LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werken moet... maar liever niet. Wat is uw verhaal?
Re: Werken moet... maar liever niet. Wat is uw verhaal?
Ik vind het USA ook zijn makken hebben maar daar kun je het nog steeds "maken" . Met zo'n houding als TS ga je toch wel honger lijden, ter wijl als je werkt en studeert je vooruit komt. Dankzij goedkope auto's, goedkope huizen, vooral nu ( ik kreeg een aanbod van een pakketje van 5 huizen voor 66000€!), en lage belastingen is het niveau van welvaart al snel groter dan in Europa.
Ook voor de mentaliteit is het beter, luiheid zoals die van TS, die nu in de kerk zit, is een doodzonde in de USA.
Ook voor de mentaliteit is het beter, luiheid zoals die van TS, die nu in de kerk zit, is een doodzonde in de USA.
-
Voor 66.000 euri's heb je hier nog geen eens een half appartement...
-
Heb je ook gezien wat je aan maandelijkse servicekosten betaalt? Er staan er wel erg veel te koop daar in Drachten trouwens...
-
Kijk maar eens bij de eerste. Maar het is inderdaad off-topic.
Goed lezen s.v.p. Het gaat om een pakketje van 5 voor die prijs, komen van de bank. Dus rond de 13 per stuk.MichielFRL schreef:Er staan er anders genoeg te koop hier onder de €66.000 http://www.funda.nl/koop/drachten/appar ... -prijs-op/witte angora schreef:Voor 66.000 euri's heb je hier nog geen eens een half appartement...
-
Dit is dus niet waar. We halen namelijk de werkers van buiten naar binnen toe, omdat we ons zelf te goed vinden. (of te duur zijn vanwege de torenhoge belastingen op werk om de verzorgingsstaat te kunnen financieren)MichielFRL schreef:Als gevolg van automatisering en mechanisatie is er gewoon steeds minder werk voor mensen van vlees en bloed. Hetzelfde werk wordt echter nog steeds gedaan, maar i.p.v. dat daar 20 mensen voor nodig zijn doet nu 1 machine hetzelfde werk. Die machine verdient dus het inkomen voor die 20 mensen.
Die machine is goedkoper dan het loon wat 20 mensen anders hadden gekregen en kan het verschil dus aangewend worden ter financiering van het basisinkomen.
Als iemand meer geld te besteden wil hebben dan hij / zij als basisinkomen ontvangt gaat hij / zij arbeid verrichten, laten we zeggen maximaal 20 uur in de week. Een maximalisering van het aantal uren wat er gewerkt mag worden is nodig omdat er anders niet voor iedereen de mogelijkheid bestaat extra te verdienen bovenop het basisinkomen.
Kijk eens naar de landbouw, bouw en constructie, maakindustrie, transport, etc
Er zijn daar niet minder banen, maar ze worden alleen door anderen ingevuld (Oost europeanen,Zuid europeanen, Aziaten etc ). Dit geld is gewoon weg en vloeit grotendeels naar deze landen toe
-
Als je quote dan wel graag juist.MichielFRL schreef:Gedeeltelijk is dat waar Leo The Emperor, echter als ik bijvoorbeeld dit artikel http://www.volkskrant.nl/economie/al-15 ... ~a3761685/ erbij pak dan zijn er toch veel banen verdwenen door automatisering.
Ander voorbeeld: Op een vuilniswagen stonden/zaten vroeger 3 man. Tegenwoordig zit er nog maar 1 man op omdat het legen van de bakken door een robotarm gedaan wordt.
In dit artikel wordt geconcludeerd dat er een verschuiving is niet een vermindering.Robots, internet en andere vormen van automatisering veroorzaken een grote verschuiving op de arbeidsmarkt. In beroepen die gevaar lopen door automatisering zijn de afgelopen vijf jaar al veel banen verdwenen. Bij administratief medewerkers gingen tussen 2008 en 2013 zelfs 154 duizend banen verloren. In beroepen die immuun zijn voor robots en andere machines nam de werkgelegenheid ondanks de crisis juist toe. Vooral vrouwen profiteerden daarvan.
......
De afgelopen tweehonderd jaar heeft technologie de werkgelegenheid altijd vergroot, benadrukt Salomons, maar dat leidde wel steeds tot grote verschuivingen op de arbeidsmarkt.
....
Een verschuiving is ook logisch, de robotarm uit jouw voorbeeld dient ook ontworpen, gemaakt en onderhouden te worden. (en als we echt goed zijn kunnen we deze robotarm ook exporteren en komt er nog veel meer werkgelegenheid bij )
Mechanisering en industrialisatie leiden niet puur tot het verdwijnen van werk, maar vooral ook tot het verschuiven van werk. bijvoorbeeld de landarbeiders die met de hand het graan moesten oogsten kunnen nu dus wat anders doen. Daardoor kunnen er dingen worden gedaan waar de mensen vroeger niet aan toe kwamen. Daarin zit een groot deel van de welvaartsgroei. Ironie is dus dat het vervangen van banen door machines niet zozeer leidt tot armoede vanwege toenemende werkloosheid, maar juist welvaart vanwege nieuwe activiteiten.
