om de t.v. ging waarvan de beeldbuis heel erg snel kapot zou gaan. Wij hebben Philips hierover gebeld en gemaild maar Philips wist hier niets van en we moesten het maar uitzoeken met de Esk. Wij hebben inmiddels de reparatie omschrijving. Deze luidt: Beeldbuis verbrand, overslag, pixel defect vervangen. Wij vinden dit allemaal erg veel voor een t.v van een paar maanden oud en wij voelen ons erg in de maling genomen door Philips en de it's die daar zogenaamd niets van af wisten. Kunnen wij hier nog iets aan doen?
Vriendelijke groeten Yvonne van den Berg
Ten eerste zijn wij erg blij dat er programma's zijn zoals dat van jullie.
Wij hebben op 20-03-2004 een philips ktv typenummer 32pw9527/12 serienummer QG010240027020 gekocht bij de it's. Na ongeveer twee maanden sloeg de t.v. vanzelf uit en na twee seconden weer aan.
Toen de monteur kwam, iemand van de Esk uit Krimpen a/d Ijssel, wist hij gelijk dat het hier om de t.v. ging waarvan de beeldbuis heel erg snel kapot zou gaan. Wij hebben Philips hierover gebeld en gemaild maar Philips wist hier niets van en we moesten het maar uitzoeken met de Esk. Wij hebben inmiddels de reparatie omschrijving. Deze luidt: Beeldbuis verbrand, overslag, pixel defect vervangen. Wij vinden dit allemaal erg veel voor een t.v van een paar maanden oud en wij voelen ons erg in de maling genomen door Philips en de it's die daar zogenaamd niets van af wisten. Kunnen wij hier nog iets aan doen?
Vriendelijke groeten Yvonne van den Berg
Philips is niet meer wat het is geweeest, helaas.
Het zijn goedkope oplichters geworden.``
Het zijn goedkope oplichters geworden.``
Nog even een reaktie op het bericht van 17-06-2004.
Toestel gekocht in maart 2004,toestel na een paar mannden kapot.
Maar als ik het serie nummer uitleest zie ik dat hij in 2002 geproduceerd is.
Waar is het toestel dan al die tijd geweest?
Waarschijnlijk al die tijd in de winkel aan gestaan.
Model wordt ook al een tijd niet meer geleverd door Philips
Toestel gekocht in maart 2004,toestel na een paar mannden kapot.
Maar als ik het serie nummer uitleest zie ik dat hij in 2002 geproduceerd is.
Waar is het toestel dan al die tijd geweest?
Waarschijnlijk al die tijd in de winkel aan gestaan.
Model wordt ook al een tijd niet meer geleverd door Philips
Philips breedbeeldtelevisie (28PW9615) van 4 1/2 jaar ter reparatie aangeboden bij de Harense Smid. Beeldbuis kapot kosten €550 , maar door coulanceregeling €322. Laat tv nu niet repareren, vertelde de dame van de technische dienst van HS dat ik niet met deze regeling eens was, omdat het probleem bekend is bij Philips en dat Philips voor reparaties boven €200 een regeling hadden. Helaas de HS ging daar niet in mee.
Philips serviceceenter gebeld, die vertelden mij dat ze beeldbuizen niet ouder dan 4 jaar gratis vervangen en dat voor oudere beeldbuizen een coulanceregeling geldt waarbij uitgegaan wordt van een economische levensduur van 8 jaar, dus bij 5 jaar betaal je zelf 5/8 van de kosten.
Heb deze mijnheer verteld dat dit geen klantvriendelijke oplossing is voor een serie beeldbuizen met produktieklachten. Dus kwam het bekende verhaal dat het maar om een klein percentage van de beeldbuizen gaat en dat ze om consumenten tegemoet te komen de coulanceregeling hebben. Dus zei ik tegen de man dat mijn tv naar de schroothoop gaat en dat er dus geen philips tv of beeldbuis meer gekocht wordt. Dat was heelaas de keus die de consument dan maakt....
