LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ebje

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door ebje »

Ook wij hebben bericht van de postbank.
Wij wachten eerst vermogensmonitor af voordat wij reageren.

QuasiModo

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door QuasiModo »

Het volgende bericht komt van de vermogensmonitior:
Op 25 maart jl. heeft de Postbank bekend gemaakt dat zij haar cliënten - die in het bezit zijn van een MeerWaardehypotheek - een aanbod zal doen. Het aanbod betreft een variant op de garantieregeling die wij op 18 maart aan de Postbank hebben voorgelegd. We hebben het aanbod aandachtig bestudeerd en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat deze onder de huidige omstandigheden acceptabel is.

Meer informatie is alleen beschikbaar voor diegene die zich hebben ingeschreven. Al met al een bericht in de lijn der verwachtingen, positief dus.

QM

molly

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door molly »

kan me niet voorstellen dat de vermogensmonitor tevreden is . mensen hebben 190 euro betaald
daar willen ze nog wel wat voor doen. mensen die zich niet bij vm hebben aangesloten gefeliciteerd. radar bedankt. :roll: :lol:

Robert2

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Robert2 »

Ben benieuwd naar de uitleg die gegeven gaat worden door de Vermogensmonitor.

Maar ik sloot een hypotheek af bij de Postbank voor 30 jaar en
heb een kapitaal gestort waaruit men beloofde 30 jaar lang een maandelijkse inkomensaanvullig te storten en waarvan ik het restant aan het einde van de looptijd volledig in handen zou krijgen.

En nu zou ik blij moeten zijn met een garantie dat die maandelijkse aanvulling gedurende 20 jaar zal plaats kunnen vinden.

Wat een onderhandelingsresultaat. Als dit het voorstel was van de Vermogensmonitor, dan zal de Postbank inderdaad wel blij zijn met dit resultaat. Maar de gedupeerden hadden toch wel iets meer verwacht voor die € 205 die het ze nu nog extra heeft gekost.

Weet iemand of er behalve de vermogensmonitor nog iemand of iets de belangen van de gedupeerden behartigt?

QuasiModo

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door QuasiModo »

Ik ben er nooit vanuit gegaan dat het aanvullingsgedeelte [voor het hele bedrag] 30 jaar in stand zal blijven. Naar mijn mening ook wat naief en gemakkelijk na te rekenen dat dit niet waarschijnlijk is bij een minimale schommeling in koersen, laat staan de schommelingen van de afgelopen drie jaar.
Wel is het tempo van de waardedaling ook voor mij veel te snel gegaan wat te maken heeft met het risicowaardering die niet juist door de posrbank is ingeschat. Dit trachten ze nu te compenseren met niet een royale maar wel reele opties.

De enige mensen die echt de dupe zijn zijn diegene die vanuit hun zorgen zijn overgestapt naar een anderee hypotheek. Zij zijn hun geld door de waardedaling gewoon kwijt en hebben nog boetes moeten betalen voor deze overstap [5.000-10.000 euro].

Mijn adviseur heeft overigens op zijn initiatief aangeboden me te adviseren over de twee verschillende opties. Ook dat vind ik positief.

QM

Robert2

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Robert2 »

Voor de uitzending van Tros Radar had de Postbank al geadviseerd om of tijdelijk niets op te nemen uit het aanvullingsdeel of het maandelijkse bedrag te verminderen.
De Postbank-vertegenwoordiger werd hiervoor weggehoond.
Nu blijkt het advies (10 jaar geen opname of gedurende 28 jaar een maandelijkse uitkering van slechts 70%) ineens zaligmakend.
Vertel mij nu eens wat de uitzending in TROS-Radar (met Vermogensmonitor) heeft opgeleverd?

Robert

QuasiModo

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door QuasiModo »

Een simpel rekensommetje:
Na nog geen drie jaar ruim 1/3 waardedaling. Als het zo doorgaat na 9 jaar dus waarde 0. Een reeler beeld [dus zonder allerlei aanslagen, oorlogen etc] is denk ik 12 a 13 jaar.
Postbank geeft mij dus 7 a 8 jaar cadeau wat voor mij neerkomt op een bedrag van ongeveer 15.000 euro [in 20 jaar tijd]. Bij optie twee ligt dit bedrag zelfs nog hoger, ongeveer 22.000 euro [in 30 jaar tijd].
Dit postbank kost het alleen geld als het fonds het zo slecht blijft doen en voor mij geeft het een stuk zekerheid :D .

