Pagina 6 van 7

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 10:53
door renegade66
Dat van horizon ligt echt niet aan de bekabeling bprosman.
ook dat heeft er mede mee te maken ciske.

maar dat spul uit de handel halen is ondoenlijk, weet je wat dat zou kosten?
en niet alle boxen hebben een probleem, op de totale aantallen is het maar een klein percentage.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 10:58
door ciske
maar dat spul uit de handel halen is ondoenlijk, weet je wat dat zou kosten?
Eerlijk gezegd , kan het mij niet veel schelen wat de kosten voor upc zijn.

Weet jij wat het de klanten kost???/ Een boel ergenis geen werkende spullen en later alsnog met heel veel aanhouden terug naar de oude box.

Dus vertel mij niks, ken er genoeg en lees zou ik zeggen het upc forum, er zijn er niet veel waarbij het goed werkt. ( vaak zelfs helemaal niet).

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 11:00
door bprosman
Dat van horizon ligt echt niet aan de bekabeling bprosman.
Nee TV problemen (ook blokjes ed) zijn nooit het probleem van de bekabeling , en met Horizon zijn er inderdaad meer (HDMI) problemen maar het blijft wel raar dat als er in mijn kennissenkring/familie iemand is met beeldproblemen en ik ga er naar toe met een rol KOKA, fatsoenlijke pluggen en een krimptang die niet in China uit oude groenteblikken geperst zijn, alle bouwmarktsplittermeuk (3* wordfeudwaarde) er tussenuit gooi en er een (retourgeschikte) Hirschmann tussenzet het in de meeste gevallen wel ineens werkt. :?
JA op QAM64 werken die (zoals Renegade ze omschrijft) flosdraadjes wel, op QAM256 en met retourkanalen niet meer.
er zijn er niet veel waarbij het goed werkt. ( vaak zelfs helemaal niet).
Weet jij het totaal aantal geinstalleerde Horizon boxen dan ?

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 11:02
door ciske
Weet jij het totaal aantal geinstalleerde Horizon boxen dan ?
Misschien lees en hoor ik wat meer dan jou bprosman, ik heb namelijk ook upc, ( gelukkig geen horizon)

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 12:25
door bprosman
Misschien lees en hoor ik wat meer dan jou bprosman, ik heb namelijk ook upc, ( gelukkig geen horizon)
Vrienden en kennissen van mij ook (regio Eindhoven). Maar je kunt niet zeggen dat "het bij (bijna) niemand werkt" als je niet weet hoeveel boxen er totaal geinstalleerd zijn.
Bovendien (en kijk naar Har06) hoeveel mensen hebben hun TV ge-update ?. Mijn ex-vrouw had ook problemen met Ziggo en na 2 software updates (ze had ook een nieuwe TV) waren alle problemen weg.

En nu zal Har06 ongetwijfeld komen met "hoe moet een klant dat nou allemaal weten". Dat hoeft hij niet maar dat wil hij zo. Vroeger kocht je een TV bij de elektro handel in je dorp/stad, die kwam dat ding netjes afleveren, uitpakken, alle zenders instellen, de kleuren instellen, uitleggen hoe eea werkte (toen ik stagiaire was telden we 1..1,5 uur voor een TV/ video recorder installatie en meer dan 2 uur als de mensen op leeftijd waren).
Tegenwoordig is een "tientje" voor een monteur al teveel , willen we alles voor de laagste prijs via het internet en van "RTFM - Read The F*cking Manual" hebben we nog nooit gehoord want het moet intiuitief zijn.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 12:31
door ciske
Tegenwoordig is een "tientje" voor een monteur al teveel , willen we alles voor de laagste prijs
Ik vind dit toch een overdreven reactie van je, sorry tis niet anders.

Mensen kunnen bij het bestellen een monteur krijgen( gratis) , maar als je steeds problemen hebt , en je moet tig keren de monteur betalen ( geen tientje), dan gaat dat aardig in de papieren lopen.

