LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DESIGN247 meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Riansje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:59

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Riansje »

De website trendsdicasa heeft ook veel weg van design 247... Dezelfde meubels en opzet van de site.. En hun showroom gaat deze maand open... Hoe toepasselijk als design 247 net helemaal leeg staat

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

Trendsdicasa heeft er inderdaad veel weg van. Weer een pyramide opzet ? Ze spreken er ook over dat ze net verhuisd zijn. :wink:

Wanneer ik de producten en de prijzen zie verbaast het me niets dat ze telkens stoppen wanner heel veel mensen aanbetaald hebben. Dat kan niet uit namelijk. Te mooi om waar te zijn.

martijn0098
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2013 12:25

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door martijn0098 »

Design is dus gewoon een piramide spel, ze verhuizen telkens als het ze te heet onder de voeten wordt.
Van Montfoort naar Wijchen, van Wijchen naar Mijdrecht, en nu dus onder een andere naam naar Utrecht.

Wat ook opvalt is dat er steeds een nieuwe BV wordt opgericht, waarschijnlijk is de administratie een rotzooitje en leven de eigenaren van onze centen een geweldig leven.
Net even de adressen gecheckt waar de BV's van de heren zitten op google streetvew, en dat zijn panden in Amsterdam, waar menig mens jaloers op is.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door sjoegel »

Burgemeester Norbruislaan 129 in Utrecht is het kantooradres. (is gewoon een woonhuis) Staat vermeld op hun site. Hier is ook de supersmokersclub.nl gevestigd. Is dat voor het rookgordijn :lol: ?

martijn0098
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2013 12:25

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door martijn0098 »

ik bedoelde meer de Veemkade in Amsterdam, dat is het adres van de holding !

Suzannah92
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2013 19:04

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Suzannah92 »

Wij zijn ook gedupeerde van deze heren.
Bij het inrichten van je eerste huis let je toch goed op met het uitgeven van je geld. Daarom vonden wij via internet een perfecte eettafel bij Design247.nl. Aangezien er boven in beeld keurmerken stonden en de tafel bij een SBS programma voorbij kwam had ik alle vertrouwen in de levering van de tafel. Op 02 mei 2013 heb ik een mail gestuurd naar de heren, met de vraag of zij mij konden bellen voor de bestelling. Ik twijfelde nog over de afmeting en wilde dit graag even doornemen. Op 14 mei 2013 heel enthousiast de bestelling geplaatst via internet. Aangezien er voor ons doen heel wat centen op tafel gelegd moesten worden koos ik voor de optie, 'betalen bij afhalen'. In nog geen 24 uur kreeg ik de bevestiging dat de levering was geplaatst en de tafel binnen 6 tot 8 werkweken zou arriveren op ons huisadres.
Omdat mijn vriend en ik na 4 weken van de verstreken leverdatum de sleutel ontvingen van ons huis, besloot ik een mail te sturen om na vraag te doen over de leverdatum. Hierop kreeg ik binnen 24 uur antwoord:

Arjo
MAY 29, 2013 | 03:33PM CEST
Geachte heer/mevrouw,

Uw order zal naar verwachting eind juni binnen komen op ons distributiepunt in Houten/ Mijdrecht, waarna de koerier binnen 2 werkdagen contact zal opnemen om een aflever afspraak te maken.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design 247
Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design247


Aangezien ik een maand later nog steeds niets had vernomen, weer een mail gestuurd waar ik wel antwoord op kreeg:

Geachte de heer/mevrouw,

Graag een respons op deze mail, aangezien ik op mijn voorgaande mails geen reactie heb ontvangen.

Na enige onenigheid over de leverdatum van mijn eettafel ontvang ik graag zo spoedig mogelijk een vastgezette afleverdatum.
Op 13 mei 2013 heb ik de levering bij u geplaatst. Vlak na de bestelling ontving ik van u de bevestiging dat de tafel eind juni afgeleverd zou worden.

Dit betekend dat wij inmiddels al 6 weken verder zijn en nog steeds in onduidelijkheid verkeren met betrekking tot de aflevering. Ik heb u meerdere malen aangegeven dat ik graag tussen 30 juni en 4 juli de eettafel ontvangen, wegens oplevering van het huis, en dit was volgens u geen enkel probleem.

Ik verwacht binnen nu en 36 uur een duidelijk en standvastig antwoord van u te ontvangen. Want ik neem, desondanks alle tegenslagen, nog graag de tafel bij u af.

U kunt mij morgen de gehele dag, en vrijdag vanaf 16:00, telefonisch bereiken op het nummer ...


Klantenservice <[email protected]>

Arjo
JUN 27, 2013 | 10:27AM CEST
Geachte mevrouw,

Op uw order zit een levertijd van 6-8 weken.
Wij verwachten dat uw order begin volgende week op transport naar Nederland gaat.

