Pagina 6 van 11

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 19:35
door toncorbee
Hallo

Na het zien van het programma op tv vanochtend verbaast het mij niets dat deze zaken zich nog voor doen bij dit bedrijf.

2 jaar geleden zijn wij met 6 personen naar mamaris geweest,maar zijn ook niet in het hotel beland wat we eigenlijk geboekt hadden.

We werden met een smoesje in een hotel in de buitenwijk gedumpt ,omdat er zogenaamd legionelle gevaar was in ons geboekte hotel.

Nadat we navraag hadden gedaan bij het hotel wat ons eerst was toegezegd bleek dit niet het geval te zijn,maar bleken de heren van CORENDON een schuld te hebben openstaan van enkele duizende guldens.

Ook waren er mede reizigers die hun tickets niet op tijd hadden gekregen en die zelf in Amsterdam maar op moesten halen vlak voor hun vertrek.

Ik kan zo nog wel even door gaan,maar kortom het is daar gewoon een zooitje ,en ik verbaas mij er dan ook over dat dit bedrijf nog steeds de mogelijkheid heeft om reizen te organiseren.

Na tuiskomst hebben wij via een jurist een schadevergoeding af gedwongen waar we met ons zessen lekker een avond van hebben gegeten,omdat we in het hotel waar we gedumpt waren maar zeer slecht eten hebben gehad.

Mijn advies is dan ook.

GA NOOID MET CORENDON OP VAKANTIE,WANT HET WORDT BESLIST EEN TELEURSTELLING.

groeten Ton

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 20:13
door eliane
moet ik hier nog iets aan toevoegen? (dit gericht aan enkele gasten die mijn commentaar op de goedkopere (direct-saler) onder ons niet onder ogen wilden zien.)
tis bar met die turkse organisatie... en dat zal t voorlopig blijven, dus allemaal naar t reisburo of een gerenomeerde touroperator, daar doen de mensen hun best namelijk voor je, heb je je tickets op tijd ook als je van een ander vliegveld terugvliegt...
goede adviezen i.p.v. onaardige onbeschofte tuttebollen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, en ohja
corendon ligt niet meer in elk reisburo (want die kenden al die klachten al, en donderden die gidsen lang geleden al in de asbak)

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 20:28
door Gast
RADAR: KUNNEN JULLIE NIET OVERWEGEN OM NA HET LEZEN VAN AL DEZE REACTIES NOG EENS MEER IN HET ALGEMEEN AANDACHT BESTEDEN AAN CORENDON, EN DAN MET NAME HET BEDROG WAARMEE ZIJ HOTELS CQ REIZEN VERKOPEN. DE KANS DAT JE IN HET HOTEL EN/OF DE PLAATS KOMT WAAR JE HEBT GEBOEKT IS BIJ DEZE ORGANISATIE WEL HEEL KLEIN. VOLGENS MIJ HEET DAT GEWOON MISLEIDING OF BEDROG.

EEN REISORGANISATIE DIE OP ZO'N GROTE SCHAAL DEZE FORMULE TOEPAST HEEFT VOLGENS MIJ GEEN RECHT VAN BESTAAN ???????????????

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 22:25
door resp00169737
:D Boek al 4 jaar m'n vacantie bij Corendon(TrevalContact).Ben nooit terleurgesteld alles was goed geregeld.
Eenmaal een klacht gehad en die is naar volle tevredenheid opgelost,
zonder problemen door Corendon netjes afgehandeld
Voor mij is het een goede organisatie.
Ik zet vaak grote vraagtekens bij die klachten van die mensen,die op de TV komen. :D :D :D :D :D :D :D :D

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 22:31
door Gast
Dan heeft u waarschijnlijk altijd geluk in het leven en die andere mensen zeuren maar wat! Toch? Kom nou toch! :shock:

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 22:48
door Gast
dat ze nog bestaan is alleen door die paar mensen bij wie t altijd goed gaat...

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 22:49
door resp00169737
Gast.
Je hebt goed geformuleerd.Boek een goed hotel en het is altyd goed.
Bij 3 *** kun je deze problemen verwachten.

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 23:10
door Tevreden-klant
gast,
Er zijn altyd nog mensen, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
En dan maar klagen

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 09 nov 2004 23:13
door avroomen
Mijn vrouw had voor zichzelf en haar drie zussen een vakantie geboekt naar Turkije afgelopen september.
Hun vakantie plezier is vanaf dag één vergald door het slechte eten, personeel en hygiëne in het hotel Yellow Rose in Gumbed.

Aan het einde van de vakantie heeft de Corendon reisleider met de gasten samen een klacht opgesteld, waarin alle misstanden werden vastgelegd. Uiteindelijk is het hotel ontruimd vanwege "beestjes" die zich in bedden etc bevonden. De gasten die langer (moesten) blijven werden ondergebracht in een nieuw onderkomen, dat al geruime tijd leeg stond!!.

We hebben toen mijn vrouw weer thuis was, een klacht en een eis tot schadevergoeding ingediend.(brief is bij mij op te vragen)
Reactie van Corendon tot op heden: geen enkel commentaar, zelfs niet dat ze de brief hebben ontvangen.

Wat ons betreft de laatste keer met deze maatschappij.

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 10:49
door Jan T.
van de zomer naar turkije geweest met CorenDon.
was helemaal top geregeld.
Hotel Le Jardin, Kemer, 4 sterren
na 2 dagen ontsond er lekkage en toen we hier op wezen zijn we kosteloos overgeplaatst naar een gloednieuw hotel Grand Haber, Kemer, 5 sterren.

mijn ervaring met CorenDon is dus gewoon top.

