LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell Computers
Re: Dell Computers
Ik heb het idee dat Dell een betere service bieden aan bedrijven dan aan particulieren, bedrijven betalen daar natuurlijk ook meer voor.
Ik wil niet zeggen dan bij ons bedrijf alles goed gaat met Dell.
Maar in het algemeen is de service goed. Alleen bestellingen gaan de laatste tijd wat lastiger, maar dat ligt ook aan onderstaande.
Wat is b.v. mis in het Radar verhaal, dat pc's niet geleverd worden is dat wereldwijd tft schermen niet zijn aan te slepen, ook bedrijven moeten daarop wachten. Daar kan Dell momenteel denk ik ook weinig aan doen. Ja de winkel heeft tft in voorraad, maar niet als je er daar xxxx afneemt.
Ik wil niet zeggen dan bij ons bedrijf alles goed gaat met Dell.
Maar in het algemeen is de service goed. Alleen bestellingen gaan de laatste tijd wat lastiger, maar dat ligt ook aan onderstaande.
Wat is b.v. mis in het Radar verhaal, dat pc's niet geleverd worden is dat wereldwijd tft schermen niet zijn aan te slepen, ook bedrijven moeten daarop wachten. Daar kan Dell momenteel denk ik ook weinig aan doen. Ja de winkel heeft tft in voorraad, maar niet als je er daar xxxx afneemt.
Wij hebben via pc prive project vorig jaar een dimension 8200 computer
aangeschaft. De levering duurde 1 volledige week en alles werd ook in 1 keer door ups geleverd. Dat is nu ongeveer 8 maanden geleden.
Ik heb dus helemaal geen klacht en de enige keer dat ik telefonisch contact zocht werd ik binnen 3 minuten te woord gestaan. Dus wij zijn heel erg tevreden, lijkt mij toch ook wel zinvol om een positief verhaal te laten horen.
met vriendelijke groet
aangeschaft. De levering duurde 1 volledige week en alles werd ook in 1 keer door ups geleverd. Dat is nu ongeveer 8 maanden geleden.
Ik heb dus helemaal geen klacht en de enige keer dat ik telefonisch contact zocht werd ik binnen 3 minuten te woord gestaan. Dus wij zijn heel erg tevreden, lijkt mij toch ook wel zinvol om een positief verhaal te laten horen.
met vriendelijke groet
Helaas dezelfde slechte ervaring met Dell. Ik bestel op 25/12/2003 een PDA+Tom-Tom navigator, en betaal ook vooruit. Mijn bestelling wordt genoteerd op 29/12/2003 en krijgt als leveringsdatum 9/1/2004. Op 19/1 nog steeds niets. Volgens Dell wegens wereldwijde problemen met hardware-leveranciers. Op 25/1 wordt de PDA geleverd, maar van Tom-Tom geen spoor. Geen reactie op herhaalde e-mails. Bij telefonisch contact met consumer-care zegt een dame "dat de GPS morgen geleverd wordt" zonder dat ze zelfs weet wie ik ben.
Uiteindelijk belt een mevrouw van Customer Care om te zeggen dat er iets grondig mis is met de levering, en dat ze de bestelling opnieuw moeten plaatsen (ja, dat had ik al gemerkt). Ik leef nu in hoop ...
Uiteindelijk belt een mevrouw van Customer Care om te zeggen dat er iets grondig mis is met de levering, en dat ze de bestelling opnieuw moeten plaatsen (ja, dat had ik al gemerkt). Ik leef nu in hoop ...
Heb in september 03 via Internet een notebook besteld bij Dell. Betaald via Visa.
Toen verkeerde notebook ontvangen na 4 weken! Gebeld, notebook is direct na 2 dagen opgehaald maar nu een half jaar later, nog steeds geen geld terug. Ja, wel tijdelijk van Visa retour, maar nog niets van Dell.
Gaat hier over ruim 900 euro ! Men had een celeron processor geleverd ipv een P-4 die ik besteld had. Dus nu heb ik een ander merk gekocht in de winkel. Een packard bell. Zonder gezeik. Nu nog mijn geld terug van Dell, ben bang dat er niets gaat komen, ook niet na 6 maanden werk van Visa.......
DvG.
