LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
puma73

Re: Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.

Ongelezen bericht door puma73 »

Josephien12 schreef:
puma73 schreef: Lees verder het hele topic maar door, TS voert regelmatig haar handicap ten tonele.
Dat TS in een scootmobiel zit is relevant, net als autisme relevant kan zijn. Verder is de manier waarop jij meent TS te moeten bejegenen aanvallend agressief met een sterke neiging tot drammen. Bericht gemeld wegens internetpesten.

Edit bericht was al gemeld. Iemand is mij terecht voor geweest.

Het hele verhaal van een handicap staat compleet los. Regelmatig worden hier topics geplaatst waarvan de inhoud bestaat uit niet relevante, maar op de emotie van de lezer gebruikte mededelingen.

Het hele verhaal kan iedereen die ergen zit zonder consumptie overkomen. Daar staat het hebben van een handicap volkomen los van.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Josephien12 schreef:Dat TS in een scootmobiel zit is relevant, net als autisme relevant kan zijn
Net als de houding die TS meent te moeten hebben tegenover de bedrijfsleider van een Mac Donalds.
TS had gewoon weg moeten gaan in plaats van de boel op de spits te drijven.
Tenzij TS een bordje draagt dat hij Autisme heeft, kan de bedrijfsleider dus niet weten dat dat zo is.
Dus heeft het geen ene moer te maken met het hele gebeuren.

Maar goed,je kan van een mug een hele grote olifant maken en je kan heel hard roepen dat je gediscrimineerd wordt,dat betekent nog steeds niet dat het ook zo is.
De bedrijfsleider zal mischien niet gereageerd hebben zoals het hoort naar het idee van TS.
Het is uiteindelijk TS die de boel laat escaleren door maar door te blijven gaan en daar van alles bij te halen.
Met andere woorden,TS was niet zo heel slim bezig en had alles kunnen voorkomen door gewoon weg te gaan en ergens anders naar toe te gaan.
Waarom zou je in hemelsnaam ergens blijven als je toch niet welkom bent,terwijl er in utrecht meerdere Mac donalds zijn en zelfs nog leukere terrassen dan Mac donalds.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

gilas schreef:Maar goed,je kan van een mug een hele grote olifant maken en je kan heel hard roepen dat je gediscrimineerd wordt,dat betekent nog steeds niet dat het ook zo is.
...............
Met andere woorden,TS was niet zo heel slim bezig en had alles kunnen voorkomen door gewoon weg te gaan en ergens anders naar toe te gaan.
+1
snuffel1 schreef:Het blijft simpel, ongeacht ouderdom, handicap en de discriminatie die Ts hier ventileert is het gewoon zo dat geen van beiden, Ts of de bekende een bestelling heeft gedaan (wel de intentie maar nog niet gedaan). Een eerder bezoek van Ts doet daar niets aan af want ze heeft de mac verlaten. Een bedrijfsleider knikkert iemand er niet uit omdat de persoon hem niet aanstaat er moet wel een aanleiding voor zijn. Het begon bij het bezet houden van een plek zonder iets te bestellen en dat ging opvallen, de bedrijfsleider spreekt Ts er op aan en er volgt een verhitte discussie die dusdanig escaleert met als gevolg het verzoek om de zaak te verlaten. Ts is volkomen terecht de mac uitgeknikkert.
+1

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

maar aangezien TS graag met de handicap te koop

Het staat zeker niet in elke zin.

"Te koop lopen met" in compleet iets anders dan het benoemen.

Ik heb het hele topic gelezen en al met enige regelmaat in mijn postings berichten aangehaald als reactie op beweringen die niet kloppen.

Wie het normaal vindt dat je op de manier zoals bij TS gebeurd is, de tent uitgejaagd wordt, mag wel eens een assertiviteitscursus doen. :lol:
En de 'baas' van de Mac een Ritalinnetje nemen of op herhalingscursus. Doorgaans is het personeel heel vriendelijk, mij soms net te overdreven. Het gedrag van de 'baas' past niet in het Mac beleid.

