LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Horeca te DUUR ??????
Re: Horeca te DUUR ??????
Zou ik ook zeggen en er zijn goede parkeer mogelijkheden en je zit zo in het centrum met de metro.En daar is ruimte zat.
Dus Gast500...eventjes ergens 2 koffie, 2 jus, 2 broodjes nuttigen kost:
€ 22,- + € 5,50 (parkeren) + 2 metrokaartjes (ca. € 3,50 ??) = € 31,00!!!!!
Dat noem ik dus niet meer zo goedkoop. Daarbij heb je vast meer uitgegeven over de hele dag bekeken, ('s-avonds bij thuiskomst geen zin meer in koken, dan maar even naar de snackbar), en ga zo maar door.
Hoezo Horecaprijzen vallen wel mee?
€ 22,- + € 5,50 (parkeren) + 2 metrokaartjes (ca. € 3,50 ??) = € 31,00!!!!!
Dat noem ik dus niet meer zo goedkoop. Daarbij heb je vast meer uitgegeven over de hele dag bekeken, ('s-avonds bij thuiskomst geen zin meer in koken, dan maar even naar de snackbar), en ga zo maar door.
Hoezo Horecaprijzen vallen wel mee?
Nee ik zeg niet horecaprijzen vallen wel mee. .
Eerst even goed lezen.
Broodjes etc. E.22,-- is niet goedkoop.
Wel een meevaller het parkeren in de Arena:
Dat kost E.5,50
Hele dag parkeren en je krijgt 2 metro kaartjes gratis.
Nou dat vind ik goedkoop.
[/b]
Eerst even goed lezen.
Broodjes etc. E.22,-- is niet goedkoop.
Wel een meevaller het parkeren in de Arena:
Dat kost E.5,50
Hele dag parkeren en je krijgt 2 metro kaartjes gratis.
Nou dat vind ik goedkoop.
[/b]
Reactie op vorig schrijver.
Ik zou wel graag zo'n goedkoop pannekoekenhuisje kopen.....
Flauw natuurlijk hoor, maar ja het is zeker allemaal verschrikkelijk duur, maar niet alleen in de horeca.....
Ik zou wel graag zo'n goedkoop pannekoekenhuisje kopen.....
Flauw natuurlijk hoor, maar ja het is zeker allemaal verschrikkelijk duur, maar niet alleen in de horeca.....
Gewoon boycotten die horeca ? Zeker wanneer je bereid bent de hoge brandstofprijzen te betalen voor je auto. Schaf een paar klapstoeltjes aan en ga gewoon picknicken met zelfmeegenomen drankjes en etenswaar. Er zijn koelboxen genoeg om dit tijdelijk goed te houden.
Overigens KLAGEN kost ook niets vandaar dat dat massaal gedaan wordt op dit forum
Overigens KLAGEN kost ook niets vandaar dat dat massaal gedaan wordt op dit forum
Zelfs picknikken kost geld.
Vandaag naar het autostrand in Oostvoorne geweest.
Kon je voorheen gratis op rijden gratis parkeren.
Nu niet meer entree: €.1,50.
Niet echt duur maar ja ik bedoel maar ze slaan tegenwoordig overal een slaatje uit.
Vandaag naar het autostrand in Oostvoorne geweest.
Kon je voorheen gratis op rijden gratis parkeren.
Nu niet meer entree: €.1,50.
Niet echt duur maar ja ik bedoel maar ze slaan tegenwoordig overal een slaatje uit.
Wat zeur je toch ??? Alles is te duur en kost geld ?? Blijf dan thuis in je achtertuin of op je balkon !!!!!
Maar thuis kost het ook geld want je moet er eerst voor naar de super om proviand in te slaan. Wees blij dat je leeft, geniet er van en zeur niet over hoeveel het kost.
Alles heeft zijn prijskaartje, voor niets gaat de zon op. Leer eens TEVREDEN te zijn. Hoeveel mensen kunnen dat niet door een handicap of anderszins.
Maar thuis kost het ook geld want je moet er eerst voor naar de super om proviand in te slaan. Wees blij dat je leeft, geniet er van en zeur niet over hoeveel het kost.
Alles heeft zijn prijskaartje, voor niets gaat de zon op. Leer eens TEVREDEN te zijn. Hoeveel mensen kunnen dat niet door een handicap of anderszins.
Nou JH dan ga jij lekker picknikken in je achtertuin als je die hebt en anders op je balkon.
Veel plezier en zit niet te zeuren.
Veel plezier en zit niet te zeuren.
Hoi JH, waar de mensen hier niet aanwillen, is dat een dagje plezier toch wel geld kost. Dat heb jij gemerkt en dat heb ik ook gemerkt. Het is typisch nederlands. Je bent je bewust van de prijs, maar gaat toch op het terras zitten onder het mom van 'het goede leven'. Vervolgens krijg je de rekening te zien en dan schrik je. Je gaat naar huis en besluit te klagen over de horeca waar je volgende week toch weer zit.
Dagje efteling:
4x23 euro
8x 2,10 (0,5 literflesjes)
4 x 5,95 (Savonds eten)
2 x 6,00 (de souvenirs)
1x 5,00 (de parkeermunt)
Dat kost je ook 149 euro Maar je hebt er wel plezier van, en zeg nou zelf, je gaat toch niet elke dat naar de efteling. Als je alles zelf meeneemt liggen de kosten ook al een stuk lager he, maar dat is voor veel mensen weer teveel sjouwen.. je ziet het er is altijd wel wat te klagen...
