LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
Als de bakker niet kan aantonen dat ie t brood niet heeft gemist en had kunnen verkopen, dan mag ik 't brood dus gewoon gratis meenemen....
Hoeveel mensen hebben een andere film gekozen omdat deze gewoon niet aanwezig was en er verder niet om gevraagd?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door eleven »

alfatrion schreef:
eleven schreef:Hij mist het laatste exemplaar, toen hij weer kon verhuren, hoelang speelt geen rol.
Hoe weet je dat dit het laatste exemplaar was?
bprosman schreef:Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
Je huurt een film voor 14 dagen. De huurder is voor dag 15 geen huurpenningen verschuldigd, omdat daar iedere rechtsgrond ontbreekt.
Dit staat in de voorwaarden van de videotheek §1122 artikel 4.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door bprosman »

Je huurt een film voor 14 dagen. De huurder is voor dag 15 geen huurpenningen verschuldigd, omdat daar iedere rechtsgrond ontbreekt.
<Gaat morgen al het gereedschap huren voor 1 dag om t vervolgens niet terug te brengen en huurt een huis voor 1 maand om er de rest van mijn leven te wonen> :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door Jolijn »

bprosman schreef:
Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
Ik zou dit zelf niet als conclusie trekken uit het door mij geschrevene.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
bprosman schreef:
Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
Als de bakker niet kan aantonen dat ie t brood niet heeft gemist en had kunnen verkopen, dan mag ik 't brood dus gewoon gratis meenemen....
Hoeveel mensen hebben een andere film gekozen omdat deze gewoon niet aanwezig was en er verder niet om gevraagd?
Dat weten we niet, ik niet tenminste.

alfatrion
Berichten: 21948
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door alfatrion »

Deze analogie gaat niet op. De verhuurder is zijn film niet kwijt, maar krijgt deze enkel wat later terug.

De huurpenningen zijn alleen voor de periode dat huurder de film in zijn bezit mocht hebben. Als huurder de film daarna nog in zijn bezit heeft dan komt de verhuurder mogelijk een schadevergoeding toe.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door bprosman »

Als huurder de film daarna nog in zijn bezit heeft dan komt de verhuurder mogelijk een schadevergoeding toe.
Zijnde 50 -> 30 Euro... wat is dan het probleem ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dvd vergeten in te leveren bij movie max = €50,-

Bericht door tenormin »

@zai jin, betaal gewoon die €30,00 en kees is klaar. Toch? :mrgreen:

Gesloten