QM

Robert2

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Robert2 »

"In drie jaar ruim 1/3 waardedaling" !! Daar zit nu net de geleden schade en daar had ik een regeling voor willen zien.
Want deze bijna 1/3 waardedaling reken ik de Postbank aan. Met het Postbank Obligatiefonds heeft de Postbank gewoon slecht gepresteerd.
(zie morningstar.nl of evt andere benchmark)
In combinatie met een hypotheekproduct, vind ik, had men tenminste het valutarisico moeten afdekken, als men zo dollargevoelig belegt.

Niemand zou toch aan deze 30 jarige meerwaardehypotheek begonnen zijn als men geweten had dat slechts voor 20 jaar een maandelijks bedrag aan het Aanvullingsdeel ontrokken zou kunnen worden.

Robert
:evil:

Walter

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Walter »

Postbank verschuift het probleem naar de toekomst.
Op dit moment hebben zij helemaal geen schade.
In de loop der jaren zal er geld worden gereserveerd om
deze regeling te betalen. Wie weet trekken de koersen
nog wat aan.

Het is sneu dat kliënten nu voor de optie 20 jaar kiezen omdat de
daling van 30 % niet kan worden opgevangen. Is na 20 jaar het potje leeg dan kunnen ze alsnog verkopen.

Voorstel 20 jaar wordt 25 jaar garantie
Voorstel 30 jaar daling 30 % wordt 20 %

Voor de kliënten welke de hypotheek hebben omgezet naar aflosvrij
dient een compensatie te komen voor geleden schade.

molly

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door molly »

we moeten niet te negatief doen . ik denk dat het niet zo'n slecht voorstel is van de postbank. is het jullie opgevallen dat het fonds ineens goed presteerd.zij durven het aan mocht het slecht gaan in de toekomst om ons tegemoet te komen.of zijn er mensen die er een slaatje uit willen slaan? :lol:

schilpzand

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpzand »

:o qasie moddo die beweert dat je als je overstapt een boete moet betalen van 5000 a 10000 euro, ik weet niet hoe hij aan dat bedrag komt.
Ik ben overgestapt en het heeft me alles bij elkaar 4000 euro gekost.
500 euro boete.2000 euro provisie en 1500 euro aan notaris kosten en dergelijke. dus geen 10000 euro .
Ik vind zelf dat ik de beste keus heb gemaakt, ik voel me een stuk lekkerder.
En ik ben met de postbank in gesprek,en krijg nog bericht over mijn situatie.
Dus verkondig geen onzin moddo.

QuasiModo

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door QuasiModo »

Ben je nog steeds 4000 euro kwijt schildpad :!:

QM

schilpzand

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpzand »

Hou jij maar lekker de hypotheek vast kwazie modo, ben je straks alles kwijt, als je een meerwaarde hypotheek hebt teminste of *** je weer ergens aan mee waar je geen verstand van hebt. :shock:

PB BOOS!!!

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door PB BOOS!!! »

Het hele meerwaarde verhaal hangt zo ongeveer nu met leugens aan elkaar... Het begint al met het wel of niet hebben ontvangen van brieven op de Postkamer van de PB...

Als je op 16 Januari een aanvraag doet voor een Proformanota en dan uiteindelijk na vele brieven en op 17 maart(nog voor de nieuwe/foute optie van PB) eindelijk eens een persoon aan de lijn krijgt die wel eens weet hoe het zit en zegt ja, we hebben de brieven... Nou dan schrik je wel... Tussentijds is de rente toch wel aanzienelijk gedaald, dus hogere boete dan in Januari en waar zijn dan de 30 dagen van opzegging??? En terugwerkende kracht kennen ze niet bij de PB!!! Flauw hoor... en maar spelen met onze centen...

