LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Har06

Re: Intimidatie en onterechte kosten bij incassobureaus

Ongelezen bericht door Har06 »

eddy123 schreef:
Har06 schreef:Gewoon de schulden niet laten oplopen, is misschien ook een idee om te verkomen dat je uitsmijters aan de deur krijgt. :)
U maakt het wel heel erg spannend: de uitsmijters komen al aan de deur.
Volgens mij horen uitsmijters de behuizing te beschermen tegen ongewenste gasten, uitsmijters die van buiten komen heten in mijn boekje gewoon dieven die je huis in bezit nemen.
dit ontgaat me:
dieven vallen niet op
incassoburo medewerkers :) staan aan de deur

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Incassomedewerkers van Intrum staan niet voor de deur, is een fabeltje van H. I. D. R.

eddy123

Ongelezen bericht door eddy123 »

Har06 schreef:
eddy123 schreef:
Har06 schreef:Gewoon de schulden niet laten oplopen, is misschien ook een idee om te verkomen dat je uitsmijters aan de deur krijgt. :)
U maakt het wel heel erg spannend: de uitsmijters komen al aan de deur.
Volgens mij horen uitsmijters de behuizing te beschermen tegen ongewenste gasten, uitsmijters die van buiten komen heten in mijn boekje gewoon dieven die je huis in bezit nemen.
dit ontgaat me:
dieven vallen niet op
incassoburo medewerkers :) staan aan de deur
Juist, en die willen binnen komen, dus het zijn geen uitsmijters. Uitsmijters behoren tot het etablissement (de woning) en willen anderen buiten houden. Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoelde :-)
Misschien handig voor iedereen die schrikt van een deurwaarder deze programma's even te bekijken, die gaan er over: http://rtlxl.nl/#!/gemist/de-deurwaarde ... len-317052
Het zijn geen boemannen/vrouwen.

puma73

Misschien handig dat eddy123 eens leert wat incassomedewerkers zijn en wat medewerkers van een deurwaarder zijn. Wereld van verschil.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:Misschien handig dat eddy123 eens leert wat incassomedewerkers zijn en wat medewerkers van een deurwaarder zijn. Wereld van verschil.
Is volgens mij al eens eerder op een ander topic aangekaart dat deze user spreekt over dingen waar hij geen kennis van heeft.

Eddy. Een incassobureaumedewerker zal niet bij je aan de deur komen. Een gerechtsdeurwaarder wel. Overigens is die serie leuk en aardig, maar als mensen geen actie ondernemen als ze schulden hebben zijn ze ook niet echt verstandig bezig (heb een stukje van die eerste aflevering gekeken).
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 11 dec 2014 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

eddy123

puma73 schreef:Misschien handig dat eddy123 eens leert wat incassomedewerkers zijn en wat medewerkers van een deurwaarder zijn. Wereld van verschil.
Volgens mij heb ik op dit forum al 3 keer uitgelegd dat een deurwaarder handelt op basis van een vonnis en een incassobureau net zo veel rechten heeft als je buurman of de groenteboer op de hoek. Je reageert volgens mij vooral op je eigen bericht, niet op het mijne.
Ik reageerde op Har06.

eddy123

Julie4444 schreef:Eddy. Een incassobureaumedewerker zal niet bij je aan de deur komen. Een gerechtsdeurwaarder wel.
Op zich is dat ook niet waar Julie. Incassobureaus komen wel degelijk aan de deur, ze hebben echter geen enkele juridische status. Voorbeeldje (had ik al gegeven, maar speciaal voor jou nogmaals):
http://www.npo.nl/rambam-incassobureaus ... _101342267

Kortom, er staat niets een incassobureau in de weg om eens bij je aan te bellen.
Dat mag de buurman of de groenteboer immers ook.

puma73

eddy123 schreef:
Volgens mij heb ik op dit forum al 3 keer uitgelegd dat een deurwaarder handelt op basis van een vonnis en een incassobureau net zo veel rechten heeft als je buurman of de groenteboer op de hoek. Je reageert volgens mij vooral op je eigen bericht, niet op het mijne.
Ik reageerde op Har06.
Een incassomedewerker komt niet aan de deur, is een fabeltje wat HIDR in de wereld heeft gebracht.

