LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mama vs. Papa

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Auti-Mama

Re: Mama vs. Papa

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

riddert schreef:En als TS, Auti mama dus, nu eens een setje gordels voor achterin kocht en deze laat monteren, of zelf monteert? Dan is het probleem toch opgelost? Of is dit te gemakkelijk?
En dan betaal ik WEER voor mijn ex..... En dat heb ik al teveel gedaan. ;)

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Auti-Mama schreef:
Rim69 schreef:Dus een omgangsregeling stelt geen reet voor. Mama mag gewoon bepalen wat papa wel en niet mag, ondanks de afspraken die er gemaakt zijn. Die tellen gewoon even niet als het mama niet zo uitkomt. Mama bepaalt wat er gebeurt. Dagje Efteling met de kinderen? Veels te gevaarlijk. Ze zouden zo maar eens uit de Python kunnen vliegen. Rondvaart door Amsterdam? Ben je gek. Zo'n boot kan zinken. Wat kan jou die omgangsregeling nou schelen? Papa de kinderen? Ben je gek! Dat maakt mama wel uit.
Ik had hier een heel stuk getypt om mezelf te verdedigen en toen dacht ik.... Laat maar..... Ik wil alleen zeggen dat ik de omgang met papa en mijn ex-schoonfamilie heel hoog heb staan en daar ook ver voor ga. Maar er zijn grenzen en die waren nu bereikt.
Je vraagt of je in je recht staat. Niet of mensen er begrip voor op kunnen brengen. Als je man besluit om die kinderen na het weekend niet terug te brengen, maar ze een week te houden, omdat hij ze al zo weinig ziet zullen er ook mensen zijn die daar begrip voor kunnen hebben. Wil niet zeggen dat hij dan in zijn recht staat.
Jij schendt gewoon de gemaakte overeenkomst en probeert dan hier je gevoelsmatige gelijk te krijgen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Jij schendt gewoon de gemaakte overeenkomst en probeert dan hier je gevoelsmatige gelijk te krijgen
Nee dat doet zij niet, zij komt voor haar kids op , daar kan jij niet over oordelen rim, jij hebt geen kids.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Even een beetje off-topic: een 'kid' is een jong geitje. Waar dus die onzinnige gewoonte vandaan komt om 'kinderen' in Nederland te betitelen met 'kids' is me een raadsel. Ik blijf die geitjes maar voor me zien...
Wat is er mis met normaal Nederlands?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Miepje1 schreef:Even een beetje off-topic: een 'kid' is een jong geitje. Waar dus die onzinnige gewoonte vandaan komt om 'kinderen' in Nederland te betitelen met 'kids' is me een raadsel. Ik blijf die geitjes maar voor me zien...
:lol: :lol:

Rim69

ciske schreef: Nee dat doet zij niet, zij komt voor haar kids op , daar kan jij niet over oordelen rim, jij hebt geen kids.
Ik heb een kinderboerderij.

ciske

Miepje1 schreef:Even een beetje off-topic: een 'kid' is een jong geitje. Waar dus die onzinnige gewoonte vandaan komt om 'kinderen' in Nederland te betitelen met 'kids' is me een raadsel. Ik blijf die geitjes maar voor me zien...
:lol: :lol: Ik zie dan toch echt kinderen voor mij hoor :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

From de joe es of ee, ai sink.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Auti-Mama schreef:
riddert schreef:En als TS, Auti mama dus, nu eens een setje gordels voor achterin kocht en deze laat monteren, of zelf monteert? Dan is het probleem toch opgelost? Of is dit te gemakkelijk?
Hij heeft wel weer een baan las ik :)

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb niet het hele topic gelezen, en juridisch weet ik het ook niet, maar wil wel zeggen dat ik het helemaal met je eens ben. Ik zou mijn kids ook niet (laten) vervoeren zonder gordels. Het feit dat je ex precies een auto koopt zonder gordels zegt mi wel iets.

