LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Hier een speech van Martijn Gribnau, ex-CEO van Nationale Nederlanden
http://youtube.googleapis.com/v/0KF_zp4qU7s&fs
Hierin wordt vermeld dat Nationale Nederlanden vergeten was dat ze klanten hadden. Dat deel snap ik. Maar de zin "it took them five years to regain that trust, five years!" snap ik niet, toen dat gebeurde heb ik waarschijnlijk zitten te slapen.
http://youtube.googleapis.com/v/0KF_zp4qU7s&fs
Hierin wordt vermeld dat Nationale Nederlanden vergeten was dat ze klanten hadden. Dat deel snap ik. Maar de zin "it took them five years to regain that trust, five years!" snap ik niet, toen dat gebeurde heb ik waarschijnlijk zitten te slapen.
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
@Meerheuvel
Waarom is bijv. bij Agn vs. KPDWK de generieke werking uitgesloten? Omdat het Hof in dit geval kennelijk ook de financiële (voor Agn) en maatschappelijke consequenties kennelijk heeft meegewogen. Daar is het wachten op de uitspraak van de Hoge Raad.
Waarom heeft de politiek (en DNB) ingestemd met de "best of class" regeling wetende dat het een waardeloze regeling was? Misschien omdat de Staat een groot belang heeft bij AbnAmro en ASR??
DNB heeft al aangegeven dat het ondenkbaar is dat een verzekeraar failliet gaat a.g.v. de woekperpolis affaire. Trek je conclusie.
2 - Succes met het proberen.
Cynisme: Het gaat om (heel veel) geld. Niks meer, niks minder.
Daarin is NN niet uniek.
Mijn filosofie - niet omdat ik het leuk vind:
Alles gaat om geld. Er wordt geprobeerd dat te relativeren met kretologie als "sociaal vangnet" (= geld), solidariteit = ( geld), "het land" (= geld), gezondeheid (= geld), voorzieningen (= geld), "mantelzorg" (een ander woord voor - doe het zelf maar = geld) etc.etc.
Je kunt in NL (en elders) alles krijgen, ....... als en zolang je maar betaalt.
Ben ik nou cynisch??
Het verschil tussen een optimist en een pessimist? Een pessimist denkt dat het niet slechter kan. Een optimist denkt van wel.
1 - De rechter bepaalt. Dat is ook de illusie die met geweld geprobeerd wordt in stand te houden. Bij "eenvoudige zaken" zal dat ook wel gebeuren. Maar de rechter is niet onbevooroordeeld, on-beïnvloedbaar.Maar of zo'n generieke werking er komt hangt toch af van wat de rechter bepaald, en, zoals Arvandongen altijd benadrukt, die zijn toch onafhankelijk? En zelfs als het niet zou lukken is het toch verschrikkelijk leuk om ten minste te proberen?
Waarom is bijv. bij Agn vs. KPDWK de generieke werking uitgesloten? Omdat het Hof in dit geval kennelijk ook de financiële (voor Agn) en maatschappelijke consequenties kennelijk heeft meegewogen. Daar is het wachten op de uitspraak van de Hoge Raad.
Waarom heeft de politiek (en DNB) ingestemd met de "best of class" regeling wetende dat het een waardeloze regeling was? Misschien omdat de Staat een groot belang heeft bij AbnAmro en ASR??
DNB heeft al aangegeven dat het ondenkbaar is dat een verzekeraar failliet gaat a.g.v. de woekperpolis affaire. Trek je conclusie.
2 - Succes met het proberen.
Karakter: Weet ik niet Geen ervaring mee. Vraag New Flame.karakter van Nationale Nederlanden - Maar ergens zit een diepe ader van keihard cynisme.
Cynisme: Het gaat om (heel veel) geld. Niks meer, niks minder.
Daarin is NN niet uniek.
Mijn filosofie - niet omdat ik het leuk vind:
Alles gaat om geld. Er wordt geprobeerd dat te relativeren met kretologie als "sociaal vangnet" (= geld), solidariteit = ( geld), "het land" (= geld), gezondeheid (= geld), voorzieningen (= geld), "mantelzorg" (een ander woord voor - doe het zelf maar = geld) etc.etc.
Je kunt in NL (en elders) alles krijgen, ....... als en zolang je maar betaalt.
Ben ik nou cynisch??
Het verschil tussen een optimist en een pessimist? Een pessimist denkt dat het niet slechter kan. Een optimist denkt van wel.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
Over NN: Misschien is daar iets diep niet pluis. Ik bedoel, mensen als NF en Gribnau komen daar vandaan en worden dan (van de weeromstuit?) erg idealistisch. In het filmpje van Gribnau kun je zien dat bij de verschillende bedrijven waar hij gewerkt heeft hij alleen de naam Nationale Nederlanden met aversie uitspreekt. En wat hij zegt over Nederland's grootste verzekeraar, namenlijk dat ze vergeten waren dat ze klanten hadden, jij en ik kunnen deze firma waarschijnlijk niet dieper beledigen.
Toch heb ik van mensen die er heel vroeger gewerkt hebben gehoord dat het een aardig en fatsoenlijk bedrijf was, wat ook de reden was dat ik ze vertrouwde. Blijken ze nu net rond de tijd van de woekerpolis een normaal zaken model verruild te hebben voor de korte termijn logica van de oplichter. En ik probeer het te begrijpen en er een gezicht op te plakken, maar misschien was het inderdaad het middenkader dat de atmosfeer bepaalde (kan zo zijn bij slappe leiding). En natuurlijk werkt ook de naam "Nationale Nederlanden" moreel niet mee want wat ze ook doen, de mensen blijven de naam van ons land vertrouwen. Ken je het boek "The Picture of Dorian Gray" van Oscar Wilde? Wat Dorian moreel ook diep verkeerd doet, het tekent niet in zijn gezicht, en zo stopt niets hem van verdere morele misdaden. Daarom mijn advies aan NN: Red uw ziel en doe weg die naam! Mijn voorstel voor een nieuwe naam is "De Extra Procenten". Dat noodzaakt het personeel om het huidige business model van extra procenten voor de firma in extra procenten voor de klant om te zetten, en zo zal de naam dan automatisch stimuleren dat ze van fat cat in lean machine veranderen. Als filantroop doe ik zulke voorstellen natuurlijk geheel gratis.
Over jouw cynisme. Cynischer ben ik ze nog niet tegengekomen!
Grapje. Ik zie in jou helemaal niets cynisch, meer een "oude mopperkont".
Over geld en of dat alles is. Natuurkundigen zien in alles bewegende materie, biologen zien in alles voortplanting, Freud zag in alles libido en moordlust, en sommige bankiers denken dat alles geld is. De wereld is groot en complex en geld is slechts een onderdeel. Mij interesseert het eigenlijk niet zo veel (maar ze moeten niet met mijn pensioenplanning gaan knoeien!).
Meerheuvel
Over NN: Misschien is daar iets diep niet pluis. Ik bedoel, mensen als NF en Gribnau komen daar vandaan en worden dan (van de weeromstuit?) erg idealistisch. In het filmpje van Gribnau kun je zien dat bij de verschillende bedrijven waar hij gewerkt heeft hij alleen de naam Nationale Nederlanden met aversie uitspreekt. En wat hij zegt over Nederland's grootste verzekeraar, namenlijk dat ze vergeten waren dat ze klanten hadden, jij en ik kunnen deze firma waarschijnlijk niet dieper beledigen.
Toch heb ik van mensen die er heel vroeger gewerkt hebben gehoord dat het een aardig en fatsoenlijk bedrijf was, wat ook de reden was dat ik ze vertrouwde. Blijken ze nu net rond de tijd van de woekerpolis een normaal zaken model verruild te hebben voor de korte termijn logica van de oplichter. En ik probeer het te begrijpen en er een gezicht op te plakken, maar misschien was het inderdaad het middenkader dat de atmosfeer bepaalde (kan zo zijn bij slappe leiding). En natuurlijk werkt ook de naam "Nationale Nederlanden" moreel niet mee want wat ze ook doen, de mensen blijven de naam van ons land vertrouwen. Ken je het boek "The Picture of Dorian Gray" van Oscar Wilde? Wat Dorian moreel ook diep verkeerd doet, het tekent niet in zijn gezicht, en zo stopt niets hem van verdere morele misdaden. Daarom mijn advies aan NN: Red uw ziel en doe weg die naam! Mijn voorstel voor een nieuwe naam is "De Extra Procenten". Dat noodzaakt het personeel om het huidige business model van extra procenten voor de firma in extra procenten voor de klant om te zetten, en zo zal de naam dan automatisch stimuleren dat ze van fat cat in lean machine veranderen. Als filantroop doe ik zulke voorstellen natuurlijk geheel gratis.
Over jouw cynisme. Cynischer ben ik ze nog niet tegengekomen!
Grapje. Ik zie in jou helemaal niets cynisch, meer een "oude mopperkont".
Over geld en of dat alles is. Natuurkundigen zien in alles bewegende materie, biologen zien in alles voortplanting, Freud zag in alles libido en moordlust, en sommige bankiers denken dat alles geld is. De wereld is groot en complex en geld is slechts een onderdeel. Mij interesseert het eigenlijk niet zo veel (maar ze moeten niet met mijn pensioenplanning gaan knoeien!).