Toen verkeerde notebook ontvangen na 4 weken! Gebeld, notebook is direct na 2 dagen opgehaald maar nu een half jaar later, nog steeds geen geld terug. Ja, wel tijdelijk van Visa retour, maar nog niets van Dell.
Gaat hier over ruim 900 euro ! Men had een celeron processor geleverd ipv een P-4 die ik besteld had. Dus nu heb ik een ander merk gekocht in de winkel. Een packard bell. Zonder gezeik. Nu nog mijn geld terug van Dell, ben bang dat er niets gaat komen, ook niet na 6 maanden werk van Visa.......
DvG.
In aug2003 dell dimension 8300 besteld via internet. vervolgens wordt bevestiging gestuurd die afwijkt van mijn bestelling. Gereageerd, dames zijn vriendelijk, echter werken NIET mee, blijven herhalen dat hun bevestiging als DE bestelling. Wat bleek: mijn electronische bestelling wordt overgetikt in een ander systeem die input is voor bevestiging en die wordt 'doorgeschoten' naar Ierland, waar PC wordt samengesteld.
Zodra DELL fouten maakt, erkennen ze dat niet, maar zijn er continu op gericht het probleem door te schuiven naar toekomst tot de levering heeft plaatsgevonden en de afnemer getekend heeft voor ontvangst. Dan heeft DELL nl geleverd 'conform contract'. Dan is het oplossen van het bestel-probleem een 'after sales' probleem geworden: DELL heeft z'n geld binnen en de klant moet dan maar zien dat hij/zij zijn/haat probleem opgelost krijgt.
Ondanks de verkoopvoorwaarden waarvoor je tekent zodra je afneemt is de enige oplossing DELL onmiddellijk een 'ingebrekestelling' te sturen. Jeanine van der Vlist (directeur van DELL) zal niet blij zijn.
Zodra DELL fouten maakt, erkennen ze dat niet, maar zijn er continu op gericht het probleem door te schuiven naar toekomst tot de levering heeft plaatsgevonden en de afnemer getekend heeft voor ontvangst. Dan heeft DELL nl geleverd 'conform contract'. Dan is het oplossen van het bestel-probleem een 'after sales' probleem geworden: DELL heeft z'n geld binnen en de klant moet dan maar zien dat hij/zij zijn/haat probleem opgelost krijgt.
Ondanks de verkoopvoorwaarden waarvoor je tekent zodra je afneemt is de enige oplossing DELL onmiddellijk een 'ingebrekestelling' te sturen. Jeanine van der Vlist (directeur van DELL) zal niet blij zijn.
Ik snap het niet hoor ik lees hier echt uit de zeven pagina's dat het maar om een beperkt aantal mensen gaat.
Je zou jezelf maar een moeten gaan verdiepen in getallen van verkoop cijfers ik denk dat er hier geen flouw idee is van de hoeveelheid
DeLL is wel de grootse pc leverancier ter wereld he
En dan praat je over een percentage van minder dan 1:1000 % van klanten die ontevreden zijn !
Ik heb dus totaal geen problemen met dell zowel zakenlijk als prive (PC)
Je zou jezelf maar een moeten gaan verdiepen in getallen van verkoop cijfers ik denk dat er hier geen flouw idee is van de hoeveelheid
DeLL is wel de grootse pc leverancier ter wereld he
En dan praat je over een percentage van minder dan 1:1000 % van klanten die ontevreden zijn !
Ik heb dus totaal geen problemen met dell zowel zakenlijk als prive (PC)
O ja wat ik nog vergaat ,Dell heeft 2 transporteurs UPC voor de normale dingen een een echt betrouwbare voor o.a. de laptops Tenminste ik neem aan dat ze laptops liever niet aan UPC meegeven? Anders weet ik de reden ook niet. En die zendingen kan je niet opzoeken.
Er wordt hier veel geklaagt enig idee hoeveel pc Dell levert? Zal dit maar 0,001% zijn Maar dat iemand laptop maar na pas 1 jaar werkt, dat snap ik echt niet kan nooit aan Dell liggen???
Ik werk niet bij dell hoor!
Er wordt hier veel geklaagt enig idee hoeveel pc Dell levert? Zal dit maar 0,001% zijn Maar dat iemand laptop maar na pas 1 jaar werkt, dat snap ik echt niet kan nooit aan Dell liggen???
Ik werk niet bij dell hoor!