Je moet er toch niet aan denken wat er met kinderen gebeurd, vooral als ze nog heel jong zijn dus onder de puberleeftijd, als je een klapper maakt. Brrrrr.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Auti-Mama schreef:
punt is wel: dit is iets wat jijzelf wilt, niet omdat het moet, maar omdat jij het wilt, en nergens anders om... Want ook zonder gordels voldoet hij aan de wet. Dus dan is het ook logisch dat degeen die het wilt omdat hij/zij het wilt en nergens anders om de kosten draagt.
Ik snap de argumentatie, maar die is wel een beetje erg zwart wit.
Maar er speelt veel meer dan dit als je tussen de regels door leest, en dit wordt denk ik alleen maar als (extra) hefboom gebruikt. Of dat erg zinvol is, tja. mag ieder voor zich weten, dat dan weer wel.

sephora30

Nee dat is ook niet zo. Het is gewoon veel veiliger voor kids als ze in de gordels zitten. Voor iedereen trouwens. Geef Auti-mama helemaal gelijk.

Rim69

sephora30 schreef:Nee dat is ook niet zo. Het is gewoon veel veiliger voor kids als ze in de gordels zitten. Voor iedereen trouwens. Geef Auti-mama helemaal gelijk.
Dan had ze dat in de omgangsregeling op moeten laten nemen. Ze stelt nu eenzijdig extra eisen. Als de ex dat zou doen dan had je de poppen aan het dansen.

ciske

Rim69 schreef: Dan had ze dat in de omgangsregeling op moeten laten nemen. Ze stelt nu eenzijdig extra eisen. Als de ex dat zou doen dan had je de poppen aan het dansen.

Dat is een aanname van jou, dat weet jij niet!! Jij kent TS niet.

witte angora

ciske schreef:
Rim69 schreef: Dan had ze dat in de omgangsregeling op moeten laten nemen. Ze stelt nu eenzijdig extra eisen. Als de ex dat zou doen dan had je de poppen aan het dansen.

Dat is een aanname van jou, dat weet jij niet!! Jij kent TS niet.
Nee, maar ze gooit wel het 'probleem' op het forum, zonder dat de ex hier van af weet of zijn kant van het verhaal vertelt. Ik denk dat er in dit topic al aardig wat poppen aan het dansen zijn. :wink:

sephora30

Rim69 schreef:
sephora30 schreef:Nee dat is ook niet zo. Het is gewoon veel veiliger voor kids als ze in de gordels zitten. Voor iedereen trouwens. Geef Auti-mama helemaal gelijk.
Dan had ze dat in de omgangsregeling op moeten laten nemen. Ze stelt nu eenzijdig extra eisen. Als de ex dat zou doen dan had je de poppen aan het dansen.
Toen de omgangsregeling werd opgesteld had de ex nog gewoon een auto met gordels.

sephora30

witte angora schreef:Nee, maar ze gooit wel het 'probleem' op het forum, zonder dat de ex hier van af weet of zijn kant van het verhaal vertelt. Ik denk dat er in dit topic al aardig wat poppen aan het dansen zijn. :wink:
En waarom zou ze dat niet doen, is toch een hele normale vraag. En wat heeft de ex met dit topic te maken, wat zou ie moeten vertellen wat niet al duidelijk is dan?

witte angora

sephora30 schreef:
witte angora schreef:Nee, maar ze gooit wel het 'probleem' op het forum, zonder dat de ex hier van af weet of zijn kant van het verhaal vertelt. Ik denk dat er in dit topic al aardig wat poppen aan het dansen zijn. :wink:
En waarom zou ze dat niet doen, is toch een hele normale vraag. En wat heeft de ex met dit topic te maken, wat zou ie moeten vertellen wat niet al duidelijk is dan?
Even doorredenerend, wat heeft iedere andere Nederlander met een omgangsregeling tussen de TS en haar ex te maken? Ik denk dat het toch echt iets tussen die twee is, waarbij dus een van de twee niet de gelegenheid krijgt zijn weerwoord te geven.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Iedereen bedankt voor zijn/haar visie op dit probleem!! Verder reageer ik hier niet meer omdat het af en toe nu wel heel erg ver afdwaalt van het probleem waar het mee begon. ;)

sephora30

T ging niet om de omgangsregeling het ging om de autogordels!

Gesloten