| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-
Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-
Als de bakker niet kan aantonen dat ie t brood niet heeft gemist en had kunnen verkopen, dan mag ik 't brood dus gewoon gratis meenemen....bprosman schreef:Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Hoeveel mensen hebben een andere film gekozen omdat deze gewoon niet aanwezig was en er verder niet om gevraagd?
Dit staat in de voorwaarden van de videotheek §1122 artikel 4.alfatrion schreef:Hoe weet je dat dit het laatste exemplaar was?eleven schreef:Hij mist het laatste exemplaar, toen hij weer kon verhuren, hoelang speelt geen rol.
Je huurt een film voor 14 dagen. De huurder is voor dag 15 geen huurpenningen verschuldigd, omdat daar iedere rechtsgrond ontbreekt.bprosman schreef:Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
<Gaat morgen al het gereedschap huren voor 1 dag om t vervolgens niet terug te brengen en huurt een huis voor 1 maand om er de rest van mijn leven te wonen>Je huurt een film voor 14 dagen. De huurder is voor dag 15 geen huurpenningen verschuldigd, omdat daar iedere rechtsgrond ontbreekt.
Ik zou dit zelf niet als conclusie trekken uit het door mij geschrevene.bprosman schreef:Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Dat weten we niet, ik niet tenminste.angel1978 schreef:Als de bakker niet kan aantonen dat ie t brood niet heeft gemist en had kunnen verkopen, dan mag ik 't brood dus gewoon gratis meenemen....bprosman schreef:Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Hoeveel mensen hebben een andere film gekozen omdat deze gewoon niet aanwezig was en er verder niet om gevraagd?
Deze analogie gaat niet op. De verhuurder is zijn film niet kwijt, maar krijgt deze enkel wat later terug.
De huurpenningen zijn alleen voor de periode dat huurder de film in zijn bezit mocht hebben. Als huurder de film daarna nog in zijn bezit heeft dan komt de verhuurder mogelijk een schadevergoeding toe.
De huurpenningen zijn alleen voor de periode dat huurder de film in zijn bezit mocht hebben. Als huurder de film daarna nog in zijn bezit heeft dan komt de verhuurder mogelijk een schadevergoeding toe.
Zijnde 50 -> 30 Euro... wat is dan het probleem ?Als huurder de film daarna nog in zijn bezit heeft dan komt de verhuurder mogelijk een schadevergoeding toe.
@zai jin, betaal gewoon die €30,00 en kees is klaar. Toch?