Meerheuvel
Laatst gewijzigd door Meerheuvel op 09 jul 2013 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Arvandongen (of iemand anders die zinvol commentaar heeft)
Onderstaande is een mogelijk eerste bericht voor de nieuwe topic over succesvolle KIFID uitspraken aangaande beleggingsverzekeringen. In die zelfde topic ga ik dan, een uitspraak per bericht, de succesvolle uitspraken samenvatten. Kun jij misschien kijken of je het ongeveer eens bent met de strekking van onderstaande en of je verbeterpunten ziet?
(Andere lezers kunnen dit bericht misschien beter overslaan. De hier bediscussieerde set van topics is nog niet klaar)
Titel:
SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
Deze topic, opgezet samen met de elders op dit forum aanwezige topics
WIE KAN U HELPEN MET KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
en
VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN
is bedoeld om u te laten weten:
(1) Er is een goede kans dat u via een KIFID proces geld terug kunt krijgen
(2) Er zijn betrouwbare instanties die u daarbij kunnen helpen
(3) Het kost u ongeveer een jaar tijd en heel weinig geld
Vooraf:
-Dit topic is niet opgezet door TrosRadar maar door ondergetekende die net als u houder van een woekerpolis is en leek was in de materie. Mijn grootste reden voor het opzetten van deze serie topics is dat ik erg boos ben op de verzekeraars, en het uiteindelijk veel gemakkelijker blijkt om geld terug te krijgen dan ik gedacht had.
-Betrouwbaarheid van dit topic wordt gewaarborgd (want openlijk bediscussieerd) door de gebruikers van dit forum, waaronder veel specialisten. Hun reacties op dit topic kunt u lezen op een topic dat ik parallel opgezet heb, namelijk VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN. Als u vragen heeft wil ik ook graag dat u die daar stelt (!), anders wordt de topic hier veel te chaotisch. Ik kan uw reacties namelijk niet uitwissen. Deze topic hier is vooral bedoeld als een beschrijving van wat het KIFID is, plus een schone lijst samenvattingen van succesvolle KIFID processen. Dat laastse is bedoeld om u te laten zien welk soort argumenten het KIFID gebruikt.
De topic hier gaat over het KIFID.
A-Wat is het KIFID
B-Hoe succesvol zijn processen bij het KIFID
C-Hoeveel geld kost een proces bij het KIFID
D-Hoeveel tijd kost een proces bij het KIFID
E-Wat betekent een KIFID proces voor uw (voormalige) adviseur (de tussenpersoon)
A) Wat is het KIFID
De letters KIFID staan voor Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (http://www.kifid.nl/ ). Het is opgezet door de financiele branche (banken en verzekeraars) om een mogelijkheid te hebben financiele conflicten te beslechten buiten de publieke rechtbank om. Zaken aangaande beleggingsverzekeringen (de woekerpolissen) worden door een geschillencommissie afgehandeld. Hoewel opgezet door de financiele branche staat het KIFID nu onder toezicht van de regering en claimt onafhankelijkheid; en, hoewel het mij nog steeds verbaast, de aanwezigheid van academici in hun midden en de aard van hun besluiten tot nu toe bevestigen die claim van onafhankelijkheid! U zult in sectie B zien dat het starten van een KIFID proces meestal positief uitpakt voor de klager. Waarom, zult u zich afvragen, start de financiele branche een systeem waarbij ze en geld moeten uitkeren en een voor hen dure procedure moeten volgen. De antwoorden zijn deels simpel, als ook fascinerend en frustrerend:
(1) Woedende klanten moeten ergens hun gelijk kunnen halen. Honderdduizenden woeste Nederlanders is ook voor de verzekeringsbranche nadelig en onaangenaam.
(2) Het KIFID straft niet maar legt de verzekeraars alleen op om onrechtmatig geїnd geld terug te betalen. Hun risico is dus te overzien.
(3) KIFID processen worden op individuele basis gevoerd, zodat, wederom, voor de verzekeraar de gevolgen te overzien zijn.
(4) In tegenstelling tot de publieke rechtbank hebben KIFID uitspraken geen officiele precedent waarde. In het uiterste geval zou een verzekeraar zelfs kunnen beslissen om toekomstige KIFID uitspraken niet meer te erkennen, hoewel dat eigenlijk het laatste is wat hij wil omdat dan het systeem omvalt. Maar, wederom, hij houdt een vinger aan de knop in vergelijking met rechtspraak in het publieke rechtssysteem.
(5) De belangrijkste, simpelste en meest frusterende reden van allemaal: De verzekeraars calculeren dat de meeste Nederlanders de KIFID route niet zullen bewandelen, en de feiten geven hen tot nu toe gelijk. Ik hoop dat dit gaat veranderen, ook vanwege het feit dat de algemene discussie tussen verzekeraars en consumentenorganisaties (als ze deze naam mogen dragen) definitief op niets serieus is uitgelopen.
B) Hoe succesvol is een woekerpolis proces bij het KIFID
Deze processen zijn erg succesvol. De meeste processen worden geschikt (de verzekeraar betaald na discussie een compensatie aan de klant die dan afziet van verdere procedure) voordat het tot uitspraak komt, dus absolute percentages kan ik niet geven. Echter, indicatief voor een hoog succes percentage zijn:
(1) Van gepubliceerde KIFID uitspraken aangaande beleggingsverzekeringen 2011 waren 33% positief. Realiserend dat de meeste procedures geschikt werden voordat het tot uitspraak kwam en dat de verzekeraars voornamelijk de vrij kansloze aanklachten door hebben laten gaan, houdt dit in dat verreweg het grootste deel van de klagers in ieder geval een deel van zijn geld terug zag.
(2) Er zijn instanties die u op grond van no cure no pay kunnen helpen. Dat doen zij alleen omdat er een grote kans op succes is. Zie de topic WIE KAN U HELPEN MET KIFID PROCESSEN (informatie voor leken).
Hoewel deze instanties een deel van het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag rekenen zou ik u echt aanraden met hen in zee te gaan. In de KIFID uitspraken die niet succesvol voor de klager waren (en die ik hier niet heb samengevat) is te zien dat een fout in de formulering van de klacht die u uw kans op succes ontneemt gemakkelijk gemaakt is.
C) Hoeveel geld kost een proces bij het KIFID
Dat is verbazingwekkend weinig. In geval van negatieve uitspraak kost het u slechts 50 Euro!! In geval van positieve uitspraak wordt ook die 50 Euro vaak vergoed.
De instantie die u eventueel helpt kost meer, maar, afhankelijk van de instantie, rekent die kosten vaak alleen als u wint. Vaak is dit ~20% van het uitgekeerde bedrag.
D) Hoeveel tijd kost een proces bij het KIFID
In uren valt de tijd die u er in moet steken wel mee. Het betreft voornamelijk een aantal brieven opstellen en wachten op antwoord, en uiteindelijk moet u voor een commissie verschijnen die dan beslist. Dat over en weer van brieven en afspraak kost ongeveer een jaar.
E) Wat betekent een KIFID proces voor uw voormalig adviseur (de tussenpersoon)
Dit onderwerp ligt voor mij persoonlijk gevoelig. Ik heb heel lang gewacht met het starten van een KIFID procedure omdat de adviseur een goede vriend van ons is en hij het beste met mij voorhad. Maar ik heb uiteindelijk besloten toch door te zetten, omdat:
(1) Het bedrag dat hij misschien moet betalen staat in geen verhouding tot het gat in mijn pensioen; de meeste kosten worden verhaald op de verzekeraar.
(2) Het KIFID is niet de rechtbank maar een geschillencommissie opgezet door de financiele branche zelf, waar de adviseur bij hoort. Ik daag hem dus niet voor de rechter maar laat zijn eigen branche het geschil oplossen.
(3) Hij heeft verschillende jaren de tijd gehad om zelf initiatieven te ontplooien om deze zaak op te lossen; het is namelijk ook mogelijk voor een adviseur om samen met een klant een KIFID procedure tegen een verzekeraar op te zetten.
(4) Voor hem is dit gewoon onderdeel van zijn werk, bij goede adviezen verdient hij goed, bij slechte adviezen moet hij zich eventueel voor een geschillencommissie verantwoorden. Wederom, zijn nadeel is miniem in vergelijking met mijn pensioenprobleem.
(5) Meestal wordt de aanklacht geschikt voordat het tot een zitting voor de geschillencommissie komt.
(6) In tegenstelling tot de banken en verzkereraars die allemaal aangegeven hebben de adviezen van het KIFID als bindend te accepteren hoeft een adviseur dat niet te doen. Dat is niet goed voor zijn reputatie in de financiele wereld, maar wederom staat dit nadeel in geen verhouding tot mijn pensioenprobleem.
OK, in de volgende berichten volgen samenvattingen van positieve KIFID uitspraken in zake beleggingsverzekeringen. Daaruit kunt u hopelijk inspiratie putten.
(en nogmaals, voor reacties en vragen a.u.b. niet hier reageren maar op de topic elders op dit forum: VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN)
Ondergetekende,
Meerheuvel
Onderstaande is een mogelijk eerste bericht voor de nieuwe topic over succesvolle KIFID uitspraken aangaande beleggingsverzekeringen. In die zelfde topic ga ik dan, een uitspraak per bericht, de succesvolle uitspraken samenvatten. Kun jij misschien kijken of je het ongeveer eens bent met de strekking van onderstaande en of je verbeterpunten ziet?