U ontvangt automatisch bericht wanneer dat deze is gearriveerd.

Met vriendelijke groet,

Design247
Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design247


En weer verstreken er dagen, weken.. Op 17 juni 2013 nogmaals geïnformeerd. Toen kreeg ik ineens de mail dat de eettafel nu half juli binnen zou komen bij de transporteur. Hierna weer niets vernomen na drie keer mailen kreeg ik pas antwoord:

Arjo
JUL 08, 2013 | 01:43PM CEST
Geachte heer/mevrouw,

Onze excuses voor het feit dat u niet bent ingelicht betreffende de vertraging van uw bestelling.

Deze zal naar verwachting 3e week juli binnen komen op ons distributiepunt in Houten/ Mijdrecht, waarna de koerier binnen 2 werkdagen contact zal opnemen om een aflever afspraak te maken.

Wij hopen dat u het geduld nog kunt opbrengen en nogmaals onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design 247
Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design247


En na weer heeeeeeeel lang wachten op de mail, was dit de laatste die ik kreeg:

Geachte heer, mevrouw,



Onlangs heb ik u geïnformeerd dat uw order halverwege juli geleverd zou worden.

Ik moet u tot mijn spijt mededelen dat dit vertraagd is. Wij zijn sterk afhankelijk van onze leveranciers in Roemenië, daarnaast hebben zij ook een zomerstop. Uw order wordt daardoor in de week van 5 augustus geleverd. Eerder krijgen wij helaas geen transport vanuit de fabriek.



Excuus voor het ongemak.



Met vriendelijke groet,




Design247


Hierna heb ik nooit meer iets van de heren vernomen. Tot ik vanavond naar Tros Radar surfte, was het voor mij nog een groot mysterie. Inmiddels ben ik er echt meer dan klaar mee en wil ik toch op zoek naar een nieuwe eettafel. Helaas kan ik nog nergens een soortgelijke vinden. Maar ik ben wel erg blij dat ik nooit het besluit heb genomen om vooraf te betalen.
Ik heb er geen enkel goed woord voor over hoe deze heren handelen. BELACHELIJK! Echt een onwijze teleurstelling zo voor ons eerste huis. Nu in een nog lege eetkamer, hoop ik dat er snel een mooie tafel zal staan. En deze zal zeker niet zijn van Design247.nl of een van hun andere zogenaamde BV's.

Riansje
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:59

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Riansje »

Wij vonden het ook moeilijk om nieuwe meubels te gaan zoeken... Vandaag maar een hele dag op pad geweest en uiteindelijk bij supermeubel in beverwijk een tafel besteld... Wel eikenhout maar niet helemaal hetzelfde.. Toch ben ik er erg blij mee en vielen de kosten mij daar ook nog wel mee. De oplichters van design maar gelijk een mail gestuurd met de annulering.. Zo kunnen ze mij ook niks maken mochten ze toch ooit nog eens met meubels komen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:Trendsdicasa heeft er inderdaad veel weg van. Weer een pyramide opzet ? Ze spreken er ook over dat ze net verhuisd zijn. :wink:

Wanneer ik de producten en de prijzen zie verbaast het me niets dat ze telkens stoppen wanner heel veel mensen aanbetaald hebben. Dat kan niet uit namelijk. Te mooi om waar te zijn.
http://www.baiama.nl/eettafels.html
http://www.klacht.nl/baiama-meubelzaak/ ... fraude-41/

Ik denk dat we baiama aan het lijstje kunnen toevoegen.

martijn0098
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2013 12:25

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door martijn0098 »

Baiama is 100% hetzelfde bedrijf, als je kijkt bij de KvK dan zie je dat de aandeelhouder van Design 247 (247 Furniture B.V.) ook aandeelhouder is van ABC Europe BV waar www.baiama.nl onder valt.

Kortom, ookal suggereerde ze zelf eerder op klacht.nl dat ze niet verbonden zijn met elkaar, dit is dus wel degelijk het geval !

Waarschijnlijk laten ze de ene BV straks gewoon failliet gaat om vrolijk met de volgende te beginnen.

Maike92
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2013 15:07

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Maike92 »

Weten jullie of er nog een manier is om ons geld terug te krijgen? Of kunnen we ons er maar beter bij neerleggen? Wij hebben overigens een nieuwe tafel besteld bij hioshop. We konden aan de deur pinnen en de tafel werd binnen een week geleverd. Een stuk beter dan Design247 dus en een prachtige eikenhouten tafel. Misschien een tip voor alle mensen die nog zonder tafel zitten?
[bericht aangepast i.v.m. plaatsen van commerciële links]

rbosker
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2013 21:12

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door rbosker »

bij kamer van koophandel niet bekend dat design 247 failliet is en bij de vervoerder ook niet hij vertelde wel dat fabriek stil lag in roemenie

