LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met schulden emigreren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Die loverboy toen was ik 19 en ik was 21 toen ik er letterlijk ben kunnen ontsnappen. En ik snap dat 50.000 klinkt als ontzettend veel dat is het natuurlijk ook maar vergeet niet dat ik al een ton heb afbetaald he!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

Proudmama schreef:Die loverboy toen was ik 19 en ik was 21 toen ik er letterlijk ben kunnen ontsnappen. En ik snap dat 50.000 klinkt als ontzettend veel dat is het natuurlijk ook maar vergeet niet dat ik al een ton heb afbetaald he!

Je hoeft je tegenover dit soort mensen niet te verantwoorden. :-)

Wees blij dat je groen licht hebt en het gaat je verder lukken om het af te lossen.

Mucha

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Boesta »

selelenatje schreef:Volgens de info die ik opzoek en dingen die ik lees.. kunnen ze je pas wat maken zodra je weer in NL ingeschreven staat.

Ondanks alle info die u hier nu al gehad heeft, blijft u denken dat je er in bv België vanaf bent. Vreemd! Waarom vraagt u dan om hulp hier als u het zelf al denkt (beter) te weten...??

Uw verhuizing (vlucht) zal het gewoon erger maken dan het nu al is. U zult gewoon (zeker in de EU, maar ook in veel landen daarbuiten) bezoek krijgen van deurwaarders (met alle extra kosten van dien) net zolang u betaald heeft. Er zal en kan gewoon ook loonbeslag gelegd worden op uw loon in het buitenland. En in het buitenland zult u waarschijnlijk helemaal niet in aanmerking komen voor een soort van schuldsanering. Regels in het buitenland zijn vaak niet zo soepel als in Nederland (lees: schuldenaren zijn niet zo goed beschermd als in Nederland). In sommige landen kunt u hiervoor zelf de gevangenis in gaan....

Ook (ligt eraan waar u heen wilt vluchten) loopt u de kans dat u geen AOW meer opbouwt.

Als u door allerlei omstandigheden steeds maar weer niet wordt toegelaten in de WSNP, kunt u het best een advocaat in de arm nemen die kan het proces voor u versnellen...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

@boesta , misschien moet je het hele topic lezen , voor je iets hier neer plempt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Radar »

BL2 schreef:
Waarom een bezem door dit topic, gewoon een duidelijke discussie met twee meningen. Als dat al niet meer mag.......
Inderdaad prima dat er gediscussieerd wordt, en ook dat mensen van mening verschillen. De discussie kan echter wel op een wat meer respectvolle manier gevoerd worden.

Met dit in het achterhoofd hebben we een paar gemelde berichten verwijderd of aangepast, maar er ook een aantal laten staan.

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Ik heb geen wsnp! Ik heb wel een beschermbewind genomen zodat zij zo een beetje de regie in handen heeft en bepaald aan wie ze wat over maakt. Iedereen adviseerde me een wsnp maar ik heb bewust gekozen om te bloeden voor mijn schuld. Iedereen verklaart me voor gek maar dit is een keuze die ik heel bewust heb genomen. Ik had via een wsnp al heel lang mijn schuldkunnen oplossen maar in die tijd was ik nog sterk en vitaal genoeg om dubbel te werken. Oké nu heb ik het voor mijn priester en heb mijn lichaam te zeer belast. Maar ik sta nog steeds erachter

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap je keuze, proudmama. En daarom snap ik sommige reacties niet. Als mensen even na zouden denken en zich zouden realiseren dat je al iets van 14 jaar aan het aflossen bent, terwijl het met de wnsp 3 jaar is en dan heb je een schone lei...