Nogmaals er zijn te veel klachten over die horizon en die dan in de handel laten, is echt niet netjes van upc.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 12:35
door bprosman
Nogmaals er zijn te veel klachten over die horizon en die dan in de handel laten, is echt niet netjes van upc.
Nogmaals, wat is "te veel" , 1 op de 5, 1 op de 50, 1 op de 500 , misschien wel 1 op de 10.000.

Er zijn "veel" klachten, maar zoek op dit forum eens op "Vodafone" of "hormoonspiraal" , barst ook van de klachten.
En nogal logisch dat er op een UPC forum veel klachten zijn daar gaat iedereen naartoe.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 12:38
door ciske
En nogal logisch dat er op een UPC forum veel klachten zijn daar gaat iedereen naartoe
Nogmaals bprosman, dat jij een provider verheerlijkt , wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt.

Dat mensen naar het upc forum gaan , is niet alleen vanwege de vele klachten, maar ook omdat daar webcare medewerkers op zijn.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 12:41
door bprosman
Nogmaals bprosman, dat jij een provider verheerlijkt , wil nog niet zeggen dat je gelijk hebt
Ik verheerlijk geen provider, ik probeer de boel in perspectief te zetten en je het verschil tussen "absolute" en "relatieve" aantallen uit te leggen maar dat lijkt onbegonnen werk.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 12:52
door ciske
Ik verheerlijk geen provider
Dan verschillen wij van mening, ik vind namelijk dat je dat wel doet.

:lol:

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 13:33
door Teunbosseman
Har06 schreef:
bprosman schreef:
worden de updates automatisch uitgevoerd via de kabel door UPC
Het is een menu optie, die moet je zelf uitvoeren als er een update klaarstaat.

Hoe weet ik dat ?
sorry ik ben a technisch
Al eens Gegoogled op RTFM ? :wink:
Ik vroeg wat TFM betekende aan de betreffende deskundige, (the f manuel) ik dacht aan een technisch woord :mrgreen:

Har, de manier waarop jij quote en regels markeer als vetgedrukt zijn vaak erg verwarrend. Jij stelt blijkbaar een vraag in mijn reactie op bprosman.
Daarbij stel ik nergens dat ik een deskundige ben of je moet doelen op enige ervaring, ja dat dan wel.

We hebben het over UPC waar denk je zelf dat je dan de TFM kan downloaden ( Read The F....cking ) Manual ) laat de R van Read weg en je hebt mijn afkorting.
Om nu toch een beetje de bal terug te kaatsen, jij stelde dat mijn buren klakkeloos Horizon hebben aangeschaft zonder op de site te kijken of hun tv wel geschikt was.......wel sluit jij altijd apparatuur aan zonder de handleiding ( manual ) te controleren ?

Zo a-technisch ben je niet over gekomen anders. Je loopt ook al tijdje mee toch ?


Anyway.....tis wachten denk ik op de eerstvolgende update

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 19:56
door Har06
het woord F wordt me duidelijk, schijnt een modern scheldwoord te zijn voor minderjarigen.

updates zijn op m,n nieuwe sony tv niet te krijgen, updates op de mediabox is me niets van bekend :wink:

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 21:36
door bprosman
Welke mediabox heb je ?

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 05 jan 2013 22:22
door Teunbosseman
Har06 schreef:het woord F wordt me duidelijk, schijnt een modern scheldwoord te zijn voor minderjarigen.

updates zijn op m,n nieuwe sony tv niet te krijgen, updates op de mediabox is me niets van bekend :wink:
Offtopic maar het F woord is zekers niet modern en bestaat al kweeniehoelang en is geheel zeker niet een scheldwoord voor minderjarigen........of bedoel je dat minderjarige het F woord veelal gebruiken ?

Sorry hoor maar ik snap jouw schrijfwijze veelal niet.


Anyway, krijg je geen berichten op je scherm als er berichten zijn ? Er zit een - INBOX - in je menu waarin berichten van UPC verschijnen. Meestal krijg je een bericht in je scherm dat er ongelezen berichten zijn.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 06 jan 2013 14:44
door Har06
bprosman schreef:Welke mediabox heb je ?

