Misschien lees en hoor ik wat meer dan jou bprosman, ik heb namelijk ook upc, ( gelukkig geen horizon)
Vrienden en kennissen van mij ook (regio Eindhoven). Maar je kunt niet zeggen dat "het bij (bijna) niemand werkt" als je niet weet hoeveel boxen er totaal geinstalleerd zijn.
Bovendien (en kijk naar Har06) hoeveel mensen hebben hun TV ge-update ?. Mijn ex-vrouw had ook problemen met Ziggo en na 2 software updates (ze had ook een nieuwe TV) waren alle problemen weg.
En nu zal Har06 ongetwijfeld komen met "hoe moet een klant dat nou allemaal weten". Dat hoeft hij niet
maar dat wil hij zo. Vroeger kocht je een TV bij de elektro handel in je dorp/stad, die kwam dat ding netjes afleveren, uitpakken, alle zenders instellen, de kleuren instellen, uitleggen hoe eea werkte (toen ik stagiaire was telden we 1..1,5 uur voor een TV/ video recorder installatie en meer dan 2 uur als de mensen op leeftijd waren).
Tegenwoordig is een "tientje" voor een monteur al teveel , willen we alles voor de laagste prijs via het internet en van "RTFM - Read The F*cking Manual" hebben we nog nooit gehoord want het moet intiuitief zijn.