eddy123

puma73 schreef:Een incassomedewerker komt niet aan de deur, is een fabeltje wat HIDR in de wereld heeft gebracht.
Nogmaals het voorbeeld:
http://www.npo.nl/rambam-incassobureaus ... _101342267
Voor 20 euro zullen ze niet langs komen, voor een bedrag van een paar duizend euro komen ze wel degelijk langs. Ze hebben geen enkel juridisch recht, gewoon de deur dicht smijten mag (niet dat dat het probleem oplost).
Laatst gewijzigd door Radar op 12 dec 2014 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: op de man spelen.

prem

Ongelezen bericht door prem »

puma73 schreef:
eddy123 schreef:
Ik reageerde op Har06.
Een incassomedewerker komt niet aan de deur, is een fabeltje wat HIDR in de wereld heeft gebracht.
Natuurlijk zijn er incassomedewerkers die langs komen ....er zijn mensen in elkaar geramd voor een paar duizend Euro. Motorbendes hebben vaak ook incasso buro's , wel voor de grotere bedragen dan...dat weet ik dan toevallig uit de tweede hand. Inderdaad biet voor een paar honderd euro.

Julie4444

De oorspronkelijke quote was:
Har06 schreef:
handdoekindering schreef:Volledig eens. Een incassobureau kan niks, alleen gasten zolas Intrum die dan met twee potige mannetjes onaangekondigd 's-avonds laat aan de deur staan want we willen eens met je praten over je schulden, dat komt toch best intimiderend over. Gewoon direct de politie bellen.
Gewoon de schulden niet laten oplopen, is misschien ook een idee om te verkomen dat je uitsmijters aan de deur krijgt. :)
En nee, intrum gaat niet bij je aan de deur komen. We hadden het hier dus over een bij de NVI aangesloten incassobureau, niet over één of andere criminele bende.

Als een deurwaarder aan je deur komt om beslag te leggen kan je trouwens best de politie bellen, maar die is er stiekem al, want die neemt de deurwaarder gewoon mee hoor.

eddy123

Julie4444 schreef:En nee, intrum gaat niet bij je aan de deur komen. We hadden het hier dus over een bij de NVI aangesloten incassobureau, niet over één of andere criminele bende.
Jawel hoor, ook 'gewone' incassobureaus komen best aan de deur even aanbellen. Dat mag ook, is niets mis mee. Niet voor 20 euro, maar voor een paar honderd kan dat zomaar.
Julie4444 schreef:Als een deurwaarder aan je deur komt om beslag te leggen kan je trouwens best de politie bellen, maar die is er stiekem al, want die neemt de deurwaarder gewoon mee hoor.
Ja, dan ben je wel 10 stappen verder. Die deurwaarder komt niet onverwacht om meteen beslag te leggen. Die komt eerst eens praten of er een regeling mogelijk is.

puma73

n.v.t.

puma73

eddy123 schreef:
Ja, dan ben je wel 10 stappen verder. Die deurwaarder komt niet onverwacht om meteen beslag te leggen. Die komt eerst eens praten of er een regeling mogelijk is.
De deurwaarder komt niet aan de deur om eerst te praten, als jij geen contact zoekt, heb je een brief dat hij overgaat tot executie van het vonnis en staat deze ONAANGEKONDIGD, met een medewerker van een slotenmaker EN een hulpofficier van justitie bij je aan de deur om beslag e komen leggen.

Julie4444

eddy123 schreef:
Julie4444 schreef:En nee, intrum gaat niet bij je aan de deur komen. We hadden het hier dus over een bij de NVI aangesloten incassobureau, niet over één of andere criminele bende.
Jawel hoor, ook 'gewone' incassobureaus komen best aan de deur even aanbellen. Dat mag ook, is niets mis mee. Niet voor 20 euro, maar voor een paar honderd kan dat zomaar.
Het is zeker niet de standaard. Ik heb een wanbetaler als huisgenoot gehad, 5 jaar lang. Altijd brieven van allerlei incassobureaus en deurwaarders, waaronder Intrum (en een stuk of 30 andere instanties). Al die jaren bleven ze vrolijk brieven sturen die mevrouw negeerde. Ze lagen in de openbare ruimte op te stapelen tussen de deurwaardersbrieven en brieven van andere incassobureaus.

De schuld van intrum was een vodafone vordering van zo'n 500 euro. Dreigen deden ze zat, lijkt me, maar langskomen ho maar.