Toen ik 2 weken geleden een computer wilde bestellen bij Dell met LCD scherm voor € 624 als aanbiedingsprijs bleek bij het invullen van de z.g. bestellijst er een meerprijs van meer dan € 300 te zijn voor een LCD scherm. Pure misleiding.
Gelukkig heb ik toen de bestelling ergens anders geplaatst.
Ik hoop u en andere mensen hiermee van dienst te zijn geweest
Gelukkig heb ik toen de bestelling ergens anders geplaatst.
Ik hoop u en andere mensen hiermee van dienst te zijn geweest
enigste wat je kan doen niemand meer kopen,en met zn allen naar dat bedrijf gaan en de boel verbouwen....
In reactie op wat Dhr vermeulen schreef.
---------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 01 Mar 2004 20:45 door gkpvermeulen
Geachte lezer,
Wij hebben bij ons in Roosendaal in de school waar ik lesgeef Dell computers en die zijn waardeloos. Het duurt uren voor die krengen contact maken met het netwerk. Ik ben blij met Vobis en Acer. Dat zijn de goede merken waar ik thuis mee werk.
G. Vermeulen
Mr G Vermeulen
Wat ik opmaak uit uw bericht , kan ik alleen maar concluderen dut u een andere SYSTEEM BEHEERDER nodig hebt
En een overwegen om een nieuwe dell poweredge™ server te plaatsen
Gr
een gast
Geplaatst op 01 Mar 2004 20:45 door gkpvermeulen
Geachte lezer,
Wij hebben bij ons in Roosendaal in de school waar ik lesgeef Dell computers en die zijn waardeloos. Het duurt uren voor die krengen contact maken met het netwerk. Ik ben blij met Vobis en Acer. Dat zijn de goede merken waar ik thuis mee werk.
G. Vermeulen
Mr G Vermeulen
Wat ik opmaak uit uw bericht , kan ik alleen maar concluderen dut u een andere SYSTEEM BEHEERDER nodig hebt
En een overwegen om een nieuwe dell poweredge™ server te plaatsen
Gr
een gast
via mijn werk doe ik mee met een pc project dat via
dell loopt.het gaat om een laptop die in december is besteld,de laptop is na diverse telefoontje,s te hebben gepleegt en diverse email,s te hebben verstuurd nog steeds niet ontvangen.op het internet van dell staat aangegeven wanneer de laptop eventueel bezorgd zou worden.wij de bewuste dagen de hele dag thuis geweest maar geen laptop ontvangen.op 09-01-2004 zou deze worden bezorgd maar zijn niet geweest.na telefonisch contact gehad te hebben werd het in ene op10-01-2004 worden ook toen is er niemand geweest.na weer gebeld te hebben werd het in ene 11-01-2004 ook werderom is er niemand geweest.na weer telefonisch contact te hebben gehad bleek de laptop zoek te zijn na een onderzoek van dell dat ongeveer een maand heeft geduurd bleek er een nieuwe laptop te zijn besteld.deze zou op 27-02-2004 bezorgd moeten zijn maar u raad het al ook op deze datum is er niemand geweest.wel hebben wij inmiddels de tas voor de laptop ontvangen wat trouwens niet bij dell bekend was.volgens de website van dell is de leverdatum van mijn laptop op 08-03-2004,wij hopen dat dit nu wel goed gaat want wij weten ook niet meer wat wij moeten doen de firma dell communiceert helemaal niet met ons.ik vind de manier zo als dell met ons omgaat ver beneden peil en vraag aan u wat wij er nog aan kunnen doen om onze laptop als nog als afgesproken te krijgen.
