Pagina 6 van 6

Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar

Geplaatst: 27 jan 2014 15:57
door BUNA
ciske schreef:
"wat zijn mijn rechten?".
Dat is geen levenslange garantie zoals alfa hier steeds roept.

Alsnog kunnen mensen mondiger zijn, is juist goed. Maar dat houdt niet in dat ze altijd gelijk hebben en als ze het niet krijgen zich agressief in een winkel behoren te gedragen.

Dat mensen mondig zijn, kan goed zijn, maar ook weer heel erg doorslaan naar de verkeerde kant, met alle gevolgen en escalaties van dien.

Daarnaast als je vriendelijk en rustig blijft, kunnen er soms verrassende oplossingen gevonden worden. Maar helaas is het "ik zeg wat ik vind, en doe wat ik doe", ten kosten van wat of wie dan ook helaas bijna gemeengoed geworden.

Helaas worden fouten (welke gemaakt worden) bijna ook niet meer geaccepteerd, of worden er gelijk oordelen gevormd, zoals ook in dit topic bij mij is voorgekomen

Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar

Geplaatst: 27 jan 2014 16:00
door tenormin
@aerox, dat geloof ik natuurlijk ook wel maar, gelukkig, heb ik zelf het nooit meegemaakt dat verkopers/verkoopster uitgescholden of nog meer, worden. Maar lees uiteraard wel altijd over dit soort 'mensen' die dit soort gewelddadigheden als 'normaal' beschouwen.

Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar

Geplaatst: 27 jan 2014 17:20
door Jolijn
De minder dure taal staat hier:

snuffel1 schreef:Wettelijke garantie bestaat niet.

alfatrion ยป 26 jan 2014 13:37
Daar denkt de rijksoverheid duidelijk anders over.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oduct.html


Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar

Geplaatst: 27 jan 2014 17:55
door ciske
Daarnaast als je vriendelijk en rustig blijft, kunnen er soms verrassende oplossingen gevonden worden
Precies , er is altijd wel een manier om uit te komen . En nogmaals je hebt geen levenslange garantie.

Re: apparaat kapot/ gelijk dreigen met trosradar

Geplaatst: 27 jan 2014 23:18
door bprosman
Even hier op terugkomend :
Ja, in beide gevallen heb je recht op kosteloos herstel of vervanging wanneer blijkt dat de verkoper tekort is geschoten in zijn verplichting om een deugdelijk exemplaar af te leveren.
Dus de VERKOPER is de schuld als mijn TV kapot gaat en niet de fabrikant die een ondeugdelijk product heeft afgeleverd ?
Want als het wel de fabrikant is, is het niet de verkoper en kan hij die verplichting niet gehad hebben.
bprosman:
8 tot 10 jaar. Waar is dit op gebaseerd ?
Alfatrion:
Op de kwaliteit en prestaties van soortgelijke producten. In je voorbeeld had je het over "een TV".
bprosman:
Het zelfde voor de afschrijving, schrijft een toestel van 300 Euro over net zoveel jaren af als een toestel van 3000 ?
Alfatrion:
Is een toestel van 300 euro een ander soort toestel dan een toestel van 3000 euro?

In mijn voorbeeld heb ik het inderdaad over "een TV", maar wordt daar geen onderscheid gemaakt in aanschafwaarde ?
Een toestel van 300 Euro geeft beeld, een van 3000 Euro ook, dus beiden de definitie van "een TV".

Maar wat afschrijving betreft, stel we nemen je bovengrens, 10 jaar. Dan zou de koper van een toestel van 300 Euro, 30 Euro per jaar afschrijven, en de koper van een toestel van 3000 Euro, 300 Euro per jaar.
Een hogere aanschafprijs zou dus niet moeten/mogen suggereren dat dit ook tot een langere levensduur leidt... of toch wel ? Wat denkt u , rijdende rechter :wink:

Als dat zo is , waarom zou ik dan een Miele kopen en geen "Bestron" als de afschrijfperiode toch gelijk is ?
Want in levensduur zit er geen verschil ? Of toch wel ?

De afschrijfperiode wordt vaak gebruikt in de berekening mbt coulance.