Jolijn

Het hele verhaal kan iedereen die ergen zit zonder consumptie overkomen

Niet op die manier, ik weiger te geloven dat het complete Nederlandse horeca personeel zo in elkaar steekt.

Best wel triest dat een aantal reageerders hier, zichzelf dan ook zo zouden laten behandelen.
En...als ze zelf in de horeca werkzaam zijn, dan ook zo zouden handelen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ieders mening in dit topic intussen wel duidelijk is, en dat niemand van mening zal veranderen, is ook wel duidelijk denk ik.

De vraag die nu rijst is: is topicstarter (en ieder ander die dit leest) überhaupt met dit topic geholpen (door het te openen), en is hij/zij geholpen door de reacties hier.

Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic, dit heeft volgens mij geen enkel nut.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:Wie het normaal vindt dat je op de manier zoals bij TS gebeurd is, de tent uitgejaagd wordt, mag wel eens een assertiviteitscursus doen.
Op een assertiviteitscursus leer je ook dat je in sommige situatie gewoon beter weg kan lopen.Dit is zo een situatie omdat het sop de kool helemaal niet waard is.Als deze Mac de enige was in Utrecht is het nog enigzins te snappen maar dat is niet het geval.

Jolijn schreef:Best wel triest dat een aantal reageerders hier, zichzelf dan ook zo zouden laten behandelen.
Nee,wat triest is,is dat TS van een mug een olifant maakt en dat sommige reageerders die olifant nog groter maken dan het is.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic, dit heeft volgens mij geen enkel nut.
Vraag is: wie heeft de sleutel: antwoord: de moderator :roll: dus het beleid van de nieuwe Stavoor of Voorsta :lol: samentrekking tros/avro incl.fout.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

snuffel1 schreef:Dit topic heeft wel nut want we pretenderen dat iedereen gelijk behandeld dient te worden maar als het ons persoonlijk betreft denken we dat we een streepje voor hebben. Ouderdom, handicap en zomeer dwingen geen respect af.
Denk niet dat dit topic zinvol is want TS heeft al een klacht ingediend bij de MC. Donalds.
Zie dit bericht : daltrakop » 10 jan 2014 14:50

Telkens komt TS aanzetten met ouderdom/handicap/zich gediscrimineerd voelen, ik begrijp niet waarom hij/zij zich gediscrimineerd moest voelen, totaal niet.
Het is bestellen bij de Mac, opeten en weer vertrekken zo werkt het in het algemeen.

Als daar mensen gaan zitten zonder iets te nuttigen houden ze plaatsen bezet en in het algemeen is de Mac een druk bezocht fast food restaurant.

Zoals TS schrijft is hij/zij niet op een normale manier te woord gestaan maar zoals ik kan lezen heeft TS de medewerker ook niet normaal ter woord gestaan.
Hoe het dus precies gelopen is kan niemand vertellen/schrijven.

tenormin

Ouderdom, handicap en zo meer dwingen geen respect af.
Respect willen ontvangen krijg je door een ander met respect te bejegenen. Heeft niets met valide of invalide te maken. In zo goed als alle topics, als je een mening hebt die je keurig verwoord, krijg je ook een draai om de oren, alleen om "wie het schrijft" dus de naam je al niet welgevallig is. Hier iemand met die ervaring. Tenormin? Die kletst uit haar nek.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:
Ouderdom, handicap en zo meer dwingen geen respect af.
Respect willen ontvangen krijg je door een ander met respect te bejegenen. Heeft niets met valide of invalide te maken. In zo goed als alle topics, als je een mening hebt die je keurig verwoord, krijg je ook een draai om de oren, alleen om "wie het schrijft" dus de naam je al niet welgevallig is. Hier iemand met die ervaring. Tenormin? Die kletst uit haar nek.

:?: :?: :?:

Jolijn

snuffel1 schreef:De bedrijfsleider was wel assertief want hij ging het gesprek met Ts aan, Ts gaat in de aanval zodat een normale conversatie niet meer mogelijk is. Welke optie's heeft die bedrijfsleider dan nog over, blijf maar zitten (tonen van zwakte) of opzouten. De bedrijfsleider heeft voor het laatste gekozen want op ruzie in de tent zit niemand te wachten.
Ik heb een Asus pc, provider UPC en browser Firefox:

Hij zij tegen ons "jullie moeten de zaak verlaten"

Hij vroeg niets maar gaf de opdracht.