dell loopt.het gaat om een laptop die in december is besteld,de laptop is na diverse telefoontje,s te hebben gepleegt en diverse email,s te hebben verstuurd nog steeds niet ontvangen.op het internet van dell staat aangegeven wanneer de laptop eventueel bezorgd zou worden.wij de bewuste dagen de hele dag thuis geweest maar geen laptop ontvangen.op 09-01-2004 zou deze worden bezorgd maar zijn niet geweest.na telefonisch contact gehad te hebben werd het in ene op10-01-2004 worden ook toen is er niemand geweest.na weer gebeld te hebben werd het in ene 11-01-2004 ook werderom is er niemand geweest.na weer telefonisch contact te hebben gehad bleek de laptop zoek te zijn na een onderzoek van dell dat ongeveer een maand heeft geduurd bleek er een nieuwe laptop te zijn besteld.deze zou op 27-02-2004 bezorgd moeten zijn maar u raad het al ook op deze datum is er niemand geweest.wel hebben wij inmiddels de tas voor de laptop ontvangen wat trouwens niet bij dell bekend was.volgens de website van dell is de leverdatum van mijn laptop op 08-03-2004,wij hopen dat dit nu wel goed gaat want wij weten ook niet meer wat wij moeten doen de firma dell communiceert helemaal niet met ons.ik vind de manier zo als dell met ons omgaat ver beneden peil en vraag aan u wat wij er nog aan kunnen doen om onze laptop als nog als afgesproken te krijgen.
Heb ik geluk.
Heb een pc online besteld heb een veel duurdere geleverd gekregen + de originele PC.
Heb open kaart gespeeld met Dell en gezegd dat er een terug gestuurd moet worden.
Hang al 2 maanden aan de telefoon, maar ze willen 'm blijkbaar niet.
De communicatie gaat zeer klantonvriendelijk, na 30 minuten aan de telefoon te hebben gehangen, verbreken ze gewoonweg het contact.
Inmiddels heb ik een telefoonnummer van een "hoger"geplaatste die ik rechtstreeks kan benaderen, maar zels via deze persoon krijg ik geen reactie
Op zich moet ik er gewoon mee lachen, maar ondertussen zit ik hier met een complete PC van 2300,= waar ik niets mee kan doen, zolang ik niets hoor.
Heb een pc online besteld heb een veel duurdere geleverd gekregen + de originele PC.
Heb open kaart gespeeld met Dell en gezegd dat er een terug gestuurd moet worden.
Hang al 2 maanden aan de telefoon, maar ze willen 'm blijkbaar niet.
De communicatie gaat zeer klantonvriendelijk, na 30 minuten aan de telefoon te hebben gehangen, verbreken ze gewoonweg het contact.
Inmiddels heb ik een telefoonnummer van een "hoger"geplaatste die ik rechtstreeks kan benaderen, maar zels via deze persoon krijg ik geen reactie
Op zich moet ik er gewoon mee lachen, maar ondertussen zit ik hier met een complete PC van 2300,= waar ik niets mee kan doen, zolang ik niets hoor.
Zelfs bij volledige levering zonder defecten presteert Dell het om haar klanten slecht te behandelen. Kortgeleden heb ik in opdracht van mijn werkgever een Dell 5150 laptop aangeschaft. Deze laptop diende in staat te zijn om zonder problemen MS Windows 2000 server te draaien. Onze accountmanager bij Dell verzekerde dat dit geen probleem zou zijn. Na (complete) levering bleken er geen videodrivers voor Windows 2000 server beschikbaar te zijn. Via Online Support heb ik hierover gereclameerd. Omdat ik hier na 4 dagen nog geen reactie op had, heb ik telefonisch contact opgenomen met Support. Daar werd de klacht serieus in behandeling genomen met als extra opmerking dat de bestelling ongedaan kon worden gemaakt omdat ik binnen 7 dagen reclameer. Vervolgens bleef het stil. Na 2 dagen zelf maar weer contact gezocht met de accountmanager. Deze kon/wilde mij niet verder helpen: dit is iets voor Support. Na diverse keren contact te hebben gezocht met Support, was er na 3 weken nog geen oplossing. Uiteindelijk heb ik zelf op de Amerikaanse forums van dell.com begrepen dat er nooit een driver beschikbaar zou komen en Dell op dit type laptop geen Windows 2000 Server support. Onze accountmanager reageerde verontwaardigd op ons verzoek om dan de koop ongedaan te maken. Zij bleef bij hoog en laag beweren dat zij ons niet geadviseerd heeft om de 5150 aan te schaffen. Want het betrof een zakelijke aankoop, en deze zouden niet in aanmerking komen voor retour binnen 7 dagen. Vervolgens zei ze:"op een laptop hoor je ook geen server versie van een OS te draaien". Deze uitspraak gaf duidelijk aan wat het technische nivo is van de Sales afdeling van Dell. Op de Amerikaanse site heb ik intussen gezien dat er tientallen kopers met het zelfde probleem worstelen als wij. In vrijwel alle gevallen was de verkoper op de hoogte van de wens om Windows 2000 Server te draaien.