Dat het krom is dat in sommige situaties werken niet loont, dat is inmiddels wel duidelijk. Ook bij de politiek. Wat de beste of juiste oplossing dan is, dat is voer voor discussie. Er is in elk geval niet één enige oplossing. Uitkeringen halveren is inderdaad een oplossing, maar daar zitten veel nare gevolgen aan. Je zou ook het (minimum)loon kunnen laten stijgen. Of werkenden meer fiscale voordelen geven.
Je zou zelfs kunnen stellen dat een basisinkomen voor iedereen er juist ook toe leidt dat werken meteen gaat lonen. Je werkinkomen wordt dam immers niet op je uitkering gekort. Het wordt dan meteen lonend om te werken, ook al is het maar voor een uurtje.
Dat het krom is dat in sommige situaties werken niet loont, dat is inmiddels wel duidelijk. Ook bij de politiek. Wat de beste of juiste oplossing dan is, dat is voer voor discussie. Er is in elk geval niet één enige oplossing. Uitkeringen halveren is inderdaad een oplossing, maar daar zitten veel nare gevolgen aan. Je zou ook het (minimum)loon kunnen laten stijgen. Of werkenden meer fiscale voordelen geven.
Je zou zelfs kunnen stellen dat een basisinkomen voor iedereen er juist ook toe leidt dat werken meteen gaat lonen. Je werkinkomen wordt dam immers niet op je uitkering gekort. Het wordt dan meteen lonend om te werken, ook al is het maar voor een uurtje.
Als er velen zouden zijn als TS die met een zeer bescheiden inkomen al tevreden is, en een basis inkomen zou laten we zeggen 1200 euro zijn zonder verplichtingen, gratis geld zeg maar, hoevelen zouden dan nog wat doen?
-
Ik kom nog lang aan die 1200 euro, dus wat denk je?
-
En mensen die wel werken ook 1200 euro toe geven. Gelijken monniken, gelijke kappen. 1200 euro gratis geld extra kan ik de maand goed gebruiken.
En hoe gaan we dat basisinkomen dan betalen? Waar halen we dat geld dan vandaan?
-
De hoogte belastingschijf verhogen van 52 naar 100 procent en alle rijken die het land willen uitvluchten helemaal leegplukken.
-
Dat wordt opgebracht door de werkenden met een veelvoud van die 1200 euro te korten op hun extra verdiensten. Dan houdt zelfs Jan Modaal nog geen stuiver extra over van zijn werk, maar dat is niet erg. Hij heeft in ieder geval die 1200.kuklos schreef:En hoe gaan we dat basisinkomen dan betalen? Waar halen we dat geld dan vandaan?
Geen mens die dan nog wil werken, maar dat hoeft ook niet, want iedereen is tevreden en gelukkig met zijn basisinkomen, niet waar?
-
Door alle subsidies af te schaffen misschien...hoeveel miljarden blijven er dan over ?kuklos schreef:En hoe gaan we dat basisinkomen dan betalen? Waar halen we dat geld dan vandaan?
-
@moederslink
Ja, dat is pret! Een ongeschiktheidsuitkering &inkomen dat tikt aan..
Ik had respect tot ik dit las,dacht ik..gadverdamme,je weet totaal niet wat je zegt!!
Neem jij lekker mijn wao,en ale gevolgen van dien en ik jou rotbaan,nou kom je van terug en dan heb ik PRET..jasses...get a life...had je betere opleiding moeten doen,geen kids nemen,je vrouw werken,had je het nu beter..de groeten met je zielige verhaal...
Wao dat tikt aan,wat een pret..oeh heb veel woorden hou ze in,maar je zou niet voor me moeten staan...
Ik had respect tot ik dit las,dacht ik..gadverdamme,je weet totaal niet wat je zegt!!
Neem jij lekker mijn wao,en ale gevolgen van dien en ik jou rotbaan,nou kom je van terug en dan heb ik PRET..jasses...get a life...had je betere opleiding moeten doen,geen kids nemen,je vrouw werken,had je het nu beter..de groeten met je zielige verhaal...
Wao dat tikt aan,wat een pret..oeh heb veel woorden hou ze in,maar je zou niet voor me moeten staan...
Dat geloof ik Rozemarijn....daar moeten de mensen met banen tegen hun zin ook eens aan denken, je kunt tenminste op je fiets naar je werk, je kunt tenminste horen en praten (Arthur)... Enz.rozemarijntje schreef:@moederslink
-
rozemarijntje schreef:@moederslink
@rozemarijntje ...dit laatste is voorArthur 2000 ...haha , dat eerste was van Arthur... is niks van mij bij.....
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 nov 2014 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
.
Laatst gewijzigd door pietjeplus op 03 nov 2014 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja daar had die Klaver van Groen Links het ook over vandaag in Buitenhof, alsof de superrijken zich laten afslachten , de onnozele...die zitten in een dag hier in Belgie als die uitzuigers aan de macht komen. Linkse prietpraat.Josephien12 schreef:De hoogte belastingschijf verhogen van 52 naar 100 procent en alle rijken die het land willen uitvluchten helemaal leegplukken.