]
asterix346 schreef:Dit hele verhaal begint belachelijke trekjes te vertonen. Het begint op een zeer goedkope spionageroman te lijken. De geloofwaardigheid van dit verhaal daalt met elke post.
Het is wel opvallend hoe vaak u inmiddels onder dit topic heeft aangegeven bepaalde beweringen belachelijk te vinden. Spijtig genoeg geefty u niet aan waarom.
Isabel1 schreef:wat ik even niet begrijp: hoe weet jij dat de politie dat allemaal doet? ik neem toch niet aan dat ze jou even zijn komen vertellen hoe zij te werk gaan
Nee dat zijn ze niet. Ze komen zowel geuniformeerd als in burger regelmatig op gesprek bij het drugsdealend tuig. Ook deze gesprekken zijn gewoon te volgen. Bovendien wordt er regelmatig zichtbaar en hoorbaar door het drugsdealend tuig gebeld met hun 'contactpersoon'. Verder is het zo dat bepaalde gegevens alleen maar afkomstig kunnen zijn van de politie of een opsporings/inlichtingendienst. Dat is onder meer het geval wanneer het gaat om telecomgegevens of internetgegevens.
puma73 schreef:Leg die wazige kreet eens nader uit, we leven in Nederland en niet in een corrupte bananenrepubliek. Het hele verhaal wat hier wordt neergepend is te zot voor woorden.
Het gaat hier niet over een 'verhaal', maar over zaken die zich in de werkelijkheid voordoen (en die die zijn inderdaad te zot woorden). Het is storend dat u impliciet beweert dat ik lieg. Verder heeft u naar mijn mening een onrealistisch positief beeld van de integriteit van 'Nederland'.
Isabel1 schreef:Dus (als ik het even samenvat)
- er is overlast in de buurt, en die overlast wordt veroorzaakt door drugsdealers die in de buurt wonen
- die drugsdealers spelen onder een hoedje met de politie en de politie helpt hun door
a) het schaduwen van andere mensen in de buurt (die er verder helemaal niets mee te maken hebben)
b) het aftappen van de telefoon van diezelfde mensen
c) het aftappen van het internet verkeer van die mensen
d) het 'kwijtraken' van aangiften van bedreiging
e) het verschaffen van informatie over financiële transacties van die buurtbewoners
f) een oogje dicht te knijpen bij inbraken
Alleen het bij f) genoemd klopt niet volledig (of er ook daadwerkelijk sprake is geweest van inbraak is mij niet bekend maar er is wel over gesproken). De rest is inderdaad een juiste opsomming van de problematiek die aan de orde is.