Uiteindelijk hebben we het bijltje er maar bij neer gegooid. De laptop wordt nu gebruikt door een zeer gelukkige collega. Het betreft namelijk een 3GHz machine met 1GB RAM. Veel te zwaar voor zijn dagelijkse werkzaamheden, maar zo beperken we de desinvestering.
Intussen hebben we een prima leverancier voor laptops gevonden. Hun verkoper was precies op de hoogte van de problematiek bij Dell betreffende dit type notebook. Bij hem kon ik zelfs een nog zwaardere laptop kopen tegen een lagere prijs. Als gevolg hebben we ondertussen meerder laptops besteld, en geen enkel probleem gehad. Helaas kan ik hier geen reclame maken voor de leverancier. Als je een email naar me stuurt ([email protected]), kan ik je de naam geven.
Uiteindelijk hebben we het bijltje er maar bij neer gegooid. De laptop wordt nu gebruikt door een zeer gelukkige collega. Het betreft namelijk een 3GHz machine met 1GB RAM. Veel te zwaar voor zijn dagelijkse werkzaamheden, maar zo beperken we de desinvestering.
Intussen hebben we een prima leverancier voor laptops gevonden. Hun verkoper was precies op de hoogte van de problematiek bij Dell betreffende dit type notebook. Bij hem kon ik zelfs een nog zwaardere laptop kopen tegen een lagere prijs. Als gevolg hebben we ondertussen meerder laptops besteld, en geen enkel probleem gehad. Helaas kan ik hier geen reclame maken voor de leverancier. Als je een email naar me stuurt ([email protected]), kan ik je de naam geven.
Op 25 juli 2003 heb ik, via een vriend van mij, H.Smit, bij Dell, in een aktieperiode, een computer besteld van e. 874,65, De levering zou gratis zijn, de levertermijn besroeg. volgens zeggen, 14 dagen. De betaling ging via Primeline. Na 14 dagen werd er geen computer geleverd. Ik heb diverse malen met Romano Raalte van Dell gebeld en elke keer had hij wel een andere rotsmoes. Ook zou ik worden teruggebeld door mijn tussenpersoon bij Dell. Romano Raalte. Terugbellen bleek teveel moeite. Op een gegeven moment ontving de heer Smit een e-mail van Dell, dat de computer op zaterdag 6 september 2003 geleverd zou worden. Ik belde vrijdag 5 september naar Dell om te informeren hoe laat de leverancier zou komen en kreeg als antwoord dat op zaterdag niet geleverd werd. Maar ze zouden op 5 september de leverantie doen. Helaas, erkwam niemand, dus voor mij een vergeefse dag van wachten.
Maandag 8 september heb ik om 09.00 uur met Dell gebeld en mij werd toegezegd dat de computer op die dag tussen 09.00 en 17.00 uur bezorgd zou worden. En, weer geen leverantie. Mijn geduld raakte aardig op. Dinsdag 9 september 2003 heb ik wederom om 09.00 uur met Dell gebeld, men deelde mij mede dat ze wel aan de deur waren geweest, maar mij niet thuis hadden getroffen. Dit is volstrekt onmogelijk, want ik ben geen deur uit geweest.
Woensdag 10 september heb ik maar weer eens met Dell gebeld en de leverantie zou plaatsvinden tussen 09.00 en 17.00 uur, om 16.30 heb ik met Dell gebeld en zij zeiden dat ze om 14.45 uur aan de deur waren geweest, wederom een aperte leugen. Derhalve heb ik de bestelling geannuleerd, de maat was voor mij vol.
Donderdag 11 september om 11.30 uur, werd de computer geleverd. Nu konden ze mijn adres ineens wel vinden. Omdat ik had geannuleerd heb ik geweigerd de computer in ontvangst te nemen. Sallaint detail is, dat de doos eruit zag alsof ze hem hadden laten stuiteren. Wederom heb ik met Dell gebeld en heb hen laten weten dat ik, gezien mijn annulering van de bestelling, deze uiteraard niet in ontvangst had genomen. Zij lieten mij weten dat mij e. 150,- leveringskosten in rekening zou worden gebracht, belachelijk !
