LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Biostabil 2000 werkt wel!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb even vluchtig de reacties in deze thread gelezen, en er wordt vaak een beetje lacherig gedaan over het placebo-effect. Oké, die hanger is veel te duur en de werking niet bewezen (afgezien van dat het een magneet is met bijbehorende werking), maar als iemand nu zijn hoop vestigt op de Biostabil en daarnaast WEL medicijnen blijft slikken en artsen blijft bezoeken..what's the harm? :?: Het moet niet zo worden dat Santanera wordt gelyncht....toch? :roll:

Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »

HAHAHA, VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOET EEN ZOT IN VREUGDE LEVEN!!

WIE GELOOFD DAT GEZWAM NOU??

tonderella

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door tonderella »

Hallo voor en tegenstanders van de biostabiel 2000, kijken jullie ook eens op de site van berrygelderblom.nl en www.fok.nl ,
daar staat het nodige te lezen, oa dat de heer Bruno Santanera een kort geding spant tegen Tros Radar, Berry Gelderblom en Anton Struus,
omdat onder andere de verkoop van de biostabiel prakties stil ligt na publicaties van Berry en Anton en na de uitzending van Tros Radar.
Begin Juni weten we hopelijk meer.

marl1

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door marl1 »

hoi allemaal,

wat een onzin... tuurlijk werkt zo'n ketting niet! :? misschien voor je gevoel wel... maar ga maar eens denken dat je jeuk aan je neus hebt.... goed concentreren.... en ja hoor je hebt jeuk aan je neus! :arrow: zo werkt dat dus!

Paul_West

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Paul_West »

Vraag die ik gisteren aan meneer Santanera heb gesteld: Is er al iemand die u (net als een ondernemer in de V.S. die inmiddels tot een gevangenisstraf is veroordeelt), is er al iemand die aangifte heeft gedaan bij Justitie van oplichting en/of kwakzalverij?

Dezelfde vraag zou ik kunnen stellen aan Jomanda of Dr. Vogel (homeopatische middelen).

Vrouwe Justitie heeft er blijkbaar veel moeite mee om haar tanden in dit soort praktijken te zetten...

Paul_west

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Paul_west »

Laat ik mijn vraag eens anders stellen aan de lezers van dit forum:

Heeft iemand al een juridische procedure aangespannen tegen een kerkgenootschap (Katholiek, Protestant, Islam, wat dan ook)?

Wie kan bewijzen dat er geen god bestaat, terwijl kerkgenootschappen bezweren dat het zo is? Is er ooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het bestaan van een god?.

Weinig, voor zover ik weet, maar dat is misschien omdat de wetenschap zich bij voorkeur bezig houdt met zaken die tastbaar en aantoonbaar zijn.

Is dat misschien ook de reden waarom er zo weinig veroordelingen zijn van charlatans of het gebied van het 'goddelijke', 'paranormale' of algemener 'ontastbare'?

fietser
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2004 22:12

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door fietser »

Volgens mij ben ik de ideale persoon om zo'n biostabil te kopen. Op de havo had ik alle vragen fout bij het tentamen-onderdeel magnetisme. Maar ik vraag me toch af hoe mijn lapis lazuli er op zou reagern. Waar kan ik het nog kopen?

wan onzin

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door wan onzin »

Beste Paul, dus jij vergelijkt die gast van de biostabil met een god?
Naast het feit dat god niet bestaat maak je de fout dat als je werkelijk in het effect van iets geloofd, je balpen je van de ernstigste ziekten kan genezen. Hij is alleen ff 100 euro goedkoper... :D [/quote]

Kritisch

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Kritisch »

Ik heb met gemengde gevoelesn alle reacties op dit forum gelezen. Als de Biostabil echt zo'n wonderhanger is waarom wordt hij dan niet erkend door de wetenschap????? Ik vind het belachelijk dat dat ding zoveel geld kost. Santanera wil alleen maar rijk worden over de ruggen van wanhopige mensen.

Doekoe

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Doekoe »

Mensen, laten we nu eerlijk wezen: de hanger bestaat voor een grootste deel uit een goedkope magneet. Het is een vrij land, als iemand daar € 119 voor over heeft, mij best.

Paul_west

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Paul_west »

Beste 'Wan onzin',

Lees mijn bijdrage goed. Ik vergelijk Bruno niet met 'god' of 'een god'.

Ik stel het volgende:
Hoe komt het dat er nog NIEMAND is geweest (voor zover ik kan nagaan) die meneer Santanera heeft aangeklaagd voor kwakzalverij of oplichting. Net zo min als iemand ooit een dominee, imam, rabbi of pastoor heeft aangeklaagd voor oplichterij.

Waarom niet?

Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »

Nieuwe walgelijke reclamespot van TelSell

We gaan nog een stap verder:"er is een
catagorie mensen die niet kan genezen zonder
magneten".
Dat is een boute uitspraak van een reguliere
arts (lees f.la.p.d.r.o.l.)!!!
Er zou een japans wetenschappelijk onderzoek
zijn geweest waaruit is gebleken dat de aarde
een tekort heeft aan elektromagnetisme, beweert
hij ook. Waar haalt ie die wijsheid vandaan?
Verder beweert hij dat het waarnemen van grote
groepen mensen gelijk staat aan een
wetenschappelijk onderzoek maw het is ook
wetenschappelijk bewezen dat de Biostabil werkt.
Nou Roy Martina, het lijkt mij zinvol om weer eens
plaats te nemen in de collegebanken van de
Universiteit van Utrecht. Misschien kunnen ze
je daar wakker schudden uit die fantastische
droom.