Philips serviceceenter gebeld, die vertelden mij dat ze beeldbuizen niet ouder dan 4 jaar gratis vervangen en dat voor oudere beeldbuizen een coulanceregeling geldt waarbij uitgegaan wordt van een economische levensduur van 8 jaar, dus bij 5 jaar betaal je zelf 5/8 van de kosten.
Heb deze mijnheer verteld dat dit geen klantvriendelijke oplossing is voor een serie beeldbuizen met produktieklachten. Dus kwam het bekende verhaal dat het maar om een klein percentage van de beeldbuizen gaat en dat ze om consumenten tegemoet te komen de coulanceregeling hebben. Dus zei ik tegen de man dat mijn tv naar de schroothoop gaat en dat er dus geen philips tv of beeldbuis meer gekocht wordt. Dat was heelaas de keus die de consument dan maakt....
Na circa 3 jaar was mijn beeldbuis defect en moest een nieuwe beeldbuis geinstaleerd worden. Dankzij RADAR die dit met Philips besprak en de gegevens die ik naar Philips verstuurde is dit door Philips behandeld. Ik wil RADAR en Philips mijn complimenten maken voor de afhandeling. Philips heeft mij alle door mij gemaakte kosten vergoed en dit aan mij overgemaakt. Hiervoor mogen zij van mij een goude douche ontvangen.
Ook wij hebben een 4 jaar oude breedbeeld TV [Loewe Xelos5281] die dezelfde problemen kent. Reparatie 1000Euro!
We hebben de standaard brief, van de ombudsman, overlegt aan onze dealer.
Maar de dealer blijft verwijzen naar de fabrikant. De fabrikant geeft een magere 25% ‘coulance’.
(750 Euro).
Maar hoe kan ik als consument weten of de daadwerkelijk kosten niet 750 in plaats van 1000 Euro zijn, en men eerst 33% [750+250=1000] optelt en het er daarna weer 25% aftrekt onder het mom van coulance. De reparatiekosten die op deze site worden genoemd zijn veel lager.
Het is alsof ze het al incalculeren.
Hoe dan ook, zoals de ombudsman stelt:
In het Burgerlijk Wetboek is geregeld dat de dealer ons niet mag doorverwijzen naar de fabrikant. Met eventuele coulance van de fabrikant hebben wij als consument niets te maken.
Maar wat te doen nu blijkt dat de dealer niet wil meewerken?
Wat kunnen wij nu nog doen?
Welke stappen kunnen we nemen, een advocaat? Wel drastisch en ook prijzig!
We hebben de standaard brief, van de ombudsman, overlegt aan onze dealer.
Maar de dealer blijft verwijzen naar de fabrikant. De fabrikant geeft een magere 25% ‘coulance’.
(750 Euro).
Maar hoe kan ik als consument weten of de daadwerkelijk kosten niet 750 in plaats van 1000 Euro zijn, en men eerst 33% [750+250=1000] optelt en het er daarna weer 25% aftrekt onder het mom van coulance. De reparatiekosten die op deze site worden genoemd zijn veel lager.
Het is alsof ze het al incalculeren.
Hoe dan ook, zoals de ombudsman stelt:
In het Burgerlijk Wetboek is geregeld dat de dealer ons niet mag doorverwijzen naar de fabrikant. Met eventuele coulance van de fabrikant hebben wij als consument niets te maken.
Maar wat te doen nu blijkt dat de dealer niet wil meewerken?
Wat kunnen wij nu nog doen?
Welke stappen kunnen we nemen, een advocaat? Wel drastisch en ook prijzig!
Ook ik heb een philips breedbeeld van ongeveer 5 jaar oud (toen gekocht voor fl 5000- type 32pw9544/12 en sinds vanavond krijg ik een soort negatief -positief beeld te zien ,dus wat wit of een lichte kleur moet zijn dat veranderd nu in een soort vaag zwart streperig beeld .
Nu vrees ik dus ook dat mijn beeldbuis kapot is , komt iemand dit bekend voor ?