Dan kom je niet over als iemand die zijn verantwoordelijkheid of de gevolgen van verkeerde keuzes op de gemeenschap af wil wentelen. Integendeel. Jammer dat sommige mensen bevooroordeeld allerlei loze kreten rond strooien, maar daar doe je niks aan. Dat kom je overal tegen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Proudmama schreef:Ik heb geen wsnp! Ik heb wel een beschermbewind genomen zodat zij zo een beetje de regie in handen heeft en bepaald aan wie ze wat over maakt. Iedereen adviseerde me een wsnp maar ik heb bewust gekozen om te bloeden voor mijn schuld. Iedereen verklaart me voor gek maar dit is een keuze die ik heel bewust heb genomen. Ik had via een wsnp al heel lang mijn schuldkunnen oplossen maar in die tijd was ik nog sterk en vitaal genoeg om dubbel te werken. Oké nu heb ik het voor mijn priester en heb mijn lichaam te zeer belast. Maar ik sta nog steeds erachter
Kijk, dit is alleen maar respect waardig. Kudos Proudmama. Dat zouden meer mensen zo moeten doen! :mrgreen:

Als iedere schuldenaar jouw voorbeeld volgde en de volledige verantwoordelijkheid zo nam, en tevreden kon zijn met simpele dingen, dan was de wereld een betere plek.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zeg het gewoon nóg een keer: ik loop al heel lang mee in het deurwaardersvak, en ik heb al vele tienduizenden schuldenaren meegemaakt, maar mensen als proudmama zijn zeldzaam!! Fouten maken doet iedereen, daarvoor hoeven we elkaar hier de maat niet te nemen. Wat telt, is hoe je het oplost. Anderhalve ton aflossen in een periode die misschien wel een derde van je hele werkzame leven in beslag neemt, terwijl je ook in drie jaar klaar had kunnen zijn, verdient maar één ding: DIEP RESPECT!! Een hoop mensen zouden zich diep mogen schamen om hun reacties hier.

Proudmama, top nieuws: heel veel succes! Jij komt er wel!

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Dank u wel!!!! Ik ben niet trots op mijn verleden en fouten maar heb wel bewuste keuzes gemaakt en zorg dat ik hier alleen maar sterker uit kom. Zo leer ik mijn kinderen hopelijk ook om niet weg te lopen van hun fouten en verantwoordelijkheden maar ervoor te staan!!! Verzoekschrift heb ik ook geschreven en gaat morgen na mijn b.bewindvoerder die daar ook haar eigen papieren bij doet en hopelijk mag ik snel mijn verleden echt mijn verleden noemen en niet dagelijks geconfronteerd te worden!

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dan óp naar een mooiere toekomst! :wink:

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door gemist »

Ik begrijp de nick "proudmama" nu wel.
Ga gewoon door en vergeet vooral niet plezier te maken.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de nick 'proudmama' slaat op het feit dat ze trots is op haar kinderen, ook op de 3 die autistisch zijn. Want geloof me, als moeder van kinderen met autisme krijg je regelmatig een hoop bagger over je heen.

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Proud mama slaat echt helemaal op mijn kinderen!!! Want er is niets in de wereld waar ik meer trots op ben dan mijn kinderen!! En dat de jongens een gebruiksaanwijzing hebben... die hebben we allemaal wel. De ene wat dikker dan de ander

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Proudmama schreef:En dat de jongens een gebruiksaanwijzing hebben... die hebben we allemaal wel. De ene wat dikker dan de ander
En het bewijs daarvan komen we dagelijks tegen - ook hier :wink:

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

Proudmama schreef:En dat de jongens een gebruiksaanwijzing hebben...
Die heb ik ook. Asperger om precies te zijn. Daarom begreep ik je nicknaam direct. :wink:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Proudmama schreef:Proud mama slaat echt helemaal op mijn kinderen!!! Want er is niets in de wereld waar ik meer trots op ben dan mijn kinderen!! En dat de jongens een gebruiksaanwijzing hebben... die hebben we allemaal wel. De ene wat dikker dan de ander
En dan nog: zoveel kids en alle aandacht voor hen én dan ook nog eens zo stoer omgaan met de schulden. Ik gebruik normaal nooit caps lock, maar wil nu toch een uitzondering maken, ook al val ik in de herhaling:

ALLEEN MAAR RESPECT VOOR DEZE DAME! :mrgreen:

Ik wens je het beste toe, Proudmama. 8)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:En dan óp naar een mooiere toekomst! :wink:

Zo is dat, het is haar gegund.

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Dank jullie wel!!!!! Papieren zijn onderweg na rechtbank dus hopelijk duurtl het geen eeuwen voor we horen van de rechtbank. ... to be continued

Gesloten