(Andere lezers kunnen dit bericht misschien beter overslaan. De hier bediscussieerde set van topics is nog niet klaar)
Titel:
SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
Deze topic, opgezet samen met de elders op dit forum aanwezige topics
WIE KAN U HELPEN MET KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
en
VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN
is bedoeld om u te laten weten:
(1) Er is een goede kans dat u via een KIFID proces geld terug kunt krijgen
(2) Er zijn betrouwbare instanties die u daarbij kunnen helpen
(3) Het kost u ongeveer een jaar tijd en heel weinig geld
Vooraf:
-Dit topic is niet opgezet door TrosRadar maar door ondergetekende die net als u houder van een woekerpolis is en leek was in de materie. Mijn grootste reden voor het opzetten van deze serie topics is dat ik erg boos ben op de verzekeraars, en het uiteindelijk veel gemakkelijker blijkt om geld terug te krijgen dan ik gedacht had.
-Betrouwbaarheid van dit topic wordt gewaarborgd (want openlijk bediscussieerd) door de gebruikers van dit forum, waaronder veel specialisten. Hun reacties op dit topic kunt u lezen op een topic dat ik parallel opgezet heb, namelijk VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN. Als u vragen heeft wil ik ook graag dat u die daar stelt (!), anders wordt de topic hier veel te chaotisch. Ik kan uw reacties namelijk niet uitwissen. Deze topic hier is vooral bedoeld als een beschrijving van wat het KIFID is, plus een schone lijst samenvattingen van succesvolle KIFID processen. Dat laastse is bedoeld om u te laten zien welk soort argumenten het KIFID gebruikt.
De topic hier gaat over het KIFID.
A-Wat is het KIFID
B-Hoe succesvol zijn processen bij het KIFID
C-Hoeveel geld kost een proces bij het KIFID
D-Hoeveel tijd kost een proces bij het KIFID
E-Wat betekent een KIFID proces voor uw (voormalige) adviseur (de tussenpersoon)
A) Wat is het KIFID
De letters KIFID staan voor Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (http://www.kifid.nl/ ). Het is opgezet door de financiele branche (banken en verzekeraars) om een mogelijkheid te hebben financiele conflicten te beslechten buiten de publieke rechtbank om. Zaken aangaande beleggingsverzekeringen (de woekerpolissen) worden door een geschillencommissie afgehandeld. Hoewel opgezet door de financiele branche staat het KIFID nu onder toezicht van de regering en claimt onafhankelijkheid; en, hoewel het mij nog steeds verbaast, de aanwezigheid van academici in hun midden en de aard van hun besluiten tot nu toe bevestigen die claim van onafhankelijkheid! U zult in sectie B zien dat het starten van een KIFID proces meestal positief uitpakt voor de klager. Waarom, zult u zich afvragen, start de financiele branche een systeem waarbij ze en geld moeten uitkeren en een voor hen dure procedure moeten volgen. De antwoorden zijn deels simpel, als ook fascinerend en frustrerend:
(1) Woedende klanten moeten ergens hun gelijk kunnen halen. Honderdduizenden woeste Nederlanders is ook voor de verzekeringsbranche nadelig en onaangenaam.
(2) Het KIFID straft niet maar legt de verzekeraars alleen op om onrechtmatig geїnd geld terug te betalen. Hun risico is dus te overzien.
(3) KIFID processen worden op individuele basis gevoerd, zodat, wederom, voor de verzekeraar de gevolgen te overzien zijn.
(4) In tegenstelling tot de publieke rechtbank hebben KIFID uitspraken geen officiele precedent waarde. In het uiterste geval zou een verzekeraar zelfs kunnen beslissen om toekomstige KIFID uitspraken niet meer te erkennen, hoewel dat eigenlijk het laatste is wat hij wil omdat dan het systeem omvalt. Maar, wederom, hij houdt een vinger aan de knop in vergelijking met rechtspraak in het publieke rechtssysteem.
(5) De belangrijkste, simpelste en meest frusterende reden van allemaal: De verzekeraars calculeren dat de meeste Nederlanders de KIFID route niet zullen bewandelen, en de feiten geven hen tot nu toe gelijk. Ik hoop dat dit gaat veranderen, ook vanwege het feit dat de algemene discussie tussen verzekeraars en consumentenorganisaties (als ze deze naam mogen dragen) definitief op niets serieus is uitgelopen.
B) Hoe succesvol is een woekerpolis proces bij het KIFID
Deze processen zijn erg succesvol. De meeste processen worden geschikt (de verzekeraar betaald na discussie een compensatie aan de klant die dan afziet van verdere procedure) voordat het tot uitspraak komt, dus absolute percentages kan ik niet geven. Echter, indicatief voor een hoog succes percentage zijn:
(1) Van gepubliceerde KIFID uitspraken aangaande beleggingsverzekeringen 2011 waren 33% positief. Realiserend dat de meeste procedures geschikt werden voordat het tot uitspraak kwam en dat de verzekeraars voornamelijk de vrij kansloze aanklachten door hebben laten gaan, houdt dit in dat verreweg het grootste deel van de klagers in ieder geval een deel van zijn geld terug zag.
(2) Er zijn instanties die u op grond van no cure no pay kunnen helpen. Dat doen zij alleen omdat er een grote kans op succes is. Zie de topic WIE KAN U HELPEN MET KIFID PROCESSEN (informatie voor leken).
Hoewel deze instanties een deel van het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag rekenen zou ik u echt aanraden met hen in zee te gaan. In de KIFID uitspraken die niet succesvol voor de klager waren (en die ik hier niet heb samengevat) is te zien dat een fout in de formulering van de klacht die u uw kans op succes ontneemt gemakkelijk gemaakt is.
C) Hoeveel geld kost een proces bij het KIFID
Dat is verbazingwekkend weinig. In geval van negatieve uitspraak kost het u slechts 50 Euro!! In geval van positieve uitspraak wordt ook die 50 Euro vaak vergoed.
De instantie die u eventueel helpt kost meer, maar, afhankelijk van de instantie, rekent die kosten vaak alleen als u wint. Vaak is dit ~20% van het uitgekeerde bedrag.
D) Hoeveel tijd kost een proces bij het KIFID
In uren valt de tijd die u er in moet steken wel mee. Het betreft voornamelijk een aantal brieven opstellen en wachten op antwoord, en uiteindelijk moet u voor een commissie verschijnen die dan beslist. Dat over en weer van brieven en afspraak kost ongeveer een jaar.
E) Wat betekent een KIFID proces voor uw voormalig adviseur (de tussenpersoon)
Dit onderwerp ligt voor mij persoonlijk gevoelig. Ik heb heel lang gewacht met het starten van een KIFID procedure omdat de adviseur een goede vriend van ons is en hij het beste met mij voorhad. Maar ik heb uiteindelijk besloten toch door te zetten, omdat:
(1) Het bedrag dat hij misschien moet betalen staat in geen verhouding tot het gat in mijn pensioen; de meeste kosten worden verhaald op de verzekeraar.
(2) Het KIFID is niet de rechtbank maar een geschillencommissie opgezet door de financiele branche zelf, waar de adviseur bij hoort. Ik daag hem dus niet voor de rechter maar laat zijn eigen branche het geschil oplossen.
(3) Hij heeft verschillende jaren de tijd gehad om zelf initiatieven te ontplooien om deze zaak op te lossen; het is namelijk ook mogelijk voor een adviseur om samen met een klant een KIFID procedure tegen een verzekeraar op te zetten.
(4) Voor hem is dit gewoon onderdeel van zijn werk, bij goede adviezen verdient hij goed, bij slechte adviezen moet hij zich eventueel voor een geschillencommissie verantwoorden. Wederom, zijn nadeel is miniem in vergelijking met mijn pensioenprobleem.
(5) Meestal wordt de aanklacht geschikt voordat het tot een zitting voor de geschillencommissie komt.
(6) In tegenstelling tot de banken en verzkereraars die allemaal aangegeven hebben de adviezen van het KIFID als bindend te accepteren hoeft een adviseur dat niet te doen. Dat is niet goed voor zijn reputatie in de financiele wereld, maar wederom staat dit nadeel in geen verhouding tot mijn pensioenprobleem.
OK, in de volgende berichten volgen samenvattingen van positieve KIFID uitspraken in zake beleggingsverzekeringen. Daaruit kunt u hopelijk inspiratie putten.
(en nogmaals, voor reacties en vragen a.u.b. niet hier reageren maar op de topic elders op dit forum: VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN)
Ondergetekende,
Meerheuvel
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
@Meerheuvel
http://www.accf.nl/uploads/1995,%20onde ... lissen.pdf
misschien heb je hier nog iets aan. Het was in 1995 allemaal al bekend en de politiek deed er niets mee.
Google op Arnoud Boot en je krijgt tig-duizend hits - woekerpolis.
Enne, leg je vraag eens direkt voor bij Odin.
http://www.accf.nl/uploads/1995,%20onde ... lissen.pdf
misschien heb je hier nog iets aan. Het was in 1995 allemaal al bekend en de politiek deed er niets mee.
Google op Arnoud Boot en je krijgt tig-duizend hits - woekerpolis.
Enne, leg je vraag eens direkt voor bij Odin.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
Het woord woekerpolis is ook al uit 1995? Die Boot vind ik ontzettend plezierig om naar te luisteren.
Ik ga geen direct vragen stellen aan New Flame of Odin betreffende onderwerpen op dit forum, omdat:
-Ik wil ze niet compromiteren
-Ik wil graag anoniem blijven. Ik denk dat alles wat ik tot nu toe doe legaal is, maar ik snap dat het al schrijvend mogelijk is per ongeluk over het randje te gaan.