Het wordt tijd dat de overheid nu echt eens een keer ingrijpt tegen dit soort malafide praktijken. Kom op meneer Hoogervorst doe er iets aan!!!!

Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »

" Beste Annie39,

In het belang van Uw vader wil ik U vragen telefonisch contact op te nemen met Bruno Santanera,

Met vriendelijke groeten,

Stellina Santanera "

Ik wil u vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met uw locale RIAG of psychisch medisch centrum...

BIO-INSTABIL 2004

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door BIO-INSTABIL 2004 »

Best (on) gelovigen,

Ik kan hier nu wel mijn beklaag gaan doen over dat *** ding. Over zijn zogenaamde werking ervan...maar ik heb hem namelijk ook gekocht in overtuiging dat zo iets ging werken.

Veel mensen hebben aan mij gevraagd als het echt deed werken :?: En heb eerlijk gezegt dat ik nog nooit iets gevoeld heb dat dat ding werkt :?:

Maargoed baat het niet schaat het niet (of hoe je het ook mag zeggen).

Maar wat wel heeft geholpen dat je er van zou afvallen...en idd dat is me gelukt. ik ben namelijk 119 Euro lichter waardoor ik minder boodschappen door heb kunnen doen en toch mijn streef gewicht heb berijkt. :wink:

Dus Kerel van de BIO-LABIL , BIO-INSTABIL of BIO-DEBIL ...bedankt dat JIJ mij dat ding hebt aangesmeerd, en hoop dat je nog veel prosessen aan je reet mag hebben.

GREETZZZZZZZ MR. X

Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »


Mensen, laten we nu eerlijk wezen: de hanger bestaat voor een grootste deel uit een goedkope magneet. Het is een vrij land, als iemand daar € 119 voor over heeft, mij best.
Daar gaat het ook niet om, het probleem is dat deze kwakzalver inspeelt op het verlangen van mensen die ziek zijn om beter te worden. Ze kopen uit wanhoop dit produkt terwijl er geen enkel wetenschappelijk bewijs naar is dat dit produkt daadwerkelijk genezende kracht bezit!

Dat is toch eigenlijk te gek om los te lopen, het bestelen van minder valide mensen wil ik het noemen. Van mij mogen ze die gasten opsluiten!!

jazzman

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door jazzman »

ik las een reactie van iemand die zei dat de werking van biostabil berust op het placebo effect, en dat die werking dus eigenlijk onzin is. Daar heeft hij dan toch niet lang genoeg over nagedacht, want een placebo effect betekent dus dat er wel werking is.
Het placebo effect houdt in dat je gelooft in een werking en daardoor ook daadwerkelijk geneest. Bovendien is er daardoor nooit sprake van schadelijke bijwerkingen. Geweldig toch, dat zoveel mensen zichzelf genezen omdat ze in een magneetje geloven!
Het zelfgenezend vermogen van het menselijk lichaam is groter dan je denkt!

ladycat tigger

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door ladycat tigger »

dat magneetjes kunnen werken mwah daar kan ik inkomen...
Persoonlijk geloofde ik dat nooit niet zo... Toch zijn er dan nog veel goedkopere alternatieven dan de biostabil
wat dacht je bijvoorbeeld van Magnetiet armbandjes nog geen 5 euro het stuk... of magnetiet hangers...
zo'n beetje op elke braderie of markt wel te krijgen.. bij van die mensen die allemaal van die leuke steentjes als bergkristal en zo verkopen... lijkt mij veel leuker dan kun je in ieder geval ook nog een leuke uitzoeken!!!!!!!!

Nuchter

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Nuchter »

Het is niet te geloven hoe sommige mensen zich laten indoctrineren door reclame wat alleen overdag wordt uitgezonden?! Ik heb ook nog wel wat magnetisch metaal liggen.., kun je op komen halen voor 100 euro.. Dat scheelt weer... Erg jammer dat mensen zich deze onzin aan laten smeren. Jammer .. maar met zo'n ding om mn nek zou ik me niet meer durfen te vertonen. Nog even alles op een rijtje:

- A. Het werkt niet
- B. Het is duur
- C. Santenera heeft al genoeg geld.
- D. Je slaat een flater
- E. Je verliest je geloofwaardigheid
- F. Niemand neemt je meer serieus
- G. Placebo of niet het werk toch niet

Gast

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn man draagt nu bijna een jaar de Biostabil en beweert dat hij er resultaat bij heeft.
8 verschillende medicijnen van de huisarts voor hoge bloedruk en te lage hartslag.
Hij is gestopt met de pillen en draagt de biostabil en zijn bloedruk is prima.
Hoe verklaar je dat.
Ik ben ook niet bijgelovig, maar ja, er zit wat in.

Korea

Re: Biostabil 2000 werkt wel!

Ongelezen bericht door Korea »

Ze hebben een tv spotje in Zeewolde met mensen die allemaal nep zeggen dat het zo geweldig is. Wel raar dat al die mensen in Zeewolde een Gronings accent hebben. Kortom, Tinene de Nooy moet niet zo ligen, het zijn allemaal bekenden en worden er voor betaald.

Gesloten