LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
puma73

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik heb nog een aantal vragen voor je open staan, waaronder deze.Graag antwoord in plaats van te negeren, ik blijf toch terugkomen op die vragen tot ik antwoord heb.
Verder op de vraag over onze individuele zaak m.b.t. tot onze buren: Alle uitspraken worden niet vermeld op http://www.rechtspraak.nl zoals je wellicht bekend is.

Dat was mij niet bekend, maar jij bent erg handig in het inscannen van dingen dus scan jij zonder moeite de uitspraak en plaats jij die toch ontdaan van persoonlijke gegevens.
En op pagina 5 van deze discussie staan nog meer vragen
Laatst gewijzigd door Radar op 19 dec 2013 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Trail46: Als je topics van mij niet interesseert dan lees je ze gewoonweg niet, je noemt ze nu onnozel. Als er normale vragen worden gesteld ben ik daarop bereid te antwoorden. Dit apparaat is juridisch omstreden en is helemaal niet onnozel te noemen. Dat is uw referentiekader waarin u denkt en oordeelt. Dit bedoel ik nu met normen en waarden de manier waarop je communiceert. Ik heb normen en waarden en hier zijn gedragsregels waarin je dient te houden. En dat is elkaar respectvol te behandelen. Dat doet u niet met te oordelen met "onnozel".

Het volledige artikel aangaande de Mosquito dat deze onmenselijk is en vorm van geweld:

https://groups.google.com/forum/?hl=nl# ... akOZZczmoo

Daarin worden ook reacties van willekeurige mensen gevraagd en die vinden het een drastische maatregel. Kennelijk ben jij een voorstander van dit apparaat en is dat dan de reden dat je dit maar onnozel noemt? Ik vind deze manier van kritiek geven geen goede vorm van u. Ik kan wel roepen dat ik iemand onnozel vind maar daar bereik je niets mee. Leren argumenteren, maar dat doet u kennelijk niet.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Trail46: Als je topics van mij niet interesseert dan lees je ze gewoonweg niet, je noemt ze nu onnozel. Als er normale vragen worden gesteld ben ik daarop bereid te antwoorden. .
Gezondheid, als vragen niet worden beantwoord dan krijg je nogal snel dat
mensen zeggen dat het een onnozel topic is dat ligt niet aan het topic maar of er wel
of niet vragen beantwoord worden.

Overigens kan ieder heel goed voor zichzelf bepalen of je wel of geen topic wil lezen.

Chocomelk

gezondheid schreef: Daarin worden ook reacties van willekeurige mensen gevraagd en die vinden het een drastische maatregel. Kennelijk ben jij een voorstander van dit apparaat en is dat dan de reden dat je dit maar onnozel noemt? Ik vind deze manier van kritiek geven geen goede vorm van u. Ik kan wel roepen dat ik iemand onnozel vind maar daar bereik je niets mee. Leren argumenteren, maar dat doet u kennelijk niet.
Leren argumenteren is oa vragen beantwoorden Gezondheid en dat houd ook in dat je normaal
op vragen ingaat, of iemand wel of geen voorstander van dit apparaat is maakt in dit geval niet uit maar het lijkt nu als iemand een voorstander van dit apparaat is dat u ze dan maar links laat liggen en ook geen vragen van hen beantwoord.
Dat is niet erg netjes.

gezondheid

Zoals ik al aangaf chocomel (jouw reactie is elders al aangepast, door de moderatie! Kennelijk wil je het niet begrijpen wat ik hiermee bedoel?) heb ik alle antwoorden al gegeven. Als men niet op een normale manier met mij omgaat dan reageer ik niet meer op aantijgingen. Ik geef heus wel antwoorden. Verder zal ik hier niet meer op reageren. Tenzij er nog een andere gebruiker zich meldt met een vraag die hij of zij heeft.

Chocomelk

puma73 schreef: Lijkt mij stug dat iemand jou nog vragen stelt of als volwaardig discussiepartner wil hebben.
Dat lijkt me ook niet nee, maar dit zal straks wel weer weg zijn omdat het weer gemeld word.
En dan nog volhouden dan vragen beantwoord zijn....pffff
Een discussie over de Mosquito kun je hier jammer genoeg niet. :shock:

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Heel veel van de ''klachten'' over de Mosquito (kattenverjager is precies hetzelfde alleen een iets andere frequentie)zitten tussen de oren. Een vriend woont op een groot bungalowperk en had erg last van katten van de buren die hun tuin bezochten en daar hun behoefte deden en de boel omwoelde enz.. Hij heeft geprobeerd het eerst op te lossen met de buren maar die hadden zoiets van Is mijn probleem niet en ik kan(wil) mijn kat niet binnen of vast houden.Hij heeft toen een Mosquito geplaatst en het probleem van de katten was over. Dit heeft er ongeveer anderhalf jaar gezeten en in die tijd was er geen enkele klacht terwijl het vrijwel continu 24/7 uur aan stond.Toen was het tijd voor de tuinman en die snoeide de boel kort waardoor het apparaat zichtbaar werd en ineens werden er foto's van het ding op het prikbord gehangen en kwamen ook de klachten van anderen die last hadden.Dus 18 maanden klaagt geen mens en dan zien ze het kastje en word er geklaagd. Dit is toch wel heel vreemd en vandaar de opmerkingen ''het zit tussen de oren''.