-In mijn ervaring moet je nooit communiceren met mensen over een beoordeling die je ze moet geven, want dan halen ze alle psychologische trucs uit de doos om je maar van gedachten te doen veranderen. Mijn doel is niet het helpen van New Flame of Odin, maar om een efficiente route voor woekerpolis klanten te vinden om hun geld terug te krijgen. Dat werkt alleen als ik eerlijk blijf in mijn inschattingen van de mogelijke hulpinstanties.
-Van Odin, die actief woekerpolisklanten werft (ik vind werven geen negatief woord), snap ik niet dat ze hun werkwijze en kostenprofiel niet beter uitleggen. Als wij als woekerpolis slachtoffers ergens een hekel aan hebben gekregen is het onduidelijke kosten. Het is toch raar dat vanaf de Odin sites niet eens uit te vinden is of ze op no cure no pay basis werken of niet? Jij bent degene die hier allemaal positieve opmerkingen over ze maakte, dus jij moet daar toch wel inzicht in hebben, want zonder de kostenstructuur te weten kun je toch niet zeggen of een hulpinstantie goed of slecht werkt? Of moet ik opschrijven: Onduidelijke kosten structuur maar omdat het Rene Graafsma is moeten we het wel vertrouwen? Ik hoef geen details, en de kosten van de polisomzetting interesseren me niet, maar ik wil wel graag ongeveer weten welke kosten er bij de aanklacht tegen de verzekeraar (KIFID proces) eventueel komen kijken.
-Misschien kan iemand van Odin dat hier direct uitleggen, dan hoef ik niet naar hen toe?
Meerheuvel
Het woord woekerpolis is ook al uit 1995? Die Boot vind ik ontzettend plezierig om naar te luisteren.
Ik ga geen direct vragen stellen aan New Flame of Odin betreffende onderwerpen op dit forum, omdat:
-Ik wil ze niet compromiteren
-Ik wil graag anoniem blijven. Ik denk dat alles wat ik tot nu toe doe legaal is, maar ik snap dat het al schrijvend mogelijk is per ongeluk over het randje te gaan.
-In mijn ervaring moet je nooit communiceren met mensen over een beoordeling die je ze moet geven, want dan halen ze alle psychologische trucs uit de doos om je maar van gedachten te doen veranderen. Mijn doel is niet het helpen van New Flame of Odin, maar om een efficiente route voor woekerpolis klanten te vinden om hun geld terug te krijgen. Dat werkt alleen als ik eerlijk blijf in mijn inschattingen van de mogelijke hulpinstanties.
-Van Odin, die actief woekerpolisklanten werft (ik vind werven geen negatief woord), snap ik niet dat ze hun werkwijze en kostenprofiel niet beter uitleggen. Als wij als woekerpolis slachtoffers ergens een hekel aan hebben gekregen is het onduidelijke kosten. Het is toch raar dat vanaf de Odin sites niet eens uit te vinden is of ze op no cure no pay basis werken of niet? Jij bent degene die hier allemaal positieve opmerkingen over ze maakte, dus jij moet daar toch wel inzicht in hebben, want zonder de kostenstructuur te weten kun je toch niet zeggen of een hulpinstantie goed of slecht werkt? Of moet ik opschrijven: Onduidelijke kosten structuur maar omdat het Rene Graafsma is moeten we het wel vertrouwen? Ik hoef geen details, en de kosten van de polisomzetting interesseren me niet, maar ik wil wel graag ongeveer weten welke kosten er bij de aanklacht tegen de verzekeraar (KIFID proces) eventueel komen kijken.
-Misschien kan iemand van Odin dat hier direct uitleggen, dan hoef ik niet naar hen toe?
Meerheuvel
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
@Meerheuvel
Odin: Ik schreef al: 1) Ze berekenen de claim - 2) daarbovenop wordt een bedrag bezet als vergoedng - 3) dat totaal wordt geclaimd.
Resultaten: weet ik niet.
Juridische claims: Ik zou niet weten welke je zou kunnen verwachten. Je doet niet aan smaad o.i.d. Het is meer "onderzoek journalistiek".
maar heeft ook meerdere petten op.Die Boot vind ik ontzettend plezierig om naar te luisteren
Odin: Ik schreef al: 1) Ze berekenen de claim - 2) daarbovenop wordt een bedrag bezet als vergoedng - 3) dat totaal wordt geclaimd.
Resultaten: weet ik niet.
Juridische claims: Ik zou niet weten welke je zou kunnen verwachten. Je doet niet aan smaad o.i.d. Het is meer "onderzoek journalistiek".
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
Mooi dat wat ik doe niet als smaad werkt. Ik zie de mogelijkheden soms wel, maar dan voelt het te goedkoop om er op in te spelen. Ik probeer het en beetje luchtig te houden met humor die zich heel direct aanbiedt zonder de goede kanten van de tegenstander te beschadigen. Als Tom Kliphuis zegt dat geen hond in pensioenen geinteresseerd is dan pak ik hem daar natuurlijk op, maar ik heb geen zin om zijn manier van bewegen of zo te analyseren.
Meerheuvel
Mooi dat wat ik doe niet als smaad werkt. Ik zie de mogelijkheden soms wel, maar dan voelt het te goedkoop om er op in te spelen. Ik probeer het en beetje luchtig te houden met humor die zich heel direct aanbiedt zonder de goede kanten van de tegenstander te beschadigen. Als Tom Kliphuis zegt dat geen hond in pensioenen geinteresseerd is dan pak ik hem daar natuurlijk op, maar ik heb geen zin om zijn manier van bewegen of zo te analyseren.
Meerheuvel
Laatst gewijzigd door Meerheuvel op 09 jul 2013 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
Op de site waar je naar verwijst kan ik de informatie die ik zoek niet vinden. OK, dan schrijf ik gewoon iets op in de trant van "de eventuele kosten die Odin u of de verzekeraar berekent zijn mij niet bekend". Steekt slecht af tegen het duidelijke "no cure no pay" van New Flame maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Ik wil graag dat er zo veel mogelijk goede hulpinstanties zijn om mensen naar het KIFID te begeleiden, maar als ze zelf geen duidelijke informatie geven kan ik die ook niet leveren. Voor mijn gevoel snapt Odin de consument niet goed. Wij consumenten willen wel betalen als we maar vertrouwen en kans op succes zien. Maar goed, ik heb de vragen nu 10 keer of zo gesteld, dus dan houdt het op.
Ik heb net het 1995 stuk van Boot gelezen. Schrijftechnisch is een probleem dat vooral aan het eind het verhaal te fragmentarisch wordt en verwatert, wat misschien een van de redenen is dat het nooit zijn potentieel als brandschrift heeft vervuld.
Toch is het schokkend hoe duidelijk de problematiek die dan nog minstens 10 jaar voort gaat duren beschreven wordt. Elke tweede politicus moet dit verhaal hebben kunnen begrijpen.
Heel herkenbaar voor mij zijn de antwoorden van de verzekeringsmensen op technische vragen. Komisch is dat in de KIFID processen dit kolderieke niet begrijpen van de verzekeraars en tussenpersonen van hun eigen polissen eigenlijk nooit als bewezen argument geacepteerd wordt, terwijl iedereen weet dat het schering en inslag was.
Er zijn drie dingen die ik absoluut niet kan snappen:
(1)-Dit Boot 1995 artikel toont aan dat de opzet van de belegginsverzekeringen misdadig was in termen van ingehouden premies. Desalniettemin zijn daarna jarenlang de enige eisen van de regering geweest om de informatie over de polissen te verbeteren, niet om de polissen zelf te verbeteren. Dit terwijl ze waarschijnlijk toen ook al wisten dat de particuliere klanten niet op grond van informatie maar op grond van het advies van de tussenpersoon beslissen.
(2)-Het artikel toont zonder meer aan dat veel mensen in enorme financiele problemen gaan raken. Niettemin is er geen stokje voor gestoken.
(3)-Wat mij het meest verbaast is dat de Nederlandse staat, dus de belastingbetalers, 66% van het belastingvoordeel dat voor de spaarder bedoeld was aan de de verzekeraar betaalt. Hoe kon zo iets blijven voortduren?
Juridische vraag: Zou de Nederlandse Vereniging van Belastingbetalers niet alsnog de verzekeraars aan kunnen klagen vanwege het opzetten van systemen die tot doel hadden belastinggeld oneigenlijk te incasseren? Misschien moeten we dan de regering als onmondig laten verklaren, omdat die het gedoogde, maar dat kan bij dat intelligentie-niveau toch niet zo'n probleem zijn?
Meerheuvel
Op de site waar je naar verwijst kan ik de informatie die ik zoek niet vinden. OK, dan schrijf ik gewoon iets op in de trant van "de eventuele kosten die Odin u of de verzekeraar berekent zijn mij niet bekend". Steekt slecht af tegen het duidelijke "no cure no pay" van New Flame maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Ik wil graag dat er zo veel mogelijk goede hulpinstanties zijn om mensen naar het KIFID te begeleiden, maar als ze zelf geen duidelijke informatie geven kan ik die ook niet leveren. Voor mijn gevoel snapt Odin de consument niet goed. Wij consumenten willen wel betalen als we maar vertrouwen en kans op succes zien. Maar goed, ik heb de vragen nu 10 keer of zo gesteld, dus dan houdt het op.
Ik heb net het 1995 stuk van Boot gelezen. Schrijftechnisch is een probleem dat vooral aan het eind het verhaal te fragmentarisch wordt en verwatert, wat misschien een van de redenen is dat het nooit zijn potentieel als brandschrift heeft vervuld.