Ik heb Dell en Primeline schriftelijk, aangetekend, mijn annulering bevestigd. De annulering is door Dell nooit aan mij bevestigd.
Met vriendelijke groeten,
Jan Bestevaer
Zaaiersweg 125
2097 SR Amsterdam
tel./fax 020-6923903
Dell service? wat is dat. Dit komt in het woordenboek van Dell niet voor. Het is gewoon dramatisch en zelfs soms erg schoftig. November 2002 heeft mijn schoonvader, na volledige vooruitbetaling een Dell lap top aangeschaft. In januari 2003 startte bij hem een cursus voor ouderen. Hij had bij ons wel eens achter een computer gezeten en het leek hem interessant om de cursus te doen op een eigen computer. De man wordt dit jaar 80 jaar. Na enkele maanden kreeg het apparaat kuren en wij hebben voor hem met de helpdesk van Dell gebeld. Om het verhaal kort te houden. Er is diverse malen met Dell gebeld. Iedere keer wat anders. Op een gegeven moment hebben wij om een adres gevraagd, waar wij de computer na toe konden sturen. Dit wilde men niet geven. Zelfs na mede gedeeld te hebben dat de computer nog zelden gebruikt was en dat garantietermijn van een jaar bijna verstreken was, gaf men het adres niet. Waren we het er niet mee eens dan hadden we gewoon pech. Dit was nl de handelswijze van Dell. Zolang het telefonisch opgelost kon worden, gaf men geen adres door. Wij hebben het apparaat bij een deskundige ondergebracht en deze meldt ons nu dat het moederbord niet in orde is. Tja daar zit pa dan. Met een laptop van een paar duizend euro´s, waar hij nog weinig plezier van gehad heeft.
Hij had graag de vervolgcursus willen doen, maar ja, de computer doet het nog steeds niet. Helaas is de garantietermijn inmiddels voorbij.
Kunt u aub mijn pa een goed advies geven. Hoe moeten wij handelen en waar kan hij nog zijn recht halen.
Daar zijn computer het niet doet, gaat de e-mailpost via mij. (zijn schoondochter)
Zijn naw gegevens zijn HAJ van der Aalst, J vd Eijndestraat 18, Eindhoven.
Gelieve z.s.m. een reactie Bij voorbaat mijn dank
Marielou van der Aalst
Hij had graag de vervolgcursus willen doen, maar ja, de computer doet het nog steeds niet. Helaas is de garantietermijn inmiddels voorbij.
Kunt u aub mijn pa een goed advies geven. Hoe moeten wij handelen en waar kan hij nog zijn recht halen.
Daar zijn computer het niet doet, gaat de e-mailpost via mij. (zijn schoondochter)
Zijn naw gegevens zijn HAJ van der Aalst, J vd Eijndestraat 18, Eindhoven.
Gelieve z.s.m. een reactie Bij voorbaat mijn dank
Marielou van der Aalst
Een tip voor mensen die moeite hebben met contactleggen met een van de Dell_medewerkers.
En ik kan het weten, ik hang al 2,5 maand bijna dagelijks aan de telefoon met hen.
Contactpersoon: Dhr. Goudar
Telefoonnummer heb ik even niet bij de hand, maar je moet Dell Belgie opbellen en dan vragen naar Dhr. Goudar. Je zal zien, je wordt direkt doorverbonden
Gouden Tip: Indien mogelijk moet je een bekende bedrijfsnaam gebruiken (zoals ik dat gedaan heb met "Bavaria", moet je eens kijken hoe snel je contact hebt.
Geloof me!!!
En ik kan het weten, ik hang al 2,5 maand bijna dagelijks aan de telefoon met hen.
Contactpersoon: Dhr. Goudar
Telefoonnummer heb ik even niet bij de hand, maar je moet Dell Belgie opbellen en dan vragen naar Dhr. Goudar. Je zal zien, je wordt direkt doorverbonden
Gouden Tip: Indien mogelijk moet je een bekende bedrijfsnaam gebruiken (zoals ik dat gedaan heb met "Bavaria", moet je eens kijken hoe snel je contact hebt.
Geloof me!!!
Tot nu toe kregen we van onze baas steeds elke drie jaar een nieuwe PC (Dell). Zowel over de PCs als over de service niets te klagen (als iets kapot was, werd het direct gerepareerd / vervangen). Het was een account van ruim 3500 PCs, dus daar deden ze wel moeite voor.