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 16:21
door mel
en Eliane gaat maar door de negativiteit rond te buizen over Turkije!!!! :evil: Slaat nergens op!!!!!!! Turkije is een prachtig land en Corendon ga ik al 5 jaar mee en nooit problemen gehad!!

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 16:34
door Babs
Ben gisteren teruggekomen van mijn eerste reis naar Turkije.
Heenreis was prima. We hoorden wel van andere mensen dat er flink geschoven was met hun vluchten, zowel met vertrektijden als vertrekplaatsen. Verblijf in 4*hotel Linda in Side was prima! Aardige host Ahmed. Terugreis iets minder voorspoedig: in plaats van dinsdagochtend 01.00 uur (vliegen op Eindhoven) werd het vertrekken om 13.00 uur (vliegen naar Amsterdam) zodat we 15 uur later dan gepland thuis waren.
Het vreemde van deze situatie is dat andere gasten in ons hotel om 1.00 uur moesten vertrekken in plaats van 13.00 uur, dus net andersom. Helaas was het te laat om nog te ruilen, alle personen die we telefonisch konden bereiken konden (of wilden) absoluut niets doen. De host vertelde me dat zij helaas afhankelijk zijn van Onurair en hun passagierslijst en daar blijkt ook een deel van het probleem te liggen....

Tip: Houd er rekening mee dat je reistijden maximaal 24 uur kunnen wijzigen.

Prima vakantie gehad verder.

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 18:55
door eliane
wat mij steeds opvalt is dat corendon zo rommelt met de klanten, links en rechts wat vluchtjes en we zien op welke vlucht we terecht komen. Volgens de laatste klant moeten we rekening houden met 24 uurs wijzigingen.
Hallloooo, daar gaat t nou juist om als ik een reis koop wil ik vliegen wanneer IK geboekt heb en wil ik zitten in het hotel dat IK uitgezocht heb en niet een of andere minkukel gaat dat even op t laatste moment wijzigen omdat ie maar wat aanmoddert met z'n planning! En het in de prullebak gooien van alle klachten spreekt voor zich, zie nog steeds geen klanten verschijnen die na een brief een goede schadevergoeding en een excuusbrief hebben gehad.
En idd die paar mensen die het goed gehad hebben houden corendon overeind, haha

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 19:36
door @chello.nl
bij ons is alles goed gegaan hadden geboekt via corendon
heb in het verledenook bij andere reisorganisaties geboekt
daar ging het ook wel eens verkeerd.
wat mij opvalt is bij duurdere boekingen gaat het meestal wel goed.
maar bij goedkopere meestal wel eens fout

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 20:47
door Gast
eliane jij hebt helemaal gelijk, je vat de kern van het hele probleem even samen in een paar zinnen. en daar zou radar nogmaals aandacht aan moeten besteden

BEDROG/MISLEIDING HEET DAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 22:13
door avroomen
Rectificatie op mijn bericht van gisteren!!
Vandaag 10 november 2004 heb ik een mail ontvangen van de clientenservice van Corendon met de volgende inhoud:


Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw brief van
27 september 2004.
Naar verwachting zullen wij uw brief binnen tien weken na ontvangst beantwoorden. Tot die tijd vragen wij u vriendelijk enig geduld te betrachten.


Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

vriendelijke groet,

===

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 22:15
door Gast
Nahhhhh, en jullie blij! :D

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 22:21
door avroomen
Natuurlijk zeer blij. :lol:

Maar we weten dus nu zeker dat de mensen van Corendon meelezen.

En nu maar hopen dat ze er iets van leren.

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 10 nov 2004 22:28
door Fan
Dat is maar goed ook dat ze mee lezen toch? En u verhaal wordt vervolgt hier op het forum neem ik aan?
Fannie

Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel

Geplaatst: 13 nov 2004 19:10
door Eric en Miranda
Ook wij hebben in turkije het zelfde probleem gehad omtrent het verkrijgen van een klachtenformulier van de reisleiding van Corendon.

Maar wat is een klachtenformulier ? Is dit een voorbedrukt vragen/ opmerkingen lijst ? Wij kregen een blanco A4-tje met een logo van Corendon erop. Nadat door mij schriftelijk was opgeschreven werd door de host een handtekening gezet.

Wellicht kan de reisorganisatie gewoon een standaard klachtenformulier bij de reispapieren voegen. De host kan dan een handtekening zetten voor het bevestigen van het indienen van de klacht.

Onze zaak is vorig jaar door de klachtencommissie behandeld en toegewezen. Corendon was absoluut niet goed voorbereid op de zitting verschenen. Tijdens de zitting bleek dat corendon zich niet houd aan de ANVR reisvoorwaarden. (bijvoorbeeld een 24-uurs alarmnummer in Nederland) Waarom wordt Corendon en dan niet gewoon eruit gekickt ?
Ik heb het idee dat diverse belangenorganisaties (ANVR / Consumentenbond) boter op hun hoofd hebben.

De reisvoorwaarden zouden zodanig aangescherpt moeten worden dat de klant het recht heeft dat als de reisorganisatie niet levert wat men beloofd de klant de keuze moet hebben om direct naar huis te kunnen met recht op teruggave van de reissom. Uiteraard kan dit alleen op objectieve te beoordelen klachten ! (b.v. 4 sterren geboekt en in 2 sterren hotel gedumpt). Wellicht een idee om ook voor reisorganisaties een kwaliteitscertificaat in te stellen.

Ook meer openheid over het aantal zaken bij de geschillencommissie, met openbaarmaking van uitslag en de inhoud van deze zaken zou veel consumenten mondiger kunnen maken.