Ps. een Petitie is voor mij dus overbodig.Daar hoeft de politiek zich echt niet mee te bemoeien, kost tijd en geld van de gemeenschap welke beter te besteden is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@gezondheid, je gaat dus ook op mijn vragen niet in. Nu ineens is het weer besproken door meerdere juristen, waarvan we niet te horen krijgen wat die ervan vonden, terwijl die ene rechtsgeleerde door jou werd aangehaald als DE waarheid. Maar als jij het juristen vraagt dan durf je daarna geen proefproces te starten. De enige conclusie die ik nog kan trekken is dat jij juridisch geen gelijk gaat krijgen, dat weet je inmiddels blijkbaar, dus probeer je op dit forum middels halve informatie jouw gelijk te halen.

gezondheid

Het afdoen dat het tussen de oren zit? 140 decibel uit een apparaat met een bereik van soms wel 45 meter vind ik buiten proportioneel. Andere mensen weten soms niet meer wat te doen door deze geluiden. Dat blijkt ook uit artikel uit het AD maar dat zien sommigen niet als bewijs en doen het af als onzin of zelfs onnozel.

Daarbij doet blijken dat ik veel meer klachten binnen heb gekregen. Vooral kinderen die hiervan de dupe van worden. Het buiten lopen van een kat is niet verboden en een kat van iemand anders mag in jouw tuin zijn behoefte doen. Maar ik ben van mening: Er is hiervoor niets in de wet geregeld dat je wel rekening met elkaar dient te houden. Een andere getuige gaf ook aan dat haar kinderen hiervan last hadden:

http://eenvoudloont.blogspot.nl/2013/06 ... jager.html

Nu begrijp ik de reactie van Trailer46 ook beter omdat hij zelf zo'n dergelijk apparaat gebruikt.

Uit deze discussie doet blijken dat mensen kennelijk geen begrip voor elkaar hebben zoals ook het artikel in het AD bewijs van is dat het tot ruzies doet leiden. En dat zie je in dit forum terug dat mensen elkaar uitmaken voor onnozel en afdoen als onzin. Stukje "samenleving" hier op dit forum denk ik dan maar.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 dec 2013 17:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic (over kattenverjagers)

Chocomelk

Als je goed gelezen had dan las je ook dat Trail zelf niet zo'n apparaat gebruikt
maar een vriend van hem.
Niets mis mee om daar katten mee te verjagen.

Jij hebt daar last van, dat is zeer vervelend voor je, en er zullen nog best een paar
mensen zijn die er last van hebben maar de hele wereld kan zich niet aan jou gaan
aanpassen en dat zal ook zeer zeker niet gaan gebeuren.

En dat bericht wat je geplaatst hebt van Algemeen Dagblad staat ook duidelijk in waarom
ze in België verboden zijn en dat is NIET om het geluid wat ze veroorzaken.

Nogmaals tientallen mensen die er last van hebben maar dan kan je niet verwachten dat
de hele wereld zich maar aan jou gaat aanpassen en ik begrijp niet dat jij dat niet
begrijpt !!!!
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 19 dec 2013 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

gezondheid schreef: Uit deze discussie doet blijken dat mensen kennelijk geen begrip voor elkaar hebben zoals ook het artikel in het AD bewijs van is dat het tot ruzies doet leiden. En dat zie je in dit forum terug dat mensen elkaar uitmaken voor onnozel en afdoen als onzin. Stukje "samenleving" hier op dit forum denk ik dan maar.
Natuurlijk is er wel begrip op dit forum maar jij hebt er last van en honderdduizenden andere
mensen niet.
Kun je dan van die andere honderdduizenden mensen verwachten dat die zich gaan aanpassen
aan jou ?
Nee dat mag en kan je niet verwachten.

Als jij mijn buurman zou zijn en jij hebt katten die in mijn tuin komen en ik zou ze op die
manier uit mijn tuin kunnen houden zou ik dat doen, heb jij last van de mosquito dan is dat
jou probleem, moet jij je katten bij je houden.
Het is geven en nemen in het leven.

gezondheid

Klopt niet chocomel. Je mag namelijk géén geluidshinder veroorzaken. En zoals eerder reeds gezegd hebbende dat wij in het gelijk zijn gesteld door de rechter. Katten houden wij binnen overigens omdat we andere mensen geen overlast willen bezorgen. Nogmaals 140 decibel is veel te hard. En het roepen 'dat is jouw probleem' is op zijn allerminst aardig. Als ik dus op dezelfde volume muziek ga zitten draaien en zeg dan tegen jouw "als je er last van hebt" dan is dat jouw probleem. Waarop baseer jij dat honder duizenden mensen hiervan geen last hebben?