Aangezien we vanaf 1-1-2004 vallen onder een 'gewoon' PC-privé project (d.w.z. zelf kopen en de rekening indienen), dacht ik 'laat dat maar een Dell notebook worden'. Aangezien je nergens op de site iets kunt vinden over hun pixel garantie, maar eens een mailtje gestuurd (half januari 2004). Na een week niets gehoord, dus nog maar eens gemaild. Dit tot drie keer toe gedaan, zonder reactie. Toen maar eens een heel pissig mailtje naar hun algemene e-mailadres gestuurd, waar ik wel vrij snel een reactie kreeg: er was een technisch probleem met de e-mail, dus kon ik beter bellen.
Gebeld en de antwoorden op mijn vragen waren verder goed, dus de notebook besteld op 9-2-2004. Hierbij NADRUKKELIJK gezegd:
* de factuur moet ik voor 1-3-2004 hebben i.v.m. het PC-privé project
* aangezien ik de PC vergoed krijg ik 12 maanden, wil ik wel gebruik maken van de 'rentevrij betalen in 10 maanden regeling'
Dit was geen probleem: zodra Primeline accoord was gegaan met de betalingsregeling zou er binnen twee dagen een proforma factuur kunnen worden verstuurd.
Na een week nog niets gehoord, dus maar eens naar Dell gebeld. Tja, dat kon toch wel een week duren voordat er iemand contact met me op zou nemen: hij zou er spoed van maken. Ondertussen zijn we alweer twee weken verder en heb ik......... nog NIETS gehoord (waarom verbaast dat me nou niet?). De factuur zou dus ook te laat binnen zijn en dus maar een andere notebook gekocht.
Vanochtend dus een mailtje gestuurd dat ze hun notebook kunnen houden. Nee, ook van anderen hoor ik dat de service van Dell naar consumenten toe bedroevend is geworden. Jammer hoor.
Aangezien we vanaf 1-1-2004 vallen onder een 'gewoon' PC-privé project (d.w.z. zelf kopen en de rekening indienen), dacht ik 'laat dat maar een Dell notebook worden'. Aangezien je nergens op de site iets kunt vinden over hun pixel garantie, maar eens een mailtje gestuurd (half januari 2004). Na een week niets gehoord, dus nog maar eens gemaild. Dit tot drie keer toe gedaan, zonder reactie. Toen maar eens een heel pissig mailtje naar hun algemene e-mailadres gestuurd, waar ik wel vrij snel een reactie kreeg: er was een technisch probleem met de e-mail, dus kon ik beter bellen.
Gebeld en de antwoorden op mijn vragen waren verder goed, dus de notebook besteld op 9-2-2004. Hierbij NADRUKKELIJK gezegd:
* de factuur moet ik voor 1-3-2004 hebben i.v.m. het PC-privé project
* aangezien ik de PC vergoed krijg ik 12 maanden, wil ik wel gebruik maken van de 'rentevrij betalen in 10 maanden regeling'
Dit was geen probleem: zodra Primeline accoord was gegaan met de betalingsregeling zou er binnen twee dagen een proforma factuur kunnen worden verstuurd.
Na een week nog niets gehoord, dus maar eens naar Dell gebeld. Tja, dat kon toch wel een week duren voordat er iemand contact met me op zou nemen: hij zou er spoed van maken. Ondertussen zijn we alweer twee weken verder en heb ik......... nog NIETS gehoord (waarom verbaast dat me nou niet?). De factuur zou dus ook te laat binnen zijn en dus maar een andere notebook gekocht.
Vanochtend dus een mailtje gestuurd dat ze hun notebook kunnen houden. Nee, ook van anderen hoor ik dat de service van Dell naar consumenten toe bedroevend is geworden. Jammer hoor.
Ik heb vorig jaar ter voorbereiding op de start van mijn eigen onderneming via het internet een computer bij Dell besteld, inclusief software en een monitor. Vier dagen nadat ik de bestelling via het net had bevestigd kreeg ik een keurige brief met gespecificeerde rekening. In die brief stond duidelijk dat ik een deel (minimaal 70%) moest overmaken op hun rekening. Dell zou dan starten met het in elkaar zetten van de pc. Na drie weken kreeg ik bericht dat het apparaat klaar was en gereed stond voor verzenden. Daarvoor moest ik het laatste deel betalen. Dit heb ik nog dezelfde dag gedaan en drie dagen later had ik mijn pc in huis. De bezorgers vroegen of ze het systeem aan moesten sluiten of dat ik dat zelf kon. Natuurlijk kan ik dat, maar ze bleven wel helpen met uitpakken. Dit volgens hun om eventuele schade direct te constateren.
