LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:100 euro per week , alleen kan ieder mens van rondkomen.
Ken een gezinnetje met 1 jong kindje en die hebben precies 100 euro per week
te besteden en dat gaat ze prima af.
Kopen in bij Aldi, Lidl en eten gezond, dus het is wel mogelijk alleen je moet
wel opletten met wat je koopt en waar je het koopt.
En ohja die hebben lekkers genoeg in huis.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

mika21 schreef:
Ik zou zeggen: kom langs en drink een kopje koffie mee en luister maar eens wat er zo aan tafel aan de orde komt.
Ik wil hier niet zo veel van mijn privacy schrijven, maar mika ik weet er ook een beetje van, hoe het niet in alle, maar in een VB reilt en zeilt.

Maar omdat ik jou niet ken,zit je in een andere VB, dus bedankt voor het aanbod.
ciske schreef:100 euro per week , alleen kan ieder mens van rondkomen.
Net schrijf je, dat het een gezin met een kind makkelijk lukt, om van dit bedrag kan rondkomen.
Ieder mens is voor mij een persoon, dus dat geloof ik jou ook.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nou, ik zou toch niet graag met m'n gezin op een paar vierkante meter willen zitten, onzekerheid over de toekomst/rest van de familie, mezelf niet goed verstaanbaar kunnen maken, anderen niet begrijpen, niet mogen werken enz.
Weet niet of deze bedragen nu nog gelden.
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011 ... ootte.html
Dit zou je kunnen vergelijken met de bedragen (om voor voedselbank in aanmerking te komen) in de link van @puma
Toch kun je, om te vergelijken, niet alleen van geld uitgaan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
ciske schreef:100 euro per week , alleen kan ieder mens van rondkomen.
Ken een gezinnetje met 1 jong kindje en die hebben precies 100 euro per week
te besteden en dat gaat ze prima af.
Kopen in bij Aldi, Lidl en eten gezond, dus het is wel mogelijk alleen je moet
wel opletten met wat je koopt en waar je het koopt.
En ohja die hebben lekkers genoeg in huis.

Precies , tis maar net hoe je het uit geeft. Lukt altijd wel hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vandaag stonden ze hier bij de supermarkten in winkelcentrum, en natuurlijk
heb ik ze gesteund.
Een goed iets !

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door tenormin »

Chocomelk schreef:Vandaag stonden ze hier bij de supermarkten in winkelcentrum, en natuurlijk
heb ik ze gesteund.
Een goed iets !
Daar ben ik nu jaloers op; zie het hier nooit. Misschien hebben Supers dit topic wel gelezen :D ; grapje!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ze kregen heel veel aangeboden, ontzettend veel, ook luxere dingen zoals flessen wijn etc.
Super dat mensen dat doen die boodschappen doen en dan ook aan die mensen denken !

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door tenormin »

Is dit toeval? Nota bene in mijn eigen Gemeente; (hoewel verkeerd geschreven) moet Leidschendam-Voorburg zijn: dat is een goede tip voor me. Ga ik zeker doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nu met de aankomende feestdagen maakt het dit extra triest
voor de mensen die zwaar armoede hebben, niets extra's op tafel
ivm de feestdagen of iets wat ze zelf erg lekker vinden.
Hoop dat de pakketen goed gevuld zijn voor de aankomende feestdagen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Werkelijk ik gun niet 1 mens hier in Nederland om te moeten leven van de voedselbank,
maar als u er zo'n mening over hebt...zou het misschien eens goed zijn voor een paar jaar om
te weten hoe het is voor die mensen die er van moeten leven.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 dec 2013 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

PER 1 JULI 2014 EINDE BASISRECHT OP VOEDING EN ONDERDAK!



Nederland wordt een ‘derdewereld’ land!

PvdA-er Klijnsma wil het wetsvoorstel WWB Maatregelen vanaf 1 juli 2014 invoeren. Dit betekent de doodssteek van onze sociale voorzieningen. Alle bezuinigingen op de uitkeringsgerechtigden tot nu toe zijn peanuts vergeleken bij de afbraak die per 1 juli volgend jaar wordt doorgevoerd. PvdA-er Klijnsma gaat historie schrijven door de meest asociale maatregelen sinds Colijn in te voeren.Deze maatregelen betekenen het einde van het basisrecht van iedereen op voedsel, kleding en opvang.


bron: http://eunmask.wordpress.com/2013/11/28 ... -onderdak/

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:PER 1 JULI 2014 EINDE BASISRECHT OP VOEDING EN ONDERDAK!



Nederland wordt een ‘derdewereld’ land!

PvdA-er Klijnsma wil het wetsvoorstel WWB Maatregelen vanaf 1 juli 2014 invoeren. Dit betekent de doodssteek van onze sociale voorzieningen. Alle bezuinigingen op de uitkeringsgerechtigden tot nu toe zijn peanuts vergeleken bij de afbraak die per 1 juli volgend jaar wordt doorgevoerd. PvdA-er Klijnsma gaat historie schrijven door de meest asociale maatregelen sinds Colijn in te voeren.Deze maatregelen betekenen het einde van het basisrecht van iedereen op voedsel, kleding en opvang.


bron: http://eunmask.wordpress.com/2013/11/28 ... -onderdak/
Jeetje, met kreten als "waardoor NL het tweede DDR zal worden", is dat in mijn ogen een staaltje propaganda waar de honden geen brood van lustten. Ik snap de ophef over sommige plannen, maar ik denk dat de zelf uitgeroepen slachtoffers ervan, zich met dit soort berichtgeving vakkundig in de PR voet schieten.