Toch is het schokkend hoe duidelijk de problematiek die dan nog minstens 10 jaar voort gaat duren beschreven wordt. Elke tweede politicus moet dit verhaal hebben kunnen begrijpen.
Heel herkenbaar voor mij zijn de antwoorden van de verzekeringsmensen op technische vragen. Komisch is dat in de KIFID processen dit kolderieke niet begrijpen van de verzekeraars en tussenpersonen van hun eigen polissen eigenlijk nooit als bewezen argument geacepteerd wordt, terwijl iedereen weet dat het schering en inslag was.
Er zijn drie dingen die ik absoluut niet kan snappen:
(1)-Dit Boot 1995 artikel toont aan dat de opzet van de belegginsverzekeringen misdadig was in termen van ingehouden premies. Desalniettemin zijn daarna jarenlang de enige eisen van de regering geweest om de informatie over de polissen te verbeteren, niet om de polissen zelf te verbeteren. Dit terwijl ze waarschijnlijk toen ook al wisten dat de particuliere klanten niet op grond van informatie maar op grond van het advies van de tussenpersoon beslissen.
(2)-Het artikel toont zonder meer aan dat veel mensen in enorme financiele problemen gaan raken. Niettemin is er geen stokje voor gestoken.
(3)-Wat mij het meest verbaast is dat de Nederlandse staat, dus de belastingbetalers, 66% van het belastingvoordeel dat voor de spaarder bedoeld was aan de de verzekeraar betaalt. Hoe kon zo iets blijven voortduren?
Juridische vraag: Zou de Nederlandse Vereniging van Belastingbetalers niet alsnog de verzekeraars aan kunnen klagen vanwege het opzetten van systemen die tot doel hadden belastinggeld oneigenlijk te incasseren? Misschien moeten we dan de regering als onmondig laten verklaren, omdat die het gedoogde, maar dat kan bij dat intelligentie-niveau toch niet zo'n probleem zijn?
Meerheuvel
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
De schade wordt algeraamd op E 30.000.000.000 die de consumenten hebben geleden en nog lijden. Er wordt zelfs gesproken over de E 100.000.000.000 en dat geld is er niet meer:
a. opgegaan aan verkeerde beleggingen (die amerikaanse rommelhypotheken) b. aan banken die er niet meer zijn failliet gegaan denk aan Leman Brothers...
c. aan torenhoge provisies en bonussen
d. en nu zegt de politiek (dus onze overheid) de verzekeraars en banken mogen niet failliet gaan...... doordat de consumenten nu beginnen met klagen....
Dat is toch te gek voor woorden!!!!!
Ze hebben ons geld er doorheen gejaagd en nu we het terug vragen krijgen we het niet.....Ze hebben ons producten voorgeschoteld die niet helder waren (dus de kosten waren niet zichtbaar).
Je neemt toch geen product als je van te voren wist dat er 25% - 31,75% van de inleg op zou gaan als eerste en doorlopende kosten.
En wie zou ooit een product nemen als je wist dat er nog een postenkost zou zijn die 1,56% van de poliswaarde elk jaar opvreet.
IK NIET!!!!!!
Alleen dat er zoveel klanten zijn die er niks mee doen verbaast me....
Kijk alleen maar naar het koersplan 750.000 van die dingen verkocht en bij de stichting niet meer dan 35.000 leden....
Mensen toch, het is jullie eigen geld......
a. opgegaan aan verkeerde beleggingen (die amerikaanse rommelhypotheken) b. aan banken die er niet meer zijn failliet gegaan denk aan Leman Brothers...
c. aan torenhoge provisies en bonussen
d. en nu zegt de politiek (dus onze overheid) de verzekeraars en banken mogen niet failliet gaan...... doordat de consumenten nu beginnen met klagen....
Dat is toch te gek voor woorden!!!!!
Ze hebben ons geld er doorheen gejaagd en nu we het terug vragen krijgen we het niet.....Ze hebben ons producten voorgeschoteld die niet helder waren (dus de kosten waren niet zichtbaar).
Je neemt toch geen product als je van te voren wist dat er 25% - 31,75% van de inleg op zou gaan als eerste en doorlopende kosten.
En wie zou ooit een product nemen als je wist dat er nog een postenkost zou zijn die 1,56% van de poliswaarde elk jaar opvreet.
IK NIET!!!!!!
Alleen dat er zoveel klanten zijn die er niks mee doen verbaast me....
Kijk alleen maar naar het koersplan 750.000 van die dingen verkocht en bij de stichting niet meer dan 35.000 leden....
Mensen toch, het is jullie eigen geld......
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Jammer,
Bedankt voor uw reactie (ook die in mijn postvak!).
Het is ook een kunst om te vertellen hoe arm je bent. Dezelfde verzekeraars en banken die onze politici, consumentenorganisaties en DNB tot tranen toe roeren als ze hun armoede beschrijven, werven elders investeerders uitleggende hoe gezond en winstgevend ze wel niet zijn. De meeste van hen hebben hun leningen van de Nederlandse regering nu geheel of grotendeels terugbetaald, dus is het tijd dat ze ook ons onze centjes terug gaan betalen (!!!!!!!!!!!). Zij hebben mij opgelicht, ik niet hen. Wat zij gedaan hebben is op slinkse manieren woekeren, hetgeen van links tot rechts en van hoog tot laag erkend wordt. Er is geen hond of kat die het gelijk aan hun zijde legt. Bij vaststelling van zulk misdadig gedrag hoort eigenlijk straf, maar op zijn minst volledige compensatie. Onze regering/consumentenorganisaties/DNB leggen hen echter alleen maar op, na een vriendelijke discussie, <10% van het gestolen geld terug te betalen, hetwelk samengevat is onder de roemrijke term "de compensatieregelingen". Dat houdt dus in dat >90% van de last van een maatschappij ontwrichtende diefstal op de schouders van de onschuldige consument blijft rusten. Omdat de verzekeraars denken dat deze consumenten brede schouders hebben staat in hun brieven dat de compensatieregelingen "breed gedragen" worden.
Ik ben deze zaak nu pas begonnen te bestuderen en wat steeds grotendeels afwezig lijkt is denken. De partijen schijnen voorgeprogrammeerd om bepaalde dingen te doen of zeggen in plaats van met redelijke oplossingen te komen. In het artikel van Boot in 1995, waar Hakra naar verwees, daarin wordt bijvoorbeeld uitgelegd dat de verzekeraars 2/3 van het belastingvoordeel dat de regering voor de spaarders georganiseerd had voor zichzelf behielden. En deze onzinnige situatie hebben ze jaren en jaren voort laten bestaan! En zo'n regering moet ik nu wel geloven als het op financieel inzicht aankomt?
Volgens mij is het ook economisch noodzakelijk dat de verzekeraars de klant terug betalen. Je kunt deze woede en wantrouwen bij de ruggegraat van je maatschappij, namelijk de brave burgers, niet voort laten bestaan. Het remt de hele economie en zorgt ook op politiek niveau voor een cynisme waar we als land een grote prijs voor gaan betalen. Ik bedoel, hoe word ik geacht te denken over een regering die het blijkbaar OK vindt dat ik bij daglicht beroofd word? En sommige polishouders hebben die woede misschien nu nog niet, maar zullen hem wel degelijk voelen als ze straks het geld nodig hebben. En een aantal van hen zullen gekke dingen doen, er voor zorgend dat deze zaak nooit tot rust komt.
En of de Nederlandse woekerpolisconsument echt zo passief is als altijd wordt verondersteld weet ik niet. Een centrale positie in deze wordt ingenomen door de tussenpersoon. Als je leest op sites voor tussenpersonen dan kun je zien dat zij wel degelijk bestookt worden door verontruste polishouders. De Nederlandse consument is echter zo gewend dat deze tussenpersoon zijn financiele zaken regelt, en is zo loyaal, dat als deze tussenpersoon zegt "sorry mijnheer, ik heb echt mijn best gedaan, maar ik kan niks voor u doen" dit voor de meeste consumenten einde verhaal is. Terwijl dat niks doen natuurlijk de ENIGE INTERESSE van de tussenpersoon is. En als je als consument op internet rondkijkt welke organisatie je bij een eventuele claim zou kunnen helpen dan voel je je als roodkapje in het bos omringt door wolven in schaapskleren. Ik ben blij dat ik nu eindelijk een hulporganisatie gevonden heb die ik vertrouw, en omdat ik die moeite van een zoektocht anderen wil besparen ga ik dat hier als een topic opzetten.
Meerheuvel
Bedankt voor uw reactie (ook die in mijn postvak!).
Het is ook een kunst om te vertellen hoe arm je bent. Dezelfde verzekeraars en banken die onze politici, consumentenorganisaties en DNB tot tranen toe roeren als ze hun armoede beschrijven, werven elders investeerders uitleggende hoe gezond en winstgevend ze wel niet zijn. De meeste van hen hebben hun leningen van de Nederlandse regering nu geheel of grotendeels terugbetaald, dus is het tijd dat ze ook ons onze centjes terug gaan betalen (!!!!!!!!!!!). Zij hebben mij opgelicht, ik niet hen. Wat zij gedaan hebben is op slinkse manieren woekeren, hetgeen van links tot rechts en van hoog tot laag erkend wordt. Er is geen hond of kat die het gelijk aan hun zijde legt. Bij vaststelling van zulk misdadig gedrag hoort eigenlijk straf, maar op zijn minst volledige compensatie. Onze regering/consumentenorganisaties/DNB leggen hen echter alleen maar op, na een vriendelijke discussie, <10% van het gestolen geld terug te betalen, hetwelk samengevat is onder de roemrijke term "de compensatieregelingen". Dat houdt dus in dat >90% van de last van een maatschappij ontwrichtende diefstal op de schouders van de onschuldige consument blijft rusten. Omdat de verzekeraars denken dat deze consumenten brede schouders hebben staat in hun brieven dat de compensatieregelingen "breed gedragen" worden.