Door een domme fout van mijzelf is na twee maanden de nieuwe computer vast gelopen. En wel op zodanige manier, dat het systeem niet meer op te starten was. Ik heb toen de telefoon gepakt en de Dell helpdesk gebeld. Na 1 wachtende voor me (ongeveer 2 minuten) kreeg ik een vriendelijke jongeman aan de lijn. Ik heb het probleem voor gelegd en na even nadenken antwoorde hij dat Dell eigenlijk geen software ondersteuning doet. Maar aangezien het wat rustig was, ging hij me toch helpen. Maar dan moest ik eerst mijn nummer geven, en hij belde mij terug. Na ruim een uur knoeien hadden we mijn systeem toch waar aan de praat en heeft hij me nog verder geholpen met wat instellingen.
Recentelijk was ik 1 van de eerste slachtoffers van het w32.blastervirus, en mijn pc ging over de kop.
Ook toen heeft Dell mij zeer goed geholpen, door mij een diskette te sturen met alle benodigde programma's om het virus te neutraliseren.
Zo ziet u maar, er zijn ook positieve opmerkingen over Dell, zeker over de helpdesk!
Door een domme fout van mijzelf is na twee maanden de nieuwe computer vast gelopen. En wel op zodanige manier, dat het systeem niet meer op te starten was. Ik heb toen de telefoon gepakt en de Dell helpdesk gebeld. Na 1 wachtende voor me (ongeveer 2 minuten) kreeg ik een vriendelijke jongeman aan de lijn. Ik heb het probleem voor gelegd en na even nadenken antwoorde hij dat Dell eigenlijk geen software ondersteuning doet. Maar aangezien het wat rustig was, ging hij me toch helpen. Maar dan moest ik eerst mijn nummer geven, en hij belde mij terug. Na ruim een uur knoeien hadden we mijn systeem toch waar aan de praat en heeft hij me nog verder geholpen met wat instellingen.
Recentelijk was ik 1 van de eerste slachtoffers van het w32.blastervirus, en mijn pc ging over de kop.
Ook toen heeft Dell mij zeer goed geholpen, door mij een diskette te sturen met alle benodigde programma's om het virus te neutraliseren.
Zo ziet u maar, er zijn ook positieve opmerkingen over Dell, zeker over de helpdesk!
De pot verwijt de ketel................
Kijk voor de lol eens bij de voorwaarden bij leveranciers aan de webshop van HCC; http://www5.hccnet.nl/alt0128/voorwaard ... ?roots=alt:
"Betalen
Binnen Alt0128 vind je aanbiedingen van verschillende leveranciers. De wijze van betalen verschilt per leverancier.
Let dus goed op de aanwezige informatie. Voor een deel van de producten moet namelijk eerst geld worden overgemaakt.... "!!!!!
Ook de volledige 100%
Bij de meeste webshops dient er voorafgaand aan de levering betaald worden.
Ik wil daarmee niet zeggen dat dat goed of slecht is.
Wel dat Dell zich in goed gezelschap bevindt van andere bekende partijen die vergelijkbare Alg. Voorw. hanteren.
Groet.
Kijk voor de lol eens bij de voorwaarden bij leveranciers aan de webshop van HCC; http://www5.hccnet.nl/alt0128/voorwaard ... ?roots=alt:
"Betalen
Binnen Alt0128 vind je aanbiedingen van verschillende leveranciers. De wijze van betalen verschilt per leverancier.
Let dus goed op de aanwezige informatie. Voor een deel van de producten moet namelijk eerst geld worden overgemaakt.... "!!!!!
Ook de volledige 100%
Bij de meeste webshops dient er voorafgaand aan de levering betaald worden.
Ik wil daarmee niet zeggen dat dat goed of slecht is.
Wel dat Dell zich in goed gezelschap bevindt van andere bekende partijen die vergelijkbare Alg. Voorw. hanteren.
Groet.