![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joopataa
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Sta er zelf niet helemaal negatief tegenover, maar het doel waarvoor HMI dit plan op de markt heeft gebracht is natuurlijk makkelijker te bereiken via andere manieren van sparen. Om gewoon te sparen is t natuurlijk een leuk plan, maar om kapitaal op te bouwen voor je pensioen is een evt. lijfrente altijd al gunstiger. Je betaald op de momenten van uitkeren bij lijfrente dan wel IB, maar eigenlijk veranderd er als t ware niets, want toen je werkte betaalde je dat ook. Je krijgt ook elke maand je lijfrente uitgekeerd, net als je loon... En als je t voor elkaar krijgt om oud te worden, heb je veel meer uitgekeerd gekregen dan je gespaard hebt.Laat de negatieve mensen eerst maar met iets beters komen voordat ze negatief worden
Dit was eerst je argument, groot dus goedLaten we elkaar nou niet direct veroordelen e.d. , maar kijk gewoon naar de harde feiten.
H-M is niet voor niets een van de grootste kapitaalverzekeraars van de wereld en onderdeel van de ERGO groep
Je draait wel snel zeg, zodra er kritiek komt.Geef mij maar een case of een voorval waaruit blijkt dat HM geen betrouwbare en goeie maatschapij is?
En als je nou niet oud wordt??En als je t voor elkaar krijgt om oud te worden, heb je veel meer uitgekeerd gekregen dan je gespaard hebt.
Je betaald op de momenten van uitkeren bij lijfrente dan wel IB
IB is rond de 38%Bij een kapitaalverzekering, zoals bij HMI, betaal je over het bedrag dat in 1 x uitgekeerd wordt een hele zwets met belasting en je moet het verplicht óf dat jaar opmaken
Goed dat je dit zegt.Misschien moet je eerst beter informeren voordat je dingen roept
De G60 is een verdeelde polis.Verdeel je centjes over een spaarrekening, depositorekening, beleggingsrekening e.d. Veeeeeeeeeeel goedkoper!!
Ik denk dat je oproep te vergeefs zal zijn.....Ik vind het gewoon erg jammer dat er veel opmerkingen en vooroordelen staan die een negatief beeld scheppen betreft HM.
De op en aanmerkingen zijn helaas nooit onderbouwd, dus wie geeft mij nou eens een bewijs dat HM niet goed is??
Je kan heel veel dingen verzinnen en proberen om een win en verlies spel met mij te gaan spelen, maar daar schiet niemand iets mee op.
Je kan mijn woorden als quote gebruiken en heel kinderachtig een opmerking plaatsen als iemand de suggestie wekt dat groot altijd goed is....natuurlijk is dat niet zo, maar kom nou eens to the point!!!
Wat is er nou mis met Hamburg Mannheimer??
Geef mij 1 product dat meer zekerheid e.d. te bieden heeft dan bv de Golden 60.
Wie o wie kan mij een beter product noemen.
Dank u I rest my case
ik maak ze expres...even kijken wie daar weer over zou beginnen te klagen.(En maak je die afschuwlijke taalfouten expres.... of heb je geen feeling voor taal...?)
Wiseguy, dat plan van jou kan dan misschien in jouw ogen IDEAAL zijn, maar niet voor het doel waarvoor dit plan op de markt is gebracht. Sparen voor je pensioen? Zoals Lawman al zei:Als je werkelijk zo veel van het fiscale plaatje weet, dan snap ik al helemaal niet waarom je het HM product tegenspreekt.
Wiseguy, wat ik me afvraag, kan jij eigenlijk lezen?sparen voor de lange termijn doe je simpelweg niet middels een levenpolis. Dit heb ik al vaak aangehaald, je betaalt onnodig veel (verborgen) kosten.
Ik heb nooit gezegd dat je over een kapitaalverzekering IB moet betalen! En al helemaal niet dat ik 38% IB weinig vind! Lees dus voortaan voordat je in de aanval/ verdediging springt!Als jij mij die garantie geeft, dan ruil ik direct de G60 in voor een lijfrente!
Quote:
Je betaald op de momenten van uitkeren bij lijfrente dan wel IB
Quote:
Bij een kapitaalverzekering, zoals bij HMI, betaal je over het bedrag dat in 1 x uitgekeerd wordt een hele zwets met belasting en je moet het verplicht óf dat jaar opmaken
IB is rond de 38%
De uitkering van een kapitaalverzekering betaal je relatief 1,2% over en heb je een belastingvrije voet van rond de 20.000 euro, dus als je 100.000 euro zou krijgen dan betaal je in het 2e jaar:
100.000-20.000= 80.000
Over die 80.000 Euro betaal je 960 Euro betasting in box 3, dus als jij dit een hele swets vind, terwijl je 38% IB weinig vind dan moet je snel een afspraak maken met de docter, want volgens mij betaald elke nederlander liever 1,2% dan 38%.
Misschien moet je eerst beter informeren voordat je dingen roept