Ik vroeg waarom en mijn kennis vroeg wie hij is

Die man vertelde dat hij de baas van deze Mc Donalds is en wilde dat wij zijn zaak verlaten.

Ik zij dat dit asociaal gedrag is

Hij herhaalde drijgender dat wij zijn zaak hebben te verlaten.

Het gesprek liep daardoor hoog op.

Toen maakte hij en smoes en zij dat wij daar alleen maar mogen zitten als we iets consumeren en dat doen wij niet dus weg wezen hier.

tenormin

:?: :?: :?:
Ga hier toch geen namen noemen, had je toch ook niet gewild dat ik dat zou doen.

Jolijn

gilas schreef:
Jolijn schreef:Wie het normaal vindt dat je op de manier zoals bij TS gebeurd is, de tent uitgejaagd wordt, mag wel eens een assertiviteitscursus doen.
Op een assertiviteitscursus leer je ook dat je in sommige situatie gewoon beter weg kan lopen.Dit is zo een situatie omdat het sop de kool helemaal niet waard is.Als deze Mac de enige was in Utrecht is het nog enigzins te snappen maar dat is niet het geval.

Ik kan me wel voorstellen dat voor TS het sop de kool WEL waard was: hij/zij wilde daar met een kennis koffie drinken, daarom waren ze daar. Dat er meer Macs zijn, maakt niet uit. Ze waren daar, in die betr. Mac en voor mij is het heel duidelijk te snappen dat je wilt weten waarom je gesommeerd wordt weg te gaan.
Dit is een situatie waarin het niet zomaar zonder meer het beste is om weg te lopen, als mij dat op een assertiviteitscursus zou worden verteld, ga ik er tegen in. 8)
Jolijn schreef:Best wel triest dat een aantal reageerders hier, zichzelf dan ook zo zouden laten behandelen.
Nee,wat triest is,is dat TS van een mug een olifant maakt en dat sommige reageerders die olifant nog groter maken dan het is.
TS meldt het, zoals wel meer TSsen melding maken van het 1 of ander. Er zijn er die vinden dat de manier van bejegenen van de 'baas' van de Mac niet correct is en er zijn er, die dat goedkeuren en motiveren dat met dingen die niet door TS geschreven zijn.

Jolijn

Chocomelk schreef: Hoe het dus precies gelopen is kan niemand vertellen/schrijven.
Dat weet je nog niet als je er bij was geweest, ook dan heb je je eigen perceptie.

Dat niemand van hier er bij is geweest, vind ik geen reden om TS van alles toe te dichten dat hij/zij niet geschreven heeft.
En wat die drukbezette Mac waarbij plaatsen bezet worden gehouden, terwijl de tent 90% (mag van mij ook 60 van gemaakt worden) leeg was, snap ik niet.

Jolijn

snuffel1 schreef:Dit topic heeft wel nut want we pretenderen dat iedereen gelijk behandeld dient te worden maar als het ons persoonlijk betreft denken we dat we een streepje voor hebben. Ouderdom, handicap en zomeer dwingen geen respect af.
Nee, niet zomaar zonder meer. Misschien wel enig begrip, voor bijv. niet zo snel uit de voeten kunnen, of iemand niet zo goed kunnen verstaan enz.

tenormin

Maar ik vind het gewoon irritant worden dat een TS, een nieuweling, toch wel behoorlijk de grond in word geboord met allerlei veronderstellingen. Als iemand hier iets voorlegt lijkt men er hier tegenwoordig al snel van uit te gaan dat (los van: EEN TROL) die TS "zijn invaliditeit uitbuit" en allerlei zotte opmerkingen. Kan helemaal hebben plaatsgevonden zoals beschreven, kan ook een beetje overdreven zijn: maar ga daar niet in de eerste plaats van uit.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Ik denk dat ieders mening in dit topic intussen wel duidelijk is, en dat niemand van mening zal veranderen, is ook wel duidelijk denk ik.

