LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Discussieer hier over kinderopvang.
zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

In het genoemde voorbeeld bedragen de inkomsten van de gastouder 10.000, niet 8.000 of 6.000.

Pas vanaf 2010 is het verplicht dat alle betalingen via het gastouderbureau gaan. Daarvoor mocht de vraagouder ook rechtstreeks aan de gastouder betalen (en daar is, gezien alle berichten op dit forum grof misbruik van gemaak). Geen wonder dat de eisen zijn aangesxherpt.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door gwen21 »

het bestaan van gastouders is een heel mooie en flexibele aanvulling op de reguliere kinderdagverblijven en bso's, maar het is jammer dat de kot voor gastouderschap als 'gratis geld voor oma' bekend is komen te staan, dankzij al deze schimmige constructies

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

gwen21 schreef:het bestaan van gastouders is een heel mooie en flexibele aanvulling op de reguliere kinderdagverblijven en bso's, maar het is jammer dat de kot voor gastouderschap als 'gratis geld voor oma' bekend is komen te staan, dankzij al deze schimmige constructies
Helemaal mee eens. Dankzij gastouderbureaus die snel hun zakken wilden vullen is er stevig bezuinigd op de kot ten koste van alle kinderopvang die wel goed was / is geregeld.

Can__
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2012 22:03

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Can__ »

Beste abby,

İk sluit me aan als gedupeerde van gastouderbureau bebegim.
İk heb ook al een beschikking gekregen van 2008 en 2009.

Firtina
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012 12:44

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Firtina »

Ik ben ook een van de gedupeerde, dit is niet best het gaat hier om gigantische bedragen wat belastingdienst terug vraagt.
Wat is ons fout Bebegim is degene die hiermee gesjoemeld heeft en niet wij daar moeten ze zijn toch???
Hoe gaan we dit nou aanvechten.
Wie heeft er contact opgenomen met kinderopvangtoeslagprobleem.nl, En wat zeggen zij hierover, begreep via via dat zij ook hiermee bezig waren.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Firtina schreef:Ik ben ook een van de gedupeerde, dit is niet best het gaat hier om gigantische bedragen wat belastingdienst terug vraagt.
Wat is ons fout Bebegim is degene die hiermee gesjoemeld heeft en niet wij daar moeten ze zijn toch???
Hoe gaan we dit nou aanvechten.
Wie heeft er contact opgenomen met kinderopvangtoeslagprobleem.nl, En wat zeggen zij hierover, begreep via via dat zij ook hiermee bezig waren.
Hoe verklaart u de berichten op de TV, radio en in de krant dat ouders hun kinderen steeds minder naar de kinderdagverblijven en gastouders brengen omdat ze een hogere eigenbijdrage moeten betalen en dat uw eigen bijdrage 0 euro is én dat dit u nooit opgevallen is?

U heeft niet voldaan aan de voorwaarden om kot te ontvangen. Deze voorwaarden zijn op internet en bij de belasting in te zien.
U zult dus wel degelijk de belastingdienst terug moeten betalen, net als de anderen. Wanneer een familie lid de gastouder is, kunt u eventueel hiermee nog overleggen om beiden een deel te betalen of om dat familie lid het volledige deel retour te laten betalen. Blij zal uw familielid er waarschijnlijk niet van worden.. Maar dat is het risico van deze manier van werken!

Nogmaals: u mag blij zijn dat er geen boete opgelegd is in verband met fraude.

Beyza17
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2012 20:18

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Beyza17 »

Ook ik sluit me aan als gedupeerde van bebegim, Abby: 2008 t/m half 2012 :(

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

Bespeur ik een trend dat de geregistreerde Bebegim gedupeerden niet meteen een Nederlands klinkende nickname hebben ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Bespeur ik een trend dat de geregistreerde Bebegim gedupeerden niet meteen een Nederlands klinkende nickname hebben ?
Bebegim (turks) = Baby (nederlands)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

Weer wat geleerd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Bespeur ik een trend dat de geregistreerde Bebegim gedupeerden niet meteen een Nederlands klinkende nickname hebben ?
Het is een Turks gastouderbureau, en dan zijn de namen van de (gedupeerden, accounts) blijkbaar ook van Turkse afkomst.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:
bprosman schreef:Bespeur ik een trend dat de geregistreerde Bebegim gedupeerden niet meteen een Nederlands klinkende nickname hebben ?
Het is een Turks gastouderbureau, en dan zijn de namen van de (gedupeerden, accounts) blijkbaar ook van Turkse afkomst.
Alsof die geen TV kijken, geen kranten lezen, geen internet hebben en geen verhalen van andere ouders om zich heen horen om er zo achter te komen dat er mss wel iets helemaal niet klopt...

