Chocomelk schreef:PER 1 JULI 2014 EINDE BASISRECHT OP VOEDING EN ONDERDAK!
Nederland wordt een ‘derdewereld’ land!
PvdA-er Klijnsma wil het wetsvoorstel WWB Maatregelen vanaf 1 juli 2014 invoeren. Dit betekent de doodssteek van onze sociale voorzieningen. Alle bezuinigingen op de uitkeringsgerechtigden tot nu toe zijn peanuts vergeleken bij de afbraak die per 1 juli volgend jaar wordt doorgevoerd. PvdA-er Klijnsma gaat historie schrijven door de meest asociale maatregelen sinds Colijn in te voeren.Deze maatregelen betekenen het einde van het basisrecht van iedereen op voedsel, kleding en opvang.
bron:
http://eunmask.wordpress.com/2013/11/28 ... -onderdak/
Jeetje, met kreten als "waardoor NL het tweede DDR zal worden", is dat in mijn ogen een staaltje propaganda waar de honden geen brood van lustten. Ik snap de ophef over sommige plannen, maar ik denk dat de zelf uitgeroepen slachtoffers ervan, zich met dit soort berichtgeving vakkundig in de PR voet schieten.
En daarnaast, ik zie het probleem wat men daar op die site heeft met een aantal onderdelen niet. Wat is er mis met mensen die een uitkering aanvragen, ook de verantwoordelijkheid geven voor het op tijd en juist aanleveren van de gewenste informatie? (Punt 6
hier)
Idem trouwens voor de gevolgen van zich misdragen jegens tegen medewerkers van het UWV, de gemeente of andere uitvoerenden. (punt 5) Laten ze zich dan opwinden over het feit dat deze wetgeving blijkbaar nodig is, en de hiervoor verantwoordelijke mensen hier op aanspreken. Als je leest dat gemeenten de balies van die spreekhokjes expres zo breed maken dat men er niet gemakkelijk overheen kan, om de medewerkers fysiek te bejegenen, snap ik dit soort regels wel, en ben ik het er 200% mee eens.