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door devious »

fabrieken bewegen over het algemeen verdacht weinig, dus da's niks nieuws...

adkoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:42

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door adkoen »

Hier nog een dupeerde van design 247 die aan de lijst kan worden toegevoegd. Ik wil best wel wat tegen deze heren ondernemen, maar hoe? Ik was ook van plan om de showroom in Mijdrecht even een bezoekje te brengen. Ik koop namelijk alleen online als er ook een bezoekadres aanwezig is, zodat ik altijd de mogelijkheid heb om de verkopers persoonlijk te kunnen spreken als er iets mis gaat. En nu gaat het dan mis, is het pand ook nog leeg. Zoals alle andere gedupeerde baal ik vreselijk. Ik wacht op een salontafel vanaf 8 mei jl. Steeds weer de belofte dat het later zou worden geleverd en ook 10% korting aangeboden gekregen die natuurlijk nooit is gestort. Als er nog iets te redden valt, op welke manier dan ook, ik doe mee! En ondertussen, helaas op zoek naar een nieuwe salontafel maar zeker niet online!

adkoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:42

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door adkoen »

Even naar de site gekeken van Trendsdicasa die aan het verhuizen is naar Utrecht. Het lijkt er inderdaad op dat we hiermee de "oude" design247 hebben gevonden. Misschien een idee om eens met zijn allen naar Utrecht te gaan als de showroom klaar is (als er ooit werkelijk een showroom gaat komen). Weet iemand te achterhalen of beide bedrijven dezelfde eigenaar hebben? En misschien eens uitzoeken of onze "Arjo" daar toevallig ook te vinden is straks....

Silversea
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 aug 2013 22:54

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Silversea »

Hallo,

Wij hebben vanavond anderhalf uur op het politiebureau doorgebracht om aangifte te doen tegen Design247. Wij zijn goed geholpen en hebben geprobeerd zoveel mogelijk informatie te verschaffen. Wij hebben begin februari een bestelling geplaatst en betaald, maar uiteraard niets geleverd gekregen. Wij hebben per aangetekende brief geprobeerd onze bestelling te annuleren, maar de brief is niet bezorgd (omdat de showroom leeg was...). Wij doen ons uiterste best om ons geld terug te krijgen. Wij raden iedereen die net als wij slachtoffer is geworden van Design247 naar het politiebureau te bellen en een afspraak voor aangifte van oplichting te maken. Ze zullen je misschien in het begin proberen de deur te wijzen, maar zet door en leg uit dat je je verhaal wilt vertellen en aangifte van oplichting wilt doen. De politie heeft ons vanavond verteld dat onze aangifte zal worden doorgezet naar het Landelijk Opsporingsteam. Zij kunnen echter alleen een onderzoek starten als zij meerdere aangiftes hebben. Dus doe aangifte! Het heeft weinig zin om te proberen je geld terug te krijgen via een civiele procedure. Dat is prijzig en je moet zoiets alleen ondernemen als je zeker weet dat er nog geld te halen valt. Ik geloof niet dat er bij Design247 nog wat te halen valt... Dus nogmaals doe aangifte, daar bereik je nu het meeste mee. Wij hebben tevens contact opgenomen met de redactie van Opgelicht?! om het verhaal bekendheid proberen te geven. Van wat wij op internet hebben kunnen vinden, is dit spel al langer gaande, in verschillende landen en met verschillende websites. Wij waren helaas bij lange na niet de enige gedupeerden... Dit hebben we ook allemaal bij de politie verteld en staat in onze aangifte.

joseverhagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2012 16:32

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door joseverhagen »

Hallo,
ik krijg het een beetje benauwd als ik dit allemaal lees.
Wij hebben in februari een side table en een salontafel besteld bij Design 247.
Kreeg ook een mail dat het later geleverd zou worden om het feit dat het hout niet goed gedroogd was enz.enz.
Ik moet eerlijk zeggen dat de beide tafels verder wel conform afspraak werden geleverd al was het dan veel later dan gepland. Omdat ik het verhaal van het verkeerde hout enz. heel aannemelijk vond heb ik nu 26 juni ook de eetkamertafel besteld en meteen via Ideal betaald € 451,10.De tafel zou binnen 6-8 weken geleverd worden.
Omdat ik geen emailbericht heb ontvangen met wederom de melding dat de levering wel later zal volgen, heb ik inmiddels als drie keer een email gestuurd, en in tegenstelling tot de vorige keer, nu echter zonder reactie terug.
Vandaag ben ik maar eens gaan bellen op tel.nr.0800-2472472 de telefoon gaat 5 maal over maar dan krijg is de gesprekstoon. Heb het nu al tientallen keren geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
Dus............zoals het er nu uit ziet de verhalen op het forum er in meegenomen, ben ik dus ook het haasje en kan ik de betaalde tafel waarschijnlijk wel vergeten. Ben er serieus over aan het denken om aangifte te gaan doen!