Ik ben deze zaak nu pas begonnen te bestuderen en wat steeds grotendeels afwezig lijkt is denken. De partijen schijnen voorgeprogrammeerd om bepaalde dingen te doen of zeggen in plaats van met redelijke oplossingen te komen. In het artikel van Boot in 1995, waar Hakra naar verwees, daarin wordt bijvoorbeeld uitgelegd dat de verzekeraars 2/3 van het belastingvoordeel dat de regering voor de spaarders georganiseerd had voor zichzelf behielden. En deze onzinnige situatie hebben ze jaren en jaren voort laten bestaan! En zo'n regering moet ik nu wel geloven als het op financieel inzicht aankomt?
Volgens mij is het ook economisch noodzakelijk dat de verzekeraars de klant terug betalen. Je kunt deze woede en wantrouwen bij de ruggegraat van je maatschappij, namelijk de brave burgers, niet voort laten bestaan. Het remt de hele economie en zorgt ook op politiek niveau voor een cynisme waar we als land een grote prijs voor gaan betalen. Ik bedoel, hoe word ik geacht te denken over een regering die het blijkbaar OK vindt dat ik bij daglicht beroofd word? En sommige polishouders hebben die woede misschien nu nog niet, maar zullen hem wel degelijk voelen als ze straks het geld nodig hebben. En een aantal van hen zullen gekke dingen doen, er voor zorgend dat deze zaak nooit tot rust komt.
En of de Nederlandse woekerpolisconsument echt zo passief is als altijd wordt verondersteld weet ik niet. Een centrale positie in deze wordt ingenomen door de tussenpersoon. Als je leest op sites voor tussenpersonen dan kun je zien dat zij wel degelijk bestookt worden door verontruste polishouders. De Nederlandse consument is echter zo gewend dat deze tussenpersoon zijn financiele zaken regelt, en is zo loyaal, dat als deze tussenpersoon zegt "sorry mijnheer, ik heb echt mijn best gedaan, maar ik kan niks voor u doen" dit voor de meeste consumenten einde verhaal is. Terwijl dat niks doen natuurlijk de ENIGE INTERESSE van de tussenpersoon is. En als je als consument op internet rondkijkt welke organisatie je bij een eventuele claim zou kunnen helpen dan voel je je als roodkapje in het bos omringt door wolven in schaapskleren. Ik ben blij dat ik nu eindelijk een hulporganisatie gevonden heb die ik vertrouw, en omdat ik die moeite van een zoektocht anderen wil besparen ga ik dat hier als een topic opzetten.
Meerheuvel
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
Ook iets over NN in het 1995 artikel van Boot met als ondertitel "De consument betaalt, de overheid kijkt toe en de verzekeringsmaatschappij is de lachende derde".
Dat had Boot natuurlijk als titel ipv ondertitel moeten kiezen, maar OK.
Blijkt dat ook in 1995 NN al meedoet voor de titel bovenbaas. Ze plaatsen zichzelf steeds in de categorie strontgemeen maar nog net niet waaghalzerig. In vergelijking met Reaal, Zilveren Kruis, FBTO en Delta LIoyd pakt alleen Zilveren Kruis meer geld van de consument af dan NN. Ik wil maar even zeggen, ik ben geen mietje met al mijn klagen.
Leuk is ook hoe Boot beschrijft dat de NN inspectrice mededeelt: "....hoe prognoses en zo berekend worden, dat is informatie die we ook niet naar buiten mogen brengen". En de actuariele medewerker bevestigt dat er geen notitie of brochure is waarin de kosten verklaard worden.
Mijn adviseur vertelde me toendertijd dat "bij de bakker weet je ook niet wat hij bij het product oprekent".
Meerheuvel
Ook iets over NN in het 1995 artikel van Boot met als ondertitel "De consument betaalt, de overheid kijkt toe en de verzekeringsmaatschappij is de lachende derde".
Dat had Boot natuurlijk als titel ipv ondertitel moeten kiezen, maar OK.
Blijkt dat ook in 1995 NN al meedoet voor de titel bovenbaas. Ze plaatsen zichzelf steeds in de categorie strontgemeen maar nog net niet waaghalzerig. In vergelijking met Reaal, Zilveren Kruis, FBTO en Delta LIoyd pakt alleen Zilveren Kruis meer geld van de consument af dan NN. Ik wil maar even zeggen, ik ben geen mietje met al mijn klagen.
Leuk is ook hoe Boot beschrijft dat de NN inspectrice mededeelt: "....hoe prognoses en zo berekend worden, dat is informatie die we ook niet naar buiten mogen brengen". En de actuariele medewerker bevestigt dat er geen notitie of brochure is waarin de kosten verklaard worden.
Mijn adviseur vertelde me toendertijd dat "bij de bakker weet je ook niet wat hij bij het product oprekent".
Meerheuvel
Laatst gewijzigd door Meerheuvel op 09 jul 2013 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
Hieronder een mogelijke versie van de nieuwe topic over de hulpinstanties voor begeleiding naar het KIFID. Zou je er misschien naar kunnen kijken? Vooropgesteld, ik ga geen reclame maken, dus ik heb liever extra informatie dan slimmere zinnen. Geloof dat het zo langzaam toch wel duidelijk geworden is dat ik by New Flame zit, dus dat kan ik dan ook wel opschrijven. Sterker, ik moet het opschrijven want anders kan ik het verschil in informatie die ik heb niet verklaren.
(Voor andere lezers, deze serie topics is nog niet af, dus onderstaande misschien maar beter overslaan)
Titel:
WIE KAN U HELPEN MET KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
SAMENGEVAT
De instanties die ik hier promoot zijn New Flame en Odin.
New Flame
Internet sites: http://www.newflame.nl/nl/bert-jan-tiesinga/ en http://www.newflame.nl/nl/home.html
Contact: [email protected]
Odin
Internet sites: http://www.stichting-odin.nl/odin-info/ en
http://www.wonderpolis.nl/
Contact: [email protected] en http://www.wonderpolis.nl/informatieformulier/
HET HELE VERHAAL
Dit topic, samen met de elders op dit forum aanwezige topics
SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
en
VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN
zijn bedoeld om u te laten weten:
(1) Er is een goede kans dat u via een KIFID proces geld terug kunt krijgen
(2) Er zijn betrouwbare instanties die u daarbij kunnen helpen (onderwerp van deze topic)
(3) Het kost u ongeveer een jaar tijd en heel weinig geld
-Dit topic is niet opgezet door TrosRadar maar door ondergetekende die net als u houder van een woekerpolis is en leek was in de materie. Mijn grootste reden voor het opzetten van deze serie topics is dat ik erg boos ben op de verzekeraars, en het uiteindelijk veel gemakkelijker blijkt om geld terug te krijgen dan ik gedacht had.
-Betrouwbaarheid van dit topic wordt gewaarborgd (want openlijk bediscussieerd) door de gebruikers van dit forum, waaronder veel specialisten. Hun reacties kunt u hier op de topic zelf lezen. Anders als bij de topic SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN (informatie voor leken), welke ik graag schoon wil houden, zou ik het toejuichen als u hier direct vragen stelt of een positieve of negatieve reactie plaatst.
-Ik heb geen belang bij de hulpinstanties die ik hier promoot. Ik denk dat ik goede hulpinstanties gevonden heb en wil die informatie met u delen. Wij leken hebben deze hulpinstanties nodig en alleen door informatie uit te wisselen kunnen wij efficient gebruik van ze maken.
Inleiding:
In mijn speurtocht naar instanties die mij zouden kunnen helpen om een aanklacht in te dienen tegen mijn verzekeraar betreffende mijn woekerpolis moest ik lang zoeken tot ik eindelijk een instantie gevonden had die prettig en eerlijk voelde. Hoewel het KIFID proces dat ik tegen mijn verzekeraar begonnen ben nog niet is afgelopen hebben mijn eerste indrukken van deze instantie zich tot nu toe volledig bevestigd. Deze instantie is New Flame. In discussie met forumgenoten bleek dat er nog een tweede instantie is die min of meer volgens dezelfde filosofie opereert, en die nauw met mijn instantie samenwerkt. Deze instantie heet Odin.
Door forumgebruikers werden de volgende karaktereigenschappen van zowel New Flame als Odin geroemd die, ten minste wat New Flame betreft (met Odin heb ik geen contact gehad), in overeenstemming zijn met mijn ervaring:
-Integer, verhelderend, fatsoenlijk, plezierig.
-Gericht op resultaat voor de polishouder.
Let wel, het zijn geen liefdadigheidsorganisaties, dus bij te kleine bedragen zijn ze niet in procesvoering geinteresseerd omdat het hen dan meer moeite kost dan geld oplevert.
Gegevens over beide hulpinstanties:
New Flame
Internet sites: http://www.newflame.nl/nl/bert-jan-tiesinga/ en http://www.newflame.nl/nl/home.html
Contact: [email protected]
(1)-New Flame is een eenmansbedrijf van Bert Jan Tiesinga
(2)-Analyse van de polis is gratis. Dan wordt een mogelijk traject om de verzekeraar bij het KIFID aan te klagen voorgesteld. De klant kan dit voorstel accepteren of niet. Als de klant het voorstel niet accepteert scheiden de wegen zich en hoeft de klant niets te betalen.