De enige mensen die ooit langs zijn gekomen zijn deurwaarders met dagvaardingen.

puma73

Julie4444 schreef:
eddy123 schreef:
Het is zeker niet de standaard. Ik heb een wanbetaler als huisgenoot gehad, 5 jaar lang. Altijd brieven van allerlei incassobureaus en deurwaarders, waaronder Intrum (en een stuk of 30 andere instanties). Al die jaren bleven ze vrolijk brieven sturen die mevrouw negeerde. Ze lagen in de openbare ruimte op te stapelen tussen de deurwaardersbrieven en brieven van andere incassobureaus.

De schuld van intrum was een vodafone vordering van zo'n 500 euro. Dreigen deden ze zat, lijkt me, maar langskomen ho maar.

De enige mensen die ooit langs zijn gekomen zijn deurwaarders met dagvaardingen.
Ook mijn ervaringen zijn net zo, ik heb iemand geholpen met zijn administratie, om eerst een schuldhulpverleningstraject te doorlopen en later in de WSNP. In het schuldhulpverleningstraject zijn genoeg brieven verstuurd door incassobureaus, er is nog nooit een medewerker van een incassobureau langs geweest.

Van de deurwaarders kwamen alleen dagvaardingen, vonnissen en brieven. Er is nog nooit een deurwaarder aan de deur geweest om een betalingsregeling af te spreken.

Julie4444

puma73 schreef:Van de deurwaarders kwamen alleen dagvaardingen, vonnissen en brieven. Er is nog nooit een deurwaarder aan de deur geweest om een betalingsregeling af te spreken.
Dit is ook conform mijn ervaringen. Ik vraag me af waar Eddy zijn standpunt op baseert.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Julie4444 schreef:
puma73 schreef:Van de deurwaarders kwamen alleen dagvaardingen, vonnissen en brieven. Er is nog nooit een deurwaarder aan de deur geweest om een betalingsregeling af te spreken.
Dit is ook conform mijn ervaringen. Ik vraag me af waar Eddy zijn standpunt op baseert.
lijkt wel of jullie het normaal vinden dat er niet betaald wordt, natuurlijk komen de schuldeisers langs, kan ook gewoon het bedrijf zijn waar niet aan betaald wordt, wanbetalers benadelen ons allen :oops:

puma73

Har06 schreef:
Julie4444 schreef:
lijkt wel of jullie het normaal vinden dat er niet betaald wordt, natuurlijk komen de schuldeisers langs, kan ook gewoon het bedrijf zijn waar niet aan betaald wordt, wanbetalers benadelen ons allen :oops:
Ik vindt het heel normaal dat er WEL betaald wordt, wanbetalers benadelen de maatschappij elk jaar voor 11 miljard euro.

Wat ik NIET normaal vindt zijn de onzinberichten die hier geplaatst worden over incassobureaus die medewerkers langs de deur sturen of deurwaarders die "even" langs komen om een betalingsregeling af te spreken. Dat gebeurt namelijk niet.

Een brief sturen is veel goedkopen dan iemand langs de deuren sturen.

Julie4444

@Har.

Dit:
puma73 schreef:Ik vindt het heel normaal dat er WEL betaald wordt, wanbetalers benadelen de maatschappij elk jaar voor 11 miljard euro.

Wat ik NIET normaal vindt zijn de onzinberichten die hier geplaatst worden over incassobureaus die medewerkers langs de deur sturen of deurwaarders die "even" langs komen om een betalingsregeling af te spreken. Dat gebeurt namelijk niet.

Een brief sturen is veel goedkopen dan iemand langs de deuren sturen.
Volledig mee eens. Mensen die bewust en door hun eigen onverantwoordelijke struisvogelgedrag wanbetalers zijn en blijven vind ik allesbehalve normaal. Zeker na mijn ervaringen met die huisgenoot ben ik van mening dat dit soort mensen juist harder aangepakt zouden moeten worden.

Dat wil nog steeds niet zeggen dat willekeurige dingen kunnen worden beweerd. Vandaar de vraag waar Eddy zijn uitspraken op baseert, want mij lijken ze namelijk niet correct. Ook Puma lijkt deze ervaring te delen, dus laten wij wachten tot Eddy aangeeft waar hij zijn informatie vandaan heeft gehaald.

Gesloten