Anir-massin schreef:Vandaag las ik op het internet dat tandartsen geen röntgenfoto maken voor zwanger vrouwen.
1. Ik belde de tandarts en ik vroeg de receptionist: “Maken jullie röntgenfoto’s bij zwangere vrouwen ?”
Ze zei: nee dat doen we niet.
Ik zei: een paar weken geleden hebben jullie dat wel gedaan bij mijn vrouw.
Ze keek in de computer en zei ze: “ De tandarts wist er van en daarom gebruikte hij zwakke straling”.
Dit verhaal van de receptionist klopt niet. De tandarts vroeg niet of mijn vrouw zwanger is en hij wist niet dat mijn vrouw zwanger is.
Pas nadat we de foto hebben gemaakt, zei mijn vrouw tegen hem dat ze zwanger is.
Ik vind dit het kwalijks en ik zou hier erg boos om worden. Ik zou hierdoor het vertrouwen in de tandartspraktijk verliezen.En dan kan ik me voorstellen dat je de rekening ook in twijfel trekt.
ik dacht dat de tarieven tegenwoordig verplicht worden aangegeven?
dan weet je dus wat het kost
overigens kun je ook besluiten om maar niet naar de tandarts te gaan
Anir-massin schreef:Vandaag las ik op het internet dat tandartsen geen röntgenfoto maken voor zwanger vrouwen.
1. Ik belde de tandarts en ik vroeg de receptionist: “Maken jullie röntgenfoto’s bij zwangere vrouwen ?”
Ze zei: nee dat doen we niet.
Ik zei: een paar weken geleden hebben jullie dat wel gedaan bij mijn vrouw.
Ze keek in de computer en zei ze: “ De tandarts wist er van en daarom gebruikte hij zwakke straling”.
Dit verhaal van de receptionist klopt niet. De tandarts vroeg niet of mijn vrouw zwanger is en hij wist niet dat mijn vrouw zwanger is.
Pas nadat we de foto hebben gemaakt, zei mijn vrouw tegen hem dat ze zwanger is.
Ik vind dit het kwalijks en ik zou hier erg boos om worden. Ik zou hierdoor het vertrouwen in de tandartspraktijk verliezen.En dan kan ik me voorstellen dat je de rekening ook in twijfel trekt.
ik dacht dat de tarieven tegenwoordig verplicht worden aangegeven?
dan weet je dus wat het kost
Anir-massin ik zou me door bijv de huisarts of de nieuwe tandarts laten uitleggen in hoe verre die foto's schadelijk zijn. Misschien dan het anderen lukt om je gerust te stellen.
Dat heeft Vroem ook al geprobeerd maar TS heeft "zijn waarheid" op het Internet gevonden en is daar niet vanaf te brengen.
Bovendien is de verhouding tussen ts en vroem niet meer zo goed. Dan kan het ook moeilijk voor ts zijn om iets van vroem aan te nemen.
Volgens mij is de verhouding tussen TS en iedereen die een andere mening is toegedaan slecht. Niet alleen Vroem.
Het gaat om de gezondheid van mijn kind dat nog naar de wereld komt. Ik ben hier niet aan het discussiëren over de prijzen bij AH.
Als je kind ooit slachtoffer wordt van een stomme arts, ga je natuurlijk anders piepen.
volgens mij hebt u het over het niet betalen van een rekening
ik zie het verband niet met de gezondheid van een kind
Misschien heeft TS zelf, net zoals de tandarts, het vragenformulier niet goed gelezen, kan maar zo zijn dat bij de vraag over zwangerschap iets over röntgenfoto's staat.
zou u kunnen en zelfs moeten weten aangezien het wetgeving is en elke nederlander geacht wordt de wet te kennen. Tarieven en alles wat ermee te maken heeft en regelgeving is allemaal te vinden op de site van de NZA.
Net zoals iedere nederlander geacht is de wet te kennen (WGBO) waarin geregeld is hoe zorgverleners en patienten met elkaar om dienen te gaan (rechten EN plichten werkt 2 kanten op) . Dat is tevens de wet waarin geregegld is dat TS gewoon de rekening moet betalen, ook al heeft de tandarts verzuimd om de anamnese te lezen voorafgaan de aan maken foto. Wil hij daar iets mee zal hij toch gewoon een klacht in moeten dienen bij klachten commissie of medische tuchtraad. En die klacht gaat over handelswijze, en staat los ervan of de declaratie terecht is of niet, die dingen zijn gescheiden discussiepunten, hebben helemaal niets met elkaar te maken.
En ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen over die orthodontische behandeling waar het allemaal mee begon..jammer want wel redelijk essentieel.
En, geachte vroem, ik verwacht ook niet (meer) dat er een antwoord zal komen. Want de gegeven antwoorden bevallen de TS kennelijk niet en in de wetten die wij allen geacht worden te kennen, zal de TS ook niet weten (ik eerlijkheidshalve ook niet ), lijkt dit item een stille dood te sterven. U heeft uw best gedaan en meer kan men meestal niet verlangen.
er zijn ook wetten die ik niet ken hoor. Maar iemand die dit forum weet te vinden weet ook wel hoe aan dat soort info te komen is.
En als je (ook ongewild) met zaken waar ongetwijfeld wetgeving over is te maken krijgt lijkt het mij persoonlijk slim om eerst dat traject na te gaan voor te gaan klagen, want misschien ben je zelf wel niet degeen die recht tot klagen heeft,en dan sta je mooi voor ...(vul maar in).
zou u kunnen en zelfs moeten weten aangezien het wetgeving is en elke nederlander geacht wordt de wet te kennen. Tarieven en alles wat ermee te maken heeft en regelgeving is allemaal te vinden op de site van de NZA.
Net zoals iedere nederlander geacht is de wet te kennen (WGBO) waarin geregeld is hoe zorgverleners en patienten met elkaar om dienen te gaan (rechten EN plichten werkt 2 kanten op) . Dat is tevens de wet waarin geregegld is dat TS gewoon de rekening moet betalen, ook al heeft de tandarts verzuimd om de anamnese te lezen voorafgaan de aan maken foto. Wil hij daar iets mee zal hij toch gewoon een klacht in moeten dienen bij klachten commissie of medische tuchtraad. En die klacht gaat over handelswijze, en staat los ervan of de declaratie terecht is of niet, die dingen zijn gescheiden discussiepunten, hebben helemaal niets met elkaar te maken.