LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

keesjan waar haal je al die tijd vandaan, je kost 75 euro per uur, en zit je je hier druk te maken over data limiet????????

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik zie dat jij ook voldoende tijd hebt om te reageren. Met name op mijn reacties. Wat is je probleem?

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Jankees is dat waar ??

chello-moe
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door chello-moe »

Geachte heer ,

In reactie op uw bericht:


L.s.,
Voor de tweede keer ontving ik een voor mij onduidelijk bericht aangaande een datalimiet die plotseling blijkt ingesteld te zijn voor mijn internetabonnement!!
Ik heb destijds gekozen voor een internetabonnement met ONBEPERKT INTERNETTEN en ben NOOIT op de hoogte gesteld van een datalimiet die jullie kennelijk plotseling hebben ingesteld!!
Blijkbaar is het binnen de de bedrijfspolicy van UPC normaal om een contract eenzijdig te wijzigen, iets dat al helemaal niet mag!!
Bovendien getuigt het van ernstige minachting van uw klandizie!! Het wordt wellicht weer eens tijd om uw - na een kleine positieve opleving na uw media-offensief- bedrijf weer eens uitgebreid in de picture te zetten in medialand.
Navraag mijnerzijds brengt mij tot de conlusie dat ik zeker niet uw enige abonnee ben dat dit soort intimiderende, brutale en dreigende mailtjes mocht ontvangen.
Een email beschouw ik zeker niet als wettig, ik wens voortaan per post dit soort mededelingen te ontvangen, met een handtekening van uw medewerker en zeker een mogelijkheid tot reply!!!!!!!
Belachelijk zoals jullie toch iedere keer weer negatieve publiciteit weten te trekken. Dit gaat jullie veel abonnees kosten ben ik bang....

Met zeer onvriendelijke groet,
fam.



Informeren wij u graag als volgt:

UPC heeft tot op heden het beleid gehad om geen harde datalimiet aan te brengen bij classic en plus omdat wij de gebruiker de vrijheid wilden geven om op bepaalde periode wat meer data te kunnen gebruiken zonder dat daar direct sancties of kosten tegenover stonden. Een harde datalimiet impliceert immers ook een strikte handhaving.
Alleen chello easy en light hebben een harde datalimiet. Kijk op -www.upc.nl- voor de actuele limieten. Bij chello classic en plus wordt de AUP gehanteerd. Meer informatie over AUP kunt u terug vinden bij de algemene voorwaarden (o.a. op -www.upc.nl-).
UPC stelt per maand de grenzen vast wat UPC als bovenmatig ervaart voor chello plus en voor chello classic.Het advies is om zodra u de eerste waarschuwing ontvangt, u verbruik te minderen.
Het dataverkeer dat UPC meet, komt rechtstreeks van de Cisco routers en wordt algemeen geaccepteerd als een nauwkeurige meetmethode. UPC houdt met de waardering van het geconstateerde dataverkeer rekening met gebruikelijke factoren als overhead ten gevolge van het internet protocol, hertransmissie, door het netwerk zelf gegenereerde verkeer etc.
Indien u niet het hoogste product van chello gebruikt kunt u upgraden naar een hoger product.
Indien u gebruikt maakt van het hoogste en zwaarste product van chello dan heeft UPC geen product dat bruikbaar is voor de hoeveelheid data die u op dit moment gebruikt.


Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf naar http://www.upc.nl



Blablabla, dit is dus het standaard antwoord dat je krijgt teruggestuurd. Aan de heer notabene. Dat bewijst wel hoe goed ze het lezen: NOT!!
Ik heb uiteindelijk opgebeld, en een keiharde datalimiet geeist. Wat blijkt: die kunnen ze niet geven ( zoals ook anderen dat al schreven hier), nee sterker nog, die is VARIABEL per maand! Ja zo ken ik er nog een paar. Op mijn voorstel dat ik dan ook een variabel abonnementsgeld kan betalen dat wisselt per maand, werd de telefoon erop gegooid ( maar heb ik zijn naam genoteerd: Wouter je bent een eikel)
Helaas wordt adsl bij ons niet ondersteund anders had ik de overstap allang gemaakt.
Ik kots zo langzamerhand van ze, bah...

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Wel balen hoor voor je.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

ALS CHELLO BEGINT OVER TEVEEL DOWNLOADEN IN EEN MAAND MOETEN ZE OOK RESERVEREN WAT JE DE MAAND ERVOOR OVER HAD, DAN IS HET NOG EEN BEETJE EERLIJK

chello-moe
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door chello-moe »

....maar ff afreageren via het forum helpt ook wel.
KeesJanKees het is toch 40 gig?
Dit kreeg ik vandaag in de bus, het is echt een giller: hier volgt de letterlijke tekst:
- Geachte mevrouw,
omdat we blij zijn met u als abonnee, kunt u nu profiteren van een geweldig aanbod dat niet alleen geldt voor onze nieuwe abonnees, maar ook voor u!
Stelt u zich eens voor, ruim twee keer zo snel surfen en e-mailen als u gewend bent. Razendsnel al uw favoriete muziek of films downloaden. En online gamen zo veel u wilt!
Ook TV op uw huidige pc?
Zet dan nu uw huidige abonnement om naar een chello classic jaarabonnement. Puur downloadgenot voor maar 49,95 per maand. Daarnaast kent Chello classic geen datalimiet maar AUP.