(3)- New Flame werkt op een no cure no pay basis, hetgeen betekent dat als u uw proces niet mocht winnen u ook niet hoeft te betalen voor de procesvoering. Het hangt een beetje van de moeite en de hoeveelheid geld die u terug kunt winnen af, maar vaak wordt in de onderhandelingen (de meeste zaken worden geschikt voordat het voor de KIFID geschillencommissie komt) van de verzekeraar 20% bovenop de kosten die de verzekeraar u moet vergoeden verlangd.
(4)-New Flame helpt niet bij het omzetten van de polis.
Odin
Internet sites: http://www.stichting-odin.nl/odin-info/ en
http://www.wonderpolis.nl/
Contact: [email protected] en http://www.wonderpolis.nl/informatieformulier/
(1)-Odin werkt met een aantal experts waaronder Rene Graafsma, die u misschien kent als de auteur van "Woekerpolis, hoe kom ik er vanaf".
(2)-Analyse van de polis valt onder het "wonderpolis" initiatief, waarbij gekeken wordt naar mogelijkheden om de geleden schade op de verzekeraar te verhalen als ook om de polis om te zetten naar een nieuw product. De eerste analyse kost standaard 50 Euro.
(3)-De kosten die u of de verzekeraar moet betalen in geval uw KIFID aanklacht positief of negatief uitpakt zijn mij niet bekend.
Voordelen/Nadelen New Flame vs Odin:
New Flame is simpel en transparent en de communicatie een verademing. Bovendien is het wel lekker dat je de communicatie kunt beginnen zonder eerst 50 Euro te moeten betalen. Echter, als eenmansbedrijf is de capaciteit van New Flame waarschijnlijk snel uitgeput, zeker als mijn opzet hier begint te werken (hopelijk stelt hij binnenkort hulp aan). Het voordeel van Odin is dat ze een groter aantal experts hebben, dus kunnen uitzoeken wie het beste bij uw geval past, en dat ze ook meehelpen om de oude polis om te zetten naar een nieuw product. Aan de andere kant, New Flame verwijst u wel naar adressen die u bij zo’n omzetting kunnen helpen, en misschien vind u de scheiding van KIFID proces en omzetting van de polis juist wel prettig. Ik laat de keuze aan u, en verwacht dat u sowieso goed wordt geholpen.
Als u vragen of opmerkingen over New Flame of Odin heeft, positief of negatief, of vind dat andere hulpinstanties ook verdienen hier genoemd te worden, plaats dan a.u.b. een reactie. Dit soort informatie moet ons allemaal helpen om KIFID processen efficient te kunnen voeren.
Ondergetekende,
Meerheuvel
Hieronder een mogelijke versie van de nieuwe topic over de hulpinstanties voor begeleiding naar het KIFID. Zou je er misschien naar kunnen kijken? Vooropgesteld, ik ga geen reclame maken, dus ik heb liever extra informatie dan slimmere zinnen. Geloof dat het zo langzaam toch wel duidelijk geworden is dat ik by New Flame zit, dus dat kan ik dan ook wel opschrijven. Sterker, ik moet het opschrijven want anders kan ik het verschil in informatie die ik heb niet verklaren.
(Voor andere lezers, deze serie topics is nog niet af, dus onderstaande misschien maar beter overslaan)
Titel:
WIE KAN U HELPEN MET KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
SAMENGEVAT
De instanties die ik hier promoot zijn New Flame en Odin.
New Flame
Internet sites: http://www.newflame.nl/nl/bert-jan-tiesinga/ en http://www.newflame.nl/nl/home.html
Contact: [email protected]
Odin
Internet sites: http://www.stichting-odin.nl/odin-info/ en
http://www.wonderpolis.nl/
Contact: [email protected] en http://www.wonderpolis.nl/informatieformulier/
HET HELE VERHAAL
Dit topic, samen met de elders op dit forum aanwezige topics
SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN (informatie voor leken)
en
VRAGEN/REACTIES SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN
zijn bedoeld om u te laten weten:
(1) Er is een goede kans dat u via een KIFID proces geld terug kunt krijgen
(2) Er zijn betrouwbare instanties die u daarbij kunnen helpen (onderwerp van deze topic)
(3) Het kost u ongeveer een jaar tijd en heel weinig geld
-Dit topic is niet opgezet door TrosRadar maar door ondergetekende die net als u houder van een woekerpolis is en leek was in de materie. Mijn grootste reden voor het opzetten van deze serie topics is dat ik erg boos ben op de verzekeraars, en het uiteindelijk veel gemakkelijker blijkt om geld terug te krijgen dan ik gedacht had.
-Betrouwbaarheid van dit topic wordt gewaarborgd (want openlijk bediscussieerd) door de gebruikers van dit forum, waaronder veel specialisten. Hun reacties kunt u hier op de topic zelf lezen. Anders als bij de topic SUCCESVOLLE KIFID PROCESSEN (informatie voor leken), welke ik graag schoon wil houden, zou ik het toejuichen als u hier direct vragen stelt of een positieve of negatieve reactie plaatst.
-Ik heb geen belang bij de hulpinstanties die ik hier promoot. Ik denk dat ik goede hulpinstanties gevonden heb en wil die informatie met u delen. Wij leken hebben deze hulpinstanties nodig en alleen door informatie uit te wisselen kunnen wij efficient gebruik van ze maken.
Inleiding:
In mijn speurtocht naar instanties die mij zouden kunnen helpen om een aanklacht in te dienen tegen mijn verzekeraar betreffende mijn woekerpolis moest ik lang zoeken tot ik eindelijk een instantie gevonden had die prettig en eerlijk voelde. Hoewel het KIFID proces dat ik tegen mijn verzekeraar begonnen ben nog niet is afgelopen hebben mijn eerste indrukken van deze instantie zich tot nu toe volledig bevestigd. Deze instantie is New Flame. In discussie met forumgenoten bleek dat er nog een tweede instantie is die min of meer volgens dezelfde filosofie opereert, en die nauw met mijn instantie samenwerkt. Deze instantie heet Odin.
Door forumgebruikers werden de volgende karaktereigenschappen van zowel New Flame als Odin geroemd die, ten minste wat New Flame betreft (met Odin heb ik geen contact gehad), in overeenstemming zijn met mijn ervaring:
-Integer, verhelderend, fatsoenlijk, plezierig.
-Gericht op resultaat voor de polishouder.
Let wel, het zijn geen liefdadigheidsorganisaties, dus bij te kleine bedragen zijn ze niet in procesvoering geinteresseerd omdat het hen dan meer moeite kost dan geld oplevert.
Gegevens over beide hulpinstanties:
New Flame
Internet sites: http://www.newflame.nl/nl/bert-jan-tiesinga/ en http://www.newflame.nl/nl/home.html
Contact: [email protected]
(1)-New Flame is een eenmansbedrijf van Bert Jan Tiesinga
(2)-Analyse van de polis is gratis. Dan wordt een mogelijk traject om de verzekeraar bij het KIFID aan te klagen voorgesteld. De klant kan dit voorstel accepteren of niet. Als de klant het voorstel niet accepteert scheiden de wegen zich en hoeft de klant niets te betalen.
(3)- New Flame werkt op een no cure no pay basis, hetgeen betekent dat als u uw proces niet mocht winnen u ook niet hoeft te betalen voor de procesvoering. Het hangt een beetje van de moeite en de hoeveelheid geld die u terug kunt winnen af, maar vaak wordt in de onderhandelingen (de meeste zaken worden geschikt voordat het voor de KIFID geschillencommissie komt) van de verzekeraar 20% bovenop de kosten die de verzekeraar u moet vergoeden verlangd.
(4)-New Flame helpt niet bij het omzetten van de polis.
Odin
Internet sites: http://www.stichting-odin.nl/odin-info/ en
http://www.wonderpolis.nl/
Contact: [email protected] en http://www.wonderpolis.nl/informatieformulier/
(1)-Odin werkt met een aantal experts waaronder Rene Graafsma, die u misschien kent als de auteur van "Woekerpolis, hoe kom ik er vanaf".
(2)-Analyse van de polis valt onder het "wonderpolis" initiatief, waarbij gekeken wordt naar mogelijkheden om de geleden schade op de verzekeraar te verhalen als ook om de polis om te zetten naar een nieuw product. De eerste analyse kost standaard 50 Euro.
(3)-De kosten die u of de verzekeraar moet betalen in geval uw KIFID aanklacht positief of negatief uitpakt zijn mij niet bekend.
Voordelen/Nadelen New Flame vs Odin:
New Flame is simpel en transparent en de communicatie een verademing. Bovendien is het wel lekker dat je de communicatie kunt beginnen zonder eerst 50 Euro te moeten betalen. Echter, als eenmansbedrijf is de capaciteit van New Flame waarschijnlijk snel uitgeput, zeker als mijn opzet hier begint te werken (hopelijk stelt hij binnenkort hulp aan). Het voordeel van Odin is dat ze een groter aantal experts hebben, dus kunnen uitzoeken wie het beste bij uw geval past, en dat ze ook meehelpen om de oude polis om te zetten naar een nieuw product. Aan de andere kant, New Flame verwijst u wel naar adressen die u bij zo’n omzetting kunnen helpen, en misschien vind u de scheiding van KIFID proces en omzetting van de polis juist wel prettig. Ik laat de keuze aan u, en verwacht dat u sowieso goed wordt geholpen.