De vraag die nu rijst is: is topicstarter (en ieder ander die dit leest) überhaupt met dit topic geholpen (door het te openen), en is hij/zij geholpen door de reacties hier.

Dan reageer ik nog een keer, voor de (hulp)moderator het slotje op dit topic doet, wat wederom door bepaalde mensen om zeep geholpen is/wordt. :twisted:

Het heeft TS niets geholpen, in tegendeel is als nieuw lid, wederom afgezeikt worden, omdat mensen HUN mening ventileren, alleen op basis van aannames.
Neen het is nog niet genoeg, het moest ook nog over zijn handicap gespot worden.
Gelukkig heeft TS mijn advies opgevolgd en niet meer gereageerd.
Triest, en dat na 11 dagen in het nieuwe jaar, daar helpen ook niet meer de goede wensen, welke uitgedeeld zijn. :twisted:

Jolijn

tenormin schreef:Maar ik vind het gewoon irritant worden dat een TS, een nieuweling, toch wel behoorlijk de grond in word geboord met allerlei veronderstellingen. Als iemand hier iets voorlegt lijkt men er hier tegenwoordig al snel van uit te gaan dat (los van: EEN TROL) die TS "zijn invaliditeit uitbuit" en allerlei zotte opmerkingen. Kan helemaal hebben plaatsgevonden zoals beschreven, kan ook een beetje overdreven zijn: maar ga daar niet in de eerste plaats van uit.
Als het een trol zou zijn, kan men er voor kiezen het hele verhaal gewoon niet te geloven.
Dan hoef je idd niet allerlei zelf bedachte veronderstellingen ( die niet aansluiten bij het verhaal van TS) op los te laten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat ieders mening in dit topic intussen wel duidelijk is, en dat niemand van mening zal veranderen, is ook wel duidelijk denk ik.

Dan reageer ik nog een keer, voor de (hulp)moderator het slotje op dit topic doet, wat wederom door bepaalde mensen om zeep geholpen is/wordt. :twisted:

Het heeft TS niets geholpen, in tegendeel is als nieuw lid, wederom afgezeikt worden, omdat mensen HUN mening ventileren, alleen op basis van aannames.
Neen het is nog niet genoeg, het moest ook nog over zijn handicap gespot worden.
Gelukkig heeft TS mijn advies opgevolgd en niet meer gereageerd.
Triest, en dat na 11 dagen in het nieuwe jaar, daar helpen ook niet meer de goede wensen, welke uitgedeeld zijn. :twisted:
Tsja, ik denk dat mensen ook een mening optuigen, in referentie aan wat ze zelf ooit is overkomen. En in dat kader snap ik sommige reacties ook wel, sommige mensen in een scootmobiel zijn geen haar beter als mensen die van rechts komen en voorrang némen, in plaats van eerst iemand de kans te bieden om voorrang te geven.

Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand in zo'n ding me een paar keer op de hakken reed bij de kassa, blijkbaar omdat zij iets op de band wilde leggen, en ik niet ver genoeg doorliep. (stond pinnende huismoeder met kind in zitje voor me). Die heb ik ook gevraagd of ze daar alsjeblieft mee op wilde houden, aangezien ze toch hopelijk wel snapte dat ik niet verder kon, en ik kreeg toch een grote bek, niet te filmen wat een viswijf was dat.

Idem voor een jongeman in zo'n ding, toen we nog een nacht moesten kamperen voor het postkantoor voor Bruce Springsteen kaarten. Die kwam en ging, aangezien een nacht buiten door zijn aandoeningen niet aan kon. Geen probleem, we hielden zijn plek in de rij vrij, terwijl de normale etiquette "opgestaan plaats vergaan" is. Maar elke keer dat hij terugkwam, drukte hij die scootmobiel vooraan in de rij. Die hebben ze op een gegeven moment naar zijn eigen verworven plek getild, scootmobiel en al, en met een stel klinkers voor de wielen vastgezet.

Gesloten