Pagina 6 van 8

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 sep 2013 11:02
door JAAPJAAP
Mijn moeder is met haar 90ste naar het verzorgingshuis gegaan.
Bij afwikkeling van telefoon, dacht zal wel KPN zijn, bemerkte ik dat zij bij Pretium telefonie heeft ondergebracht. Bij het doorzoeken van haar afschriften zag ik dat ze ook een abb. bij Privelege had.

Belde Pretium om op te zeggen. ze vroegen ter bevestiging de geboorteddatum van mijn moeder.
Op mijn vraag of ik Privelege hierbij ook had opgezegd kreeg ik de mededeling dat dat apart moet
want het is een ander bedrijf ( na aandringen gaven ze toe dat het een "zuster" was. maar moest apart)

Belde Privelege en vroeg waar mijn moeder lid van was, een internet veiling site!!!!!!
(zal niet herhaalen wat ik toen gezegd heb)
Naar het schijnt al 5 jaar!!! daarnaast krijgt mijn moeder naar het schijnt ( werd in telefoontje niet genoemd maar lees ik nu op het forum) 2 keer in het jaar een flutblad, die alleen maar dient om de juridisch de lading te dekken dat het niet alleen om de site te doen is .

Nu begrijp ik waarom Pentium de leeftijd registreerd en dat doorgeeft aan Privelege om van uit dat bestand bejaarden die nog nooit een PC hebben aangezet met een veilingsite per jaar minimaal 70 euro aftetroggelen.

Mijn moeder heeft geen stukken en op de vraag bij Pentium en Privelege of zij een getekende overeenkomst kunnen overleggen wordt er geantwoord dat de overeenkomst telefonisch is aangegaan en dat de banden eventueel op te vragen zijn. Voor dat laatse heb ik helemaal geen zin want dan hoor ik hoe een vrouw van 85 wordt ingepalmd en een positief antwoord wordt ontfutseld.

Het verbaast mij dat dit soort oplichterspraktijken als Privelege in Nederland ongestraft kan plaatsvinden en gezien de de band met Pretium, maakt Pretium zich daar mede schuldig aan.

Het gaat hier om hoog bejaarde mensen die er ingeluisd worden!!!!!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 sep 2013 12:31
door MementoMori
Beste mensen,

Je kunt niet even rustig met vakantie of de klachten over Pretium komen weer ;-)

Beste Jaapjaap, Zie de link voor de Telefoongids die KrikvdKruk hierboven geeft. Daar staat veel wetenswaardigs in en hulp voor het aanpakken. En volg ook maar het advies van KrikvdKruk op om te klagen bij klacht.nl. Hij loopt al wat jaartjes mee op Pretiumgebied ;-) met een schat aan ervaring.

Groetjes,
MementoMori

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 sep 2013 16:33
door JAAPJAAP
Heb met aangetekende brieven de boel opgezegd en autoincasso laten blokkeren
Ik bespaar mij de moeite om geld terug te vorderen, Het maakt mij alleen maar kwader.

Je moet je als mens alleen schamen om bij dergelijke bedrijven te werken

Punt !!!!

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 10 okt 2013 21:08
door Gerry Goossens
Mijn ouders (83 en 79 jaar oud) werden afgelopen week ook gebeld door iemand die zei namens KPN te bellen, met de vraag of ze nog tevreden waren over hun abonnement. Hun gegevens werden nagegaan, waarna de telefoniste van "KPN" zei dat ze blij was dat mijn ouders bij KPN wilden blijven. Enkele dagen later lag er een brief van Pretium op de mat met het bericht dat het telefoonabonnement bij KPN was opgezegd door Pretium en dat vanaf die datum het abonnement via Pretium zou lopen.
Mijn moeder belde later met Pretium die zeiden dat ze een bandje kon krijgen waarop de bevestiging stond dat ze hun abonnement bij KPN opgezegd hadden.
Ze zijn helemaal overstuur van deze afschuwelijke vorm van oplichting. We gaan proberen alles zo snel mogelijk in orde te maken, zodat ze weer rustig kunnen slapen.
Het is zo afschuwelijk, ze durfden de deur al bijna niet meer open te doen, en zijn nu ook bang geworden om de telefoon op te nemen.... Gangsterpraktijken zijn het!!!
Mag dit allemaal zomaar... en zou het niet veel beter zijn als de wet werd aangepast, zodat mensen moeten tekenen voor een abonnement, net als vroeger? Een bedrijf als Pretium kan telefonisch een abonnement afsluiten, maar de 'klant' moet de grootst mogelijke moeite doen eraf te komen.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 11 okt 2013 21:46
door MementoMori
Beste Gerry,