UPC Mediabox HD

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 06 jan 2013 14:47
door Har06
Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:het woord F wordt me duidelijk, schijnt een modern scheldwoord te zijn voor minderjarigen.

updates zijn op m,n nieuwe sony tv niet te krijgen, updates op de mediabox is me niets van bekend :wink:
Offtopic maar het F woord is zekers niet modern en bestaat al kweeniehoelang en is geheel zeker niet een scheldwoord voor minderjarigen........of bedoel je dat minderjarige het F woord veelal gebruiken ?

Sorry hoor maar ik snap jouw schrijfwijze veelal niet.

Anyway, krijg je geen berichten op je scherm als er berichten zijn ? Er zit een - INBOX - in je menu waarin berichten van UPC verschijnen. Meestal krijg je een bericht in je scherm dat er ongelezen berichten zijn.
Op iets wat je niet begrijpt zou ik niet reageren, anyway ? staat niet in het groene boekje.
In het menu van mijn tv zit geen inbox en berichten ontvang ik niet

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 06 jan 2013 14:54
door bprosman
Op iets wat je niet begrijpt zou ik niet reageren, anyway ? staat niet in het groene boekje.
In het menu van mijn tv zit geen inbox en berichten ontvang ik niet
Pot, ketel ? :)
Het menu van je Media box Har.

http://vragen.upc.nl/app/answers/detail ... e-mediabox

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 06 jan 2013 15:41
door Teunbosseman
bprosman schreef:
Op iets wat je niet begrijpt zou ik niet reageren, anyway ? staat niet in het groene boekje.
In het menu van mijn tv zit geen inbox en berichten ontvang ik niet
Pot, ketel ? :)
Het menu van je Media box Har.

http://vragen.upc.nl/app/answers/detail ... e-mediabox
Gelukkig ben ik jou niet Har.
Ach met Har gaan we weer dezelfde kant op als voorheen met Henri. Lezen is niet zijn sterkste kant.
Har, ik schrijf dat jouw schrijfstijl tsm quoteen veelal niet te begrijpen is, daarom vraag ik aan jou wat je nu bedoelt maar je verdomd het weer om antwoord te geven.

Ik begrijp mijzelf nu niet dat ik het je nog uitleg ook.......ppppfffff.

Nee, er staat wel meer niet in je boekje. Vragen staat vrij en google is je freundin :wink:

En welke type mediabox Har. UPC mediabox HD kunnen er meerdere zijn bv met harddisk of zonder etc etc.

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 06 jan 2013 21:46
door Har06
Teunbosseman schreef:
bprosman schreef:
Op iets wat je niet begrijpt zou ik niet reageren, anyway ? staat niet in het groene boekje.
In het menu van mijn tv zit geen inbox en berichten ontvang ik niet
Pot, ketel ? :)
Het menu van je Media box Har.

http://vragen.upc.nl/app/answers/detail ... e-mediabox
Gelukkig ben ik jou niet Har.
Ach met Har gaan we weer dezelfde kant op als voorheen met Henri. Lezen is niet zijn sterkste kant.
Har, ik schrijf dat jouw schrijfstijl tsm quoteen veelal niet te begrijpen is, daarom vraag ik aan jou wat je nu bedoelt maar je verdomd het weer om antwoord te geven.

Ik begrijp mijzelf nu niet dat ik het je nog uitleg ook.......ppppfffff.

Nee, er staat wel meer niet in je boekje. Vragen staat vrij en google is je freundin :wink:

En welke type mediabox Har. UPC mediabox HD kunnen er meerdere zijn bv met harddisk of zonder etc etc.
Beste Teun, van jouw uitleg raakt men van de wal in de sloot, blijkbaar leg jij graag zaakjes uit, toch prima voor jouw.

Mijn mediabox is zonder harddisk quit simple :wink:

Re: UPC Horizon box

Geplaatst: 06 jan 2013 21:55
door bprosman
De link die ik gaf beschrijft de upgrade procedure.