Dagje efteling:
4x23 euro
8x 2,10 (0,5 literflesjes)
4 x 5,95 (Savonds eten)
2 x 6,00 (de souvenirs)
1x 5,00 (de parkeermunt)
Dat kost je ook 149 euro Maar je hebt er wel plezier van, en zeg nou zelf, je gaat toch niet elke dat naar de efteling. Als je alles zelf meeneemt liggen de kosten ook al een stuk lager he, maar dat is voor veel mensen weer teveel sjouwen.. je ziet het er is altijd wel wat te klagen...
De Efteling en ook andere pretparken zijn inderdaad duur. Maar je krijgt er wel veel voor terug. Wil je goedkoper dan zijn er ook minder "luxe" pretparken en speeltuinen. Dan moet je daarheen gaan. Op internet kun je alle prijzen van tevoren bekijken en moet je dus niet gaan zeuren dat het te duur is. De Efteling is trouwens een geweldig pretpark en ik vind het die euro's duidelijk wel waard. En inderdaad, je gaat niet iedere dag!
Dit is nog altijd omgerekend in guldens fl. 328,35!Dat kost je ook 149 euro
En dat voor één dagje uit; ik mag aannemen dat je de rest van het jaar ook wel 'ns een dagje uit wil.
De horeca draait zichzelf de nek om!
Voor de een is €.149,-- voor een dagje uit heel veel geld.
Je kan ook zeggen voor dit geld kan ik ook een weekje naar Turkije.
Het is maar net wat je er voor over hebt.
Je kan ook zeggen voor dit geld kan ik ook een weekje naar Turkije.
Het is maar net wat je er voor over hebt.
precies bekkum, het is wat je er voor over hebt 149 euro betalen voor een hoop plezier in het hoogseizoen of gewoon wachten tot iedereenweer aan het werk is en de scholen zijn weer begonnen.
Kijk danh heb je meer plezier dan met die massaconsumptie
En iedereen op een kkuitje. heerlijk mijn vakantie moet nog beginnen over een paar weken !
Kijk danh heb je meer plezier dan met die massaconsumptie
En iedereen op een kkuitje. heerlijk mijn vakantie moet nog beginnen over een paar weken !
Je kunt ook wachten tot je het niet meer kunt en dan een hoop geld op je rekening hebben en b.v. niet meer kunnen lopen.
Dan is 149 niet veel geld
Dan is 149 niet veel geld
Ja Ja Jij wel. Grapjas.
Nou €.4,50 voor twee bakkies koffie das duur ja.
Of is dat inclusief pannekoek?
Nee, dat kan ook niet.
Maar op terras in Amsterdam betaal je ook €.4,20 voor twee bakkies.
We zullen zo langzamerhand maar aan de prijzen moeten wennen en vind je het te duur niks gebruiken.
Nou €.4,50 voor twee bakkies koffie das duur ja.
Of is dat inclusief pannekoek?
Nee, dat kan ook niet.
Maar op terras in Amsterdam betaal je ook €.4,20 voor twee bakkies.
We zullen zo langzamerhand maar aan de prijzen moeten wennen en vind je het te duur niks gebruiken.
Heeft iemand er al eens bij stil gestaan wat de "horeca" allemaal moet betalen voordat ze überhaupt maar een bakje koffie voor je mag zetten? Dat de prijzen zo hoog zijn is natuurlijk belachelijk maar de prijs voor een bakje koffie wordt nog steeds vastgesteld zoals in de gulden tijd. Dat de prijzen nu hoger liggen is logisch, voor de horeca is ook alles duurder geworden en dat wordt gewoon doorberekend. Er wordt nu gediscussieerd over het gevolg, de horeca is zo duur, discussieer liever over de oorzaak... Waarom is alles, net zoals de horeca duurder geworden?
Dat komt omdat een medewerker van en horecazaak ergens een kopje koffie ging drinken en daar veel euro's voor moest betalen.discussieer liever over de oorzaak... Waarom is alles, net zoals de horeca duurder geworden?
Ging naar z'n baas en vroeg meer salaris vanwege z'n uitje.
Horecabaas dacht: "Hé, wat een ander kan, kan ik ook" en hij verhoogde de prijzen onder het mom van meer loonkosten horecapersoneel. Toen kwam de koffieleverancier en zag dat er veel geld betaald werd voor een kopje koffie. De koffieleverancier verhoogde zijn prijzen...etc. totdat de koffiebonenboer te horen kreeg dat er veel geld betaald werd voor een kopje koffie ergens aan de andere kant van de wereld. En...je raadt het waarschijnlijk al....de boer verhoogde zijn prijzen.
Dus als de horeca nu eens normale prijzen gaat berekenen voor 1 kopje koffie kunnen we misschien weer naar een accepttabele prijs en hoeft niet iedereen zich te verschuilen achter wat iemand nou voor JOUW kopje koffie allemaal moet doen.
Bekkum, kan jij serieus met twee man voor 149 euro naar turkije.. 8 dagen...? Ik moet het nog meemaken...