In de Telefoongids staat alles wat je wilt weten. Misschien kan je nog van de 7 wrkdagen bedenktijd gebruik maken. Met de Schnellstart :mrgreen: Jawohl! van dokter Oetker ben je er zo uit over wat je moet doen. En verder is er ook veel wetenswaardigs in te lezen :D

Groetjes,
MementoMori

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 05 jan 2014 17:22
door jellesbode
Hoe kan dit bedrijf mensen bellen die in het bel me niet register staan.
Dit gebeurde met mijn 90 jarige vader.
Zij overtreden daar de regels mee.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 06 jan 2014 00:01
door KrikvdKruK
Het is sowieso al een schande, dat Pretium een 90-jarige bejaarde lastig valt met dit soort misleidende telefoontjes.
Informatie hierover en een klacht indienen via Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... och-gebeld.

Zet de klacht ook op http://www.klacht.nl/pretium/. De klacht is dan voor iedereen zichtbaar en wordt met een beetje geluk ook nog bevredigend opgelost door Pretium Webcare.

Helaas heeft de wetgever een idiote constructie bedacht, waardoor de inmiddels 8 miljoen geregistreerden bij het BelMenietRegister (https://www.bel-me-niet.nl/) toch gewoon mogen worden gebeld, als ze ooit abonnee zijn geweest bij dat bedrijf.

U mag in dat geval tijdens een telemarketing gesprek zeggen, dat u nooit meer gebeld wilt worden, maar dat soort communicatie werkt niet bij Pretium.

Alleen een aangetekende brief met bevestiging ontvangst heeft effect bij Pretium (kosten 8 euro).

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 07 jan 2014 18:38
door Frans4949
Het is weer zover. Mijn moeder van 95 werd vorige week gebeld door KPN (dacht ze). Toen ze vertelde dat haar zoon alles voor haar regelde en ze mijn telefoonnummer wilde geven, was dat niet nodig. Ze zou wel een brief krijgen die ze maar moest laten lezen. En ja hoor, de volgende dag een een dikke envelop met alles geregeld voor een overstap naar Pretium. Gewoon schandalig.
Telefonisch contact leverde de opmerking op dat er toch geen probleem was, er werd door Pretium immers aangeboden om binnen 7 dagen kosteloos op te zeggen. Een kort briefje is al genoeg.
Vervolgens heb ik een klacht via klacht.nl willen verzenden. Dit is na 4 pogingen niet gelukt wegens foutmelding "413 Request Entity too large". Zo krijg je nautuurlijk niet veel klachten! Dan toch maar in een envelop gedaan.
Wanneer worden deze praktijken eens gestopt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 08 jan 2014 10:20
door Pretium Webcare
Frans4949 schreef:Het is weer zover. Mijn moeder van 95 werd vorige week gebeld door KPN (dacht ze). Toen ze vertelde dat haar zoon alles voor haar regelde en ze mijn telefoonnummer wilde geven, was dat niet nodig. Ze zou wel een brief krijgen die ze maar moest laten lezen. En ja hoor, de volgende dag een een dikke envelop met alles geregeld voor een overstap naar Pretium. Gewoon schandalig.
Telefonisch contact leverde de opmerking op dat er toch geen probleem was, er werd door Pretium immers aangeboden om binnen 7 dagen kosteloos op te zeggen. Een kort briefje is al genoeg.
Vervolgens heb ik een klacht via klacht.nl willen verzenden. Dit is na 4 pogingen niet gelukt wegens foutmelding "413 Request Entity too large". Zo krijg je nautuurlijk niet veel klachten! Dan toch maar in een envelop gedaan.
Wanneer worden deze praktijken eens gestopt.
Beste Frans,

Vervelend dat uw moeder blijkbaar ten onrechte akkoord is gegaan met een abonnement. Het klopt dat dit binnen 7 dagen te annuleren is. Mocht het nodig zijn, dan helpen we hier graag bij.