....Laten we er maar om lachen want zeuren heeft geen zin bij UPC.
Laat ik nu juist wel chello classic hebben, maar downloadgenot?
WHAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH..UUUUGH :evil: :evil: :evil: :!:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb geen klachten met downloaden.

resp.00172002

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door resp.00172002 »

Vandaag ook een brief van Upc gekregen sorry foutje .Maar het is daar steeds nog een bende dan valt plots delijn uit, modem afzetten en na 3minuten weer opnieuw inschakelen .Over het terug zetten maar niet te sprken daar je dan de helf van demaand nog niet meer in je postvak kan komen Gelukkig loopt mijn abonement per september af NOOIT meer UPC

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

bij @home valt het reuze mee, ik zat op een maand op iets van 200GByte en geen problemen gehad.

Anusman2004

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Anusman2004 »

Ik Ben ook super pissed op chello ik vind het niet kunnen dat ze zomaar iedereen op een LAGERE snelheid gooien omdat je volgens die vuile maffen aleen maar te veel gedownload zou hebben :twisted:
Ik ga zo snel als ik de kans heb Weg bij chello ik vind dat Ze chello wel mogen opheven :o Ik had vorige maand maar 4 / 5 gieg gedownt en
zat er toen al overheen Ik heb chello ligt en zou dus een
fair use policy moetten hebben en geen datalimiet :twisted:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

En jij noemt jezelf een licht 8)

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

IK stel voor om een ieder die gebruikt maakt van chello
meteen de machteging van automatisch betalen in te trekken laaat ze maar een aceptgirokaart sturen die je dan ook pas op het laatste moment betaal . Eens kijken als dit masaal gedaan wordt ofUPC nog zo met zijnklanten opspringt

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

AAn gast die schrijft ben jij een licht wat heft dat metUPC te maken je bent zelf een stom licht dat blijkt wel hoe je op een ander reageert

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Fair use is niet onbeperkt. De mensen die klagen over een datalimiet zijn meestal de mensen met een el cheapo abonnement (wat verwacht je voor een dubbeltje op de eerste rang) of met een extreme download van illegaal materiaal welke wel wat meer kost dan wat je bij Chello betaalt.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Laat die gast die schrijft ben jij een licht eerst eens de gedragregels van dit forum eens goed door lezen dan kan hij lezen dat persoonlijk op een ander reageren niet is toegestaan Dus wie is er nu een licht

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Straxx ga je net als bij de commercials een euro inwerpen per minuut.
Ben je niet op tijd met inwerpen, dan gaat het luik ervoor.
Ga je over de datalimiet heen, dan springt het luik er na een halve
minuut voor.

Moraal van dit verhaal: Ik weet dat ik uit mijn nek ***, maar doet UPC niet precies hetzelfde!!! :lol: :lol:

Groeten van een (Gelukkig) ex-UPC klant

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

klopt UPC doet precies hetzelfde

opbeperkt internetten is bij UPC dus duidelijk niet onbeperkt, en de reclame is dus eigenlijk misleiding..
maar ja ze zullen wel roepen maar u KUNT nog wel internetten hoor alleen is langzamer

is gewoon 1 groot bedriegend bedrijf

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Mensen schijnen niet te begrijpen dat "onbeperkt beschikbaar" niet betekent "onbeperkt misbruiken". Je mag wellicht ook onbeperkt gebruik maken van bedrijfswagens bij je baas. Het ding is de hele dag beschikbaar, maar op het moment dat je alle wagens gaat gebruiken, er de hele dag mee naar Duitsland rijdt om illegale spullen te vervoeren en daarmee extreem veel benzine gebruikt zegt de baas ook: "stop". Je mag wellicht ook onbeperkt gebruik maken van de kopieermachine op je werk, maar als je daar de hele dag complete boeken loopt te kopieren worden er ook maatregelingen genomen. Hetzelfde geldt voor onbeperkt koffiedrinken aan de automaat en eten uit het restaurant: de hele dag uitdelen aan je vrienden die langskomen op kantoor wordt niet opprijs gesteld. Zo geldt dat ook voor (kabel)internet. Je bent onbeperkt online. UPC zal niet moeilijk doen als jij 24 uur per dag loopt te posten op het RADAR-forum. Op het moment dat je echter de hele dag illegale software loopt rond te pompen over hun netwerk dan nemen ze terecht maatregelingen.

Inter

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb ADSL van Zonnet en dat is pas echt onbeperkt.
Nooit geen gezeur hierover.

Gesloten