Nu vrees ik dus ook dat mijn beeldbuis kapot is , komt iemand dit bekend voor ?
-
Naar de omschrijving van het verschijnsel, lijkt dit mij niet van de beeldbuis te komen. Een heel simpele manier om dat te controleren is de volgende, zet het toestel op teletekst, zijn alle kleuren aanwezig en is het wit in de tekst ook goed, dan is het met de beeldbuis en de GRB versterkers in orde. Het zou eventueel in de RGB eindtrap kunnen zitten als het niet goed is. Meer waarschijnlijk, bij televisie ontvangst en als de tekst wel goed is, is dat het in de digitale signaal verwerking zit. In dat geval komt het uit de zg. "feature box" en dat is ook een vrij duur ding. Maar omdat ik het verschijnsel hier niet kan zien blijft het gissen.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Hallo hans , ik heb even gekeken naar de teletekst , maar dat ziet er goed uit .Absoluut geen rare strepen of kleuren ,het is enkel alleen met tv zenders zelf .Als ik bijvoorbeeld een huis met een paar bomen eromheen zie , dan wordt het huis omringt met vage witte strepen met aan de buitenzijde zwarte vlekken , heel onzuiver.Maar wat nu ???ik heb destijds deze tv bij megapool gekocht in utrecht .Naar de omschrijving van het verschijnsel, lijkt dit mij niet van de beeldbuis te komen. Een heel simpele manier om dat te controleren is de volgende, zet het toestel op teletekst, zijn alle kleuren aanwezig en is het wit in de tekst ook goed, dan is het met de beeldbuis en de GRB versterkers in orde. Het zou eventueel in de RGB eindtrap kunnen zitten als het niet goed is. Meer waarschijnlijk, bij televisie ontvangst en als de tekst wel goed is, is dat het in de digitale signaal verwerking zit. In dat geval komt het uit de zg. "feature box" en dat is ook een vrij duur ding. Maar omdat ik het verschijnsel hier niet kan zien blijft het gissen.
Vr. Gr. Hans.
groetjes danny
-
Hallo Danny.
Dan zit het in de verwerking van het video signaal en hoogst waarschijnlijk in de Y vertragingslijn. Dit zit in een IC verwerkt en dus zal de TV nagekeken moeten worden. In ieder geval is het dus niet de beeldbuis. Succes!
Vr. Gr. Hans.
Dan zit het in de verwerking van het video signaal en hoogst waarschijnlijk in de Y vertragingslijn. Dit zit in een IC verwerkt en dus zal de TV nagekeken moeten worden. In ieder geval is het dus niet de beeldbuis. Succes!
Vr. Gr. Hans.
philips
Gelukkig koop ik al jaren geen ON produckt meer van Philips,alleen gloeilampen komen nog mijn huis binnen.
Gelukkig koop ik al jaren geen ON produckt meer van Philips,alleen gloeilampen komen nog mijn huis binnen.
Ik raad tegenwoordig sony aan... dijken van producten en ze gaan echt jaren mee! Ook als al die zilveren breedbeeldbakken allang weer vergane glorie zijn, speelt jouw sony tv nog steeds...
Geloof het of niet maar onze Sony Breedbeeld tv ter waarde van 1500,- was binnen 2 weken stuk. We hebben hem nu 1½ jaar en hebben echt NIKS dan problemen met dat ding. Philips televisies zijn in het algemeen duurzamer dan Sony (Sony heeft niet zo'n heel goede naam in de televisie wereld) en mijn ervaringen bevestigen dat. Wat is gezegt over het contrast klopt. Als je wilt dat je tv wat langer mee gaat, zet hem dan op een wat lager contrast. Kan heel wat jaren schelen.
koop toch een goeie tv een PANASONIC ik heb er al 7 jaar plezier van
breedbeeld 100 hertz nooit problemen mee gehad
vorige was SONY of PHILIPS gewoon rotzooi
breedbeeld 100 hertz nooit problemen mee gehad
vorige was SONY of PHILIPS gewoon rotzooi