Tevens vinden wij het vervelend dat het plaatsen van uw klacht op klacht.nl niet lukte. Wij hebben doorgegeven aan klacht.nl dat deze error voorkomt, meer kunnen wij hier echter niet aan doen. Klacht.nl is immers een onafhankelijke partij.

Hopelijk kunnen we dit via deze weg alsnog voor u en uw moeder oplossen. Indien u dit wenst, ontvangen we graag in een privéberichtje uw gegevens en die van uw moeder, zodat we optimaal kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Webcare team Pretium

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 08 jan 2014 13:21
door bokkel
Pretium Webcare schreef:...Vervelend dat uw moeder blijkbaar ten onrechte akkoord is gegaan met een abonnement. Het klopt dat dit binnen 7 dagen te annuleren is. Mocht het nodig zijn, dan helpen we hier graag bij...
Ten onrechte akkoord? Dan zijn jullie toch gewoon fout bezig? En dan geldt die 7 werkdagen-regel niet meer, dan is het namelijk een "illegaal" akkoord en hoort het ontbonden te worden, zelfs al is het een jaar na dato. Bewijslast ligt overigens ook bij Pretium dan. Briljant. Ik blijf me verbazen dat er nog steeds Pretium-klanten zijn.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 26 jan 2014 13:12
door henkiew
En ja hoor... mijn moeder van 77 is ook slachtoffer geworden van de Pretium telefoonterreur.
Voor de 2e keer !
Mijn moeder twijfelde deze keer en vroeg of ze echt wel met KPN sprak. "ja natuurlijk mevrouw, uw bankrekening is toch ..... ?" ja, dat klopt. "dat kan ik natuurlijk alleen maar weten als ik van de KPN ben mevrouw"
dus... ik ga ze maandag maar weer bellen en de boel terugdraaien, maar dit is toch wel het toppunt van oplichting.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 26 jan 2014 13:15
door Jolijn
Ik vraag we af OF en welke rol KPN hierin speelt. Bankrekeningnummer gekoppeld aan een telefoonnumer, dat is toch niet iets wat zo maar in het openbaar bekend is.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 26 jan 2014 15:13
door bokkel
Nou, dat zal je verbazen. Iedereen roept wel heel hard dat ze niks te verbergen hebben en dat ze alles mogen weten, maar daar krijg je dus dit soort rotzooi van. En als er dan een mooie blonde dame komt vertellen op de TV dat wij Nederlanders veel te makkelijk de privacy wegwuiven wordt ze weggehoond door een beroemde homo. Juist. Privacy...belangrijker dan je denkt en nu weet je waarom.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 26 jan 2014 18:13
door Jolijn
bokkel schreef:Nou, dat zal je verbazen. Iedereen roept wel heel hard dat ze niks te verbergen hebben en dat ze alles mogen weten, maar daar krijg je dus dit soort rotzooi van. En als er dan een mooie blonde dame komt vertellen op de TV dat wij Nederlanders veel te makkelijk de privacy wegwuiven wordt ze weggehoond door een beroemde homo. Juist. Privacy...belangrijker dan je denkt en nu weet je waarom.
Het zijn allemaal oudere mensen die benaderd worden door Pretium, heel vaak KPNners, om het zo te zeggen. Vaak ook mensen die geen pc hebben en nog nooit iets op internet hebben gedaan.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 26 jan 2014 18:31
door turtle
Jolijn schreef:
bokkel schreef:Nou, dat zal je verbazen. Iedereen roept wel heel hard dat ze niks te verbergen hebben en dat ze alles mogen weten, maar daar krijg je dus dit soort rotzooi van. En als er dan een mooie blonde dame komt vertellen op de TV dat wij Nederlanders veel te makkelijk de privacy wegwuiven wordt ze weggehoond door een beroemde homo. Juist. Privacy...belangrijker dan je denkt en nu weet je waarom.
Het zijn allemaal oudere mensen die benaderd worden door Pretium, heel vaak KPNners, om het zo te zeggen. Vaak ook mensen die geen pc hebben en nog nooit iets op internet hebben gedaan.
En kan dat niet gestopt worden dan ?