Als u vragen of opmerkingen over New Flame of Odin heeft, positief of negatief, of vind dat andere hulpinstanties ook verdienen hier genoemd te worden, plaats dan a.u.b. een reactie. Dit soort informatie moet ons allemaal helpen om KIFID processen efficient te kunnen voeren.
Ondergetekende,
Meerheuvel
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
@Meerheuvel
stuur mij s.v.p. even via PB je e-mail adres en/of adres/telefoonnummer.
stuur mij s.v.p. even via PB je e-mail adres en/of adres/telefoonnummer.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
Sorry, maar dat doe ik liever niet. Ik heb nauwelijks energie om wat ik nu doe naast mijn gewone werk te doen, en met een persoonlijke communicatie krijgt het weer een extra dynamiek. Ik houd het liever simpel.
Bij Odin ben je gevoeliger dan bij welk onderwerp dan ook, en ben je soms niet meer logisch in je redeneringen en antwoorden, dus je zult er wel op een of andere manier emotioneel of anders mee verbonden zijn.
Maar ik schrijf niks verkeerds over Odin, integendeel, ze staan bij de enige twee instanties die ik overgehouden heb. Ze staan nu inderdaad tweede ivgl met New Flame, maar net nieuwe informatie kan ik deze site zo weer anders opzetten. Ik ben van plan de informatie van reagerende klanten of experts voortdurend te integreren in de eerste pagina.
Bovendien, momenteel zit New Flame zomaar vol, en dan blijft de klanten weinig over om naar Odin te gaan.
Odin kan maar beter blij met deze site zijn en als ze toch de wenkbrauwen optrekken moeten ze misschien eerst eens naar zichzelf kijken. Hun site heeft gewoon onvoldoende informatie. En ook op dit forum hebben ze nu ruim de tijd gehad om mij te antwoorden.
En als je bezorgt om mij zou zijn, dat hoeft niet. Als je als individu een branche aan wilt vallen moet je bereid zijn een beetje gek te zijn, en ik ben daartoe bereid. De paginas die ik hier wil opzetten lijken me echt een heel goed en simpel plan. Wat er dan precies op die paginas staat is bediscussieerbaar.
Samengevat: Ik weet dat wat ik nu doe het juiste is om te doen. Alle details zijn discussieerbaar en deze sites worden levend in de zin dat ze voortdurend informatie van klanten integreren kunnen.
Meerheuvel
Sorry, maar dat doe ik liever niet. Ik heb nauwelijks energie om wat ik nu doe naast mijn gewone werk te doen, en met een persoonlijke communicatie krijgt het weer een extra dynamiek. Ik houd het liever simpel.
Bij Odin ben je gevoeliger dan bij welk onderwerp dan ook, en ben je soms niet meer logisch in je redeneringen en antwoorden, dus je zult er wel op een of andere manier emotioneel of anders mee verbonden zijn.
Maar ik schrijf niks verkeerds over Odin, integendeel, ze staan bij de enige twee instanties die ik overgehouden heb. Ze staan nu inderdaad tweede ivgl met New Flame, maar net nieuwe informatie kan ik deze site zo weer anders opzetten. Ik ben van plan de informatie van reagerende klanten of experts voortdurend te integreren in de eerste pagina.
Bovendien, momenteel zit New Flame zomaar vol, en dan blijft de klanten weinig over om naar Odin te gaan.
Odin kan maar beter blij met deze site zijn en als ze toch de wenkbrauwen optrekken moeten ze misschien eerst eens naar zichzelf kijken. Hun site heeft gewoon onvoldoende informatie. En ook op dit forum hebben ze nu ruim de tijd gehad om mij te antwoorden.
En als je bezorgt om mij zou zijn, dat hoeft niet. Als je als individu een branche aan wilt vallen moet je bereid zijn een beetje gek te zijn, en ik ben daartoe bereid. De paginas die ik hier wil opzetten lijken me echt een heel goed en simpel plan. Wat er dan precies op die paginas staat is bediscussieerbaar.
Samengevat: Ik weet dat wat ik nu doe het juiste is om te doen. Alle details zijn discussieerbaar en deze sites worden levend in de zin dat ze voortdurend informatie van klanten integreren kunnen.
Meerheuvel
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
@Meerheuvel
Je trekt voorbarig conclusies; dat mag. Lig ik niet wakker van.
Mijn casus is al tot een goed einde gekomen. Ik ben derhalve voor de een noch voor de ander gevoelig noch daarbij op enigerlei wijze partij. Dat je Odin op de 2e plaats stelt, boeit mij verder niet. Je hebt zelf kenelijk een voorkeur voor NF. Prima. En omdat NF óók bij Odin zit, kun je aldaar vermoedelijk de info krijgen die je zoekt. Ik heb geen belangen bij of in O of NF.
Mijns inziens ben je verder het wiel opnieuw aan het uitvinden maar ik vind je indeling/opdeling/structuur verder prima. Of je daarmee de lethargie doorbreekt acht ik in hoge mate twijfelachtig. Zie o.a. KPDWK vs Agn.
Het is waarschijnlijk in elk geval voor jezelf het juiste om te doen.
Schoppenhauer heeft daarover ook wel eens iets gezegd.
Aan je lijstje kun je overigens misschien ook "Hubrien" nog toevoegen. De "mannen" in het circuit kennen elkaar allemaal.
Je trekt voorbarig conclusies; dat mag. Lig ik niet wakker van.
Mijn casus is al tot een goed einde gekomen. Ik ben derhalve voor de een noch voor de ander gevoelig noch daarbij op enigerlei wijze partij. Dat je Odin op de 2e plaats stelt, boeit mij verder niet. Je hebt zelf kenelijk een voorkeur voor NF. Prima. En omdat NF óók bij Odin zit, kun je aldaar vermoedelijk de info krijgen die je zoekt. Ik heb geen belangen bij of in O of NF.
Mijns inziens ben je verder het wiel opnieuw aan het uitvinden maar ik vind je indeling/opdeling/structuur verder prima. Of je daarmee de lethargie doorbreekt acht ik in hoge mate twijfelachtig. Zie o.a. KPDWK vs Agn.
Het is waarschijnlijk in elk geval voor jezelf het juiste om te doen.
Schoppenhauer heeft daarover ook wel eens iets gezegd.
Aan je lijstje kun je overigens misschien ook "Hubrien" nog toevoegen. De "mannen" in het circuit kennen elkaar allemaal.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
OK, dan laat ik de informatie over New Flame en Odin zoals hij is, tenzij iemand van Odin mij op deze site nog meer informatie toe laat komen, dan wordt die informatie toegevoegd.
Hubrien? Hoe meer hoe beter, zolang ze maar betrouwbaar zijn. Vandaag heb ik geen tijd meer. De site even bekeken en ziet er wel leuk uit. Wat zijn je redenen om Hubrien te adviseren? En weet je zijn benaderingswijze?
Meerheuvel
OK, dan laat ik de informatie over New Flame en Odin zoals hij is, tenzij iemand van Odin mij op deze site nog meer informatie toe laat komen, dan wordt die informatie toegevoegd.
Hubrien? Hoe meer hoe beter, zolang ze maar betrouwbaar zijn. Vandaag heb ik geen tijd meer. De site even bekeken en ziet er wel leuk uit. Wat zijn je redenen om Hubrien te adviseren? En weet je zijn benaderingswijze?
Meerheuvel
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 01 jul 2012 07:09
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
Beste Hakra,
(kon het vandaag toch niet laten, ben geloof ik verslaafd. hoop dat dat snel voorbij is)
Hubrien`s sites beter bekeken. Schijnt een specialist in het omzetten van woekerpolissen te zijn, maar niet zo zeer in KIFID processen. Een site van hem zegt:
Of heb je informatie dat hij wel zelf KIFID processen doet?
Meerheuvel
(kon het vandaag toch niet laten, ben geloof ik verslaafd. hoop dat dat snel voorbij is)
Hubrien`s sites beter bekeken. Schijnt een specialist in het omzetten van woekerpolissen te zijn, maar niet zo zeer in KIFID processen. Een site van hem zegt:
Omdat het een eenmansbedrijf lijkt te zijn neem ik aan dat hij collega's elders bedoelt.- Voor veel polishouders kan het interessant zijn om een klachtenprocedure op te starten, bv. via het KIFID. Er zijn een aantal adviseurs die zich hier in gespecialiseerd hebben en voor klanten hele goede resultaten boeken.
Of heb je informatie dat hij wel zelf KIFID processen doet?
Meerheuvel
Re: Biedt SP beste kans om woekerpolis-verlies terug te krijgen?
@Meerheuvel
Hubrien verzorgt op 4 september een gratis informatie avond inzake woekerpolissen. Kun je je voor inschrijven. Kost niks, levert informatie op en je kunt alles direkt vragen. Geen verplichtingen. Is een aardige kerel.
Dito Odin, 27 september.
Staat in beide gevallen op de website. Meld je aan, zou ik zeggen.
Hubrien verzorgt op 4 september een gratis informatie avond inzake woekerpolissen. Kun je je voor inschrijven. Kost niks, levert informatie op en je kunt alles direkt vragen. Geen verplichtingen. Is een aardige kerel.
Dito Odin, 27 september.
Staat in beide gevallen op de website. Meld je aan, zou ik zeggen.