Een paar jaar geleden eens een boek gelezen van een Franse oncoloog (weet helaas titel niet meer), die eens alle feiten over voeding en kanker op een rij wilde zetten. Dit ook in verband met alle wonder kankerdiëten, fabeltjes en bangmakerij.
Wat me bij is gebleven is dat slechts zo'n 8% van alle kanker wordt veroorzaakt door het eten. De rest is door andere omgevingsfactoren en door genetische aanleg. (Volgens deze arts dan.)
Heel slecht is verbrand eten, dus vlees wat een beetje zwart van de grill komt. Deze arts vond de trend dat er steeds vaker gebarbecued wordt heel zorgelijk. Heel goed is granaatappelsap. En vis, dat je volgens allerlei diëten zo vaak moet eten, moet je met mate eten, want daar zit altijd gif in ook al komt het uit kweekvijvers.
Verder waren er geen alarmerende dingen. Voor allerlei dingen zoals zoetstoffen, en dat vlees en granen en suiker slecht voor je zijn, was geen wetenschappelijk bewijs te vinden. Zijn advies: alles met mate eten, dan is er niets aan de hand. Ik moet zeggen, met alle toestanden rondom eten, vond ik dat wel een heerlijk relativerend boek.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verbod op kiloknallers niet mogelijk
Re: Verbod op kiloknallers niet mogelijk
Uit commercieel oogpunt natuurlijk niet handig van die man. Een boek waarin je de meest erge dingen beweert, zal immers veel beter verkopen dan een boek dat zegt dat het allemaal wel meevalt. Vandaar dat het veel beter is om met 'bewijzen' te komen van de meest erge dingen.
Tijdens zo'n inferno wat men dan barbecueën noemt, ontstaan tijdens het cremeren zulke hoge temperaturen dat er PAK's kunnen ontstaan in die zwarte korst, en die zijn inderdaad kankerverwekkend.mh73 schreef:Een paar jaar geleden eens een boek gelezen van een Franse oncoloog (weet helaas titel niet meer), die eens alle feiten over voeding en kanker op een rij wilde zetten. Dit ook in verband met alle wonder kankerdiëten, fabeltjes en bangmakerij.
Wat me bij is gebleven is dat slechts zo'n 8% van alle kanker wordt veroorzaakt door het eten. De rest is door andere omgevingsfactoren en door genetische aanleg. (Volgens deze arts dan.)
Heel slecht is verbrand eten, dus vlees wat een beetje zwart van de grill komt. Deze arts vond de trend dat er steeds vaker gebarbecued wordt heel zorgelijk. Heel goed is granaatappelsap. En vis, dat je volgens allerlei diëten zo vaak moet eten, moet je met mate eten, want daar zit altijd gif in ook al komt het uit kweekvijvers.
Verder waren er geen alarmerende dingen. Voor allerlei dingen zoals zoetstoffen, en dat vlees en granen en suiker slecht voor je zijn, was geen wetenschappelijk bewijs te vinden. Zijn advies: alles met mate eten, dan is er niets aan de hand. Ik moet zeggen, met alle toestanden rondom eten, vond ik dat wel een heerlijk relativerend boek.
Willen jullie nu overal verboden en regels voor?TROS Radar schreef:Een wettelijk verbod op het verkopen van vlees onder de kostprijs is niet mogelijk. Ook een minimumprijs voor vlees is niet aan de orde. Dat komt door Europese regels.
Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -mogelijk/
Kopen jullie vaak kiloknallers? Of geven jullie liever meer geld uit aan diervriendelijk(er) vlees?
Ja joh, dan kunnen we tenminste weer zeuren dat we omkomen in de regeltjes in dit land.prem schreef:Willen jullie nu overal verboden en regels voor?TROS Radar schreef:Een wettelijk verbod op het verkopen van vlees onder de kostprijs is niet mogelijk. Ook een minimumprijs voor vlees is niet aan de orde. Dat komt door Europese regels.
Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -mogelijk/
Kopen jullie vaak kiloknallers? Of geven jullie liever meer geld uit aan diervriendelijk(er) vlees?
Ik moet C . Hoek gelijk geven wakker dier moet een ophouden met hun gezeik