Zoals het er nu voor staat met de foute berekening van de PB (LET HIER OOK VOOR OP!!!) kost het ons op dit moment al zo´n 10.000 euro.... plus het verlies van 5.000 euro... toch al zo samen 15.000 Laat je Proforma berekenen door iemand die geen PB hypotheken afsluit... Ook hij wil geld verdienen, maar als je zijn berekening eens goed doorleest zit PB fout en dat kan je toch al zo snel een kleine 2.000 euro schelen.

En hoe komt het dat andere banken met obligatie´s wel meer winst kunnen maken dan de PB??? Zijn die toch slimmer!!! Kijk maar naar Generali... Vreemd maar waar als je je er echt in verdiept...

molly

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door molly »

schildzand is overgestapt , maar waar naar toe? ik zelf heb ook geinformeerd , bijv naar een spaarhypotheek maar dat kost je klauwen met geld. als het werkelijk interessant is , geef ons dan eens een goede tip,en anders loop dan niet te bullshitten.

schilpzand

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door schilpzand »

:D molly het zit zo ik ben in oktober 2003 overgestapt naar een aflossinsvrij hypotheek van de bank of schotland.voor 3,8%5 jaar vast.
Heb mijn beruchte obligatie,s verkocht.
Voor meer info mail maar even [email protected]

frederik

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door frederik »

Mijnheer Schilpzand,

De verschillende tarieven van de Postbank verbazen mij steeds meer. Ik heb het boetebedrag gevraagd wanneer wij onze hypotheek zouden verlagen met het restant van het aanvullingsdeel, zijnde 50.000 euro.
Alleen over dat bedrag is mij al ruim 800 euro boete voorgerekend!
U heeft dus heel veel geluk gehad met 500 euro boete voor de hele hypotheeksom. Ook het rentetarief voor de dan af te sluiten hypotheek werd zeer ongunstig aangeboden: 0,2% boven het tarief wat gewoon op internet staat. Wij denken nu er het beste aan te doen om de rentevaste periode uit te zingen en dan boete vrij een lagere hypotheek elders af te sluiten. Heeft u nog handige tips?

Jan 2

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door Jan 2 »

Wat een stilte op dit forum...

Ben ik de enige die zich niet kan vinden in het door de Vermogensmonitor en de Postbank bereikte akkoord?
Over de geleden schade wordt totaal niet gerept, terwijl
er in de vorige uitzending toch geregeld gesproken werd
over herstelverlies en geleden schade.

Waarom is dit voorstel beter dan het aanbod dat de Postbank
deed voor de uitzending en welke rol heeft de vermogensmonitor
dan gespeeld?

Heeft iedereen de moed al opgegeven??????

Jan

frederik

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door frederik »

Jan2,

Ik ben het wel met u eens. Ik heb toen het slecht ging mijn uitkering stopgezet om het verlies te beperken. Nu wordt een totaalverlies van 30% (in de looptijd) als normaal en acceptabel gezien. Door onze actie zal bij normaal verloop ons geld niet binnen 70% van de looptijd op zijn. De garantie kost Postbank dus niets. Voor het verlies dat wij voor het stopzetten van de onttrekking en de omzetting naar het EuroOb.F. hebben geleden wordt geen enkele compensatie geboden. Wij hebben voor onze financiën nu dus wel de langste tijd bij de Postbank gezeten!
Ben heel benieuwd naar Radar vanavond. Wij hebben ook nog niets getekend of teruggestuurd van de voorstellen. Eerst maar eens afwachten.

remoma

Re: Postbank: Meerwaarde hyptoheek

Ongelezen bericht door remoma »

Wij hebben verleden jaar ook de meerwaarde hypotheek afgesloten.
Werd door de adviseur erg rooskleurig voorgesteld. Nagenoeg geen risico, terwijl het toen echt al een jaar slecht ging met deze hyptheekvorm. Hadden we ons beter moeten laten voorlichten?
Misschien wel, maar als je de postbank hyptheek adviseur op bezoek krijgt, verwacht je toch goed ingelicht te worden. Dat is ook de reden, dat we bij de postbank zijn gaan informeren. Achteraf blijf je met de kater zitten, als blijkt dat ook bij deze vorm de risico's groot zijn.
Conclusie: erg foute informatie!!!!!

Gesloten