streetcop
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2013 19:41

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door streetcop »

Hallo, helaas, weer een nieuwe gedupeerde van Design 24/7. Helaas heb ik te laat gerealiseerd dat er zoveel klachten waren over dit bedrijf. Anders had ik veel eerder gereageerd en de bestelling, geplaatst op 4 april 2013, geannuleerd. Vanmiddag nog een boze mail gestuurd naar het bedrijf, met daarin een vooraankondiging met juridische stappen als zij niet binnen 1 week zullen voldoen aan hun leveringsplicht. Kreeg binnen 1 uur een mail van hun terug met daarin het volgende:

Geachte heer, mevrouw,

Bij dezen willen wij u informeren betreffende uw vertraagde order.

Ten eerste spijt het ons mocht u geen antwoord hebben gekregen op een eventueel verstuurde email, dit in verband met onderbezetting op de klantenservice vanwege deze vertraging.

Momenteel word de productie geplant in overleg met de fabrikant, waardoor wij u geduld vragen tot aanstaande Woensdag de 28ste. zodat wij u exact en persoonlijk kunnen informeren betreffende de levering van uw meubel.

Bij voorbaat dank voor uw geduld. Om de communicatie beter te laten verlopen inzake vertraagde bestellingen, hebben wij het volgende email adres geopend voor eventuele vragen betreffende [email protected]

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Design 247


Ik geloof ook niet in een goede afloop. Ik ga zeker aangifte doen, en ga dit tot op de bodem uitzoeken. Ik laat het er niet zomaar bij zitten. Ben bereid tot het uiterste te gaan. Ga maandag, na aangifte te hebben gedaan, naar een jurist voor verdere hulp. Ga verder ook de bestelling direct annuleren. Daarna moet ik maar eens naar Utrecht.................

Mellisa
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:28

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door Mellisa »

Hallo, hier nog iemand die opgelicht is door design247..
25 mei een bestelling gedaan van een eettafel van 500 euro
ik heb 1x een email gestuurd en 1x een reactie gehad, dat het wat vertraagd was. daarna nog 3 mails gestuurd en geen reactie meer terug.. mijn vriend ging vandaag even langs en inderdaad pand is helemaal leeg..
eigenaar naast het pand is de huurder en is ook zwaar opgelicht door deze mensen.. al maanden geen huur betaald ! het mooiste is inderdaad ook dat ze 3 weken dicht zijn geweest vanwege vakantie.. maar volgens mij zijn ze verhuisd in die 3 weken naar utrecht omdat het te heet onder hun voeten werd.. ik ga woensdag aangifte doen.. ik raad iedereen ook aan om dat te doen. het is vervelend dat je in je eigen tijd weer anderhalf uur op een bureau moet zitten.. maar ja met niks doen, komt het geld helemaal niet terug.. en met zoveel aangiftes kunnen ze tenminste nog wat beginnen.. print alle referenties uit op internet en je eigen emails met orderbevestigingen etc!! zoveel mogelijk bewijs meenemen.. want ik belde ook en toen kwam het echt zo bij hun over dat je bestelling wat later word geleverd ofzo.. duidelijk vermelden dat het gaat om duidelijke oplichting!! ik heb zoiezo 2 adressen van deze 2 mannen die ik zeker aan de politie zal geven..

groeten,

adkoen
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:42

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door adkoen »

Beste mensen. Ook ik had de hoop opgegeven op mijn vooraf betaalde salontafel. Kreeg gisteren ineens een email dat ik de tafel kon ophalen op een lokatie in Utrecht. Direkt vandaag na toe gereden met de hoop mijn tafel daar ook daadwerkelijk aan te treffen. Het was een soort magazijn met allemaal dozen van div. Bestellingen. Er waren daar meer mensen die de hoop al hadden opgegeven. Superblij reden we met ons produkt in de auto weer naar huis. Met enige spanning alles uitgepakt en gemonteerd en nu moet ik zeggen dat de tafel wérkelijk prachtig is. Goede kwaliteit en onbeschadigd. Voor ons een klein feestje. Ik hoop dat iedereen een dezer dagen ook bericht krijgt. Er is nog hoop. Zou 10% korting krijgen, maar dat zal wel niets meer worden. Maar daar kan ik dan wel mee leven. Succes allemaal!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: DESIGN247 meubels

Ongelezen bericht door devious »

Beste adkoen,

Ik denk niet dat iemand hier op het forum je verhaal gelooft. En ook niemand hier heeft een mail gehad dat ze de goederen konden ophalen in Utrecht. Dus maak gewoon jezelf bekend, en als je iets voor de gedupeerden hier kunt betekenen kun je dat vast wel op een andere manier duidelijk maken dan via een paar sprookjes.

Gesloten