En daarnaast, ik zie het probleem wat men daar op die site heeft met een aantal onderdelen niet. Wat is er mis met mensen die een uitkering aanvragen, ook de verantwoordelijkheid geven voor het op tijd en juist aanleveren van de gewenste informatie? (Punt 6 hier)

Idem trouwens voor de gevolgen van zich misdragen jegens tegen medewerkers van het UWV, de gemeente of andere uitvoerenden. (punt 5) Laten ze zich dan opwinden over het feit dat deze wetgeving blijkbaar nodig is, en de hiervoor verantwoordelijke mensen hier op aanspreken. Als je leest dat gemeenten de balies van die spreekhokjes expres zo breed maken dat men er niet gemakkelijk overheen kan, om de medewerkers fysiek te bejegenen, snap ik dit soort regels wel, en ben ik het er 200% mee eens.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door witte angora »

Schijnbaar zijn dit soort maatregelen inderdaad hoog nodig. Een verzorgingsstaat is een kwestie van fatsoen, maar dat fatsoen moet van alle kanten komen. Niet alleen van de kant van de geldverstrekkers, maar ook van de kant van degenen die het handje ophouden.

Zo moeilijk is dat toch niet?

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gisteravond op nieuws dat mensen met kinderen waren overleden na eten voedsel van voedselbank.
Ook over datum.

Was volgens mij niet in NL, begin niet goed gehoord. Hoop dat NL niet dezelfde kant opgaat.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door witte angora »

Als dat waar is, Teun, dan is dat bijzonder triest. Doet me denken aan India, waar (van de zomer?) 25 kinderen stierven omdat hun schoolhoofd hen dwong iets te eten wat ze niet lekker vonden; later bleek er dus een insectide in te zitten of iets dergelijks.

Het zal toch te hopen zijn dat het in Nederland niet die kant op gaat, dat kinderen op school een gratis maaltijd gaan krijgen om voor hen het nivo van eten wat omhoog te krijgen, en vervolgens krijg je zoiets...

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:Gisteravond op nieuws dat mensen met kinderen waren overleden na eten voedsel van voedselbank.
Ook over datum.

Was volgens mij niet in NL, begin niet goed gehoord. Hoop dat NL niet dezelfde kant opgaat.
Het kan natuurlijk altijd, kijk maar naar wat de gevolgen van die besmette zalm in Nederland waren afgelopen jaar. Daar zijn een aantal mensen goed ziek van geworden, en mogelijk indirect door gestorven ook. En al die producten waren niet eens over datum, daar was 1 machine niet helemaal goed schoon, en die besmette vervolgens elk stukje zalm wat er doorheen ging. En dat was ook net nog in het eerste gedeelte van de keten, dus de fallout was enorm, van stukken zalm, tot allerlei producten waar het in verwerkt was.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door tenormin »

Was volgens mij niet in NL, begin niet goed gehoord. Hoop dat NL niet dezelfde kant opgaat.

Het kan natuurlijk altijd, kijk maar naar wat de gevolgen van die besmette zalm in Nederland waren afgelopen jaar. Daar zijn een aantal mensen goed ziek van geworden, en mogelijk indirect door gestorven ook. En al die producten waren niet eens over datum, daar was 1 machine niet helemaal goed schoon, en die besmette vervolgens elk stukje zalm wat er doorheen ging. En dat was ook net nog in het eerste gedeelte van de keten, dus de fallout was enorm, van stukken zalm, tot allerlei producten waar het in verwerkt was.
Wat je hier aanhaalt heeft niet alleen Nederlanders maar ook buitenlanders, waaronder veel Amerikanen, ziek gemaakt. Probleem is dat dit met alle voedingswaren kan gebeuren, althans, waar het om versheid e.d. gaat. Denk niet dat de Voedselbank pakketten heeft waar zalm zal worden uitgedeeld, eerlijk gezegd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:Gisteravond op nieuws dat mensen met kinderen waren overleden na eten voedsel van voedselbank.
Ook over datum.

Was volgens mij niet in NL, begin niet goed gehoord. Hoop dat NL niet dezelfde kant opgaat.
Ziek worden van voedsel kan altijd wel maar als het over de datum is dat is
vragen om problemen.

Vreselijk.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door eleven »

Waarom deze voorval in verbinding gebracht wordt met de voedselbank, kan ik niet begrijpen.
Voedselvergiftiging komt vaker voor en niet omdat voedsel over datum is, maar dat het voedsel bedorven is.


Drie doden door voedselvergiftiging Spanje

Drie gezinsleden zijn overleden in het zuidwesten van Spanje als gevolg van voedselvergiftiging.

Volgens Spaanse media was het overleden meisje 14 jaar. Het gezin zou bedorven vis hebben geconsumeerd.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... anje.dhtml

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voedselbank-screening- voedsel over datum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Misschien heeft Teun het wel over totaal iets anders Eleven !!!

Gesloten