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 26 jan 2014 20:06
door bokkel
Jolijn schreef:Ik vraag we af OF en welke rol KPN hierin speelt. Bankrekeningnummer gekoppeld aan een telefoonnumer, dat is toch niet iets wat zo maar in het openbaar bekend is.
Ik reageerde hierop, want ja, het is dus WEL allemaal openbaar en voor ieder bedrijf op te vragen. Niets bijzonders aan. Zelfs de kosten worden ingecalculeerd. Dus maak je borst maar nat, het wordt allemaal nog gekker als het aan Opstelten ligt.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 jan 2014 19:39
door MementoMori
Beste mensen,

In dit geval is helemaal niet moeilijk te raden wat er is gebeurd. Henkiew schrijft dat zijn moeder voor de 2e keer gestrikt is door Pretium. Pretium heeft gewoon haar bankrekeningnummer van de eerste keer onthouden. En dan flikken ze het nadat het abonnement is opgezegd na een tijdje gewoon weer, want ze weten dat daar een oude vrouw zit.

Groetjes,
MementoMori

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 27 jan 2014 20:13
door bokkel
Precies, en eigenlijk hadden ze die gegevens moeten vernietigen...Conform Privacywetgeving

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 31 jan 2014 21:29
door wiekie
Op ong. 13 januari heeft mijn 12 jarige dochter de telefoon opgenomen. Ze heeft duidelijk aangegeven de dochter te zijn. Achteraf, weet ik sinds gisteren 30 januari, was dit Pretium. Vervolgens waren zij in het bezit van gegevens van mijn man. Hoe kan dat? Pretium herhaalde die gegevens waarna mijn dochter gevraagd werd die gegevens te bevestigen. Achteraf besefte zij dat dit niet klopte en heeft het ons meteen verteld.
Op 30 januari ontvingen wij een brief van Pretium met de mededeling dat ons KPN-abonnement op 18-02-2014 zou worden overgezet.
Uiteraard heb ik gebeld met Pretium. Zij gaven aan de 14e januari een welkomstpakket te hebben toegezonden. Deze heb ik echter nooit ontvangen( uuhhh, wiens schuld is dat eigenlijk?)........Ik ben dus ook niet in de gelegenheid geweest binnen de gestelde termijn te reageren. Ik wist immers niet welk bedrijf mijn dochter aan de telefoon had gehad.
Pretium gaf aan dat ik maar een brief moest sturen met een uitleg en dan zouden ze kijken of ze actie gingen ondernemen.
Ik ben geschrokken van deze agressieve manier van werving. Men heeft duidelijk willens en wetens ons erin willen laten lopen.
Overigens staan wij vermeld in het bel-me-niet register.
Ik ga er nu nog maar vanuit dat met rechtsbijstand e.d. dit weer goed komt, maar ik vind het wel heel erg dat dit zomaar kan.

Re: Pretium Telecom

Geplaatst: 01 feb 2014 00:27
door bokkel
Nou ja, je moet eigenlijk de 'voicelog" opvragen, maar daar gaat Pretium erg moeilijk over doen . Stuur die brief met het verzoek om de voicelog te kunnen ontvangen èn af te luisteren. Geef ze daarvoor maximaal 7 dagen de tijd, daarna ga je onverrichterzake naar de Geschillencommissie. Het geld dat je daarvoor betaalt krijg je na je gelijk gewoon terug. Doe ook aangifte bij de politie, dan sta je wat sterker. Ze horen namelijk de geboortedatum te verifiëren van de klant. Met haar 12 jaar heeft je dochter vast geen JA gezegd op de vraag of ze 18 was en uit hoofde van haar ouders mocht beslissen.
MAYOR ****-up van Pretium en ja, strafbaar met een heerlijke boete.
Succes, het is een vrij lang traject maar je wint. En doorzetten, want Pretium gaat slijmen als ze merken dat ze fout zitten.