Daarover heeft overigens ook iets van in de Volkskrant gestaan:
Laatst gewijzigd door gezondheid op 19 dec 2013 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

gezondheid schreef:Klopt niet chocomel. Je mag namelijk géén geluidshinder veroorzaken. En zoals eerder reeds gezegd hebbende dat wij in het gelijk zijn gesteld door de rechter. Katten houden wij binnen overigens omdat we andere mensen geen overlast willen bezorgen. Nogmaals 140 decibel is veel te hard.
Nogmaals het is voor jou geluidshinder en voor honderduizenden andere mensen NIET !
Je kan en mag niet verwachten dat de hele wereld zich aan jou gaat aanpassen :!:

puma73

De berichten van "gezondheid" gaan weer off-topic, gaat weer over zijn stokpaardje de kattenverjager.

Gaarne on-topic over de mosquito en nog een aantal onbeantwoorde vragen beantwoorden door TS.

gezondheid

Hierbij voorbeeld van een melding op het meldpunt die ik in de krant heb gehad:
Graag reageer ik op uw oproep. Hier in de omgeving hangen er een aantal mosquito's. Zelf ben ik net 30 en ondervind ik er behoorlijk veel last van op straat. Mijn gehoor is bovengemiddeld. De geprojecteerde geluiden zijn zelfs zo erg zelfs dat ik, absoluut geen hangjongere, straten moet vermijden om niet gekweld te worden door het verschrikkelijk doordringende en tot op het bot toe zeer doende toon.
Het geluid is dusdanig gemaakt dat mensen weggaan. Kennelijk vinden veel meer mensen het een uitermate irritant geluid.

Dan nog iemand die zelfs het op internet heeft vermeld: https://cerebraal.nl/file.php?id=2065

Dan wel meerdere wetenschappelijke stukken welke alleen in het Engels beschikbaar zijn.

The German Federal Institute for Occupational Safety and Health stated in a report on The Mosquito, entitled "Use of ultrasonic noise channels not entirely safe":

The results of the examination are now available. The auditors were not able to certify this device as completely safe.

The risk to the target group of teenagers and young adults is relatively low. They can leave the area when they hear the sound. On the other hand small children and infants are especially at risk, due to lengthy exposure to the sound, because the adults themselves do not perceive the noise. Moreover, the ultrasound affects not only hearing. Disruption of the equilibrium senses, as well as other extra-aural effects are well known. With the sound levels that can be reached by the device, the onset of dizziness, headache and impairment is to be expected. This is not the limit of the total risks to safety and health.[8]

Verder als ik het geluid hoor dan slaat het in op je als een bom. En waarom zouden dieren dan gaan vluchten? Dat is natuurlijk niet voor niets. Verder was er bij de overheid een onderzoek waaruit zou blijken dat het geluid wel mogelijk schadelijk zou zijn. Dat bewuste onderzoek was er niet meer.

Meer informatie van onze overheid kun je vinden op:

chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... quito1.pdf

Daarin staat:
In Nedersachsen is onderzoek gedaan naar de mogelijke schade aan het gehoorvermogen door de hoge frequentie.17 Hoewel er bij juiste inzet van het instrument geen risico op gehoorschade is, blijkt er (aldus) wel degelijk een verband te bestaan. Voor zover bekend is het instrument niet verboden in Duitsland. De Duitse regering heeft inmiddels kenbaar gemaakt dat zij de analyse van België, onder andere inhoudende dat het instrument een inbreuk maakt op de mensenrechten en kinderrechten, deelt (zie hierna onder EU).
Vervolgens wilde ik dit onderzoek opvragen maar dit bewuste onderzoek is er niet meer. Bovenstaande quote staat tegenstrijdige zin. Er bestaat dus wel degelijk een verband te bestaan?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 19 dec 2013 17:20, 5 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Nog meer testimonials om het forum mee vol te spammen.

Je zou natuurlijk ook een proefproces kunnen beginnen en echt eens iets gaan doen, maar het forum volspammen is veel leuker. Dan kan je jezelf nog voor de gek houden dat je echt iets doet.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Gelieve vanaf heden on topic blijven! Berichten die niet te maken hebben met 'Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)' zullen worden verwijderd.

Chocomelk

kuklos schreef:Nog meer testimonials om het forum mee vol te spammen.

Je zou natuurlijk ook een proefproces kunnen beginnen en echt eens iets gaan doen, maar het forum volspammen is veel leuker. Dan kan je jezelf nog voor de gek houden dat je echt iets doet.
Ja is ook onbegrijpelijk dat hij geen proefproces begint tegen de Mosquito.

puma73

TROS Radar schreef:Gelieve vanaf heden on topic blijven! Berichten die niet te maken hebben met 'Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)' zullen worden verwijderd.

Beter nog een slotje hierop

Chocomelk

puma73 schreef:
TROS Radar schreef:Gelieve vanaf heden on topic blijven! Berichten die niet te maken hebben met 'Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)' zullen worden verwijderd.

Beter nog een slotje hierop
Klopt want het gaat zowieso NIET over de petitie tegen Mosquito :!:

Gesloten