Gelukkig maakt het in Nederland niets uit qua fraude of je nu van Turkse afkomst bent of niet: terugbetalen zal je moeten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

Alsof die geen TV kijken, geen kranten lezen, geen internet hebben en geen verhalen van andere ouders om zich heen horen om er zo achter te komen dat er mss wel iets helemaal niet klopt...
Het viel me alleen op, heb er verder geen oordeel over behalve dat ik het er mee eens ben dat als er gefraudeerd is er terugbetaald moet worden.

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

Feit: Een Turks gastouderbureau kan ook niet- Turkse vraagouders hebben.
Feit: Er bestaan ook Nederlandse gastouderbureaus en vraagouders die in dezelfde situatie zitten. Zie hiervoor andere topics bij Radar.

Kortom, graag dit onderwerp niet verzieken met onnozele inbreng. Bedankt!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

Feit: Het merendeel van de hier reagerende Nicknames zag er niet NL uit en dat viel (mij in ieder geval op).
Kortom, graag dit onderwerp niet verzieken met onnozele inbreng. Bedankt!
Maak ik zelf wel uit, dank u. Jezelf verschuilen achter "het is allemaal de schuld van het gastouderbureau, "Wir haben es nicht gewusst" komt veel onnozeler over.

celik68
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:28

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door celik68 »

ik ben ook het dupe van bebegim wat kan ik het best doen bezwaar indiennen bij belsating of via advocaat ..

als iemand schuldig is dan zijn wij het niet dat is dan bebegim dus belasting moet geld niet van ons vragen maar van bebegim.
komen ze nu achter dat het fout is waar waaren ze ieder ik heb 2008/2009 gebruik gemaakt van bebegim.
:evil:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

celik68 schreef:ik ben ook het dupe van bebegim wat kan ik het best doen bezwaar indiennen bij belsating of via advocaat ..

als iemand schuldig is dan zijn wij het niet dat is dan bebegim dus belasting moet geld niet van ons vragen maar van bebegim.
komen ze nu achter dat het fout is waar waaren ze ieder ik heb 2008/2009 gebruik gemaakt van bebegim.
:evil:
Nogmaals: u kunt niets doen. U voldeed (willens en wetens) niet aan de voorwaarden om kinderopvangtoeslag te krijgen. Toch heeft u dit aangevraagd en een voorschot van de belastingdienst ontvangen. Nu komt de belastingdienst erachter dat u niet aan de voorwaarden voldeed en dus dient u de volledige kinderopvangtoeslag retour te betalen.

U kunt eventueel de belastingdienst in termijnen terug betalen.

Abby
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 feb 2008 20:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Abby »

Maak eerst een afspraak bij het Juridisch Loket en/of de Sociale Raadslieden. Probeer helder te krijgen waarom je precies geld terug zou moeten betalen en wat jouw argumenten zijn tegen deze beslissing van de Belastingdienst. Maak in alle gevallen bezwaar, eventueel met behulp van een goede advocaat. Deze procedure ga je individueel in, aangezien de zaak onder het bestuursrecht valt. In een later stadium kan een (groeps) zaak tegen Bebegim worden overwogen. Wat de mogelijkheden hiertoe zijn, ben ik nog aan het onderzoeken. Succes!

celik68
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2012 19:28

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door celik68 »

kunnen we niet met zijn allen rechtbank opennen tegen bebegim........
Laatst gewijzigd door celik68 op 01 okt 2012 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door bprosman »

kan ik toch niet verkopen
Doen ze wel voor je, stukje extra service.

Gesloten